יוקר המחייה לפי השר נפתלי בנט: "המחירים יורדים וירדו בעתיד"

על מפעל נגב טקסטיל שנסגר לאחר שסירב להלוות לו כסף, אמר שר הכלכלה: "הבעלים לא האמין בחברה ולא רצה להשתתף בהלוואה"
נפתלי בנט, צילום: יוסי זמיר; לע"מ
מרגישים שהמחירים עולים? לא כולם חושבים כך. שר הכלכלה מעריך אחרת: "המחירים יורדים וירדו בעתיד", כך אמר הבוקר נפתלי בנט בראיון לגלי צה"ל. "אני עובד על הפחתת מחירי המוצרים בישראל, אלו דברים שלא עשו כאן 50 שנה, אין פטנט אחד אלא עבודה סיזיפית", אמר לרינו צרור.

בימים האחרונים קמה סערה גדולה סביב דבריו של יאיר לפיד נגד היורדים מהארץ. השר בנט התייחס לכך ואמר כי "אני מאוד אוהב את הארץ ובשום מחיר לא הייתי יורד ממנה. אזכיר שההורים שלי עלו לישראל. אני מבין שקשה לזוג נורמטיבי לגמור את החודש הרי חצי ממדינת ישראל חיה מ-6,000 שקל בחודש. שר האוצר ושר השיכון עובדים להורדת מחירי הדיור".

בתחילת השבוע נסגר מפעל נגב טקסטיל לאחר שהמדינה לא הסכימה להמשיך לתמוך בו. בנט הוביל את הקו הנוקשה שלא תומכים במפעלים שאין להם תוחלת כלכלית ושבכל מקרה ייסגרו. המפעל הוקם בדימונה בשנת 1987 ועם סגירתו פוטרו 46 עובדיו.

בנט: "הבעיה בחברת נגב טקסטיל הייתה שהבעלים רצה 3 מיליון שקל. הסכמנו להלוות, אך שותפות עם הבעלים והוא לא רצה - הוא לא האמין בחברה. אנחנו מטפלים פרטנית בכל העובדים ומנסים לסדר להם עבודה ויהיו פתרונות לכל העובדים. לא אתן כסף לבעלי מפעלים שלא מאמינים במפעלים שלהם.הבטחות השרים למפעל היו ללא גיבוי שלי. המפעל היה נסגר בכל מקרה ואחרי שהיינו מבזבזים עוד כסף, זה לא אחראי".

מדוע לא לתמוך במפעלים בקשיים?

בנט: "מאוד קל לרשום צ'ק ולערוך אח"כ חגיגות, אך אם תבדוק מפעלים כושלים תראה שבוזבזו עליהם כספי משלם המיסים. לעומת זאת השקענו מתחילת השנה 200 מיליון שקל במפעלים בפריפריה. אחת המטרות היא להגדיל את הפריון של העבודה. הבעיה הכלכלית הגדולה בישראל היא ששני בני הזוג לא גומרים את החודש למרות שהם עובדים".
תגובות לכתבה(13):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    בנט צודק. פחות זה יותר,זול זה יקר
    חי במינוס 03/10/2013 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עני הוא עשיר ןחןשך זה אור. לפיד ובנט לא חים מ6000 ש'ח לחודש ואפילו לא מ6000 לשבוע.
    סגור
  • 12.
    אם זה היה תלוי באוצר המדד היה מורכב מלחם ומים בלבד
    ברק 03/10/2013 13:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל השאר מותרות.
    סגור
  • 11.
    גם אני הייתי אופטימי אם הייתי אחרי אקזיט
    אלי 03/10/2013 12:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קצת קשה להתחבר לאופן ההתנהלות של שרים שבחשבון הבנק שלהם יש מליונים, אילו רק היה מישהו שחווה את הקושי על בסיס יומיומי בממשלה, אני בטוח שהיינו רואים תוצאות הרבה יותר מהר...
    סגור
  • 10.
    ?.....?.....?....
    ציפי 03/10/2013 12:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנחנו יודעים מה הביעה אנחנו מחכים לפתרון ממהם
    סגור
  • 9.
    בנט - רוצה באמת להוריד מחירים ? תקים מאגר אינטרנטי
    ערן 03/10/2013 12:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנט - רוצה באמת להוריד מחירים ? תקים מאגר אינטרנטי שיחייב בדיוק כמו את קופות הגמל / השתלמות / פנסיה את חברות המזון לרשום את עלות המוצרים שלהם, המאגר יעודכן אחת ליום ובאותו יום החברות לא יורשו לעדכן מחירים בסניפים, ככה נדע מי באמת זול ונפתור את כשל השוק הזה, כל סופר הגדול משטח של 200 מ"ר יחוייב לדווח כל יום את המחירים, ברגע שתהיה תחרות ונגישות של המידע הזה לשוק יתחילו המחירים לרדת.
    סגור
  • 8.
    הכל עלה במציאות, בנט נמצא כנראה במציאות מקבילה (ל"ת)
    בנט מנותק 03/10/2013 11:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    כן ראינו, סל קניות בארץ עולה כפול, כ פ ו ל , מבגרמניה
    אזרח עשוק 03/10/2013 11:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כנל גם שכירות, תחבורה, כמעט הכל. והמשכורת לעומת זאת נמוכות יותר. לפעמים נדמה שיש פה איזו קנוניה של בעלי האמצעים והמשתפים שלהם בשלטון לרוקן את הכיסים של האזרחים
    סגור
  • 6.
    תחזיר את תאגידי המים לעיריות ותוריד מע"מ מהמיים
    יא מנותק תתחיל לעבוד 03/10/2013 11:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נבלות ממשלתיות
    סגור
  • 5.
    היהודים חזירים, צריך חוקים נוקשים לפיקוח על מחירים
    אחד 03/10/2013 11:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו שהיה ב 1984 כשהממשלה הוציאה צו שאוסר העלאת מחירים, זה מה שצריך גם עכשיו
    סגור
  • 4.
    הליצן היומי לפני הבחירות לא הפסיק לקשקש אחרי הבחירות
    בדבכט 03/10/2013 11:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדבר על מה יהיה בעתיד שקרן
    סגור
  • 3.
    בנט לא מאמין בטקסטיל רק בהייטק - המפעל רווחי
    מנהיג המהפכה 03/10/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
    18 0
    רק 15 אחוז יכולים לעבוד בהיי טק . על המדינה לדאוג לדור הישן ולאלה עם יכולת של אדם ממוצע . רק המוכשרים הולכים להייטק . הפסדי המפעל נובעים מעלויות אנרגיה לא סבירות ותשומות שלא מתאימות למפעלי טקסטיל . זה אינו המפעל האחרון אפקט הדומינו ימשיך להפיל מפעלים .
    סגור
  • 2.
    המחירים ירדו לא בזכותכם לאנשים אין כסף הם לא יקנו
    עוד מנותק 03/10/2013 10:21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    והמחירים ירדו.
    סגור
  • 1.
    על זה כבר נאמר: דיבורים כמו חול ואין מה לאכול !!
    הצדיק מסדום 03/10/2013 10:10
    הגב לתגובה זו
    6 0
    על דיבורים והבטחות כלליות לעתיד טוב יותר לא משלמים. לכן, אין לבנט שום בעיה להבטיח. בינתיים יוקר המחיה בישראל הוא שערורייה. עושים עלינו "קופה" ברוב תחומי הצריכה והשרותים. מעטים עושים הון ורוב הציבור נאנק תחת הקושי לשרוד במדינתו.
    סגור