הראלי בכיל: המניה טסה 12% בשלושה ימי מסחר - מה אומרים האנליסטים?

כיל מרכזת את המחזור הגבוה בשוק. זה החל בדיווח לפיו המיליארדר קרימוב ימכור את חלקו באורלקלי, קרייזמן ובשן עדכנו המלצה
סטפן בורגס, צילום: יח"צ
מניית כיל -1.67% כיל 1,652 -1.67% כיל בסיס:1,680 פתיחה:1,692 גבוה:1,692 נמוך:1,652 תמורה:71,040,646 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רשמה בשבוע האחרון זינוק של 12.5% במחזורי מסחר ערים, והתאוששה מעט לאחר שכבר נסחרה ברמת שפל של 4 שנים. זאת, על רקע האפשרות כי הבעלות ביצרנית האשלג הרוסית אורלקלי תוחלף, מהלך שצפוי להגדיל סיכויי חזרתה לקרטל האשלג עם בלארוסקלי. היום בתי ההשקעות IBI וכלל פיננסים ברוקראז' מעדכנים המלצתם לחברה, ובשורה התחתונה אינם מזהים אפסייד משמעותי במניה.

האנליסט גיל בשן מ-IBI מעדכן המלצתו למניית כיל מ"הפחת" ל"נייטרלי", ונותר במחיר יעד של 26 שקל למניה, דאונסייד של 5.4% על מחיר השוק. בשן מציין בהקשר לדיווחים האחרונים לסיכוי מחודש לחזרה של אורלקלי לקרטל BPC על רקע שינוי הבעלות האפשרי ביצרנית האשלג הרוסית, כי האחרונה די ביטלה את האפשרות בשלב זה במסגרת מצגת שערכה למשקיעים. לפי בשן, "מניות האשלג מתנהגות לאחרונה יותר על רקע פוליטיקה פנים סובייטית ופחות על נתונים בשוק החקלאות".

בשורה התחתונה, בשן מסכם כי כיל נסחרת ברמת מחירים הוגנת. לדבריו, "רווחים אלו מבוססים על מחירי אשלג של 350 דולר לטון, שבתנאי השוק הנוכחיים נראים כתרחיש הסביר ביותר לרמת המחירים הצפויה. תרחיש של חזרת הקרטל ועלייה מחודשת במחירי האשלג מהווה אפסייד משמעותי בטווח הקצר, לעומת זאת תהליך ירידת מחירים עם פירוק הקרטל רק החל ועוד עלול להחריף".

מנגד, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז' יונתן קרייזמן סבור כי מתווה החלפתו של בעל השליטה באורלקלי, סולימאן קרימוב, מגביר את סיכויי חזרתה של ענקית האשלג הרוסית לקרטל. לדבריו, "החלפתו של קרימוב תסלול את הדרך לשיתוף פעולה מחודש בין בלאורסקלי לאורקלי. יחד עם זאת, להערכתנו הסדק שנפתח בחודשים האחרונים יקשה על יצרניות האשלג להחזיר את המצב לקדמותו ולכן אנו מניחים ירידה במחירי הספוט לטווח של 370 עד 380 דולר לטון. בשורה התחתונה, קרייזמן נותר ב"" ונקב במחיר יעד של 28 שקל.


תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    הראל טסה היום ל 3500. למנייה !!!!
    דלק טסה היוםל 200000 12/09/2013 06:49
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גמר חתימה טובה !!!!
    סגור
  • 16.
    כיל טסה היום ל 4000 למנייה
    משיח בן דוד 12/09/2013 06:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    גמר חתימה טובה!!!!!
    סגור
  • 15.
    חארטה ברטה
    co007 11/09/2013 21:55
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מניית כיל התרסקה מתחלת השנה עד לתיקון האחרון ב - 45%. חברה המרוויחה מליארדי שקלים בשנה מחלקת דווידנדים . משלמת את חובות האגח"ים בזמן. לא צריך להיות גאון כדי להבין שמשהו כבד עומד מאחרוי התרגילים החשבונאים שהביאו להתרסקות. בקשר לתרגיל של הרוסים. עשו אחלה קופה כול כבוד . מי שחושב שיש פה סיפור של אמה טרזה לעזור לעניי העולם ע"י הורדת מחירי האשלג . פשוט שיתעורר. התרגיל הרוסי חוזר על עצמו ב - 10 שנים האחרונות כבר בפעם השלישית. תראו מה יעשו כדי להעלות את המחירים.....
    סגור
  • 14.
    בושה
    דוד1 11/09/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
    11 1
    פוטאש ירדה מ37 ל32. כיל ירדה מ3600 ל2800. למה???
    סגור
  • מ-4400 ל-2800. נא לדייק. (ל"ת)
    דורון 12/09/2013 21:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    כיל שווה מעל 30 שקל גם אם המחיר ירד ל 300
    סוחר בכיר 11/09/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
    19 0
    האשלג מהווה 60 אחוז מהמכירות של כיל . ונניח שמחיר האשלג ירד ל 300 והרווח ירד בחצי נקבל חברה שנסחרת במכפיל 15 .
    סגור
  • 12.
    האנליסטים נלחצים? משהו לא מסתדר להם? הדעה שלי לגבי
    הראלי בכיל 11/09/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
    15 0
    כיל שהיא לא עלתה מספיק. קאפיש?
    סגור
  • 11.
    ההמלצה שלי לכיל כרגע היא לשער 3500
    המומחה 11/09/2013 14:39
    הגב לתגובה זו
    22 0
    ובהמשך ל 4500 נשמע לא הגיוני? גם כשהייתה ב 4800 שער 2500 נשמע בדיחה . כנ"ל
    סגור
  • 10.
    ytelis@univ.haifa.ac.il
    תליס 11/09/2013 14:32
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בכל העולם מניות האשלג מטפסות URALKALI JSC 144A קפצה אתמול 17.5 אחוז נוספים
    סגור
  • 9.
    תעשו הפוך גוטה!!!
    דוד 11/09/2013 14:32
    הגב לתגובה זו
    13 1
    בואו נבדוק- מה הם המליצו לפני הודעת אורלקלי? המליתו עליה ב 45 שקל ומעלה... ועכשיו מספרים לנו את חדשות האתמול. אני למדתי דבר אחד בחיים שלי- סחורות זה רק למעלה. כל תיקון הוא זמני והאינטרס של כל השחקנים הוא שהמחיר יעלה באמצעות הקרטל. וחברה לישראל היא בכלל מציאה כי יש שם הרבה נכסים שמתומחרים באפס מאופס ושוים הרבה כסף. עופר לר סצם קנה המניות הוא יודע מה הוא עושה. אז אנליסטים-אתם אפסים מאופסים שמספרים לנו את מה שכתוב בעיתון של אתמול.
    סגור
  • 8.
    פה באופן קבוע משחקים איתנו בקקה גדול
    המבין 11/09/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
    16 1
    בכל העולם מניות האשלג מטפסות פוטאש קפצה אתמול 3.5 אחוז נוספים פה בישראל לא מוכנים לפרגן זה סוג האנליסטים הישראלים
    סגור
  • 7.
    ההצגה כל פעם חוזרת אם האנליסטים המשועממים
    ברוך 11/09/2013 13:36
    הגב לתגובה זו
    17 0
    הרי ידוע שהרוסים לא אמינים אז הפילו את כיל שלא בצדק פה באופן קבוע יושבים שני המשועממים ומנסים בכל הדרכים להכשיל את המפעל כך שמי שישלם מחיר כבד הפועלים שיפוטרו והמשפחות שלהם ויהיו בלישכה בגלל האנליסטים
    סגור
  • 6.
    כיל היא החברה ! מי שלא בפנים פוגע בה ללא סיבה! למה?...!
    אבי קול 11/09/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    17 0
    שהעדר ימכור והוא יקנה בזול...למרות הפגיעה היא חלקה דיבידנד...ומי שמכר כרגיל הפסיד ומפסיד!
    סגור
  • כיל מחר טסה ל 3500 פיר מנייה חובה חובה!!!!! (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 11/09/2013 21:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 5.
    3 אתה צודק המניה תגיע עד סוף החודש ל3000
    תוכי 11/09/2013 13:20
    הגב לתגובה זו
    19 1
    למישהו לא מתאים רוצה להוריד אותה ואח"כ לקנות המניה עוד תמשיך לעלות...............
    סגור
  • 4.
    כיל מרוויחה ותרוויח מיליארדים
    חי 11/09/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
    17 1
    מי נתפס בשורט ..נבהל.
    סגור
  • 3.
    מישהו שהעליות לא מתאימות לו. מישהו שהוא בשורט על
    מי שלח את האנליסטים? 11/09/2013 13:11
    הגב לתגובה זו
    23 0
    המניה. מישהו שלא הספיק לקנות. בקרוב עידן עופר יקבל שכל וכיל תעבור להיסחר בחו"ל ואז כל האנליסטים האלה ישארו בלי עבודה מי בכלל יתייחס למה שהם אומרים?
    סגור
  • 2.
    נדיר שהם קולעים. (ל"ת)
    האנליסטים 11/09/2013 13:06
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 1.
    כי"ל
    shalom1960 11/09/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    28 1
    המניה ירדה קרוב ל40% ללא סיבה אמיתית יותר לפי שמועות כך שהעדר ברח ממנה אני מאמין בה מאוד לטווח ארוך מה עוד שהיא מחלקת באופן קבוע דיבידנדים ולפי דעתי היא תמשיך להתאושש בהמשך יום טוב לכולם
    סגור
  • אמן ואמן (ל"ת)
    יןפיטר הסקסי 11/09/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור