דו"חות טובים לאסם: המכירות צמחו בכ-8% - מה אומרים האנליסטים?

הרווח הנקי עלה ב-4% לסך של 90 מיליון שקל - אקסלנס: "הפעילות בחו"ל ממשיכה להעיב" לאומי שוקי הון, "המלצתנו ממשיכה להיות תשואת חסר"
איציק צאיג, צילום: יוסי צבקר; יח"צ
חברת המזון, {אסם}, פרסמה הבוקר (א') את דו"חות הרבעון השני לשנת 2013 והציגה שיפור בשורת המכירות והרווח. מכירות החברה ברבעון הסתכמו ב-1.061 מיליארד שקל לעומת 983 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - שיפור של כ-8% - מעבר לציפיות האנליסטים. החברה רשמה שיפור במכירות ברבעון זה בכל 6 תחומי הפעילות שלה: קולינארי, חטיפים ודגני בוקר, מאפה ומשקאות, מזון מוכן, מזון תינוקות ופעילויות אחרות.

מנגד, החברה רשמה של כ-90 מיליון שקל לעומת 86 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - שיפור של כ-4% שהינו מתחת לתחזיות בשוק ונבע בעיקר מגידול בהוצאות השיווק כתוצאה מעיתוי חג הפסח. הרווח התפעולי עלה ל-122.9 מיליון שקל לעומת 115.7 מיליון שקל אשתקד - שיפור של 6.2%.

המכירות לשוק המקומי בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו לסך של 1.749 מיליארד שקל, בהשוואה לסך של 1.663 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 5.2%.

לעומת זאת, מכירות הקבוצה בחו"ל בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו לסך של 322 מיליון שקל בהשוואה לסך של 344 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידהשל 6.5% אשר נובעת בין השאר משחיקת שערי המטבעות וכן מהפסקת מכירתם של מוצרים מפסידים בחו"ל ו/או שאינם תחת מותגי קבוצת אסם.

ליאת גלזר, אנליסטית אקסלנס שירותי בורסה אמרה בתגובה ל-Bizportal, "הדו"חות הרבעוניים חזקים בעיקר בגלל עיתוי חג הפסח וזו למעשה תמונת מראה של הרבעון הראשון. בהתסכלות חצי שנתית הפעילות בחו"ל ממשיכה להעיב על כלל הצמיחה של החברה. בצד הרווחיות התפעולית אנחנו רואים יציבות של 12.3% וזאת למרות שער הדולר שהיה אמור להטיב עם הריווחיות והצמיחה הגבוהה בישראל."

"המגזרים החזקים של החברה הם המגזר הקולינארי, מאפים ומשקאות והמגזר האחר שרושמת שיפור כתוצאה מהשקת מותג נסטי. מנגד נראית חולשה במגזרי החטיפים ודגני הבוקר וכן בפיעלות המזון לתינוקות שרשמו חצי שנה נוספת של שחיקה בתוצאות. בסה"כ מדובר בדו"חות טובים, אך מעט פחות מהצפי שלנו בעיקר בגלל החולשה בחו"ל."

גיל דטנר, לאומי שוקי הון, כתב בתגובה לפרסום דו"חות אסם, "אסם פרסמה תוצאות לרבעון שהיו ללא הפתעות של ממש. אנו מסתכלים את הנתונים החצי שנתיים על מנת לנטרל את השפעת עיתוי החגים.ההכנסות במחצית עלו ב-3.2% מול התקופה המקבילה. המכירות בארץ עלו 5.2% - צמיחה יפה בהשוואה לגידול של 3.4% לשוק כולו (ע"פ סטורנקסט). המכירות בחו"ל ממשיכות להיות חלשות, וירדו ב-6.5%."

דטנר המשיך, "רווחיות. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-41.6% בהשוואה ל-41% במחצית הראשונה של 2012. שיפור זה קוזז על ידי עלייה בהוצאות התפעול, ולכן שיעור הרווחיות התפעולית נותר ללא שינוי על 12.4%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל ב-2.4%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפות היה חזק במיוחד, וגדל ב-53%. רוב הגידול מוסבר על ידי שיפור בסעיף הספקים, שהושפע לטובה מתיסוף השקל, ירידה במחירי הסחורות וגם מצעדי התייעלות.

בשורה התחתונה דטנר כותב כי, "ביצועי החברה ממשיכים להיות טובים, אך מחיר המניה מגלם משהו הרבה יותר מרגש מ-'טוב'. אנו בדעה כי הציפיות שהמניה מגלמת במחירה הנוכחי אינן סבירות, ולכן היא יקרה. המלצתנו ממשיכה להיות ''."














תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה