בתוך הראלי: כלל פיננסים ממליץ על אג"ח אפריקה, אבל מזהיר מהמניה ומציג לה שווי כמעט אפסי - צפו במספרים

ברורית פיין: "הבנות עם בעלי אג"ח יאפשרו פדיון מוקדם בפארי. מדובר בעסקת win win לשני הצדדים"; מה מחיר היעד לאפריקה?
 |  (38)
לב לבייב, צילום: יח"צ
מניית אפריקה +2.08% אפריקה 14.7 +2.08% אפריקה בסיס:14.4 פתיחה:14.8 גבוה:14.8 נמוך:14.4 תמורה:7,224 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רשמה בשבוע שעבר מהלך עליות חד של 19.5%, בעיקר על רקע הדיווח על כינוס אסיפות בכדי לאשר פירעון מוקדם של איגרות החוב . בינתיים האסיפות התכנסו ועדיין לא פורסמו כתבי ההצבעה, כלומר התהליך מתנהל. במחלקת המחקר של כלל פיננסים הוציאו הבוקר עבודה על אפריקה - עם דגש על האטרקטיביות של איגרות החוב, אבל גם התייחסות למניה.

האנליסטית ברורית פיין כותבת כי "אפריקה רוצה וצריכה לטפל בחוב היקר, כאשר הבעיה העיקרית שלה להערכתנו היא לא הנכסים כמו הריביות הגבוהות של . הבנות עם בעלי אג"ח יאפשרו פדיון מוקדם בפארי. מדובר בעסקת win win לשני הצדדים".

שווי מניית אפריקה 2.9 שקלים נמוך ב-63% ממחיר המניה בבורסה הבוקר

לעניין כדאיות ההשקעה באג"ח כעת, כותבת פיין כי "אנו סבורים כי להסכמות עם בעלי אג"ח משקל מהותי בקבלת החלטת ההשקעה באג"ח, אך שבסופו של דבר יגיעו הצדדים להסכמה".

פיין סבורה שהאג"חים בתשואה של מעל 10% אטרקטיבים בתרחיש של הסדר עם המוסדיים (וזה התרחיש הסביר לפי כלל פיננסים) בעוד המניה היא ככל הנראה סוג של מסוכנת, שכן פיין מציינת כי לפי מודל NAV, שווי מניית אפריקה הינו 2.9 שקלים, נמוך ב-63% ממחיר המניה בבורסה הבוקר. החישוב הוא לפי שווי הנכסים (חברות הבנות) פחות החוב (3.6 מיליארד שקלים). התוצאה היא שווי של 434 מיליון שקלים, בעוד החברה נסחרת בת"א לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל.

לאפריקה ישראל יש חוב פיננסי ענק של 3.7 מיליארד שקל, מתוכו 350 מיליון לבנקים והיתרה למחזיקי האג"ח. התוכנית שלה לפירעון מוקדם יכולה לצאת לפועל רק במידה ובעל השליטה יזרים את חלקו (150 מיליון שקל) בהנפקת זכויות שתהיה בחודש מאי 2014.
מניית אפריקה ישראל בשנה האחרונה
מניית אפריקה ישראל בשנה האחרונה
תגובות לכתבה(38):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    הציבור מתומתם!
    אדי 11/11/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ולכן הציבור משלם כרגיל.
    סגור
  • 33.
    לחברה יש מזומנים אפה זה בחישוב,
    גדעון 10/11/2013 20:08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לחברה נכסים משל עצמה אפה זה בחישוב, לחברה הכנסות מעל 6 מיליארד בשנה אפה זה בחישוב, לחברה נכסים במגמת עליה בערכם מידי שנה אפה זה בחישוב, לחברה יגויס כסף מהנפקת זכויות אפה זה בחישוב, החברה כנראה מגיעה להסכמות עם המוסדיים אפה זה בחישוב, בקיצור עם כל הכבוד נראה לי ניתוח לא יסודי,
    סגור
  • 32.
    מההמלצה אני מבין
    ולדימיר 10/11/2013 17:57
    הגב לתגובה זו
    9 0
    שהחברה חזקה מאד ואת החוב תחזיר בוודאות, ומכיוון שבורסה פועלת לפי צפי אז שווי המניה הריאלי לדעתי יותר מ5 מיליארד שקלים ואין לי רצון להסביר, אמצו את ההמלצה וקנו את המניה לפני שיהיה מאוחר
    סגור
  • 31.
    המלצה מצויינת על אפריקה
    אנונימי 10/11/2013 17:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני רץ לקנות מניות ומהר לפני שיהיה מאוחר, לפי ההמלצה אפריקה חברה חזקה אשר תפרע את חובותיה בוודאות לכן מומלץ לרכוש את האג"חים , כתוצאה מכך התשואה שלהם תרד וכדאיות ההשקעה תעבור למניה, חברה שתשואת האגחים שלה 0 נחשבת חזקה במיוחד, השווי של המניה לפי הממליצים שווה 2.9 שקלים, היו כבר ממליצים מומחים שאמרו שהשווי הוא 0 עגול, אז יש לנו כבר תשואה של 2.9 לחלק ל 0 שזה אין סוף, רוצו לקנות ומהר העובדות מדברות בעד עצמן,
    סגור
  • 30.
    ליוסי פינק
    חי 10/11/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
    13 1
    עוד פעם אתה עם העניים שלך איך קיבלתה זובור ברציו כתבת היא שווה 28 אג ואחרכ 36 לך תחפש עכשיו ב 50 פלוס לא יעזור לך עם מחזור של 30 מליון שח ועליה כ 7 אחוז איך אתה כותב שאפריקה שווה 290 חכה ל 2900 חתיכת צר עין
    סגור
  • כל הכבוד!!!
    מתבונן מבחוץ 10/11/2013 17:33
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יש הרבה אינטרסים ואינטרסנטים שהמשקיעים הקטנים לא מודעים.
    סגור
  • 29.
    Honestrlty5@gmail.com
    רפאל אשכנזי 10/11/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מחילה מכבוד ברורית פיין אנליסטית כנראה שלא עברת בשלום את מבחני הקורס יש נתון אחד החשוב שחייב אנליסט לדעת והוא מכפיל הון פירוש השווי הנקי של החברה מול השווי שנשכר בבורסה והיום הוא פחות משליש משווי האמיתי שנתנו השמאים לחברה תודה והמשך יום מצוין לכולם
    סגור
  • תקרא את הסקירה מתייחסת להון בספרים (ל"ת)
    אחד שיודע 10/11/2013 20:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    סיטרא אכרא כח השוק יותר חזק מיכם (ל"ת)
    כלל פיננסים 10/11/2013 15:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 27.
    התיאוריה שלי היא ככה
    הניצוץ 10/11/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
    16 0
    עכשיו קונים כולם והגדולים קונים, תראו את המחזורים. עכשיו הם גם לא בטוחים ועדיין קונים וקונים, בשערים 550-800 וימשיכו לקנות ולנפח גם ב1000 וגם ב2000 , אחריי מחיר 2000 יתחילו להמליץ לאט לאט, ואח"כ תחזור למעוף ואז חייבים יהיו לקנות וגם ימשיכו להמליץ ויצטרפו הבנקים בחו"ל ואז ב5000- 6000 נראה עוד עליות ושיוט לעבר 10000, שם ההמלצות יתחילו להיות שונות וחצי עוד ימליצו לקנות וחצי ימליצו למכור, כלומר עוד עליות, לאחר מכן בשערים 12000-15000 כולם ימליצו שוב לקנות ואז אני מצטער לומר אבל אז אמכור, זו התיאוריה שלי.
    סגור
  • טען עוד
  • 26.
    שלושים מיליון ש"ח מחזור בעלייה
    עכשיו רק שעה 15:00 10/11/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סימן טוב מאוד לדעתי.
    סגור
  • 25.
    צפו לעוד כל מיני כתבות כאלה אבל הכי חשוב
    הניצוץ 10/11/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
    12 0
    שאפריקה עולה ונאה לי שתעלה עוד הרבה הרבה הרבה אבל לא ביום אחד, כל יום 4-5 אחוז עם מימושים של 1-2 אחוז ותראו איפה נהיה עוד 3 חודשים. לפעמים פיקים של 8-12 אחוז ומימושים של 3-5 אחוז , זהו- בהצלחה
    סגור
  • 24.
    כמה בורות בכתבה אחת..
    אבי 10/11/2013 14:33
    הגב לתגובה זו
    15 1
    את יודעת מה זה מכפיל הון? 0.30 זה אומר שהמניה שווה פי 3.
    סגור
  • 23.
    אם אפריקה שווה ככה אתם שווים מינוס כזה (ל"ת)
    ניר 10/11/2013 13:36
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 22.
    ביזפורטל עיתון רציני ?
    רואה חשבון 10/11/2013 13:36
    הגב לתגובה זו
    16 1
    אני מצפה מעיתון כלכלי עם מערכת מביני דבר שיפעיל סינון ובדיקה לפני שהוא מאשר כותרת בעמוד הראשון... או לפחות לסיים עם הערת מערכת מתאימה לאחר הציטוט המגמתי. מניית אפריקה נעה כמו רכבת הרים בעיקר בגלל כתבות מגמתיות כי רוב המשקיעים הם בעלי ידיים חלשות... אבל כמו הסיפור עם הזאב זאב הציבור מתחשל מכתבה לכתבה. אז דחילק יוסי תעלו את הרמה...
    סגור
  • 21.
    פינוקיו
    יוסי 10/11/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    10 0
    מה קרה לא הספקתה לקנות אפריקה כמו ברציו אתה רואה שעולה מיד מוציא כתבה רעה איש רע שכמוך
    סגור
  • כך עשה ברציו שהייתה ב 36.3 מגמתי (ל"ת)
    שי 10/11/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    כלל פיננסים אוי לסתימות.. אתם יודעים כמה מניות נמצאות..
    cvc 10/11/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אתם יודעים כמה מניות נמצאות היום פי כמה משווי ההוני שלהם וממשיכות לעלות וההפך מניות שהם מתחת לשווי ההוני שלהם ויורדות , שמעתם על המושג "מכפיל " שמעתם פעם שהמניות עולות על צפי / חזון / שינוי לטובה שהולך לקרות. אם את כל זה אתם יודעים, כנראה אתם בשורט חזק על המניה נכנסתם ללחץ ואתם מפחידים משקיעים תמימים.... להגיע לחקירה דחוף ועכשיו!!!
    סגור
  • 19.
    עכשיו כולם יודעים מי עשה שורט על אפריקה
    סמי 10/11/2013 12:53
    הגב לתגובה זו
    14 0
    עד שכלל פיננסים לא תסגור את השורט כתבות כאלו יצוצו בצבעים שונים. לפי נוסחת כלל פיננסים אי די בי שווה מינוס 300 מיליון שח כלומר אי די בי צריכה לשלם 300 מיליון שח לרוכש אותה. שיא האבסורד . איפה המוניטין , הידע , כח האדם , רכוש החברה , ציוד וכו' כתבה שכל עיקרה לעצור את העליה במחיר המניה.
    סגור
  • 18.
    אפריקה
    מומי 10/11/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    12 1
    למה הרגולטור לא מתערב כנגד הכתבה של פיננסים האם כל אנליסט יכתוב המלצות לא מבוססות מבלי לתת את הדין
    סגור
  • 17.
    בדיחה הכתבה נותנת לי חזוק להיכנס לפחות שער (ל"ת)
    נכנס היום 10/11/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 16.
    כלל פיננסים אמרו למכור את בזק שהייתה שער 390!!!!
    כלל פיננסים הנוכלים 10/11/2013 12:08
    הגב לתגובה זו
    15 2
    למה מי שנתן את הסקירה שותק- דרך אגב מדובר זה היה בלילה כלכלי בעבר... זהירות מאד מכלל פיננסים הנכולים הכי הכי הכי גדולים בשוק ההון
    סגור
  • 15.
    ציטוט מדוייק מאתר הבורסה
    רואה חשבון 10/11/2013 12:02
    הגב לתגובה זו
    11 1
    הון עצמי (סך הנכסים פחות התחייבויות) 7,335,950 שווי שוק 1,159,788 את האפסייד תחשבו לבד
    סגור
  • 14.
    צודק לא שווה יותר משער 300 (ל"ת)
    אבי 10/11/2013 11:53
    הגב לתגובה זו
    5 10
    סגור
  • 13.
