ההתנצלות שלא הייתה: משרד המשפטים בהונג קונג - "פרנקל נעצר, הובא בפני שופט והואשם בגניבת תיק החליפות"

בהונג קונג שוללים את גרסתו של פרופ' יעקב פרנקל נגדו - "לא הוגשה שום התנצלות בפני ד"ר פרנקל"
 |  (27)
יעקב פרנקל, צילום: Getty images Israel
משרד המשפטים בהונג קונג הודיע היום כי הוא שולל את גרסתו של המועמד לתפקיד נגיד יעקב פרנקל. בתגובה לפניות חדשות 10 ועיתון הארץ טוענים בהונג קונג כי פרנקל נעצר בחשד לגניבת התיק מחנות הדיוטי פרי והובא בפני שופט ב-19 בנובמבר 2006.

כזכור פרופ' פרנקל שהתבקש להסביר בפני ועדת טירקל את מה שקרה בהונג קונג ב-2006 אמר בתגובה, "מעלים אותי על המוקד. נמנעתי לענות על כך עד כה מתוך כבוד לועדת טירקל. אני אדם חופשי ואינני חייב לומר דבר. הייתי בשדה התעופה בהונג קונג, עצרתי בדיוטי פרי, והייתה שם אי הבנה כשהאשימו אותי שגנבתי תיק נסיעות יוקרתי, לאחר שסיכמתי עם קולגה שהיא תשלם על הפריט. לאחר שהיא העידה והרשויות קיבלו את גרסתה הסירו את ההאשמות".

בהודעת הדוברת, ג'וזפין צ'אן, של משרד המשפטים בהונג קונג נכתב, "ד"ר יעקב אהרון פרנקל נחשד ב-19.11.2006 בביצוע עבירה של גניבת תיק בגדים מחנות הדיוטי פרי בנמל התעופה הבינלאומי בהונג קונג. הוא נעצר והואשם באותו יום, הובא בפני שופט, וההליך המשפטי הסתיים ב-11 בינואר 2007".

משרד המשפטים בהונג קונג הוסיף וציין כי, "בהמשך, הוגשו מסמכים על ידי הצוות המשפטי של פרנקל, שכללו הצהרה מידידה וחומרים נוספים. ד"ר פרנקל טען כי ביקש לרכוש את תיק החליפות, לפני שעלה למטוס, אבל מפני שהיה צריך לעבור בדיקה ביטחונית, הוא ביקש מחברה לשלם עליו ותכנן לפגוש אותה לאחר מכן ולשלם לה את הכסף על התיק. הוא לא מצא את החברה, והחברה לא שילמה על התיק".

"בהתחשב במסמכים ובחומרים שהוגשו, הוסכם לא להמשיך עם ההליכים המשפטיים נגדו, והעניין הסתיים ב-11 בינואר 2007. "יחד עם זאת מציינים הסינים כי, "לא הוגשה שום התנצלות בפני ד"ר פרנקל, ומשרד המשפטים של הונג קונג לא הודה לפרנקל על כך שהוא לא ביקש שום פיצוי".

כזכור, מיד לאחר הפרסום הראשוני על פרישתו של הנגיד המיועד יעקב פרנקל מתפקיד נגיד בנק ישראל הבא, הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד , "אנו מצרים על הודעתו של פרופ' יעקב פרנקל, שהיא תוצר ישיר של האווירה בה אנו מצויים לפיה אדם מושמץ מבלי שניתנת לו הזכות לעמוד על טענותיו".
תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    פרנקל
    יחיאל 09/08/2013 01:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי זו הידידה? קופאית בהונג קונג בודקת את ה"בר קוד" של התיק??? פרנקל נא עדכן.
    סגור
  • 23.
    נמאס כבר ממנו שילך לגנבים מניו יורק שיומם גם יגיע!!!!!! (ל"ת)
    ותשקע ארץ חיטים !!!! 08/08/2013 09:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    התקשורת של היום תעשה כל שאפשר להפריע לממשלה לעבוד
    משה ראשל"צ 07/08/2013 19:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היום בתקשורת מיעצים ללפיד איך להפיל את הממשלה אתם מבינים לאיזה שלב הגיע התקשורת
    סגור
  • 21.
    לבחור בנגיד יחזק את הדולר ויוריד את מחירי הדירות הרבה (ל"ת)
    אזרח 07/08/2013 17:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 20.
    אם יבחר/תיבחר נגיד/ה שלא לרוחו של ביבי=מעשיו יתגלו!@!!! (ל"ת)
    שימי 07/08/2013 15:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    נראה לי שביבי פוחד מקרנית היא תחשוף אותו ואת בועת הנדלן
    מיצינו כבר את זה 07/08/2013 14:59
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ותגרום לו לעוף מהכסא.
    סגור
  • 18.
    דרכון דיפלומטי
    יעקב 07/08/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לקחת לו מהר את הדרכון עושה בושות ולוקח בחסות הדרכון יהללה הון שלטון
    סגור
  • 17.
    ביבי מחפש נגיד בדמותו ובצלמו
    ישראלי 07/08/2013 14:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה לעשות שאנשים כאלה "מקושרים,ייס מנים,מסתדרים" קופה של שרצים תלויה בצוארם, אני בטוח שיש הרבה אנשים מתאימים לתפקיד , ישרים ומוכשרים, אבל , אינם בדמותו וצלמו של ביבי.
    סגור
  • 16.
    התירוץ של פרנקל מצוץ מהאצבע
    talg007 07/08/2013 14:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בן אדם לוקח פריט מהדיוטי פרי וחברה הייתה צריכה לשלם על זה ? אז למה היא לא הייתה לידו לשלם על זה ? בחיים לא יצאתי מחנות עם פריט בלי שמישהו שילם עליו. חוץ מזה, למה החברה צריכה לשלם ? הוא מקבץ נדבות ?
    סגור
  • 15.
    אה, זה היה שופט? חשבתי שזה השם שלו - שופט
    דודי 07/08/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והוא מנקה שם בשדה התעופה, גם אצלנו לפעמים אנשים מתחזים ומשקרים, לא התייחסתי ברצינות
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    שולמן ישלם עובד רק בארץ 250 ימי חופש שזליכה אישר לו .
    אנונימי 07/08/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומבקר המדינה הורה לקחת בחזרה ומהר הוא סידרתי.
    סגור
  • 13.
    אולי לא גנב, אבל בטוח לא חכם. (ל"ת)
    היכן הידידה האלמונית 07/08/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 12.
    תמיד אמרתי שהבן אדם קליפטומן רומני
    קולומבו 07/08/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אפילו במדינה מושחתת כישראל זו בעיה במינוי לנגיד .....
    סגור
  • אדון קולומבו הטהור
    דודו 07/08/2013 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    באיזו זכות אתה כותב מילים כאלה ? רק בגלל שאתה חושב שהוא כזה נובע מזה שאתה לא חף מפשע ! חשבת על זה ? אם היית מושלם לא היית מרכל על אחרים!
    סגור
  • 11.
    ספרדי
    יעקב 07/08/2013 13:49
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אין אף ספרדי שמתאים לתפקיד הנגיד תחשבו על זה שר אוצר הונגרי ראש ממשלה השד יודע מאיזה מוצא הוא גם נגיד אשכנזי
    סגור
  • 10.
    לסבתא מחדרה היה מחכה כיסא חשמלי,לפרנקל תיק לחליפה (ל"ת)
    איתמר 07/08/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 9.
    האזרח הפשוט היה ניכנס לסורג ובריח ועינויים קשים..... (ל"ת)
    שאול 07/08/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 8.
    ברוך שפטרנו מהקלפטומן הזה (ל"ת)
    נחום 07/08/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 7.
    התחקירן נרדם?
    ארנון 07/08/2013 13:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כמה ידידות/קולגות יש לפרנקל במטוס?
    סגור
  • לא מוצאים אותן. הן רק משאירות תצהיר (ל"ת)
    לא ידוע 07/08/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    אם זה לא פרנקל 5 שנות מאסר (ל"ת)
    ברוך 07/08/2013 13:43
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 5.
    אני מכיר את סין ,אדם אחר יו8שב 48 ימים ויותר,אבל פרנקל. (ל"ת)
    ברוך 07/08/2013 13:43
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 4.
    "גנב בן גנב - כל המשפחה שלו גנבים"
    חגיגה בסנוקר 07/08/2013 13:38
    הגב לתגובה זו
    16 0
    http://www.youtube.com/watch?v=VwzfFZciCBY חגיגה בסנוקר
    סגור
  • 3.
    להגיד הגומל שניצלנו מהנגיד הזה. שומר פתאים (ביב ולפיד) (ל"ת)
    רוני 07/08/2013 13:38
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 2.
    בקיצור גנב קטן אבל שקרן גדול (ל"ת)
    התליין 07/08/2013 13:32
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 1.
    חבר של יאיר? שכן שלו? (ל"ת)
    בא לעשות עלינו? 07/08/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • תגיד לי מי החברים שלך ואומר לך מי אתה (ל"ת)
    משה רבנו 07/08/2013 13:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור