אבי בניהו: "פרנקל ידע למה הוא מסיר את מועמדותו, חבל שראש הממשלה ושר האוצר מיהרו להביע צער על כך"

יועץ התקשורת ודובר צה"ל לשעבר בראיון ל-Bizportal: "אי אפשר לעשות תהליכים חפוזים ולעגל פינות ואי אפשר להסתיר"
אבי בניהו, צילום: אלכסנדר כץ
תגובת משרד המשפטים בהונג קונג שהתקבלה היום בעניין מעצרו של יעקב פרנקל ב-2006 מותירה את צמרת מקבלי ההחלטות בישראל ובראשם את ראש הממשלה ושר האוצר במבוכה.

יועץ התקשורת ודובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו התייחס בראיון ל-Bizportal לפרשת מינוי הנגיד ואמר, "אני אומנם לא מכיר את הפרטים, אבל חזקה עליי שמשרד המשפטים בהונג קונג לא היה מוציא מסמך עם דברים שאינם אמת. הממשלה צריכה להתרגל לשינוי המאוד משמעותי בעולם. מסתבר שהציבור מבין את השינוי הזה ראשון והממשלה היא האחרונה להבין".

"הציבור משתף, מצייץ, גולש ומממש את זכותו לדעת"
"היום הציבור משתף, מצייץ, גולש, חוקר ומממש את זכותו לדעת. הכלים האלה, שבעבר היו מאוד מסורבלים, נמצאים בכף היד שלו בסמארטפון. הציבור מודע היטב למה שהוא אמור לקבל. אי אפשר לבצע דברים במחשכים. אי אפשר לעשות תהליכים חפוזים ולעגל פינות ואי אפשר להסתיר".

"המציאות החדשה הזו מושתתת על שלושה ערכים שחייבים להתקיים: אמינות, מנהיגות וכמובן שיתוף ושקיפות. חריגים, הם רק ענייני ביטחון שבליבת הסוד של מדינת ישראל. מצער אותי שבמדינת ישראל אין מנגנון שיכול לבדוק טענות כמו אלה שהועלו במקרה הזה במהירות - הרי משרד המשפטים פה יכול היה לפנות למשרד בהונג קונג ולבקש הבהרות בזמן".

"פרנקל ידע למה הוא מסיר את מועמדותו"
"מצער שאף כלי תקשרות לא יכול היה לעלות על העמדה שלהם בהונג קונג לגבי הסיפור עוד לפני שהודיעו על המינוי, אבל כנראה שפרנקל ידע למה הוא מסיר את מועמדתו. אין כמו אדם שעומד מול המראה, יודע את האמת ויודע שכולם יידעו אותה וקיבל החלטה להסיר את מועמדות. אם הוא היה מוסיף עוד כמה פרטים במסיבת העיתונאים הוא היה שומר על אמינות יתרה וכך גם ראש הממשלה ושר האוצר שמיהרו להביע צער על הסרת המועמדות".

"יש כאלה שטוענים שאנחנו מנהלים פופוליזם ונמצאים "במציאות מטורפת", אין טעם לדון בה - צריך לדון במרכיבים שלה. להבין אותם ולהתנהל בצורה נכונה כמו שצריך להתנהל ב-2013 שרבויה בציבור משכיל ומתוחכם יותר עם מידע שזורם במהירות האור לכף היד של האזרח. מי שלא יבין זאת, קרי, ראש הממשלה, רמטכ"ל או מנהל חברה - לא ישרדו".

"יחד עם זאת, ברגע ששמו של אדם עולה לתקשורת צריך להתאים את המנגנונים ולהבין את ההשלכות. צריך להתאים את אותו מנגנון שמייעץ לראש הממשלה על המינוי. מנגנון שמבצע תהליך שאמור לעלות על דברים כאלה טרם פירסומם עם בדיקות נאותות, ומציאת שלדים בארון לפני שאותו מועמד כבר מוצג כנבחר. המנגנון השני הוא כיצד ראש הממשלה "ממלצר" את הבחירה הזו לציבור - שני התהליכים האלה חייבים לעבור שדרוג".
תגובות לכתבה(35):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    אשכנזי בכיר גנב ?????
    שמעון 12/08/2013 18:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יכול להיות שאשכנזי בכיר בקהילה הבנקאית הבינלאומית גונב. זו פשוט עלילת דם, הרי רק מזרחים גנבים אנסים ופושעים נמצאים בכלא (שאלו את שופטי ישראל האשכנזים הנאורים, הם הרי נתקלים יום יום הבם, ומוציאים את הפושעים האשכנזים זכאים, כי אין דבר כזה), בלי לבדוק ברור שפרנקל זכאי ונקי כי הוא אשכנזי מכובד ונאור. הוא בכלל לא היה בחנות הבשמים, ואם הוא היה בטח שילם בטעות יותר ממה שהיה צריך וזה יצר אי הבנה ובגלל שביקש עודף העלילו שגנב מהם. אל תאמינו בגויים הרמאים. אוי אוי אוי ביבי ולפיד עד מתי יעלזו ...., בבחירות הבאות ...
    סגור
  • 28.
    כשבניהו מדבר ממש קשה לי להאמין...משדר נוכלות רמאות שקרי (ל"ת)
    יעקב 08/08/2013 08:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    בניהו אל תלך אחרי התשקורת - מגיע לנו תקשורת חדשה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 07/08/2013 19:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    יש כאן ביזיון גדול ובושה למדינה-שר אוצר 12 שנות לימוד..
    איפה מבקר המדינה 07/08/2013 18:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך ממנים גנב -לא ידעו על המקרה,הרי אם נעצר במשרד החוץ זה מופיע...לא להאמין נגיד לשעבר מהשבט המתאים מבזה אותנו בגויים!!!
    סגור
  • על הקוף פועל בנין דויד לוי לא היו טענות כי היה מזרחי (ל"ת)
    דד 08/08/2013 10:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יש לכם הרבה מה ללמוד מדוד לוי והבת שלו ח"כ אורלי לוי
    דוד לוי לא גנב!!!! 08/08/2013 12:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך אתה מתמודד עם שר אוצר 12 שנות לימוד...ופרנקל שגנב וכולם מנסים להסתיר....
    סגור
  • 25.
    גם חוכמולוג כמו פרנקל שמעריך את עצמן יןתר משוויו
    ישראלי 07/08/2013 18:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסתך בשלל שקריו ביות כמו לפני 10 שנים כאשר דרש כספים יותר מהמגיע לו גמר את הקרירה שלו בארץ וזה שכרו של שקרן
    סגור
  • 24.
    להאמין לגוייים?בניהו תמים!
    קליפ 07/08/2013 18:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל ממשלות אירופה שיקרו במזיד לפני 60 שנה.האירנים משקרים אפילו היום.האמריקנים נוכלים!להאמין לפקיד מהונג קונג?פרנק זכאי וצדיק!לפחות כמו .השופט המכה.השופט תומך האונס!!!בלתי ניתפס.מטורף.צפו בגרף
    סגור
  • 23.
    בניהו: במעריב יש כותרת שונה משלך
    מאיר 07/08/2013 17:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מסמך פרנקל: הרשויות בהונג קונג ביטלו ההאשמות נגדי לידי nrg מעריב הגיע מסמך שכתב ג'ון רידינג, סגן מנהל מחלקת התביעות הציבוריות במשרד המשפטים ההונג קונגי, לעורך דינו של פרנקל ובו נכתב כי " לאחר שקילה קפדנית של ההוכחות הקיימות, ביניהם הצהרות הלקוח שלך ולאחר דיון בנושא, הוחלט להיענות לבקשתך לבטל ההאשמות"
    סגור
  • 22.
    לא בניהו צדיק אבל פרנקל בטח לא (ל"ת)
    ב 07/08/2013 17:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    בניהו לפרנקל אין תיק פלילי ולך אולי יהיה תיק שמן? (ל"ת)
    גיל 07/08/2013 16:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    עוד פונקציונר (ל"ת)
    ירין 07/08/2013 16:46
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 19.
    כמה שטויות אפשר להגיד במאמר קצר?
    אחד מהעם 07/08/2013 16:28
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לא ברור איפה היה פה עיגול פינות ואיפה בדיוק היו המחשכים! ראש הממשלה פנה לאדם שהיה בעבר נגיד בנק ישראל שמשמש כיום בתפקיד כלכלי בכיר בחו"ל והציע לו את התפקיד. לפי מר בניהו הוא אמור היה לדעת שלפרופ' פרנקל היתה תקרית בהונג קונג לפני 7 שנים? מה אתה רוצה ממנו? ישר מתחילים להטיל רפש: עיגל פינות, מחשכים כו' פשוט גועל נפש! אף אדם ראוי לא יחשוב בכלל להתקרב לתפקיד הזה, אתה מבין בכלל את עומק הבעיה מר בניהו?!
    סגור
  • 18.
    בניהו עבד בתור שקרן מקצועי רוב הקרירה שלו כדובר צהל (ל"ת)
    rr 07/08/2013 16:27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 17.
    עוד לא נחקר באזהרה בנסיון הפוטש שניסה לבצע?
    בניהו מרואיין 07/08/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כיצד עתון רציני מראיין בנושא מוסרי,אדם שנחשד בנסיון לעשות פוטש ולחסל את הדמוקרטיה במדינת ישראל? למה במקום לתת לו לפטפט,לא שאלו אותו שאלות נוקבות? מקוה ומייחל שהראיון הבא שלו יהיה עם אשכנזי והרפז,מהתא בכלא.
    סגור
  • 16.
    אז מה? זה לא פוסל אותו להיות נגיד.
    hippo 07/08/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אהוד ברק דפק את כל פקידות הלישכה שלו והעביר אותם לשאר האלופים. לפיד עישן סמים, שמעון פרס בגד באשתו עם דליה איציק, מה לכל הרוחות זה קשור לכישורים שלו כנגיד? הרי ברור שלא היתה לו כוונה לסחוב את התיק. יצאו כולם מדעתם
    סגור
  • חחחחחחח
    אר 07/08/2013 16:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא עם דליה איציק אלא עם אחת שהייתה שגרירה בצרפת או נספחת שכחתי את שמה
    סגור
  • שמה: קולט אביטל (ל"ת)
    אנונימי 07/08/2013 16:44
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • גם דליה איציק וגם קולט אביטל ועוד... (ל"ת)
    אנונימי 07/08/2013 21:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מעניין כמה שלדים בארונך, אבי. (ל"ת)
    שלמה 07/08/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 14.
    למי אכפת אם הנגיד אולי "סחב" בדיוטי?
    שטויות במיץ! 07/08/2013 15:41
    הגב לתגובה זו
    6 3
    זה לא רלוונטי בשיט. פשוט לא מעניין.
    סגור
  • 13.
    פרנקל חולה כסף זה היה ידוע האיש של המיתון
    עמוס הראל 07/08/2013 15:38
    הגב לתגובה זו
    3 2
    האיש הזה דיכא את המדינה הרבה שנים ביבי רצה אותו משום שפישר שיחרר אם זה אמיתי וזה ניראה ככה בושה גועל נפש
    סגור
  • 12.
    אז כדי למצוא נגיד מתאים, יש לחפש מועמד מסקטור...
    עופר 07/08/2013 15:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המלאכים, גבריאל שומע? אתה מעוניין?
    סגור
  • 11.
    מקומך בכלאבוש עם אשכנזי בדרגות טוראי (ל"ת)
    meiry10 07/08/2013 15:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    בניהו ואשכנזי ניסו לבצע פוטש איך מראיינים אותו בכלל? (ל"ת)
    יוסף 07/08/2013 15:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 9.
    פליק- פלאק
    אריה רפפורט 07/08/2013 15:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איך אפשר להפליל אדם , משפט שדה נוסח בניהו - כתבה שאין בה כלום ואיו בה מאום - אבל מספיקה להחשיד, להפליל ולשפוט.
    סגור
  • 8.
    עם ישראל
    שי 07/08/2013 15:30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יכול להיות שפרנקל מעד, ויכול להיות שלא, הנסיון לתפוכ כותרות על חשבונו גרוע הרבה יותר .
    סגור
  • אכן (ל"ת)
    tr 07/08/2013 15:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    הצדיק מסדום מדבר טול קורה סתום את הפה (ל"ת)
    דובר החצר של אשעכנזי 07/08/2013 15:28
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 6.
    באמת קצת נמאס מהצדקנות שלו (ל"ת)
    לוין גד 07/08/2013 15:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 5.
    בניהו יועמד לדין על חלקו בפרשת הרפז
    הצדיק מסדום 07/08/2013 15:17
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כמה סירחון מאדם אחד...שיש לו עזות מצח להלין על מינוי נגיד מושחט...ועל זה נאמר טובל ושרץ בידו....
    סגור
  • 4.
    בניהו מושחת בעצמו (ל"ת)
    מנוול 07/08/2013 15:16
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 3.
    תראו מי מדבר? חבר של אשכנכזבי
    אלי 07/08/2013 15:11
    הגב לתגובה זו
    9 1
    השקרו הידוע - מפקד גל"צ לשעבר
    סגור
  • 2.
    אולי כדאי שהנל ישתוק לא כדאי שנפתח את תיבת פנדורה שלו (ל"ת)
    tr 07/08/2013 15:03
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 1.
    אמר הדובר של הטייקון דנקנר שמרוויח מיליונים