    פשוט ביזיון
    משקיע 25 שנה 10/11/2013 11:48
    הגב לתגובה זו
    15 4
    כלל פיננסים מעוניינים להיכנס במניה אז מוציאים לה הודעה שלילית.
    סגור
  • 12.
    את מוגבלת או מה?
    מוטי 10/11/2013 11:43
    הגב לתגובה זו
    16 1
    שווי הנכסים פחות ההתחיבויות של אפריקה הוא 3.6 מליארד זה שהשוק בגלל פחדים שלו נותן לה ולחברות בנות פחות מההון העצמי לא אומר שהשווי הכלכלי לא גבוה יותר. הרי כל חברות הבנות בתהליך של מעבר לרווחים לכן שווי השוק אינו מייצג.
    סגור
  • 11.
    כלל פיננסים , אולי תכתבו קצת על מצבכם , בושה איך שאתם
    דוד 10/11/2013 11:34
    הגב לתגובה זו
    17 4
    ניראים
    סגור
  • 10.
    כדאי לקנות עכשיו את האג"ח ולהסכים לפירעון המוקדם.הסבר:
    תחשבו טוב 10/11/2013 11:33
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סדרה כ"ז נסחרת בערך ב 15% מתחת לפארי. בהודעה על פירעון מוקדם המחיר ירוץ לפארי. רווח מהיר ודי בטוח של 15%. במצב זה למה לקנות את המניה הלא בטוחה? כמו שהיא עולה היא יכולה לרדת. לכן עדיף האג"ח. לא המלצה, דעה.
    סגור
  • 9.
    וכמה שווה כלל פיננסים לפי נוסחא הזאת? 0? (ל"ת)
    pan 10/11/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 8.
    החישוב צריך להיות שווי הנכסים של כלל הקבוצה מול החוב
    אריסטו 10/11/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
    10 2
    ולא שווי חברות הבנות שנסחרות במחזורי מסחר נמוכים ובגלל זה בשווי לא הגיוני בכלל.
    סגור
  • 7.
    נראה שכלל פיננסים היו בשורט על אפריקה כל הז....... (ל"ת)
    אלעד 10/11/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 6.
    המניה לא שווה יותר מ 2.5 שקלים?? אוי יא ברוך. (ל"ת)
    ערן 10/11/2013 11:30
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 5.
    טוב. השפר מאפריקה ישראל צריך עבודה
    זקן בעל נסיון 10/11/2013 11:26
    הגב לתגובה זו
    1 4
    תישפורת חדשה.
    סגור
  • 4.
    טעות מגמתית
    רואה חשבון 10/11/2013 11:25
    הגב לתגובה זו
    6 1
    החישוב הנכון הוא שכיום מחיר המניה הוא שליש מהערך הנקי לאחר קיזוז חוב - ראו באתר הבורסה
    סגור
  • 3.
    אני לא מאמין ש עסקעות באפריקה אן מזומנים
    YL 10/11/2013 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 3
    יש בעיה רצינית ההרגל מ עסקות בענף היהלומים מעטפות ללא שום זיהוי נוסף לא מאמינים ---בבקשה יש עדות של עובדים ש רק לאחר שהגישו תביעה לבית המשפט ה נקניק נבהל הצרה שהמקורבים מלשינים רק לאחר שהם נזרקים מ החברה
    סגור
  • 2.
    הבנות לא נסחרות בשווי ראלי בגלל נתוני סחירות נמוכים-
    אדם 10/11/2013 11:19
    הגב לתגובה זו
    9 1
    זו ממש יכולה להיות אינדקציה אחרונה על חברת האם. פשוט ניתוח ילדותי
    סגור
  • 1.
    "בעוד המניה היא "ככל הנראה" סוג של "
    לכלל פיננסים 10/11/2013 11:11
    הגב לתגובה זו
    10 3
    לכלל פיננסים כאשר במחלקת המחקר שלכם תגיעו למסקנה ללא המילים" ככל הניראה " אז תפרסמו . בינתיים בחדרי מסחרכם אתם יכולים לקנות .שבוע טוב!!!
    סגור
  • לא הייתה התייחסות למניה בסקירה (ל"ת)
    אחד שיודע 10/11/2013 20:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור