זה הדיווח (מחר בשעה 14:45) שעשוי להקפיץ את שוקי המניות - לראלי נוסף

 |  (23)
סוחר, צילום: Getty images Israel
מחר (יום ה') בשעה 14:45 יפרסם הבנק המרכזי האירופי (ECB) את החלטת הריבית ו-45 דקות לאחר מכן תתקיים מסיבת העיתונאים כאשר בשווקים הפיננסים יש ציפייה גדולה לעשיית מעשה שכן מצב הכלכלה האירופית אינו טוב ולא מראה סימני שיפור.

לפי נתונים שפורסמנו השבוע, האינפלציה בגוש היורו עומדת על 0.7% בלבד בחודשים האחרונים, דרמטי מתחת ליעד הבנק המרכזי שעומד על מעל 2%. המשמעות - סכנה למצב קבוע של דיפלציה (ירידת מחירים בשל חוסר ביקוש) או במילים אחרות - "עשור אבוד".

לכן בשווקים וגם מצד ראשי ממשלות באירופה יש ציפייה גדולה מה-ECB לעשות מעשה. בשוק מעריכים כי דראגי יפחית את הריבית החודש או בחודש הבא. מעבר לכך, בשווקים רוצים לראות את דראגי מכריז על תוכנית LTRO (קיצור של Long-Term Refinancing Operation), כלומר הלוואות לבנקים, כפי שעשה בזמנו בהיקף של טריליון אירו. אם זה יקרה כבר מחר (הכרזה על LTRO) זו תהיה חגיגה בשווקים. גם הורדת עשויה בהחלט להתקבל בברכה.

אייל קליין, אסטרטג השווקים ב-IBI, אומר הבוקר ל-Bizportal כי "האבטלה באירופה עומדת על 12.2% ולא יורדת, ההתכווצות הכלכלית נמשכת כבר 6 רבעונית, בקיצור המצב שם לא טוב. ברור שצריך לעשות משהו, וברור גם שדראגי יצר ציפייה שהוא הולך לעשות משהו. בחודש וחצי האחרונים הוא אמר מכל כל במה שהוא לא שולל אפשרות של הורדת ריבית או תוכנית הלוואות - עכשיו יש ציפייה ממנו לבצע".
מריו דראגי; Getty images Israel
מריו דראגי; Getty images Israel
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    ברכה והצלחה רבה לשוק ההון המקומי והעולמי מחר (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 06/11/2013 19:40
    הגב לתגובה זו
    2 18
    סגור
  • 14.
    הייתי היום במצגת של אלגומייזר
    אלוני 06/11/2013 18:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חשבתי שאראה עוד בלונדית חמודה ויצאתי מהמצגת בשוק עושה רושם שיש כאן את " הדבר הבא " אבל מציע לכול אחד לבדוק בעצמו
    סגור
  • היום קניתי-פגז לטווח הבינוני !
    א 06/11/2013 20:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל פעם אחזק קצת עד שאגיע לכמות מכובדת !
    סגור
  • 13.
    רק מימוש תוך יומי אחרי עליות של שלושה ימים...בום בקרוב (ל"ת)
    בבילון לא לפספס 06/11/2013 15:11
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 12.
    אז איפה להשקיע? (ל"ת)
    לא יודע 06/11/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • שים בישראל הכי בטוח לעת עתה
    משיח בן דוד 06/11/2013 14:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שמע לי
    סגור
  • 11.
    דאו 29000 S&P3600 נאסדק 9000
    טיסה נעימה 06/11/2013 13:27
    הגב לתגובה זו
    3 2
    יהיה ראלי לפחות 7 שנים היה 7 שנים רעות עכשיו 7 שנים טובות
    סגור
  • 10.
    הבנקים וחברות הביטוח יתפוצצו מהרווחים שהולכים להראות!!! (ל"ת)
    יששששששששששששששששששש 06/11/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 9.
    כל מה שאומרים בibi לא שווה דולר
    המבין 06/11/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה שצריכה להיסגר אם האנליסטים שנותנים דיווחים לא ממש אמינים וכמו כן חבל שנותנים להם את הזכות לפרסם ולהוליך את הציבור באינפורמציה לא נכונה הנה כתוצאה מכך אנו רואים כבר הרבה מפוטרים וכניראה עוד ניראה עד שלא תשונה השיטה לפירסומים
    סגור
  • 8.
    יששששששששששששששששששששששששששששששששששש
    משיח בן דוד 06/11/2013 12:09
    הגב לתגובה זו
    2 3
    הבנקים ינסקו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    יוסי פינק היקר
    בועז 06/11/2013 12:02
    הגב לתגובה זו
    14 7
    אתה לוקח על עצמך אחריות מאוד כבדה כאשר הציבור קורא את הכותרות שלך "ראלי אדיר" מה נסגר? השווקים בפני קריסה שעוד לא ראינו מעודה, לי מותר לומר את זה כאן, אתה כעיתונאי צריך להביא עובדות ולא לנפח כותרות שמכניסות עוד ועוד כספים לבורסה, לתשומת לבך ידידי
    סגור
  • נכון, יום מפריע לכאן או לכאן אבל לא לוקים כוון (ל"ת)
    בועז 06/11/2013 12:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אני צופה בבלומברג גם אמרו שמחר יום מכריע לשווקים (ל"ת)
    יששששששששששששששששששש 06/11/2013 12:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • גם בבלומברג אמרו שמחר יום מכריע (ל"ת)
    יששששששששששששששששששש 06/11/2013 12:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    אין לו ברירה-ההחלטה: ירידת הרבית והזרמת כסף...!!! (ל"ת)
    אבי קול 06/11/2013 11:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    לריבית אן כל חשיבות הבעיה היא המעילות של הבנקים
    YL 06/11/2013 11:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפחות שני בנקים גדולם כל שבוע נתפסים ב....הונאת הציבור המנה לשבוע זה היו 2 בנקים מ הגדולים העולם לכן.....מומלץ להירגע ולאסוף מזומן כמו...כל הגדולים
    סגור
  • 4.
    במקום להזרים כסף לציבור מזרימים לבנקים
    שי 06/11/2013 11:01
    הגב לתגובה זו
    6 1
    גועל
    סגור
  • 3.
    למר יוסף פינק
    פרופסור לכלכלה ירון 06/11/2013 10:42
    הגב לתגובה זו
    15 7
    ממש מאוכזב לקרוא את הכתבה שניכתבה על ידך! בהיותך אדם רציני, כלכלן בכיר, ומנהל אתר נחשב...הייתי מצפה לכתבה שתסביר לקוראים את המציאות שקיימת בכלכלות ואת הסיכון הרב בהימצאות בשווקים! יום טוב!
    סגור
  • אנו שמחים
    איצקו וירון 06/11/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לקרוא את: תגובה 7 בועז ואת תגובה 2 ירון! קרובים לדעתנו ולרציונל שלנו! תבורכו!
    סגור
  • כלכלן בכיר? (ל"ת)
    WTF? 06/11/2013 11:50
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 2.
    עד מתי הטמטום הזה יימשך, המצב הכלכלי גרוע והשוק חוגג
    ירון 06/11/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    15 3
    לי זה נראה שזה לא יחזיק מים. שווקים בריאים עולים בגלל שיש צמיחה, וגידול ברווחי והכנסות חברות, ולא בגלל שהכלכלה מתכווצת כמה שנים והבנק מרכזי מזרים כספים כדי למנוע התמוטטות מוחלטת של המערכת הבנקאית.
    סגור
  • השקעה היא לא הזרמת כספים? (ל"ת)
    נווווו 08/11/2013 10:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    "ראלי אדיר" ? מה יהיה איתכם? (ל"ת)
    ר 06/11/2013 10:31
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור