זליכה ל-Bizportal: "הבורסה - גן עדן לגזלנים; הטבות המס - עניין שגורם נזקי ענק; ומחירי הדירות? לא ממש בועה"

ראש החוג לחשבונאות ב'אונו' מתייחס לסערת הטבות המס, למחירי הדירות. וגם - מה הוא אומר על התפטרות אסתר לבנון?
 |  (62)
ירון זליכה, צילום: יח"צ
שבוע סוער עבר שוק ההון הישראלי, על הכלכלה הישראלית וגם (כרגיל) על שוק הנדל"ן. מנכ"לית הבורסה התפטרה במפתיע בצל המשבר החמור, רשות המיסים נאלצה למסור נתונים על היקף הכספים שניתנו לחברות השונות כהטבות מס, ומשרד השיכון חשף את מחירי הדירות החציוניים (כלומר האמיתיים).

Bizportal שוחח עם פרופ' ירון זליכה, ששימש בין השנים 2003-2007 כחשב הכללי במשרד האוצר וכיום משמש כראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו. זליכה סבור כי חוק עידוד השקעות הון אינו נדרש במדינה מערבית במאה ה-21 וכי היה צריך לבטל אותו ויפה שעה אחת קודם. לדידו, שיטת המענקים הממשלתיים טרם חקיקת החוק הייתה עדיפה מ"השיטה החלופית" שרשות המיסים ומשרד האוצר הנהיגו.

שיטת המענקים הממשלתיים הינה שיטה לפיה המענקים היו תלויים בגובה ההשקעה וניתנו אז כאחוזים מגובה ההשקעה. שיטה זו, שלדברי זליכה "הייתה מופרזת בצורה בלתי רגילה", הינה עדיפה בהשוואה ל"שיטה החלופית" היות והיא הייתה לפחות "מפוקחת, מבוקרת והיה ידוע כמה כסף בדיוק ניתן לחברות". השיטה החלופית, בניגוד לשיטת המענקים, הינה מבוססת על הטבות מס שתלויה בהכנסות החברות.

"חוק עידוד השקעות הון - משמעו חלוקת מתנות לחברות"

חוק עידוד השקעות הון שנחקק ב-1959, הפך עם השנים לפחות רלוונטי ולא הותאם להתפתחות המואצת של הכלכלה הישראלית, וקיימת מחלוקת האם אכן היא השיגה את מטרותיה לעודד את הצמיחה ואת התעשייה בפריפריה. בשנת 2011 נערך תיקון מקיף בחוק, שכלל שיעורים נמוכים משמעותית של מס הכנסה לחברות. לדברי זליכה, "המדינה המירה את מסלול המענקים לכדי מסלול של הטבות מס שערורייתיות, והיקפו התנפח מסדר גודל של מיליארד עד 2 מיליארד שקל לסדר גודל של 6 מיליארד שקל".

עוד הוסיף זליכה כי "החוק הזה גורם נזקים אדירים לכלכלה הישראלית בשני טעמים: טעם ראשון, ההשקעה בו היא אדירה והכדאיות הכלכלית שלה קטנה באופן דרמטי ביחס לעלות. זה פשוט חלוקת מתנות. טעם שני, היא יוצרת תדמית, ומחקרים מראים זאת, שהטבות מס מסייעות להגברת השחיתות במדינה. הגברת השחיתות במדינה מרחיקה השקעות של אחרים. אתה כאילו רואה השקעות מצד אחד, אבל נדחקים לך השקעות של אחרים שלא מקבלים את ההטבות הללו, ואלה סבורים שמי שנותן הטבות זו המדינה שרמת השחיתות בה גבוהה".
הטבות המס שניתנו לחברות גדולות בשנים 2006-2011
הטבות המס שניתנו לחברות גדולות בשנים 2006-2011

באילו אמצעים ניתן בכל זאת למשוך חברות להשקיע בישראל?

"לא צריך למשוך חברות, חסר לך פה כסף? לא צריך למשוך אף אחד. צריך למשוך את מעמד הביניים ואת השכבות החלשות. זה מנוע הצמיחה המרכזי שלנו. אין טעם להטיל עליהם (על השכבות החלשות ומעמד הביניים - ח' ד') מיסים מיותרים כדי לממן הטבות מס לחברות גדולות. הכלכלה הישראלית תסתדר יותר טוב בלי מתן ההטבות הללו. לא שהיא תסתדר לא רע, היא תסתדר יותר טוב".

