כעת מתברר: הזיהוי הרוסי שגרר טלטלה בשוקי המניות - שיגור של טיל ישראלי

משרד הביטחון הישראלי נאלץ להודיע - השלמנו בהצלחה ניסוי ירי של טיל מטרה "אנקור". השווקים געשו, בכמה זינקו ה'פוטים'?
הבורסה יורדת, צילום: Getty images Israel
שעה ארוכה של לחץ עברה על שוקי המניות מסביב לעולם, וגם בת"א. דיווח רוסי על זיהוי של שיגור 2 טילים בליסטיים במזרח הים התיכון העלה את החשש שאובמה יצא למתקפת פתע. מדד הדאקס הגרמני שנסחר בירידות של 0.2%, עבר לנפילה של 1.2%, והמעו"ף שנסחר בירידה של 0.6%, צלל עד 1.5%. הדרמה התרחשה סביב השעה 12:00, כאשר רק סביב השעה 13:30 הוציא משרד הביטחון הישראל הודעה (כלומר נאלץ להוציא) - ביצענו ניסוי בטיל 'אנקור'. מדובר בטיל שמשמש בין היתר כטיל מטרה של מערכת ה"חץ".

הדיווח הרוסי דיבר על זיהוי 2 טילים במזרח התיכון בשעה 10:16 שעון מוסקבה, שזה 9:16 שעון ישראל. לפי אותו דיווח שיצא בסוכנות הידיעות הרוסית, שר ההגנה הרוסי Sergei Shoigu כבר עדכן את הנשיא פוטין בהתרחשויות. ברויטרס עדכנו כי כי דובר צה"ל מסר שבצבא ההגנה הישראלי לא מודעים לשום שיגור במזרח התיכון. וכל זה קורה כאשר משחתות האמריקניות משייטות בים התיכון ואובמה פועל לגיוס רוב בקונגרס לתקיפה בסוריה. כאמור, קצת יותר משעה מאוחר יותר התברר כי אכן היה שיגור, מצד ישראל.

הדיווחים בתקשורת על העדכון הרוסי החלו לצוץ בסוכנויות הידיעות לקראת השעה 12:00. חגיגה של ממש הייתה באותן דקות (כלומר סביב השעה 12:00) במסחר באופציות החודשיות והשבועיות. פוט 1,180 לספטמבר זינק 107%, זאת לאחר שמוקדם יותר הבוקר נסחר בירידות של עד 11% (בשעה 9:32). כעת זו נסחרת בעלייה של קרוב ל-70% כאשר מחזור המסחר בה מסתכם ב-11.5 מיליון שקלים.

גרף המעו"ף - תוך יומי:

תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    אולי זה היה טיל אולנשפיגל? (ל"ת)
    מרכוס 03/09/2013 17:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    הרוסים שקרנים כל הטריקים הכי מלוכלכים בעולם תמצא אצלם
    ברוך 03/09/2013 17:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש שם חולרות מכל הסוגים באמינות הם 0 גדול גם אני חי כרגע אם רוסיה הם אלופי הסחטנים רק במיטה הם 10 מושלם פרק ב כמובן להזכירכם גם אם פרשת האשלג עשו רמאות וכל העולם געש מרעש
    סגור
  • 18.
    אין על מערכות הראדר הרוסי אפילו מ שנות השישים
    YL 03/09/2013 16:11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תמיד תזכרו אסור לזלזל מערכת רדאר גם מדור סופר קודם שהתגברה על חמקן ו.... טיל הפיל את המטוס
    סגור
  • 17.
    האם זאת ממשלת ביבי האחראית? דוקא עכשיו שיגור ניסוי?
    התנהלות בעייתית 03/09/2013 15:49
    הגב לתגובה זו
    0 2
    או שזה משהו אחר?
    סגור
  • אין בעיה נחכה שתתחלף הממשלה, מבסוט?! (ל"ת)
    מרכוס 03/09/2013 17:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    ביזפרטל, די תחליפו כותרת (ל"ת)
    אלוני 03/09/2013 15:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 15.
    יופי נגמר האירוע למה אין עליות ממש (ל"ת)
    דן 03/09/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 14.
    הודעה ה-ש-י-ק-ר-י-ת של דובר צהל רק ממחישה
    לא מאמין לדובר צהל 03/09/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ( למי שעוד האמין להודעות דובר צהל) עד כמה פעמים הדובר משקר..... היום הוא נתפס בשקר אבל בפעמים אחרות???!!!!
    סגור
  • 13.
    זה היה הודעת שנה טובה לכל החייזרים..... (ל"ת)
    והמבין יבין 03/09/2013 14:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    נו אז היה. עכשיו עליות, יא אמבות. אבל לא. אצלינו כבר
    יוס 03/09/2013 14:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חוגגים בירידות כאילו מתוך הנאה . שיהיה בכיף בורסה מאפנה. האחרון שיכבה את האור.
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    איפה האחריות ושיקול הדעת ???
    אזרח 03/09/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
    4 3
    נראה לי שמישהו בטיפשותו כמעט וגרם להבערת חומר הנפץ במזה"ת. האם זה הזמן לניסוי מהסוג הזה ? ללא מחשבה יכלו לגרום לנזק בלתי הפיך אלא אם כן מישהו אצלנו חשב לנצל את ההזדמנות ולגרום למלחמה טוטאלית !!
    סגור
  • עוד פנקיסט הזוי, קח ווליום ותעסוק רק במה שאתה מבין (ל"ת)
    מרכוס 03/09/2013 17:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 10.
    תגובה כאילו שיגור על ת.א. (ל"ת)
    תושב ביבילנד 03/09/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    לא מספיקה הפאניקה - טפשות מי שהחליט על הניסוי המיותר!
    אבי קול 03/09/2013 13:51
    הגב לתגובה זו
    3 2
    זו תקופה לניסוי שכל העולם במתח ובמיוחד באזור שלנו - מה קרה לשכל היהודי? התחרפן...!
    סגור
  • ומתי כבודו מהמלומד חושב הזמן המתאים לניסוי הטיל? בחורבן
    מרכוס 03/09/2013 17:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בית 3? למה ישראלי זה תמיד אחד שיודע הכי טוב, במיוחד כשזה לא התחום שלו?!
    סגור
  • 8.
    הודעת דובר צהל
    המלש 03/09/2013 13:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בושה וחרפה של דובר צהל וצמרת צהל שיצאו עם הודעה לא נכונה בשידורי הרדיו. היכן האמינות שלנו? אני התביישתי היום מאי אמירת האמת.
    סגור
  • 7.
    איפה הקריקטוריסט
    שירים את הכפפה 03/09/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויצייר את פוטין עם 3 'דומים' על צג המחשב שלו עומד להכנס לעסקאות שורט ומודיע על הטילים....
    סגור
  • 6.
    שוב תרגיל של מייקל דיוויד, בורסה עלובה, מושפעת מכל שטות (ל"ת)
    אינדיאני 03/09/2013 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    רועד מי שיתעסק איתנו יש לו עסק עם צהל שליח השם (ל"ת)
    ניסוי של צהל והעולם 03/09/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    מישהו עשה "סיבוב" נחמד על גב הסוחרים :) (ל"ת)
    עופר 03/09/2013 13:06
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 3.
    איזה תירוץ עלוב (ל"ת)
    גל 03/09/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    יותר מדי וודקה . (ל"ת)
    בא 03/09/2013 12:56
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 1.
    מה הנאד שהבאתי היה עד כדי כך חזק? (ל"ת)
    דוד 03/09/2013 12:45
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור