סערת מינוי הנגיד: בעלה של פלוג הועסק בבנק ישראל באופן חריג

מבנק ישראל נמסר כי "דוח הביקורת של מבקר הפנים בבנק ישראל כלל לא עסק בד"ר קרנית פלוג, שלא הייתה חברה בהנהלת הבנק באותה תקופה"
 |  (22)
(צילום: ששון תירם)
נמשכת הסאגה סביב מינוי נגיד/ה לבנק ישראל - פרופ' שאול לאך, בעלה של ד"ר קרנית פלוג, הועסק בבנק ישראל באופן חריג, בלתי תקין ובניגוד לכל נוהל תקין, כך קובע דוח חמור של מבקר הפנים של . האם מידע זה שכבר פורסם בעבר ישפיע על הנסיונות למנות את פלוג לתפקיד נגידת בנק ישראל?

מבנק ישראל נמסר בתגובה כי "דוח הביקורת של מבקר הפנים בבנק ישראל כלל לא עסק בד"ר קרנית פלוג, שלא הייתה חברה בהנהלת הבנק באותה תקופה. ועדת טירקל קבעה כבר ב-23.6.2011, לאחר שעיינה בדוח, כי "ד"ר קרנית פלוג ובעלה, ד"ר שאול לאך, לא היו בין המבוקרים בדוח הביקורת הפנימית, הדוח לא הובא לידיעתם, הם לא נתבקשו להגיב עליו

ודבר קיומו לא הובא לידיעתם במשך כל השנים שחלפו. ועדת טירקל קבעה שלא הועלתה כל ביקורת לגבי התנהגותה של ד"ר קרנית פלוג, ולא התבקשה כל נקיטת צעדים נגדה. במשך כל השנים לא נמצא דופי במעשיה או בהתנהגותה של ד"ר פלוג. לפיכך סברה הועדה כי אין מניעה למנות את ד"ר פלוג למשנה לנגיד בנק ישראל".

הדברים מדברים בעד עצמם, והם תקפים היום כפי שהיו תקפים עת מונתה ד"ר פלוג למשנה לנגיד.

דוחות הביקורת של בנק ישראל חסויים משום מה. לפי הדוח שפורסם בתקשורת דווח ליחידת ניהול כ''א בבנק ישראל שלאך יועסק לתקופה של שלושה חודשים, אך בפועל הוא הועסק כשנה מינואר עד דצמבר 1997.

המבקר הפנימי דיווח כי: "הפרויקט נמשך למעלה משנה והועסק בו מומחה אחד, בניגוד לדיווח שנמסר...העסקתו של ד''ר לאך בבנק החלה ללא תהליך קליטה מסודר כמקובל לגבי עובדים אחרים.

בינואר 1998 פנתה הנהלת מחלקת המחקר, אז בראשות פרופ' ליאו ליידרמן, בבקשה לשלם 4,700 שקל ללאך, בגין עבודתו בינואר. "הבקשה בוצעה ללא פתיחת הזמנה חדשה ואף ללא רישום בהזמנה המקורית שנסגרה, אף על פי שבפרטי התשלום צוין כי התשלום הוא על פי ההזמנה המקורית", ציין המבקר.
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    נגיד
    חיים 13/08/2013 16:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב , אז נשאר הרשזון, נראה שבסוף הוא הכי ישר מכל המועמגים
    סגור
  • 19.
    זה קישקוש בלאבוש - תיאות התקשורת לבחון את עצמה
    סבא של מפקד בסיירת 09/08/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מחר יפרסמו לפני קהל ועדה - שהמועמד לתפקיד נגיד בנק ישראל לא רחץ את ידיו לאחר שיחת טלפון עם טכנאי המיזוג בביתו.
    סגור
  • 18.
    איבדה שליטה על הדולר (ל"ת)
    יורו 07/08/2013 13:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    בסוף ימנו חבר של לפיד, בנט או נתניהו
    ישראל שופריץ 05/08/2013 13:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבר'ה, בסוף הם ימנו את אחד מהחברים שלהם לנגיד בנק ישראל. זה נהיה פה כמו מדינות של העולם השלישי. מה, עכשיו גם קרנית פלוג לא בסדר? איפה הייתם עד עכשיו אם היה משהו פסול!!?? גם אותה רוצים לדחות וחבל!!! זה משדר אי ודאותוזה בומרנג לכלכלה ולדירוג של ישראל.
    סגור
  • 16.
    הבעיה כאן שולית אם כי אולי קשורה למראית עין
    טיקרל אישרה או לא? 05/08/2013 12:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    השאלה היחידה שצריכה להישאל במישור האתי על ידי הועדה האם בעלה של המועמדת הועסק כיועץ בזמן שהיא הייתה מבכירי הבנק . אין כאן עניין פלילי ובוודאי שזה היה מותר לפי חוק הבנק אבל אם התשובה לשאלה היא כן זה בכל זאת קצת בעיתי במיוחד שמחפשים עכשיו נגיד ללא כל צליל של כתם . אבל בעצם אומרים שהיא אושרה ע"י טירקל אז מה הבעיה?
    סגור
  • 15.
    אין אכזבה ..די ברור שזו דרך חיים מהאנשים שהם הקודקוד
    דרור 05/08/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל הצמרת נוהגת כך ובמקביל דואגים לקצץ מהציבור הרחב. יש רובד שדואג לעצמו על חשבון מי...
    סגור
  • 14.
    בחילה
    יוסי שי 05/08/2013 12:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא נותר לנו אלה להקיא מה שאכלנו בתקשורת על פרשת הנגיד אנ מקווה שעד המילניום הבא יהייה לנו נגיד
    סגור
  • 13.
    בסדום אין צדיקים. לא אמרו לכם מזמן? (ל"ת)
    נח 05/08/2013 11:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 12.
    על 97 כבר יש התישנות מזמן.. (ל"ת)
    קצת מציאות 05/08/2013 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 11.
    נמאס כבר מציד המכשפות ההזוי הזה. אנו כבר מדינת עולם
    יעקב 05/08/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
    1 4
    שלישי!!! איפוא הפרופורציה העתונאית שלכם? תראו למה אתם גורמים בשביל להשיג רייטינג. לא אצלי!!! אני לא אעיין יותר אצלכם או בהארץ.בושו לכם.
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    עכשיו מארגנים לה הכפשה (ל"ת)
    עיתונות מגויסת 05/08/2013 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 9.
    קרנית פלוג
    יהויכין 05/08/2013 09:55
    הגב לתגובה זו
    2 3
    נו באמת, יש גבול לכל תעלול: מעלים באוב העסקתו של בעלה מלפני 16 שנים למשך שנה אחת - בתנאים נאותים אן בלתי נאותים, בתקופה שלגב' פלוג קרוב לודאי שלא היה לה כל קשר להעסקה ותנאיה - די, תרדו מזה... אינני יודע אם הגב' פלוג היא האדם המתאים ביותר לתפקיד - ד"ר סטנלי פישר חושב שכן ודעתו מקובלת ביותר בארץ - אז תחליטו סוף סוף ומספיק עם הקישקושים.
    סגור
  • איזה צביעות,כל אחד פה שיש לו איזה קצה של סמחות משתמש בה
    xxxxx 12/08/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתועלתו בלבד. כל מנהל ותת מנהל מכניס את משפחתו ומכריו קודם לעבודה גם ללא שום ידע ולאחר מיכן מכניסים מיקצועי זותר שעושה את העבודה.
    סגור
  • 8.
    מלאכים יש רק בשמיים
    blond101 05/08/2013 09:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לכל מועמד יש שריטה למי קטנה יותר למי גדולה יותר,צריך לברור את הרע במיעוטו.
    סגור
  • 7.
    מזבוב עושים פיל. (ל"ת)
    שמואל 05/08/2013 09:44
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 6.
    ביו טיוב יש חוויות של מוות קליני ,אפשר לשקר לכולם ,אבל
    בא 05/08/2013 09:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אי אפשר לשקר לעצמך .
    סגור
  • 5.
    משפט קצר
    אזרחית 05/08/2013 09:27
    הגב לתגובה זו
    8 0
    עד היכן מגיע הסרחון במדינה? ואנו האזרחים תמימי דרך נאלצים לנשום זאת? מדוע?
    סגור
  • 4.
    נגב טקסטיל ניסגר ,אם היה מדובר בבנק ,היו נותנים לו כסף
    בא 05/08/2013 09:25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בלי חשבון ,ולנגב לא רוצים לתת ,בנט וביבי ,אם אתם מנהלים אז תנהלו .
    סגור
  • 3.
    כשהיא היתה בגן שלי היא אכלה בידיים
    הגננת של קרנית 05/08/2013 09:05
    הגב לתגובה זו
    3 8
    קרנית אל תשבי על הגדר הראי להם שאת יודעת לפעול ובמיידי הוכיחי לספוקלנטי ה$ מי שולט בשוק המט"ח הישראל
    סגור
  • 2.
    לאזרח הקטן אין עבודה ואילו קבוצה מסויימת מקבלת
    אנחנו לא מתפלאים 05/08/2013 08:55
    הגב לתגובה זו
    11 2
    בוחטות של כסף שאין להם אפילו איך לבזבז את זה אולי רק מסיבות עם רקדנים סמויים
    סגור
  • לא יודע מה יותר גרוע ניצול מיני או סידור ג'ובים למקורבכ
    זה נבלה וההוא טרפה 05/08/2013 09:23
    הגב לתגובה זו
    8 2
    כבר עדיף מישהו שגנב תיק, או בושם או מה שזה לא יהיה
    סגור
  • 1.
    קליקה קטנה של חברים חבר מביא חבר
    מדינה של מושחתים 05/08/2013 08:54
    הגב לתגובה זו
    12 0
    חבר ממליץ על חבר הבן של זה עובד אצל הבת של זו ולהפך. שופטים מתמנים עקב קשרים , שחיתות בכל מקום. מדינת עולם שלישי זה פה. בנוסף יש לנו ראש ממשלה שלא מתפקד שר אוצר שלא מבין בכלכלה וגורם נזקים המסלול הבטוח זה התרסקות חוץ מזה הידיעה הזאת כבר פורסמה מזמן!!!!!!!!!!!
    סגור