ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

ההצעה של לבייב: פירעון אג"ח מוקדם בחברת אפריקה, למי זה בעצם משתלם?

מניית החברה טסה השבוע כ-21%, לאחר עלייה של 14.2% בשבוע שעבר. מחזיק אג"ח פרטי: "למה שאמכור? אני אצביע נגד"
לב לבייב, צילום: בוצ'צ'ו
מניית אפריקה ישראל ריכזה השבוע מחזורי מסחר חריגים ובסיכום השבוע זינקה ביותר מ-20%. הרקע לתשומת הלב הרבה של המשקיעים - התוכנית של אפריקה +2.8% אפריקה 22 +2.8% אפריקה בסיס:21.4 פתיחה:21.4 גבוה:22 נמוך:21.4 תמורה:8,199 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לבצע פירעון מוקדם של האג"ח שלה . בפני המשקיעים עומדת שאלה עקרונית: מה עדיף - כסף בטוח ביד עכשיו או תשלום מלא ולא וודאי בטווח של עוד 12 שנה?

ביום ד' התקיימה במלון סיטי בתל-אביב אספת במהלכה ניסתה הנהלת חברת ההשקעות שבשליטת לב לבייב (47%), לשכנע את המשקיעים להסכים לתוכנית. מלבד מנורה-מבטחים ופסגות, מרבית המוסדיים העדיפו שלא להגיע לאספה ושלחו נציגים.

חוב פיננסי ענק של 3.7 מיליארד שקל - מרביתו למחזיקי אג"ח

לאפריקה ישראל יש חוב פיננסי (סולו) בהיקף ענק של 3.7 מיליארד שקל, מתוכו 350 מיליון לבנקים והיתרה למחזיקי האג"ח. אפריקה לא תוכל לבצע את הפירעון המוקדם במידה ובעל השליטה לא יזרים את חלקו (150 מיליון שקל) בהנפקת זכויות שתהיה בחודש מאי 2014.

מנשה שגיב, סמנכ"ל הכספים של אפריקה ישראל, אמר באספת האג"ח
כי "כל מי שפותח את גרף החזרי החוב של אפריקה, רואה שהוא מאוד מאתגר". לאפריקה ישראל אין את ההון הדרוש לביצוע הפירעון המוקדם והיא נסמכת על שתהיה בחודש מאי 2014 ועל מימוש נכסים.

שתי סדרות האג"ח של אפריקה ישראל הונפקו לאחר שהסדרות הקודמות נמחקו במסגרת הסדר החוב הגדול שיצא לפועל בשנת 2010.

הריבית של אג"ח כ"ו עולה מ-6% ל-10.75%

אפריקה אגח כו 0% אפריקה אגח כו 79.13 0% אפריקה אגח כו סגירה:79.13 פתיחה:79.13 גבוה:0 נמוך:0 מחזור:-- לעמוד ציטוט נתוני אג"ח חדשות גרפים פרופיל חברה ביצועים כתבות נוספות בנושא: הונפקה במאי 2010 עם השלמת הסדר החוב. הקרן אמורה להיות משולמת בין השנים 2013-2025. הריבית עולה באופן הדרגתי מ-6% עד 10.75% לשנה והיא משולמת מדי חצי שנה.

אפריקה אגח כז 0% אפריקה אגח כז 73.19 0% אפריקה אגח כז סגירה:73.19 פתיחה:73.19 גבוה:0 נמוך:0 מחזור:-- לעמוד ציטוט נתוני אג"ח חדשות גרפים פרופיל חברה ביצועים כתבות נוספות בנושא: הונפקה בינואר 2013 במסגרת הליך חליפין לאג"ח כ"ו. הקרן אמורה להיות משולמת בין השנים 2013-2025. הריבית בגובה של 6.8% לשנה והיא משולמת מדי חצי שנה.

לפי שטרי הנאמנות - פירעון מוקדם ביוזמת החברה יתבצע לפי מחיר הגבוה מבין שלוש חלופות: מחיר השוק, הערך המתואם () או זרם התשלומים העתידי כולל ריביות בתשואת אג"ח ממשלתיות בתוספת 1%.

כעת אפריקה ישראל מבקשת ממחזיקי האג"ח לוותר על החלופה השלישית כך שפירעון מוקדם ייעשה לפי הגבוה מבין מחיר השוק או הערך המתואם. "זה קנס מאוד גבוה ולא הגיוני", אמר מנשה שגיב למחזיקי האג"ח על החלופה השלישית.

