לבייב מול סוחרי השורט: מניית אפריקה טסה 33% - האם נראה שורט סקוויז?

פוזיציית השורט על אפריקה התנפחה בחודשים האחרונים והפכה להיות הפוזיציה הגדולה ביותר במדד ת"א-75. אז מי ינצח פה?
לב לבייב, צילום: בוצ'צ'ו
הבורסה בת"א מחפשת את דרכה מעלה, וסוחרי השורט מצמצמים לאט לאט את הפוזיציה. מדד המעו"ף עלה בשבוע החולף ב-0.14% והמשיך לדשדש בניסיונות כושלים לפרוץ באופן משמעותי את קו ה-1,300 נקודות. מבחינת סוחרי השורט בת"א, הם מצידם צמצמו את הפוזיציה על מניות המעו"ף ל-1.18 מיליארד שקל - ירידה של כ-2.5% לעומת השבוע הקודם.

מבין המניות, נתחיל עם אפריקה -2.2% אפריקה 17.8 -2.2% אפריקה בסיס:18.2 פתיחה:18.1 גבוה:18.3 נמוך:17.8 תמורה:138,072 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שזינקה בשבוע החולף ב-14.2% (והשבוע עוד 17%). בחודשים האחרונים הגדילו סוחרי השורט את הפוזיציה על אפריקה. כך לדוגמה, בתחילת אוגוסט עמדה הפוזיציה על 4.2 מיליון מניות (28 מיליון שקלים) והיום הפוזיציה עומדת על 7.9 מיליון מניות (47 מיליון שקלים). מבחינת סוחרי השורט זו הייתה פוזיציה מוצלחת, עד השבוע החולף (וכמובן גם הנוכחי בו זינקה אפריקה כמעט 16% בינתיים).

לפי שעה אפריקה מרכזת את פוזיציית השורט הגדולה ביותר מבין כל מניות מדד ת"א-75 והשישית בגודלו בבורסה בת"א כולה. כעת, אחרי זינוק של 33% תוך שבוע וחצי, יהיה מעניין לראות האם סוחרי השורט יצטרכו לסגור פוזיציה (כלומר לקנות חזרה את המניות) וליצור שורט סקוויז במניה.

במניות השורה הראשונה לא נרשמו כאמור תנודות חדות, אך צריך לציין את בזק +1.72% בזק 533 +1.72% בזק בסיס:524 פתיחה:517.1 גבוה:534 נמוך:517.1 תמורה:76,565,124 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שממשיכה לרכז קרוב למחצית מפוזיציית השורט על מדד המעו"ף כולו עם סך של כמעט 523 מיליון שקל. את היקף השורט השני במדד המעו"ף מרכת אופקו הלת' -2.88% אופקו הלת' 1,281 -2.88% אופקו הלת' בסיס:1,319 פתיחה:1,300 גבוה:1,300 נמוך:1,261 תמורה:6,752,337 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עם סך של 168 מיליון שקל, אם כי הסכום הכולל התכווץ השבוע ב-24 מיליון שקל למרות ירידה מינורית מאוד בהיקף החזקות השורט. הסיבה לכך הייתה שמניית אופקו התממשה במהלך השבוע החולף בלא פחות מ-10%.

את הירידה המשמעותית בהיקף השורט במדד המעו"ף אפשר לרשום לזכות מניית {פריגו} שהיקף החזקת השורט עליה צנח ב-32% לסך של 27 מיליון שקל. זאת על רקע זינוק של 9% במחיר המניה בשבוע שעבר.
תגובות לכתבה(33):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    תקנו מניות של אפריקה מהר. (ל"ת)
    . 06/11/2013 12:30
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 23.
    אג"ח כ"ז 16% מתחת לפארי 10% תשואה צמודת מדד,קראו:
    שימו לב 06/11/2013 11:44
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מה לדעתכם יקרה כשיודיעו על פירעון מוקדם? אגב, בסדרה כ"ו הפער לפארי 12% והפדיון יהיה פרו ראטה בין הסדרות. ג.נ. קניתי מהאג"ח. זה פחות ספקולטיבי מהמניה עם רווח מהיר בסבירות גבוה. דעתי.
    סגור
  • 22.
    כלל ביו עוד יומיים דוחות-מאמין שידווחו על מכירות נקסברד
    עזבו אפריקה חברה מתה 06/11/2013 04:36
    הגב לתגובה זו
    0 6
    הנקסובריד של מדיוונד בה מחזיקה כלל ביו 64% תראה מכירות ראשוניות וייתכן אפילו בעשרות מיליונים שזה מקפיץ את חברת כת"ב והופך אותה לרווחית-מאמין שברבעון רביעי-תחילת שנה הבאה ההכנסות משתי התרופות פוליהיל ונקסובריד שנמצאים על המדפים באירופה, רוסיה וישראל יעלו ל-200 מיליון דולר וסוף 2014 יגיעו ל-500 מיליון דולר לפי התכנית של ההנהלה! וטבע ויתרה על הבלוקבאסטר הבא בשוק הישראלי-בגלל זה עתידה של טבע לצנוח עוד 30-40% בשנתיים הקרובות-וכלל ביו לדעתי תיתן גז ותעלה לשווי של מעל 10 מיליארד ש"ח ותיתן פייט מבחינת שווי מחירים לפריגו-לדעתי תוך 5 שנים כלל תעשיות ביוטכנולוגיה תהיה הטבע הבאה! לא סתם בלווטניק המיליארדר רכש את כת"ש בשער מגוכח של 1580 ומחק אותה מהבורסה-עם חברות כמו נייר חדרה, נשר מלט, גולף, חוגלה קימרלי ובעיקר כלל ביו טכנולוגיה-רכישתו בשווי שוק של 2.5 מיליארד ש"ח היא מחיר בדיחה שדפק את המשקיעים של כת"ש. חכו ותיראו תוך שנתיים כלל תעשיות משווי של 2.5 המגוכח תהיה שווה 10 מיליארד ש"ח-בלווטניק עשה עסקת חיים בחסות אלטשולר שחם המושחת וחבריו המוסדיים ודפק אתכם. חכו לאנדרומדה ביוטק שתעיף לכם את הפוני!!!
    סגור
  • 21.
    בקצב הזה אפריקה ,תוך כמה דילוגים חוזרת למעוף (ל"ת)
    יפה 06/11/2013 00:19
    הגב לתגובה זו
    18 0
    סגור
  • 20.
    בהחלט מחר יום מעניין באפריקה ישראל כפי שרמז
    ישראל 06/11/2013 00:02
    הגב לתגובה זו
    13 0
    המנתח הטכני
    סגור
  • 19.
    מחר אספת בעלי האגח זה הסוד!
    avik35 05/11/2013 21:47
    הגב לתגובה זו
    12 3
    שעה 12 בתל אביב פרעון מוקדם של אגחים . לבייב ארגן כסף
    סגור
  • 18.
    יתרות השורט הם ל-31/10 - מאז המניה
    רואת חשבון 10 05/11/2013 21:44
    הגב לתגובה זו
    6 1
    עלתה ומן הסתם השורט נסגר ברובו - זה ממש הטעיה!!!!!!!
    סגור
  • שאת 10 מתוך 100 ... (ל"ת)
    נראה לי 06/11/2013 07:47
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • חמודה יש לך טעות בהערכה
    רו"ח 05/11/2013 23:26
    הגב לתגובה זו
    3 4
    שהמנייה עלתה יותר שורטיסטים הגדילו פוזיציה במחירים הגבוהים. שבוע הבא תבדקי ותראי
    סגור
  • הערכה? היא מתלוננת על נתונים שכביכול מוצגים כמידע (ל"ת)
    אדם 06/11/2013 11:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    לכל סוחרי השורט
    מציאות 05/11/2013 21:21
    הגב לתגובה זו
    13 1
    הכינו הרבה מאוד וזלין , הצינור שתקבלו מלבייב הוא כאיין וכאפס למה שעוללתם למשקיעי אפריקה, וכן תתרגלו הכיוון של אפריקה הוא צפונה!!!!!!!!!!!!!!!!!! , וחזק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • עם הצינור שקיבלת גם 1000 אחוז לא יעזרו לך אתה עדיין בהפ
    שורטיסט בכיר 06/11/2013 06:45
    הגב לתגובה זו
    2 11
    מניה שמתרסקת 99 אחוז זה מניה של נוכלים רק נוכלים יכולים לתעתע כך במשקיעים
    סגור
  • קפוץ לי
    ישועות 08/11/2013 04:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ימים יגידו פעם היית יכול לקנות בתל אביב באפקה 10 דונם ב1000. דולר נראה לי שהיום זה עולה יותר
    סגור
  • לשוריסט "הבכיר"
    לא בכיר 06/11/2013 12:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איך הצינור היום ???????? , וזאת רק ההתחלה!!!!! .
    סגור
  • 16.
    קניתי כרטיס טיסה תעירו אותי עם המזוודות של הכסף (ל"ת)
    התותח 05/11/2013 21:12
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 15.
    איך השורטיסטים עובדים....
    רו"ח 05/11/2013 21:01
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ניקח לדוגמה שני שורטיסטים A ו B שסיכמו בינהם אחד ימכור והשני יקלוט בירידת שער וחוזר חלילה כך שבסיכום הם נשארים עם אותה פוזיציה אבל השער נמוך יותר. וכמובן הם מנצלים שמשקיע כלשהו מוכר ואז מקטינים פוזיציה. בצורה כזו עשרה זוגות כאלה יכולים להוריד את המנייה לאורך זמן לקרשים
    סגור
  • 14.
    לכל הבורים מחר אספה לבעלי האגח זו התשובה!
    avik35 05/11/2013 20:57
    הגב לתגובה זו
    7 1
    תראו בהודעות הבורסה . מחר שעה 1200 בתא
    סגור
  • 13.
    מחר אפריקה תתחיל לעלות באמת...מומלץ לקנות מוקדם בבוקר (ל"ת)
    יעקב 05/11/2013 20:35
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 12.
    לדעתי יש גוף גדול שמתחיל לאסוף
    מוסדי 05/11/2013 20:32
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לפי המחזורים שהם פי כמה וכמה מיום רגיל זה אומר שיש גוף אחד או שניים גדולים שאוספים אפריקה לפני נחיתה ב1270 וזה יקרה בכמה ימים אין באמור המלצה אלא השערה בלבד שלי
    סגור
  • 11.
    סקוויז של ווזילין לסוחרי השורט.
    אבנר 05/11/2013 20:30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בועת השורט עומדת להתנפץ
    סגור
  • 10.
    אפריקה
    נועםדבורה 05/11/2013 20:21
    הגב לתגובה זו
    2 9
    אני מדבר לא מתוך פוזיציה אבל אפריקה אם לא תתחיל לעלות באופן משמעותי אז לדעתי היא הולכת להימחק בעבר היה לי שם המון כסף בשער פלוס מינוס 2000 שתגיע לסביבות ששם אולי הראה אופציה לכניסה אני מאחל למי שבפנים בהצלחה
    סגור
  • 9.
    הפעם הבוכרי ינצח בנוק אאוט (ל"ת)
    לבייב 05/11/2013 20:14
    הגב לתגובה זו
    12 3
    סגור
  • 8.
    אפריקה
    אפריקני 05/11/2013 20:07
    הגב לתגובה זו
    15 2
    עכשיו יש כ 12 מיליון שח ביום מחזור אז מה זה 42 מיליון שורט ההיפך יבואו לקנות וזה יטוס ל 900 בשלב ראשון במיוחד שהאופציה לא נכנסה לכסףולא היה דילול
    סגור
  • הוא מחק לכם את האופציה יא אהבל (ל"ת)
    שורטיסט בכיר 06/11/2013 06:43
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 7.
    מחר הבוננזה תגיע לסוחרי השורט
    יואב 05/11/2013 19:58
    הגב לתגובה זו
    7 2
    שימו לב מוסדיים התחילו להכנס למניה כלל ביטוח 0.02 . התקשורת צריכה לפרגן יותר לביצועי החברה בדיוק כפי שהכפישה כשהיה צריך. לטווח רחוק בטוח המניה במחיר מציאה!!! גילוי נאות - מחזיק
    סגור
  • 6.
    זה שורט! - למה לעלות? מה השתנה? (ל"ת)
    אבי 05/11/2013 19:43
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 5.
    מעלה מעלה מעלה (ל"ת)
    אפריקה כמו עוף החול 05/11/2013 19:37
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 4.
    אפי פיתוח מתחילה לשבור מחסומים (ל"ת)
    אפי 05/11/2013 19:26
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 3.
    קריאה נרגשת לכל מחזיקי אפריקה כנסו
    אפריקאי 05/11/2013 19:24
    הגב לתגובה זו
    17 4
    אני כמשקיע קורא לכל משקיעי ומחזיקי מניות אפריקה מחר תחזקו את המניה שפעם אחת השורטיסטים ילמדו לקח ב׳ שורטסקוויז אלים שיעלה את המניה בעשרות אחוזים וימחק אותם אני מאמין שיהיו גם כמה הודעות חיוביות שבכל מקרה יתרמו לעליית המניה מחר בכל מקרה יהיה ירוק חזק בהצלחה
    סגור
  • לבייב עובד על כולם תגיד את יודע מה היה
    שורטיסט בכיר 06/11/2013 06:42
    הגב לתגובה זו
    1 5
    המחיר הגבוה של המניה? 75000 וכמה זה 90 אחוז ירידה? 7500 וכמה זה עוד 90 אחוז ירידה? 750 וכמה היא עכשיו? 681 עכשיו תעשה חשבון נניח שמכרת ב-7000 שקל כמה זה היום? 700 לא ממש ממש לא 70 שקל ? גם לא יש הנחה גם אם זה עולה ל-1000 אז זה יהיה 100 שקל מתוך 7000 בינתיים לבייב חי על חשבונכם בלונדון ועובד על כל העולם במיוחד על כל הבוכרים שהאמינו לו לא מעט מהם נגמר להם הכסף בגללו
    סגור
  • 2.
    אז מה קורה במניית אפריקה? יש למישהו הסבר? (ל"ת)
    לב 05/11/2013 19:14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • מה שקורה
    איילי 05/11/2013 20:43
    הגב לתגובה זו
    10 3
    הנה קישור : http://www1.bizportal.co.il/article/372504
    סגור
  • 1.
    מחר זה מתחיל (ל"ת)
    נחשו מה 05/11/2013 19:10
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור