בלומברג שוריים על הבורסה הישראלית: "הזדמנות למניות בדיסקאונט משמעותי"

"שוק המניות הישראלי זול. בהחלט ישנן חברות אטרקטיביות בישראל"; מי הן המניות הכי נחשקות בת"א ומה הדיסקאונט שנפתח במכפילים?
סוחר, צילום: Getty images Israel
"שוק המניות הישראלי הוא זול. בהחלט ישנן חברות אטרקטיביות בישראל אשר נסחרות בדיסקאונט משמעותי ביחס למתחרותיהן בעולם", כך נכתב היום במאמר אוהד על הבורסה הישראלית בבלומברג שמתייחס להתפוגגות המתיחות מול סוריה והתיקון המרשים בשיעור של 6.4% שרשם המדד המוביל בת"א לאחר שנפל ב-27 באוגוסט לשפל של 11 חודשים.

במאמר מצוטטים דבריו של וויליאם סקולס, מנהל השקעות מחברת ההשקעות הבריטית אברדין מנג'מנט שמנהלת 318 מיליארד דולר, כולל נכסים ישראליים. שולס מעדיף את חברות הטכנולוגיה והשירותים כמו גם "חברות עם חשיפה לצרכים המקומיים" כמו עזריאלי ואיתוראן.

המניות במדד המעו"ף נסחרות במכפיל רווח של 11.1, דיסקאונט של 26% ביחס למכפיל הממוצע במדד ה-MSCI העולמי של השווקים המפותחים המהווה את מדד הבנצ'מארק, הדיסקאונט הגדול ביותר שנרשם מאז החל בלומברג לאסוף את הנתונים הנ"ל בשנת 2008.

גם השווי הממוצע של 25 המניות במדד המעו"ף נפל מתחת למכפיל של מדד ה-MSCI שווקים מתעוררים ב-3 בספטמבר, הדיסקאונט הראשון שנרשם בין שני המדדים מזה 3 חודשים.

המניות של בנק הפועלים, הן הזולות ביותר ביחס לענף הפיננסים אליו הן מושוות, עם של 9.9 לעומת מכפיל רווח של 13.2 לפיו נסחרות מניות המשתייכות למדד הפיננסים העולמי של MSCI. חמשת הבנקים הגדולים בתל אביב נסחרים ביחס של לשווי בספרים של 0.78, זאת לעומת יחס דומה של 1.18 במדד הבנקים העולמי של MSCI.

לדבריו של מיכה גולדברג, מנהל מחלקת מחקר מניות באקסלנס, "אנחנו אוהבים את הבנקים בגלל שהם הציגו ביצועי חסר ביחס לרוב הבנקים במדינות המפותחות והם יהיו הנהנות העיקריות בהשיפור בצמיחה הכלכלית בישראל, שנשענת גם על תחילת הפקת הגז ממאגר הגז הטבעי תמר".

מדד המעו"ף עלה עד כה השנה רק 3.5% לעומת מדד ה-MSCI העולמי שעלה מתחילת השנה ב-16%. הסרתה של ישראל ממדד ה-MSCI שווקים מתעוררים למדד ה-MSCI שווקים מפותחים בשנת 2010 גרם לנפילה שלך 44% במחזורי המסחר עד סוף 2012 לעומת ירידה ממוצעת של 18% במחזורים העולמיים. זאת לאחר שנתח השוק של ישראל שהיה 2.7% במדד המתפתח הצטמק ל-0.2% במדד המפותח הכולל 33 המדינות המפותחות.

"יש פה הזדמנות קנייה מאוד ברורה" אמר בריאן פרידמן, המנהל קרן המשקיעה במניות ישראליות של GHB Investme. לדבריו, "Sell-Off שניצת כתוצאה מחששות הנובעים מהמצב הביטחוני נוטים להיות מאוד קצרי מועד וכמעט תמיד הם מהווים הזדמנות השקעה".
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    טאואר
    natshimo 18/09/2013 21:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    המניה עם פוטציאל הכי גבוה לעליות תקנו ומהר
    סגור
  • 21.
    המניה עם הדיסקאונט הכי עמוק בת"א היא כלל ביוטכנולוגיה
    אלברשטיין 18/09/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ושלא יעבדו עליכם! בנוסף אליה אפסייד משמעותי יש גם בחברת הביומד קולפלנט שנסחרת בנזיד עדשים ומדובר בחברה שתביא פצצות בעתיד אך הסיכון בה גבוה. אם רוצים מניה חזקה עם גב כלכלי ובעלים חזק מאוד שנסחרת ב-20% שווי ממה שצריכה להיסחר זו רק כלל ביוטכנו.
    סגור
  • 20.
    את הפורומים המגעילים של גבעות(דיבורסה וספונסר). נמאס
    מומלץ לסגור לאלתר 18/09/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כבר ממה שהולך בהם!
    סגור
  • 19.
    טבע ירדה היום שוב... נורא!!!!!!!
    משה. ששון ישר 18/09/2013 08:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי העליות יגיעו?
    סגור
  • 18.
    צריך
    לא........ 18/09/2013 03:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשלם מס על רווחי בורסה ......ואם כן אז מעט מאד אחוזים בודדים לא יותר מזה 25 אחוז הם גזל ושוד עפ"י דין תורה ! אסור שזה ימשיך לקרות במדינה מתוקנת.....היכן עומד בג"ץ ? למה הוא לא מתערב ?!
    סגור
  • 17.
    הדברים נאמרו במדד 1170
    שלא יעבדו עליכם 17/09/2013 23:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ב11 בספטמבר . מישהו העלים את התאריך
    סגור
  • 16.
    בישראל יש בורסה , כמו שיש כדורגל (ל"ת)
    לב יאשין + שייע גלזר 17/09/2013 22:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 15.
    מכפיל 10 זה לא זול
    גלעד 17/09/2013 22:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנקים חשופים לחובות משקי הבית , לתחרות שבדרך ולרגולציה. אההה וכמובן משלמים מס 25% על הרווח.
    סגור
  • 14.
    יש הרבה מניות זולות מאד בבורסה בארץ אך פה לצערינו
    ברוך 17/09/2013 17:48
    הגב לתגובה זו
    5 1
    משתתפים לא מעט אנשי העולם השלישי שיש חלק מהם שבקושי יודעים לקרוא ומתאים להם יותר לשחק שש בש ממש לא חסר כאן דפוקים שלא בדיוק מבינים מה הם מחזיקים אחרת הבורסה היתה רק עולה כמו לפני הרבה שנים איפה שלא שמתה כסף הרווחתה בגדול
    סגור
  • 13.
    מה עם טבע?
    יופיטר שוקי הון 17/09/2013 17:24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עוד כמה הירידות?
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    מה עם טבע?
    יופיטר שוקי הון 17/09/2013 17:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היגיע עת העליות שלה!!!!!!
    סגור
  • 11.
    באמת אחרי שקנו פה את כל הדירות יבואו לבורסה
    הזרים 17/09/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    25% מס זה עושק גם לזרים
    סגור
  • 10.
    אחלה הזדמנות קנייהההההההההההההההההה (ל"ת)
    אייסקיור לא לפספס 17/09/2013 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 9.
    כולם נותנים דיסקאונט לפני קריסה כמו שבשנת 2008 (ל"ת)
    fer 17/09/2013 15:15
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • 8.
    תודה בלונברג גילתם לנו את אמריקה.... (ל"ת)
    אנונימי 17/09/2013 15:14
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 7.
    רציו אבנר ישראמקו מודיעין (ל"ת)
    מניות הגז לא לפספססס 17/09/2013 15:08
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 6.
    מס בורסה יורד משמעותית
    נבואות שמתגשמות 17/09/2013 15:08
    הגב לתגובה זו
    8 5
    שמעות בלבד ללא התחייבות ,לך תדע
    סגור
  • 5.
    דסק"ש, אבנר, רציו, אייסקיור ועוד הרבה זוליםםםםםםםם (ל"ת)
    לא לפספס 17/09/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 4.
    תכף גם תבשרו לנו שמורידים את המס על הבורסה
    שמענו 17/09/2013 15:03
    הגב לתגובה זו
    10 1
    וכולם ירוצו לפה. ואיך זה מסתדר עם הקריסה שבדרך?
    סגור
  • 3.
    הגיע הזמן להכנס לבורסה הישראלית
    סוסים דוהרים 17/09/2013 15:01
    הגב לתגובה זו
    8 6
    קחו שנה מהיום ומי שלא נכנס יצטער !!!
    סגור
  • 2.
    איך הגיעו למכפיל 9.9 לעזריאלי לא מבין?
    עזריאל 17/09/2013 15:01
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אולי מכפיל מכירות או אולי מכפיל חוב חישבו...?????????
    סגור
  • 1.
    לא לחינם השוק זול פה. אחרי העלת המס ופרשת שישנסקי
    יוסי 17/09/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    22 1
    כולם רק בורחים מפה אז עם כאלה מחזורים נמוכים המעוף נחנק כשהוא מגיע ל1240 משם הוא כבר לא עולה שנה מאז שהעלו את המס.
    סגור