זאב כהן: "למה שאמכור ללבייב חוב בריבית גבוהה - שיציע אותו במחיר כלכלי"

אם מחזיקי האג"ח יסכימו, הם ירוויחו את הפער בין שווי השוק של האג"ח לערך הפארי (השווי המתואם). הרווח לחברה הוא בצמצום הוצאות המימון והשתחררות ממגבלות שונות במסגרת שטרי הנאמנות של האג"ח. למחזיקי האג"ח אינטרסים שונים, יש מוסדיים ופרטיים, כאלה שמחזיקים באחת מסדרות האג"ח וכאלה שבשתיהן.

בניגוד למחזיקי האג"ח המוסדיים, שנוטים לאשר את הפירעון המוקדם, עבור מחזיקי האג"ח הפרטיים הסיפור מורכב יותר. זאב כהן, לשעבר בכיר בשוק ההון, והיום משקיע פרטי, מחזיק אג"ח פרטי של אפריקה ישראל בהיקף של כ-15 מיליון שקל, מרביתו מסדרה כ"ו.

זאב כהן מותח ביקורת קשה על ההצעה של אפריקה ישראל וטוען שההצעה לסדרה כ"ו צריכה להיות טובה יותר מזאת של כ"ז: "יש אפליה לרעת אג"ח כ"ו לעומת אג"ח כ"ז. לשניהם מציעים לרכוש בערך המתואם שלהם, אך אג"ח כ"ו שווה יותר כי יש לה קופונים גבוהים בשנים האחרונות שלה. צריך להציע למחזיקי אג"ח כ"ו יותר ולכן אני מתכוון להצביע נגד. למה שאמכור ללבייב חוב בריבית גבוהה - שיציע אותו במחיר כלכלי".

למרות מחיקת החוב הענקית ב-2010 אפריקה ישראל עדיין מפסידה

אפריקה ישראל מחזיקה בחברות: דניה סיבוס (כולל אפריקה מגורים), אפריקה תעשיות, אפי פיתוח ומלונות אפריקה ישראל. את המחצית הראשונה של השנה סיימה עם הכנסות של 3.5 מיליארד שקל והפסד של 121 מיליון שקל.

ההפסד מצטרף להפסד של 1 מיליארד שקל בשנת 2012 כולה, כך שמצבה של אפריקה ישראל נשאר מאתגר גם לאחר מחיקת חוב ענקית שהייתה במסגרת הסדר החוב. גם אם מחזיקי האג"ח יסכימו לבצע פירעון מיידי, אפריקה ישראל זקוקה למימוש אגרסיבי בכדי לבצע את התשלום.

מי שזוכר את איליק רוז'נסקי מבקש בשנת 2008 ממחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן להסכים לשינוי בתנאי האג"ח, מבין שלפעמים לא כדאי להיות חזיר. בטח כשמדובר בחברה שעתידה לוט בערפל - עדיף לקבל מזומן ביד וללכת לישון בשקט. שבת שלום!

סדרות האג"ח של אפריקה ישראל
סדרות האג"ח של אפריקה ישראל
תגובות לכתבה(38):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 32.
    מי שרוצה לחכות עד 2025 עם קופון מוגבל
    אזרח ישראלי 10/11/2013 14:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיחכה. אני רוצה את הכסף שלי.
    סגור
  • 31.
    כולם באותה סירה
    ולדימיר 10/11/2013 00:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שמבין יודע שאפריקה היום היא מניה ציבורית ולכולם חשוב שתעלה על דרך המלך, לכן יהיו הסכמות והקנס יבוטל ואפריקה תפרע את חובה מוקדם , בכסף הזה יוכלו לרכוש את המניה כשהחברה הרבה יותר חזקה עם פוטנציאל גדול להתרחבות.
    סגור
  • 30.
    הכתבה מאוזנת גם לבעלי מניות וגם לבעל אג"ח,כל הכבוד לבי
    מתוק 09/11/2013 23:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זפורטל!!!
    סגור
  • 29.
    יש כאן בלבול מי החזיר בסיפור
    אזרח עם זכרון ארוך 09/11/2013 20:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטייל ושלוחיו הם החזירים הגנבים ביחד עם עורכי הדין שלהם
    סגור
  • 28.
    איליק הנוכל שלוחו של הטייח הגנב ביקש תספורת של 50%
    אזרח עם זכרון ארוך 09/11/2013 20:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעשות ממחזיקי האגח של דלק נדלן חזירים ומאיליק תמים יכול רק אדיוט עם זכרון סלקטיבי . הנוכל שהמיך לקבל מהטייח דמי שתיקה של 100 אלף שח לחודש גם אחרי שעזב רצה לשדוד את המחזיקים כבר ב2008 תקצר היריעה מלפרט את עלילות הגנבים בדלק נדלן שישתמשו בגניבה לתרופות להם ולמשפחותיהם עד דור עשירי
    סגור
  • 27.
    בעלי האג"ח ניצלו את המצוקה של לבייב וסחטו אותו!!! (ל"ת)
    משה 09/11/2013 18:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 26.
    בעלי האג"ח מכרו לתמימים ב-2010 מניות שקיבלו בהסדר והחלו
    סוחר 09/11/2013 18:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ם של בעלי האג"ח לחיות עם ריבית ע"ח התמימים שקנו מהם מניות. בעלי המניות הם התמימים. בעלי האג"ח הם הכרישים שחולמים לטרוף את הדגים. אנשים רעים עשו שורט על המניות של אפריקה וקנו אגח"ים כבטוחה לשורט שביצעו. בעלי האג"ח הם נוכלים ושקרנים ומוצצי דם של הדגים הקטנים. מושחתים נמאסתם.
    סגור
  • 25.
    זאב כהן למד והשכל "טוב ציפור אחת ביד מאשר 10 על העץ"..
    cvc 09/11/2013 18:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אני בטוח ב100% שאתה תשנן את המשפט הזה עם הרבה דמעות וצער בלילות הקרים. ועוד משפט שכדאי לך לזכור בחוקי הבורסה "חזיר קטן אוכל הרבה חזיר גדול אוכלים אותו"
    סגור
  • 24.
    הצעה הוגנת, והשאר חזירות לשמה, לכו לעבוד ולא למצוץ (ל"ת)
    אא 09/11/2013 18:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 23.
    אג"ח כ"ו הוא של הסדר כבר אחרי תספורת, מה עכשיו הם רוצים
    ב 09/11/2013 17:29
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אג"ח כ"ו הוא של הסדר כבר אחרי תספורת, מה עכשיו הם רוצים שהמשקיעים יוותרו על הפיצוי של הריבית הגבוהה שבאג"ח הזה?, אג"ח זה כולל גם הגנות על הנושים זו כבר תיספורת על תיספורת. אני אומר שאפריקה צריכה סוף סוף להתמודד עם האג"ח הזה ולשלם אותו ככתבו וכלשונו בלי עוד פויילעשטיק. ואם הם לא מוכנים לעמוד מאחורי הסדרים והתחייבויות שהם לקחו עליהם אז בבקשה יש אפשרות ללכת כבר היום לפירוק של החברה ולשלם לנושים את כל החוב כולל הריביות של האג"ח לפי ערך מהוון להיום.
    סגור
  • טען עוד
  • 22.
    אפריקה
    א 09/11/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    5 2
    יש פה מקום להרוויח הרבה מאד !
    סגור
  • 21.
    אפריקה יבש יבשה
    נועםדבורה 09/11/2013 11:45
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כמו השם נורא קשה להיות במניה הזו וקשה להאמין שהיא מתישהוא תעלה על דרך המלך שוב ולבייב יוביל אותה שוב בכיוון צפונה בחזרה אל שער 50000 אני לא מאמין שהמוסדים חוזרים אל אפריקה בשער כזה נמוך עדין מי שבפנים אני מאחל בהצלחה אולי הכנס בראשון עם סכום קטנטן
    סגור
  • 20.
    הודעה על מכירת הנכס ,רשום פחות מחצי מהספרים
    1050254849 08/11/2013 22:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שאפו מר לבייב ,נס חנוכה .
    סגור
  • 19.
    לבייב חידש את בניית האחוזה בסביון
    סטיב 08/11/2013 20:44
    הגב לתגובה זו
    9 1
    הוא חוזר לארץ והדבר מדבר בעד עצמו מבחינת מצב החברה ועתידה.
    סגור
  • 18.
    גם אם היו מוותרים על משהו בדלק נדלן
    חושב 08/11/2013 19:13
    הגב לתגובה זו
    2 3
    עדיין תשובה לא היה יכול לשלם ועדיין היתה תספורת. חוץ מזה ממתי כתב יכול להבין ולהחליט מה עדיף יותר ומה עדיף פחות עבור משקיע?
    סגור
  • 17.
    ההבדל בין 55000 ל-520
    לכל החברים 08/11/2013 19:06
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ברגע שחברה יורדת מ-55.000 ל-520 יש עיוות. או שהיא שווה 100 אחוז או אחוז! האמת שהיא קצת יותר מ-אחוז. נגיד 3 אחוז. אבל 3 אחוז כרגע זה 250%! וזה הפוטנציאל!
    סגור
  • 16.
    אפריקה בשער 970 בסוף החודש. הסבר...
    מושקע באג"ח 08/11/2013 18:49
    הגב לתגובה זו
    16 0
    ע"פ התגובות באספה ומימוש הנכסים של אפריקה החברה תגיע להסדר עם המשקיעים וערך המניות שלהם יעלה.
    סגור
  • לדעתי אפריקה עשויה להגיע גם ל-1842 (ל"ת)
    אפריקנר 08/11/2013 19:32
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 15.
    המאמר לא נוגע בכותרת
    צובי 08/11/2013 18:11
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אנ י כלקוח פרטי המחזיק באג"ח כ"ו כדי לי לפרוע את האג"ח ?
    סגור
  • 14.
    יש לי את שתי הסדרות ואני מוכן למכור הפארי עכשיו.
    gubbuy 08/11/2013 18:08
    הגב לתגובה זו
    13 0
    איןלי ספק שהחברה לא תצליח לשלם את האגחים האלה לאורך זמן במיוחד את סדרה כו'. כרגע סדרה כו משלמת רק 6 אחוז אבל עם השנים זה יעלה ל 10.2 אחוז פלוס הצמדה מדובר על 13 אחוז בשביל שהחברה תעמוד בזה היא צליחה להיות מאוד מאוד מאוד רווחית קשה לי לאמין שהיא תצליח לעמוד בזה. אני בעד לאפשר לחברה לקנות את האגחים שלה בפארי ואף לעשות BUY BACK רגיל מבחינתי. אחרת אין לחברה תקומה ואין למחזיקי האג"ח החזר של הקרן . אז כדאי לא להיות גרידיים ולקחת את הרווח המידי של כ 12-13 אחוז.
    סגור
  • 13.
    פריצה חזקה למעלה (ל"ת)
    אילן 08/11/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • פריצה חזקה למעלה הקונים חוזרים ובגדול (ל"ת)
    אילן 09/11/2013 15:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 12.
    מאמין באפריקה
    מי שמאמין לא מפחד 08/11/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    14 2
    פרויקטים ששווים מליארדים..רק סבלנות בעזרת השם.גורביץ אמר שהמוסדיים נכנסים .האמת כל ילד רואה את המחזורים הגדולים
    סגור
  • 11.
    לקנות כעת ולהסכים לפירעון.רווח 15%=מחיר כעת לפארי (ל"ת)
    מה שכדאי 08/11/2013 16:32
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 10.
    מניה???????
    אא 08/11/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מה לגבי המניה.להחזיק? למכור? לקנות?
    סגור
  • 9.
    חייבים להסכים להצעה הזאת. המוסדי שיתנגד לא ינהל את כספי
    אנונימי 08/11/2013 16:15
    הגב לתגובה זו
    18 1
    המוסדיים אישרו לתשובה לעשות תספורת של 90% ואף אחד לא דיבר ולא כתב על זה כי תשובה שילם מהצד לכל המוסדיים ולכתבים. לבייב מתנהל בצורה שונה הוא לא מתכוון לדפוק את הציבור ולשחד את התקשורת. הוא רוצה לשלם הכל עכשיו לפי הפארי .זה בקשה מוצדקת אבל המוסדיים רגילים לכסף מהצד על חשבון הציבור..צריך שיחקרו את התספורות של תשובה של מיימן ושל עופר ויראו כמה שחיתות יש אצל המוסדיים.
    סגור
  • פפפחחח ״לא ינהל את כספי״-- אפשר לחשוב מדובר ברונאלדו חח
    ערן 08/11/2013 21:26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מי אתה שתאיים על מוסדי עם ה 1000 שקל שלך בקרן? פפפפחחחח קרעת אותי
    סגור
  • אתה בטח מוסדי שמזלזל בכספי הציבור (ל"ת)
    אנונימי 09/11/2013 23:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    הרבה מתחילים לאסוף אותה (ל"ת)
    משקיע 08/11/2013 16:15
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 7.
    כתבה יפה ומשקפת
    יצחק 08/11/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
    11 0
    עדיף ציפור ביד מ-2 על העץ....
    סגור
  • 6.
    אפריקה
    שי 08/11/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
    10 2
    אם לא יסכימו המניה חוזרת ל 520 אם יסכימו תעלה עד ל 900 שבת שלום נ ב מה לעשות ?
    סגור
  • 5.
    זאב כהן אתה חזיר ומגיע לך לקבל אפס (ל"ת)
    יעקב 08/11/2013 15:27
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 4.
    נותנים לך תקח או שלא תראה שקל. טמע! (ל"ת)
    לא רוצה? 08/11/2013 15:20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    יש לאשר אפשרות לפרעון מוקדם בפארי
    מחזיק אג"ח כ"ו+מניות 08/11/2013 15:00
    הגב לתגובה זו
    9 0
    כג.נ: אי מחזיק בחבילת הניירות של אפריקה מיום ההסדר. כך שאני רואה לנגד עיני הן את אינטרס בעלי המניות והן את צד הנושים. לא צריך להיות חזיר, ישנה הצעה לפרוע את החוב בפארי - זה מספיק טוב (אין צורך בקנסות הוון ממשלתי). לצד הטענה כי היא מטיבה עם כ"ז - יש הגיון מסויים לתת איזו הטבה לכ"ו כי הריבית הנקובה בשתיהן דומה היום ולא בעוד זמן לא רב תעלה ל- 8% צמוד ואח"כ אף 10.75% צמוד. מה גם שכ"ז כבר קבלו פרעון מוקדם של חלק מהקרן. ולכן, פתרון אפשרי הוא פרעון כולל כשמחזיקי כ"ו יקבלו משהו נוסף נניח אופציות ארוכות בחינם למניות אפריקה במחיר השוק כפול 2 למח"מ 4. בסה"כ אם יהיה פרעון מוקדם מהלוואה יהנו ממנו בעלי האג"ח שכה חוששים מלהחזיק בחוב ולפני כמה שבועות מכרו אג"ח ב- 25% מתחת למתואם. יהנו גם בעלי המניות שיקבלו חברת אחזקה ללא חובות וללא צורך לממש נכסים בלחץ אלא דווקא לפתח נכסים ולמכור אותם כשיש מחיר הזדמנותי כאשר הפעם החוב קיים בבנות התזרימיות וללא חוב במעלה הפירמידה. לטעמי, אפריקה חייבת לבסס את עצמה כחברה שבסיסה נכסים מניבים ב- AFI ונכסים ואשר משלמות דוידנד רבעוני מפעילותן השוטפת.
    סגור
  • 2.
    אפריקה
    רואה חשבון 08/11/2013 14:38
    הגב לתגובה זו
    21 2
    אני לא חושב שיש מישהו בשוק ההון שיכול להגיד מילה רעה על לבייב. הבנדם עמד בכל ההסכמים בכבוד והוציא מהכיס המון ועוד יוציא בהמשך, יש לו ערכים וכבוד עצמי, הוא היה יכול לרכוש את אפי במחירי רצפה אבל טען "אני לא חזיר" אז לא מגיע לו שילכו לקראתו ויסכימו להצעה ? הבנדם רציני ומאמין בחברה ועוד יגיעו ימים שהשער יגיע ל 5 ספרות. ביזפורטל הם רצינים ומציגים את המצב לאשורו. זהירות מעיתון כלכלי אחר אשר מוציא כתבות עם כוונות שקופות
    סגור
  • צודק! גם מתכוון לחזור ארצה, והתחיל לבנות את ביתו בסביון (ל"ת)
    אבי 08/11/2013 20:45
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • יסלח לי כבודו! רצון לבייב לעשות תספורת נוספת על תספורת
    מוסדי 08/11/2013 19:40
    הגב לתגובה זו
    3 9
    שכבר נעשתה. מילה טובה אומרים רק על מי שפורע את מלוא החוב !!! נכון?תראה לאן הגענו: מי שעושה 2 תספורות אומרים עליו "אני לא חושב שיש מישהו בשוק ההון שיכול להגיד מילה רעה על לבייב" באמת כבודו, תגיב! נכון שתשובה זה גזלן גדול ואילן בן דב גזלן גדול מאד. בסקלה של שומטי החוב לבייב מופיע למטה כאשר אילן בן דב ויולי עופר זצ"ל (סנטראל יורופיאן) מתחרים על המקום האחרון.
    סגור
  • 1.
    מניית אפריקה באפסייד משמעותי (ל"ת)
    בוכרי 08/11/2013 14:32
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור