ההחלטה התקבלה: פרופ' ליידרמן יחליף את פישר - ויהיה הנגיד הבא של ישראל

בתגובה מיידית - קרנית פלוג שמכהנת כממלאת מקום הנגיד פורשת אחרי 25 שנות עבודה. מי הוא ליאו ליידרמן? הנה כל הפרטים
 |  (32)
ליאו ליידרמן, צילום: ישראל הדרי
נתניהו ולפיד החליטו - ליאו ליידרמן (61), היועץ הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, יהיה זה שיחליף את סטנלי פישר ויהיה הנגיד הבא של מדינת ישראל. בתגובה, קרנית פלוג שמכהנת כעת כממלאת מקום הנגיד הודיעה על פרישה מבנק ישראל אחרי 25 שנות עבודה.

פרופסור ליידרמן, יליד ארגנטינה (עלה בגיל 17), אב לשתי בנות וסב ל-3 נכדים. הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני ושלישי מאוניברסיטת שיקגו (את הדוקטורט בנושא מקרו-כלכלה כתב בהנחייתו של חתן פרס נובל לכלכלה פרופסור רוברט לוקאס).

פרופסור ליידרמן משמש כאיש הסגל של אוניברסיטת תל אביב משנת 1979 וב-20 השנים האחרונות הוא פרופסור מן המניין במוסד אקדמי זה. פרופסור ליידרמן עבד כ-10 שנים בבנק ישראל (בין השנים 1991-1995 שימש כיועץ בכיר לנגיד ולמחלקה המוניטארית, ובשנים 1996-2000 היה חבר ההנהלה הבכירה ומנהל מחלקת המחקר). בנוסף כיהן כמנהל המחקר של השווקים המתעוררים בדויטשה בנק בתחילת שנות ה-2000, וביקר מספר פעמים כעמית מחקר כלכלי בקרן המטבע הבינלאומית ובבנק העולמי.

בעשר השנים האחרונות פרופסור ליידרמן הוא היועץ המקרו-כלכלי הראשי של בנק הפועלים ובמסגרת זאת עיקר עיסוקו בהערכות ותחזיות מקרו-כלכליות בארץ ובעולם.

פרופ' ליידרמן מרצה בכנסים בינלאומית, הוא כתב/ערך שבעה ספרים ופרסם כ-70 מאמרים בכתבי עת מקצועיים. עיקר מחקריו התמקדו בבנקאות מרכזית, , תנועות הון שערי חליפין.

מינויו כפוף לאישור הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל ולאישור הממשלה.

