בורגס מטיל פצצה: "אם הרגולציה תקשה עלינו, לא נהסס להימחק ממסחר בת"א"

כך אמר מנכ"ל כיל במסגרת שיחת ועידה לאנליסטים. בורגס אמר כי "אנו שוקלים תוכנית רכישה עצמית". ניר גלעד: "לא נגדיל החזקות בכיל"
סטפן בורגס, צילום: יח"צ
אחרי מחיקתה הצפויה של {מלאנוקס} ממסחר בבורסה בת"א בסוף אוגוסט, האם כיל -1.51% כיל 2,023 -1.51% כיל בסיס:2,054 פתיחה:2,054 גבוה:2,083 נמוך:2,006 תמורה:38,936,725 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בדרך להימחק ממסחר בבורסה באחד העם? מנכ"ל כיל, סטפן בורגס, אמר במסגרת שיחת ועידה לאנליסטים לאחר פירסום הדוחות הרבעוניים כי "אם הרגולציה בת"א תקשה עלינו, לא נהסס למחוק את כיל ממסחר בבורסה באחד העם".

לטענת מנכ"ל כיל, "מניות כיל במחיר הזדמנות כרגע, ולכן אנו שוקלים תוכנית רכישה עצמית. אנחנו לא מבינים את הצעד של אורלקלי. זה לא תורם לאף אחד, כולל אורלקלי עצמה. כרגע שוק האשלג נעצר. כולם מחכים לראות מה קורה. ברזיל אמריקה ואירופה בעלות מלאי של אשלג, סין קנו כבר הרבה אשלג בחציון הראשון כך שלא צפויות הפתעות. נשארנו קטנים ביחס לשוק אבל הלקוחות ירצו להמשיך לעבוד גם איתנו ולא רק עם ספק אחד גדול שתהיה להם תלות בו".

בורגס הוסיף עוד כי "כיל מאמינה גם בימים מאתגרים אלו בשוק האשלג הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. כיל בוחנת אפשרויות להגדלה של הפקת אשלג במסגרת המכרות הקיימים כיום ובמקומות אחרים בעולם".

במקביל, יו"ר הדירקטוריון ניר גלעד, שמשמש גם כמנכ"ל החברה לישראל, אמר ש"החברה לישראל לא מעוניינת כעת להגדיל החזקותיה בכיל והיא רואה בה החזקה אסטרטגית ללא קשר למחיר המניה בבורסה".

גלעד ציין עוד כי "מדינת ישראל צריכה להתחיל לחשוב מחדש איך מובילים ומחוללים צמיחה במדינת ישראל. בשנים האחרונות ניכר כי המאמץ הממשלתי התרכז באיך לקחת יותר, תוך הכבדה רגולטורית מיותרת - ולא באיך לייצר צמיחה המובילה לעלייה במקמות העבודה וגידול בהכנסה הפנויה".

כיל חשפה תוכנית אסטרטגית - תחלק חד פעמי בהיקף של 500 מיליון דולר

כיל חשפה תוכנית אסטרטגית עת פירסום הדוחות, במסגרתה היא מבקשת להרחיב את ייצור האשלג, חיזוק כריית הפוספטים ופיתוח מוצרים חדשים. זאת, באמצעות הרחבת פעילות לשווקים הגלובליים, ובעיקר לשווקים המתפתחים במזרח אסיה (הודו וסין), ברזיל ודרום אפריקה.

מדובר בתוכנית אסטרטגית שהכינה עבור כיל חברת הייעוץ הבינ"ל מקינזי, שעמלה עליה במשך למעלה מ-9 חודשים, כאשר לא ניתן להתעלם ממועד פירסום התוכנית לאחר התפנית הדמטית בשוק האשלג העולמי. התוכנית האסטרטגית כוללת גם רישום כפול של מניותיה בבורסה בינ"ל על מנת לחשוף את פעילותה למשקיעי חוץ, כאשר ההערכות הן כי כיל תירשם למסחר בניו יורק או בבורסת לונדון.

לדברי החברה, הרישום הכפול הינו צעד שנועד לתת חשיפה טובה יותר למשקיעים זרים ולגמישות פיננסית במקרה של מיזוגים ורכישות גדולים. יחד עם זאת, החברה לוקחת ברצינות את האופציה של הרעה נוספת ברגולציה ובסביבה העסקית של הבורסה.

בד בבד, כיל הודיעה כי היא בוחנת רכישה עצמית של מניותיה, הנמצאות וכן חלוקת דיבידנד חד פעמי בסכום של עד 500 מיליון דולר, בכדי לאזן השקעות כבדות בשנים עברו שהצריכו מזומנים רבים. זאת, בצל התחרות הגוברת במגזר האשלג וערב קביעות ועדת "ששינסקי 2".

מגמה שלילית בכיל ובחברה לישראל בצל הודעת אורלקלי

נציין כי כיל ובעלת השליטה בה החברה לישראל רשמו בשבוע החולף ירידות שערים חדות. זאת, בצל ההודעה הדרמטית שפירסמה ענקית האשלג הרוסית אורלקלי מהקרטל הרוסי-בלארוסי BPC. כעת, המשקיעים חוששים כי תוצאותיה של כיל יורעו כפועל יוצא ממלחמת המחירים בשוק האשלג.

תוצאות כיל אומנם עקפו את תחזיות האנליסטים המוקדמות, אך ברי כי הצהרות בכירי אורלקלי, לפיהם מחיר האשלג צפוי לרדת ב-30% לרמה של 300 דולר לטון עדיין לא ניכרים בדוחות כיל לרבעון השני של 2013. אולם, ההאטה בשווקי הדשנים הורגשו בדוחותיה של כיל, עת נרמה שחיקה הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

תגובות לכתבה(36):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    צריך כבר להלאים את המחצב הלאומי ששמו ים המלח (ל"ת)
    אזרח מתוסכל 08/08/2013 09:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 22.
    בלי כיל ים המלח לא הייתה מתפתחת. זאת עובדה
    זאוס שוקי הון 08/08/2013 07:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה הממשלה ששווה? כלוםםםםםםם אחרי כל המיסים עדין גירעונות
    סגור
  • 21.
    אין בעיה אבל אפשר לסיים את הזיכיון לכריה
    בוגי 07/08/2013 23:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ולעשות מכרז עם חברות אחרות אוייש איזה זבלים יש לנו כאן זה מה שנקרא חזירות בלתי נסבלת השמגג שכח למי שיש החומר שהוא כורה
    סגור
  • 20.
    האם יתכן שכיל משלמת הון ליחצנים שמשמשים גם טוקבקיסטים
    משקיף 07/08/2013 23:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לעת מצוא?לא,לא יתכן,הרי מדובר באנשים מכובדים,מלח הארץ.
    סגור
  • 19.
    נראה לי שהוא סתם מאיים. כמו שכתבה דנה ב 15 (ל"ת)
    מיכל 07/08/2013 22:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 18.
    החצוף קבל את ים המלח במתנה ומאיים עלינו?!שיחזיר ויחזור
    משקיף 07/08/2013 21:48
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אפשר למכור את הזכויות לאוצר שלנו במכרז בינלאומי אם רוצים ולמקסם את זכויות המדינה.
    סגור
  • 17.
    על זה נאמר השדדתה וגם איימתה ?
    אנונימי 07/08/2013 19:59
    הגב לתגובה זו
    2 9
    במשך 30 שנה שדדו את אוצרות המדינה בלי לשלם מיסים וכאשר כמה קול צעקה מהציבור מגיעים הפודלים של השודדים ומאיימים.יאללה ...
    סגור
  • 16.
    חזון בן גוריון ?????
    אבי קליין 07/08/2013 19:08
    הגב לתגובה זו
    6 3
    ללא כיל . חזון ,בן גוריון להפריח את השממה , יעלם כלא היה הדרום יחזור כמו 1948 . ללא דרום פורח ותעסוקה . המדינה תהפוך מחדרה עד גדרה . נחזיר את הדרום שיהפוך כמו בסיני היום .
    סגור
  • 15.
    הוא סתם מאיים. כלב נובח לא נושך. תבדקו עוד כמה חודשים..
    דנה 07/08/2013 19:08
    הגב לתגובה זו
    4 8
    ותראו שכיל עוד פה בת"א חחחחח When you havt to shoot, shoot! Don't talk
    סגור
  • אבל האטומים הראשיים ביבי ולפיד לא מזועזעים בכלל
    כולם בורחים 07/08/2013 20:23
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ככה זה שרשע וטמטום חוברים יחדיו.
    סגור
  • טען עוד
  • ולא מדובר ב2 בלבד אלא
    מכיר צדיק נפש בהמתו 08/08/2013 00:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ב4 .... : השניים דלעיל +בנט +ליברמן (אם יחזור) ורבותי זהו שילוב קטלני למדינת ישראל מהבחינה הבטחונית המדינית והכלכלית וכנראה שאין מה לעשות כי הם משלבים ידיים בעוצמה
    סגור
  • את לא חושבת שהגיעו מים עד נפש? את באמת לא מבינה
    לגמה 07/08/2013 20:22
    הגב לתגובה זו
    8 1
    את המצב . הם צודקים.
    סגור
  • 14.
    הקוזאק הניגזל! מתמסכן כדי להתגונן בפני ועדת התמלוגים (ל"ת)
    אנונימי 07/08/2013 19:03
    הגב לתגובה זו
    3 8
    סגור
  • 13.
    המנוולים
    האמיתי 07/08/2013 18:46
    הגב לתגובה זו
    3 12
    לקחת מהם את הזיכיון לים המלח או למסות אותו 60 אחוז זה שייך לכולם תעופו מפה עופר והגנבים לקחת מהם מיד להלאים את החברה הזו
    סגור
  • אתה אמיתי? אתה סתם פרימיטיבי שטוף מוח תעשה שעורי
    לאמיתי 07/08/2013 20:20
    הגב לתגובה זו
    11 2
    בית ותבין יותר טוב שאתה מקשקש שטויות ולא מבין כלום פשוט עדיף שתשתוק ככה לא נהיה בטוחים שאתה אהבל
    סגור
  • 12.
    בכיל מי שנימצא יש היזדמנות חייו לעשות רווח
    ברוך 07/08/2013 18:42
    הגב לתגובה זו
    13 1
    הנהלת כיל אומרת שכרגע כדאי לה ליקנות את המניות מהציבור עכשו הם טוענים שמחיר 2800 הוא זול מבחינתם מה שהציבור צריך לעשות זה כל יום ללא הפסקה להרים את שוויה ב10 אחוז לפחות אין צורך להיתבייש לעשות את זה עדיף לציבור לעלות כמה שיותר ועל המחיר הזה שישלמו פרמיה טובה הציבור שבפנים צריך להינות מההשקעה ולא כיל מציבור שיהיה פרייר שלהם
    סגור
  • יעשו הערכת שויי לחברה ויציעו הצעת רכש מתאימה (ל"ת)
    משקיעים 07/08/2013 20:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 11.
    המניה בדרך ל45 שקל עכשיו זאת הזדמנות קניה!!!!!!!! (ל"ת)
    אורי רבינוביץ 07/08/2013 18:23
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • 45 ש"ח בעמידה בחצר
    אל תגיד נגיד תגיד 07/08/2013 19:07
    הגב לתגובה זו
    4 4
    קונה כמו מטורף
    סגור
  • 10.
    לממשלה יש מניית זהב - קשה להציע רכש
    אחד 07/08/2013 18:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין מה לדאוג יש לו בעיה קלה בעברית
    סגור
  • הם לא יכולים להפריע למחיקת כיל מהבורסה. (ל"ת)
    מניית הזהב של כיל 07/08/2013 20:17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • יהיר לפיד נולד עם כפית זהב מניית הזהב
    הנגיד הקלפטומן 07/08/2013 19:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שווה לת_ת
    סגור
  • 9.
    צודקים נמאס מהמקלות שתוקעים בגלגלים
    סוחר 07/08/2013 17:50
    הגב לתגובה זו
    11 2
    אמן וכיל תעזוב ותיקח איתה עוד כמה חברות גדולות ואז המדינה תיבכה על זה עשרות שנים
    סגור
  • 6, 8, 9 - אנחנו באותה דעה. לדעתי רק האיום מספיק לכך. (ל"ת)
    אנליסט עממי 07/08/2013 18:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 8.
    יש חברות נוספות השוקלות אפשרות זאת
    אנונימי 07/08/2013 17:44
    הגב לתגובה זו
    7 3
    הרגולציה, או יותא נכון עודף הרגולציה, הפכה את העבודה מול ראשות ניירות הערך, למשימה ארוכה קשה וביחוד יקרה. הכנת מאזן רבעוני מחייבת ייצור ניירת אין סופית שבסופו של דבר אף אחד לא קורא אותה. סעיף 16 העוסק בזכויות המיעוט בעיקרו הפך את בעלי רוב המניות לבני ערובה של המיעוט, לפעמים זעיר למעמסה בלתי אפשרית.
    סגור
  • זה בדיוק מה שאני חושב ומסכי איתך בהחלט - ראה תגובה 6 (ל"ת)
    אנליסט עממי 07/08/2013 18:20
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • 7.
    יאלללה כיל ל 40 שקלים חדשים אמן סלע
    בונטון 07/08/2013 17:41
    הגב לתגובה זו
    9 3
    יברךך השם מציון
    סגור
  • 6.
    זו התשובה הנכונה וההולמת לעודף רגולציה, רק כך למי שהוא
    אנליסט עממי 07/08/2013 17:26
    הגב לתגובה זו
    10 1
    יפול האסימון ונחזור להיות נורמליים. עוד חברות צריכות לנקוט בצעד דומה - לצאת בהכרזת האיום ליציאה מהבורסה. מה שאני אומר לא קשור לכיל ספציפי או לעניין ניצול משאבי הטבע של המדינה.
    סגור
  • 5.
    הם לא יכולים להציע הצעת רכש. יש לי מעל 5% (ל"ת)
    מיליונים 07/08/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • הם לא מציעים הצעת רכש
    הנגיד הקלפטומן 07/08/2013 19:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הם הולכים להימחק
    סגור
  • בשביל להימחק צריך הצעת רכש. (ל"ת)
    מיליונים 07/08/2013 22:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    התבלבלת אדוני - אתה יכול להצטרף לבוס שלך בלונדון (ל"ת)
    אחד 07/08/2013 17:14
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 3.
    ששינסקי אל תפחד מהם קח 70% מס כמו שלקחת על הגז