בתגובה - קרנית פלוג עוזבת את

ד"ר קרנית פלוג, משנה לנגיד בנק ישראל וממלאת מקום הנגיד, מסרה כי היא מברכת את פרופ' ליאו ליידרמן על מינויו הצפוי לנגיד בנק ישראל ומאחלת לו הצלחה רבה. ד"ר פלוג הוסיפה, כי בכוונתה לסיים את עבודתה בבנק ישראל, בתום 25 שנות עבודה, לאחר שתסייע במשך כחודש לנגיד החדש להיכנס לתפקידו ולהכיר את המערכת.
תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    בהצלחה ספיידרמן . (ל"ת)
    בא 01/08/2013 09:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    פלוג רוצה פנסיה של בכירים(שוד הקופה הציבורית) (ל"ת)
    פלוג זה זבוב 01/08/2013 08:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    לגבי הנגיד פישר הולך את פרנקל הוליכו שולל
    עשהאל 01/08/2013 07:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעלי עניין עשו לו רצח אופי וחבל
    סגור
  • 20.
    בשוק ההון יאהבו אותו : בעדינוו (ל"ת)
    זאוס הסקסי 01/08/2013 07:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    כמעט כל התחזיות הכלכליות שלו לא התממשו כשעבד בבנק הפועל (ל"ת)
    בנקאי 01/08/2013 04:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 18.
    הפרופסורים
    שחבי 31/07/2013 22:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה עם הפרופסורים בוזגלו,ביטון,וקנין,טרבלסי ועוד.יכרע דה אל מעז'???????????????????????
    סגור
  • ארגנטינאי זה לא אשכנזי. ליאו ארגנטינאי (ל"ת)
    מיליונים 01/08/2013 07:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    בזיון
    אורי 31/07/2013 22:24
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כל הליך הבחירה של הנגיד היה בזיון. מה הפלא? מבית היוצר של ביבי.מצטער פרופ. ליידרמן. אבל התחלת לא טוב. ראשית שהסכמת לקבל את התפקיד. הוא היה של קרנית פלוג. שנית אפילו לא הזמנת אותה להמשיך ולכהן כמשנה. זה היה מתבקש. זה היה אפילו אבירי. ושלישית - וזה עוד יתברר - הווטו ששרה שמה על קרנית חייב כל גבר לדחות את התפקיד בשתי ידיים.
    סגור
  • 16.
    קרנ ית - תודה
    זאב 31/07/2013 21:58
    הגב לתגובה זו
    1 3
    קרנית. נהגת נכון. תמצאי מקום יותר טוב וזה בטוח. תודה על כל מה שעשית.
    סגור
  • 15.
    פלוג פרשה לא חבל? צריך לשים אותה בוועדה של הנשים של
    אילנית 31/07/2013 21:36
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לפיד אלו שעתרו לבג"ץ שאין מספיק נשים להראות לעידן עופר שהוא צריך לפתוח את הארנק ולהכניס ידיים לכיסים העמוקים.
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    מחר הבורסה תעלה 3% (ל"ת)
    העורב האמיתי 31/07/2013 21:10
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 13.
    פרופ' ליאו ליידרמן, תותח
    אודי 31/07/2013 20:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי, כנראה שקיבלו את המלצתי, כפי שרשמתי אתמול. כל הכבוד.
    סגור
  • 12.
    בהצלחה. תפקיד משעמם לאנשים משעממים. (ל"ת)
    איציק ר 31/07/2013 20:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תפקיד עם הרבה כסף שפותח דלתות (ל"ת)
    מיליונים 01/08/2013 07:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    Bank Israel
    LEO Argentina 31/07/2013 20:19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בחירה נהדרת. בן אדם עם רקורד מרשים, איש נבון ומנהיג כלכלי.
    סגור
  • 10.
    אדם לא יצירתי , אינו מתאים לתקופה (ל"ת)
    אייל -ראשלצ 31/07/2013 19:42
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 9.
    מקווים שיעזור לממשלה להחזיר מחירי הדיור לרמתם ב- 2007 (ל"ת)
    בהצלחה !!! 31/07/2013 19:39
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 8.
    טוב שזו לא גליה מאור , עושקת הציבור הסדרתית
    אחד 31/07/2013 19:23
    הגב לתגובה זו
    12 1
    בהתחלה כמפקחת על הבנקים בתקופה של הרצת מניות הבנקים שהציבור אכל אותה בגדול, אח"כ כיו"ר בנק לאומי, אחד מגדול עושקי הציבור
    סגור
  • 7.
    כל עכובה לטובה !
    חניבעל 31/07/2013 19:22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ב 1979/80 בשנה האחרונה שלי בחוג לכלכלה ליידרמן ופרופסור הלפמן אלחנן היו כולה בני 28 וכבר מרצים שלי בחוג לכלכלה הם היו הצעירים שהחליפו את פרופסור ברגלס ובני דורו - שניהם מבריקים מלח עם צניעות חברתית בחירה אדירה טוב יותר מפרנקל התשוש והתאוותן.
    סגור
  • 6.
    לא הנגיד הבא של ישראל - אלא של בנק ישראל
    משה 31/07/2013 19:08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    קצת פרופורציות...
    סגור
  • 5.
    הפעם BB בחר טוב (ל"ת)
    DD 31/07/2013 18:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    אדם רציני ביותר! קצת נחת סוף סוף! (ל"ת)
    אורביט 31/07/2013 18:45
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 3.
    שטות!טעות חמורה!!אסון!!!
    קליפ 31/07/2013 18:45
    הגב לתגובה זו
    2 11
    לפני 40 שנה,לא העביר קשישה(כבר מתה) את הכביש!!!לא מתאים לתפקיד.נקודה.סטו.
    סגור
  • 2.
    יבחרו במוכר ארטיקים,העיקר לא אישה..רק קרנית פלוג!!!!! (ל"ת)
    המאה ה-15 31/07/2013 18:45
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור
  • לא צריך עוד מרשעת יש מספיק שופטות ויש מיכל עבאדי המגעיל (ל"ת)
    יש מספיק נשים מעצבנו 31/07/2013 19:30
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 1.
    בחירה טובה -
    אילנית 31/07/2013 18:22
    הגב לתגובה זו
    5 3
    היה מרצה של הבן שלי באוני' ת"א. כולם אהבו אותו
    סגור
  • כן, זה שהסטודנטים אוהבים אותו זה קישור חשוב לנגיד!!! (ל"ת)
    קצת ציני 31/07/2013 19:10
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • לציני- דרך ארץ קדמה לתורה . לאדם נחמד יש מעלות
    אילנית 31/07/2013 21:32
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אופס שכחתי אנחנו בישראל מדינת הבולדוגים פה לא מעריכים טוב לב ומידות טובות פה ככל שאתה מרושע אתה שווה יותר. אז למה ויתרתם על פרנקל כולה לא שילם על תיק.
    סגור
  • אילנית היקרה
    קליפ 31/07/2013 19:01
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אם יוריד את הריבית לאפס(0)גם אני אקבל אותו בברכה.אין ריבית אין בעיות.כ"כ פשוט.הנדל"ן?לכל ח"כ יש עשרות דירות...לא מעניין אותם שהמחיר זז קצת למעלה
    סגור
  • אם אתה חושב שהנגיד יעשה מה שמתחשק לו אתה טועה
    אילנית לקליפ 31/07/2013 21:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בכלכלה כמו שיש היום הוא יבדוק מה קורה בארה"ב ויעשה אותו דבר אפשר גם לבחור אותי גם אני יכולה לקיים ערוץ חופשי עם הנגיד של ארה"ב ועל כל החלטה להקים ועדה אני גם אהיה יותר מדקדקת במצוות אקים ועדה להקמת הוועדה ובא לציון הגואל
    סגור
  • אילנית האנליסטית
    אלי 01/08/2013 00:55
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מייד מבינים שהבן שלך למד אצלו......ולא את !!!! ועם הניתוח הרציני שהבאת לנו , אין ספק שגם את מסוגלת להיות נגידה !!! תגידי, באמת כולם אהבו אותו ? כנראה שלא במחזור שלי....
    סגור
  • אלושקה אני לא אנליסטית ולא בא לי להיות
    לאלי 01/08/2013 12:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה לך שהוא יעלה ריבית אם בארה,ב יורידו? או להפך? אולי אצלך במחזור לא אהבו אותו כי לא הבינו מה הוא מלמד. אולי עדיף שהיו הולכים למכללת אריאל.
    סגור