"הבורסה הישראלית הפכה להיות גן עדן של גזלנים על חשבון הציבור"

ביום רביעי האחרון הטילה מנכ"לית הבורסה בתל אביב אסתר לבנון פצצה, פרישה מהתפקיד בחודש דצמבר הקרוב . לבנון התפטרה על רקע הצניחה במחזורי המסחר בבורסה באחד העם, שהחזירו את המשקיעים הרחק אל שנת 2005, והרגשתה כי אינה מקבלת את הגיבוי הנדרש מדירקטוריון הבורסה. לבנון צפויה לעזוב בתום 28 שנות כהונה, מתוכם 7.5 שנים בתפקיד המנכ"לית.

כיצד אתה מסכם את התפקוד של לבנון בתפקידה?

"אני לא מעוניין להתייחס לתפקוד של אדם ספציפי או לתפקוד של הנהלת הבורסה. מה שאני יודע זה דבר אחד: הבורסה הישראלית הפכה להיות גן עדן של גזלנים, אוליגופולים (מבנה שוק שבו ענף נשלט ע"י מספר קטן של מוכרים - ח' ד') ובעלי הון על חשבון גבו של הציבור והפנסיות שלו, ולכל מי שנוגע בעניין יש אחריות. זה התחיל לפני הרבה שנים והלך והתדרדר בשנים האחרונות".
אסתר לבנון. קרדיט: ליאת מנדל ל-Bizportal
אסתר לבנון. קרדיט: ליאת מנדל ל-Bizportal

מה גרם להתדרדרות הזו מבחינתך?

"אני חושב שרשות ניירות ערך בקדנציה הקודמת שלפני כניסתו של פרופ' האוזר לתפקיד הצטיינה בעצימת עיניים. אין עיוור גדול יותר ממי שמתעקש לעצום את עיניו ביחס להתנהגות של גזלנים, אוליגופולים ובעלי הון שגזלו את כספי הפנסיה של הציבור בשלל דרכים ואמצעים".

"התנפחות מחירי הנדל"ן - כפועל יוצא מהורדות שערורייתיות"

משרד הבינוי והשיכון פירסם ביום רביעי את מחיר מחיר הדירות החציוני בישראל מכל עיר ועיר . לפי ניתוח שערך Bizportal עולה כי נדרשים 223 חודשי הכנסה, או 19 שנות עבודה נטו, כדי לקנות דירה חדשה ממוצעת בישראל . לפי נתוני הלמ"ס לרבעון הראשון של 2013, עולה כי נדרשים 135 משכורות לרכישת דירה. נציין כי ההבדל החד בין הנתונים נובע מהפער הגדול בין השכר הממוצע לשכר החציוני, שחושב ע"י Bizportal היות ואינו מפורסם ע"י גורמים רשמיים, ועומד על כ-3,000 שקלים.

האם אתה סבור כי מדובר ב'בועה' או במחירים ריאליים של השוק?

"לא מדובר במחירים ריאליים. לדעתי מדובר בהתנפחות מיותרת שנובעת רובה ככולה מהורדות הריבית השערורייתיות של הנגיד הקודם (פרופ' סטנלי פישר - ח' ד') שנועדו להעלות את מחירי המניות בבורסה ולהציל את חבורת הטייקונים שרוב רכושם מוחזק בצורה של מניות, שהביאה להעלאת מחירי הדיור בישראל ב-80%".

עם זאת הוסיף זליכה כי "יש בעיה לקרוא למצב 'בועה', כלומר משהו שמתנפח ואז יורד. אצלנו, לאור בעיות היצע הדירות הנזק מהעלייה לא יבוא לידי ביטוי בקריסה של מחירי הדיור אלא בהאטה של שאר הענפים הריאליים במשק. ניכר כי עליית מחירי הדיור הביאה להאטה החמורה שאנחנו חווים אותה בשנה - שנתיים האחרונות".
"הזינוק במחירי הנדל"ן הביא להאטה במשק" קרדיט: Bizportal
"הזינוק במחירי הנדל"ן הביא להאטה במשק" קרדיט: Bizportal

כתבות מעניינות נוספות:

מסמנים מטרות: השורט ברמי לוי התנפח ל-43 מיליון ש', מה קרה במניות הביומד?

לא הכל שחור: המעו"ף לא זז אבל שטראוס, פוקס ועוד שלל מניות נמצאות בשיא כל הזמנים - סיכום חצי שנתי

מודיעין מזנקת 9%: נסגר הסכם פשרה ב'גבריאלה' - בנוגע לקידוח שלא היה

פוגל נכנס חזיתית בלפיד: "היה צריך לקצץ 5 מיליארד שקל וזהו, לוחצים עלינו לעשות פחות - אין פה מדיניות צמיחה
תגובות לכתבה(62):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 47.
    מדינה של גנבים ומוצצי דם מהשכירים (ל"ת)
    שכיר שדוד 24/07/2013 07:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    היית באוצר ומה עשית לתיקון המצב? (ל"ת)
    איתן 23/07/2013 09:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 45.
    מפתיע אותי שאדם מוכשר כמוהו לא יודע לעשות אחד ועוד אחד
    אמיר 22/07/2013 09:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי הדירות גבוהים מאוד ויגרמו להאטה משמעותית בשאר ענפי המשק- זה מה שהוא אמר והוא צודק מאוד רק שהוא לא המשיך ואמר שבעקבות ההאטה בשאר ענפי המשק אנשים יאבדו את עבודתם ויתחילו לזרוק דירות לשוק ומה יקרה אז ?
    סגור
  • 44.
    הבורסה מוסד מכובד לפושעים
    דני 21/07/2013 15:38
    הגב לתגובה זו
    14 0
    הבורסה מרכזת את מיטב הפושעים שאמורים לשבת עשרות אם לא מאות שנים ולא לראות אור יום כמה זהנכון כמה שהם סחטו וגזלו בטריקים ופטנטים כמה דברים לא חוקיים נעשו שם תאמינו לי עבדתי שם וראיתי הכל אך פחדתי לפצות פה תחשבו כמה גנבים נתפסו וישבו בבית סוהר ותבינו כמה הצליחו לחמוק אין לכם מושג מה הלך שם וכנראה זה ממשיך עד עצם הרגע הזה.
    סגור
  • 43.
    מרוויחים 6% בשנה ואחרי מס 4.5% לפני עמלות
    אלי 21/07/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בהשכרת דירה מרוויחים בין 3% ל 7% צמודים למדד ויש רווח הון והכל ללא מס, אז למה להשקיע בבורסה? מה גם שקיזוזי המס מוגבלים בזמן ואז הרווח נמוך אפילו מ 3% , אז למה בורסה?
    סגור
  • אתה טועה ומטעה- תשואה גבוה 5-6% היא בפריפריה ובמרכז3%
    דנה 23/07/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכך יש להוסיף חודש של אי-השכרה וכבר התשואה צונחת ובנוסף קילקולים ותיקונים על חשבון המשכיר והתשואה נשחקת עוד יותר בפריפריה המחירים תמיד ירדו ראשונים בעת מיתון ויקח הרבה זמן להחזיר את ההשקעה יש פעמים שעדיף לשבת על הכסף ולהמתין
    סגור
  • 42.
    לא ממש בועה? הכותרת מטעה, לא זה מה שאמר זליכה (ל"ת)
    אלי 21/07/2013 15:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 41.
    חשבונאי שקיבל פרופסורה מינהלית
    כלכלן 21/07/2013 11:23
    הגב לתגובה זו
    4 5
    אין לו מושג אמיתי בשוק ההון, ובמשמעות ההצעות ההרסניות שהוא משחרר רק על מנת לקבל עוד כותרת והעיתונות הטיפשית משתפת איתו פעולה
    סגור
  • 40.
    מס רווחי הון הבריח משקיעים קטנים ומס הדיבידנד יחסלם (ל"ת)
    זליכה שכח 21/07/2013 11:18
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 39.
    צודק זליכה !! ביבי הפך את הבורסה לקזינו ושם הגזלנים !!
    קול הרעם מלוינסקי 21/07/2013 09:36
    הגב לתגובה זו
    9 5
    פשיטת הרגל של דטרויט האורים והתומים של ביבי קפיטליזם חזירי יריקה בפרצופו של ביבי מתי ניפטר מהצרה הזו
    סגור
  • טען עוד
  • 38.
    מדבר כאילו לא שייך...
    בר 21/07/2013 08:13
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כולו היה חשב כללי בתקופת הגאות הגלובלית עם ראש ממשלה חזק (שרון), גם קוף היה מצליח. ובכ"ז לא הופסקו בתקופתו הטבות המס, העיוותים החברתיים, השילמונים, השחיתויות, וכל החוליים של החברה. מישהו צריך לנפץ את הבלון הבלופר הזה. להזכירכם, בתפקיד היחיד בעסקים היה סמנכ"ל תבל טלקום עם הוצאות מיותרות אדירות שעזרו לקריסת החברה עם אפס מעשים. הכי קל תמיד הוא לצעוק ולהדביק בוץ אצל כולם. מה רע?
    סגור
  • 37.
    בין היחידים שמדברים לעניין. הלואי שהיה שר האוצר.
    זיו 21/07/2013 07:47
    הגב לתגובה זו
    4 5
    אז מצבנו היה הרבה יותר טוב.
    סגור
  • 36.
    היה כל חייו שכיר בסקטור הציבורי-מבין בעסקים? (ל"ת)
    יד הנפץ 21/07/2013 07:06
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 35.
    מניפולציה שקר להרצת פראייר=קיים סופר היצע=בועה בפיצוץ! (ל"ת)
    דמגוגיה לפראייר 21/07/2013 00:32
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 34.
    בלוף לפראייר=קיים היצע גדול בנדלן=בועה50%בפיצוץ=מיתון!! (ל"ת)
    התחיל להיות שקרן 21/07/2013 00:23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 33.
    הפרופסר התחיל לדבר שטויות לאחרונה (ל"ת)
    אביב 20/07/2013 16:28
    הגב לתגובה זו
    10 8
    סגור
  • 32.
    מה שזליכה אמר על בועת הנדל"ן נכון פרט לכך
    לא קונה דירה 20/07/2013 13:23
    הגב לתגובה זו
    3 2
    שהוא מתעלם מהאפשרות של הרעה ביכולת תשלומי המשכנתאות ע"י הלווים שיגרום לעיקולי דירות והוצאתן לשוק. בארה"ב הגיעו למצב שיכולת לקנות בית ב 10$. גם היום אפשר לקנות שם בתים במחירים ממש מגוכחים.
    סגור
  • 31.
    לפרפסור- תציע וועדת חקירה ממלכתית למחסור -
    כותבי תרחישים 20/07/2013 12:46
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כאן יזכרו האנשים שהרימו הכפפה - ההיסטוריה לא תיסלח לשלטון שאירגן מחסור מכוון התחלות הבניה ירדו ב4000 דירות בשנת 2012 בהוראה מגבוהה , מי שני אל שנתנו הוראה שכזו למנהל כדי - ציטוט : "לדאוג לעמידות הבנקים " לבנקים ולא לאזרחי המדינה הנאמנים והמשרתים
    סגור
  • 30.
    לפ זליכה-30000 קראוואנים שוברים המחסור ומוריד מחירים
    כותבי תרחישים 20/07/2013 12:41
    הגב לתגובה זו
    1 4
    יש מחסור מכוון של כ30000 דירות יבוא של 30000 קראוואנים אמריקאיים בעלות של 100-200$ לח לזוג למשך 2-4 שנים ( זה הזמן הנידרש לבנית הדירות הקבועה) יחסל המחסור ויוריד מחיר של 15-20% ב 18 חודש אבל יש מי שסוגר עיניים מהמחסור , ומכוון למחסור- תוך ידיעה שזה פוגע בזוגות הצעירים של המדינה
    סגור
  • 29.
    פ זליכה טעות בידך-המחסור מכוון , בהוראה שניתנה ב2012 ל
    כותבי תרחישים 20/07/2013 12:36
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ב2012 =התחלות הבניה ירדו ב 4000 דירות בהוראת - " אל תגיד נגיד " בשתפ של בו בו ההוראה ניתנה תחת האימרה "צריך לדאוג לעמידות הבנקקרוטים" זה האיש שדואג לבנקקרוטים ולא לאזרחי ישראל
    סגור
  • 28.
    גן - עדן לגזלנים
    היועץ הנוצץ 20/07/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
    13 0
    כך זה מתנהל-תשובה אחזקות מחזיק 43 אחוז מהפניקס אשר מנהלת פנסיות את ההשקעות לנהול נותנים לאקסלנס הפניקס מחזיקה83 אחוז באקסלנס יש נגוד עניינים מהותי וכולם שותקים. כמובן שאין מכרזים והעמלות מגולגלות עלינו העמיתים עמלות נשך .
    סגור
  • 27.
    גן עדן לגזלנים
    היועץ הנוצץ 20/07/2013 11:47
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אוך כמה שזליכה צודק- הגיע הזמן לעשות סדר- הפנסיות הם פח הזבל של ההשקעות במדינה- מנהלי השקעות שלא לומדים לקח ומשקיעים שוב ושוב בחברות שמבצעות תספורות שוב ושוב . הם חושבים על התפקיד הבא שינתן להם אולי ע"י איזה טייקון. נראה אם הם משקיעים אותם השקעות להם ולהורים שלהם .צריך לפטר אותם בהקדם.שיטת הפירמידה תקרוס.
    סגור
  • 26.
    חביבה של שלי יחימוביץ, בכיין מקצועי !!! (ל"ת)
    גד 20/07/2013 10:30
    הגב לתגובה זו
    17 5
    סגור
  • 25.
    לא רק רכוש הטייקונים במניות
    עינת 19/07/2013 17:30
    הגב לתגובה זו
    15 2
    רוב הרכוש של הציבור נמצא גם במניות ,האם הפנסיה לא מושקעת במניות?? יש הרבה אזרחים קטנים שמושקעים במניות ,הבורסה בארץ מתפקדת לפי הבורסה בארה"ב ולא לפי אחוזי הריבית.שיפחיתו את המס על הבורסה אז אולי תהיה התעוררות.
    סגור
  • 24.
    צריך להגיש תביעה יצוגית נגד הבורסה ,רשות ני"ע והטיקונים (ל"ת)
    נמאס מהשוד והגזל די! 19/07/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 23.
    זליכה לא קורא לבועת הנדל"ן בועה כי היא עדין טרם התפוצצה
    ב 19/07/2013 15:58
    הגב לתגובה זו
    26 3
    זליכה לא קורא לבועת הנדל"ן בועה כי היא עדין טרם התפוצצה , המחירים לדיין לא קבעו פיק שממנו הם קורסים זה לא אומר שזה לא עלול להתרחש בכל רגע, והמחירים אכן משקפים מחירי בועה, אבל בבועה בשיא ההזדקרות של המחיר קשה לנבא בדיוק היכן המחירים יעצרו ורק לאחר שהתנועה בכוון ההפוך של קריסה תצבור מומנטום ניתון יהיה בדיעבד לדבר על בועה. זה גם לא אומר שצריך גם לרוץ ולקנות כעת דירה במחירים אלו.
    סגור
  • אז אתה פשוט לא הבנת
    רוני 19/07/2013 20:58
    הגב לתגובה זו
    6 5
    זליכה טוען שלא תהיה התפוצצות של בועה וירידת מחירים דרמטית ולכן לא קורא לזה בועה. הוא טוען שבמקום ירידת מחירים בנדל"ן נראה מיתון מחריף בכל ענפי המשק האחרים (בגלל בעיית היצע בנדל"ן - בניגוד לארה"ב למשל)
    סגור
  • 22.
    בועה ? באבו אבוהה בועה
    רון 19/07/2013 15:38
    הגב לתגובה זו
    16 3
    אנשים נחנקים בשביל קורת גג כשהמדינה לא מספקת תשתית להגדלת ההיצע. לצעירים של היום אין מה לחפש במדינה שעושקת את תושביה. ללא שינוי הירידה מהארץ תגבר בשנים הקרובות.
    סגור
  • די עם הדמגוגיה
    חיים ישראל 21/07/2013 06:22
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אף אחד לא ישן בחוץ ... מי שרוצה יש גם דירות ב 300 אלף ש"ח !! רק מה - כולם רוצים רמת אביב - אז שישלמו
    סגור
  • 21.
    זליכה ממורמר ופגוע מאז נזרק מהאוצר והפך בכיין מקצועי
    דרך ארץ 19/07/2013 14:59
    הגב לתגובה זו
    17 15
    אין לו מושג בכלכלה למרות שהוא רו"ח כמו שאין לו מושג גם בכדורגל . היה אמנם חשכ"ל למרות שלפני כן היה לו רקורד עלוב למדי . אלה שמינו אותו הבינו מהר מאד את גודל הטעות ופיטרו אותו . מאז הוא הפך מרצה במכללה שולית ובזכות זה מצרף את התואר פרופסור ולא מפסיק להתראיין בכל נושא כאיזה מין מומחה רב תחומי . פרופסור לכלכלה עומר מואב הסביר בפרוט רק לפני שבוע ב"הארץ" עד כמה זליכה חסר הבנה בכלכלה ומעוות נתונים בהתאם לעמדותיו . העצוב מכל הוא שהמרירות הקיצונית הפכה אותו לאנטי אובססיבי שמנצל כל במה להטעית ציבור נאיבי שאינו מבין והכל בעידן שבו הפופוליזם בשיאו וזליכה מוביל בראש הטבלה.....
    סגור
  • זליכה זוכה פרס "אביר איכות השלטון" לשנת 2009
    רוני 19/07/2013 21:03
    הגב לתגובה זו
    11 7
    יותר שתבדוק קצת לפני שאתה מכפיש... ולגבי פרופ' מואב - זה לא הוא שהיה יועץ לשטייניץ שהביא אותנו לתהום של 40 מיליארד גירעון הפתעה שאפילו לא זיהו אותו בזמן?... תקשיב גם לזה: http://youtu.be/uMyhnVmpJwc
    סגור
  • 20.
    עוד קומוניסט (ל"ת)
    דני 19/07/2013 14:44
    הגב לתגובה זו
    6 9
    סגור
  • 19.
    קזינו שבועי או חודשי ?
    המהמר 19/07/2013 13:32
    הגב לתגובה זו
    13 1
    אופ מעוף משמשול להימורים וספקולציות ומניפולציות ! ובטח לא להגנה על השקעות ! יש השקעות בכלל ? אין מחזורים אז בשביל מה אופציות מעוף ?
    סגור
  • 18.
    קלישאות
    gill41 19/07/2013 13:27
    הגב לתגובה זו
    6 11
    זליכה משתמש בקלישאות ולא אומר דבר חוץ מלהגיד את הידוע. סיסמאות כמו גזלנים בבורסה הן נבובות. יש הרבה משקיעים מוסדיים שהרוויחו הרבה מאוד כסף ושמרו על ההשקעות של הפנסיונרים. זליכה עד היום חוץ מלבקר לא עשה דבר.
    סגור
  • 17.
    מי נותן לפטפטן הזה במה. (ל"ת)
    UHEYUR 19/07/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    40 16
    סגור
  • 16.
    הרגולציה העודפת הורסת את שוק ההון וחונקת את המשק!
    די לרגולציה! 19/07/2013 12:46
    הגב לתגובה זו
    20 3
    די! נמאס! רגולציה לגרש!
    סגור
  • 15.
    גזל מהציבו קחו דוגמא אך מוחקים חברה בבורסה חוב לקרא
    אלי לחברי הבורסה ולז 19/07/2013 12:34
    הגב לתגובה זו
    12 2
    אדם תמים קונה מניה בבורסה , יום מהימים בעל החברה מחליט שהוא רוצה למחוק את המניה , החוק אומר ברגע שהוא מחזיק ב 955 מהמניות , יש לו אפשרות לכפות קניה על 5% הנותרים, מה עושים בעלי החברות דואגים להוריד את המניה ב905 , ואז מבצעים קניה כפויה, אפו החוק שיגן על האזר לא יעלה על הדעת שאדם קונה מניה יגיע למצב כזה , כאשר בעל החברה רוצה לקנות שילם כל מחיר , זה כמו במקרקעין במשותף , לא יכול להיות שאדם שקנה מניה ב100 ש"ח ליחידה יקבל 2 ש,ח , לכן לאנשים אין אמונה בעל החברה יצטרך לשם לפחות את עלות הרכעישה המקורית שבעלי המניות לא יפסידו
    סגור
  • מספר מקשים בלוח המקשים שלך לא פועלים. (ל"ת)
    הרבנית איפרגן 19/07/2013 16:49
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 14.
    זליכה
    אנונימי 19/07/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
    14 4
    איני יודע כיצד להתייחס אליך, פעמים אתה ד"ר גקל ופעמים מיסטר הייד. בשבתך כחשב בממשלה דברת הרבה ועשית מעט, וזאת בשעה שהיה לך הרבה כח ויכולת לעשות. לא העיפו אותך מהתפקיד בגלל המעשים אלא בגלל הדיבורים נשארת אותו דבר , במציאות המעשים הם שמתווים את חיינו. ותמיד תזכור את דבריו של בן גוריון ,לא חשוב מה אומרים (הגויים) חשוב מה עושים אז תפסיק לדבר ותפגין את כושר העשייה, כמובן אם אתה מסוגל.
    סגור
  • זה היה מעשה . עשית ,
    מאזין 19/07/2013 13:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נכון גם להגיד דברים לעניין מותר ורצוי
    סגור
  • 13.
    איש טיפש. מחירי הדירות עולים במחזוריות קבועה
    ג 19/07/2013 12:12
    הגב לתגובה זו
    9 6
    וכך הם גם ירדו. מענקים זו שיטה של גזל, את הכסף של מי מעניקים? גוזלים מאתנו כספים ומחלקים אותם. הטבות מס היא שיטה הגונה וישרה הרבה יותר מחלוקת מענקים. בסביבה של מיסים נמוכים אין צורך בהטבות מס, התופעה שלא כדאי לייצר פה ללא הטבות מס, אומרת שהמיסים גבוהים מדי. תבטלו את מס הכנסה [די במע"מ] והמדינה תפרח ללא צורך בהטבות מס
    סגור
  • בינתיים הוא הזהיר לפני 4 שנים
    רוני 19/07/2013 21:36
    הגב לתגובה זו
    2 3
    שמחירי הדיור יעלו ב-50%... נכון, הוא פיספס קצת כי הם עלו ב-80% אבל מה אתה איש חכם עשית באותו זמן שאתה מחלק לו ציונים?
    סגור
  • 12.
    כל הזמן מתלונן ואומר מה לא... נמאס מהקומוניסטים האלה
    ערן 19/07/2013 12:06
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מבחינתו גם לסגור את הבורסה..... פשוט בן אדם לא מפותח
    סגור
  • ואתה מאד מפותח
    רוני 19/07/2013 21:36
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שאתה מדבר שטויות בלי שבדקת... לך תקשיב לכמה שעות שלו ביו-טיוב לפני שאתה מדבר שטויות
    סגור
  • 11.
    אין בועה פשוט המנהיגים חיים בבועה
    בועת נדלן 19/07/2013 11:41
    הגב לתגובה זו
    10 3
    יש כאלה שקנו וכבר הרויחו יש כאלה שקנו ומסובכים במשכנתא עד צאת נשמתם יש כאלה שלא יקנו פה וגם לא מרגישים מחוייבים למדינה וגם לא מעניין אותם כבר כלום. מעולם לא היתה פה מנהיגות מרשעת כמו ביבי וחבריו גם האחים לפיד בנט זבלנוים
    סגור
  • 10.
    בועת נדלן - זה מה שאמרתי לפני שנים שהבועה היא בגלל
    מרגלית טמונה בחול 19/07/2013 11:27
    הגב לתגובה זו
    18 3
    ריבית נמוכה שחיקת החסכונות של הציבור ומס על הבורסה תסריט ידוע מראש שתוצאותיו הם קניית דירה ושכד פטור ממס אנחנו עם של סוחרים מהלכים של חושם אבל בסוף זה מצליח. עובדה!!!
    סגור
  • 9.
    זליכה פיקח שפועל באפס מעשה.סתם מתלונן תדיר
    קליפ 19/07/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    14 2
    זליכה גאון שאינו עושה דבר. משול לחסר אחריות וערך שאינו לוקח יוזמה לתקן....מאין עיתונאי חצר שמבקר בדיעבד. היסטוריון ללא מעוף....(תקוע על 1250)
    סגור
  • אז על מה זכה בפרס אביר איכות השלטון ל-2009 ??
    רוני 19/07/2013 21:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    http://www.youtube.com/watch?v=0_dClQVW6Uo
    סגור
  • אז עדיף שתבדוק על מה זכה בפרס אביר איכות השלטון ל-2009 (ל"ת)
    רוני 19/07/2013 21:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 8.
    זליכה צודק, אלא שחברי הכנסת עדיין נשלטים בידי לוביסטים
    דנה 19/07/2013 11:01
    הגב לתגובה זו
    15 4
    הגורמים נזק למדינה. אין ספק שפתרון יכול להגיע אם יכנסו לכנסת אנשים אמיצים שלא פוחדים או דואגים לג'וב שאחרי. אני מאמינה שזה עוד יקרה בעתיד. אמן
    סגור
  • 7.
    מה אתה תרמת למשק הישראלי פרופסור עלוב ? אתה מייצר משהו? (ל"ת)
    יעקב 19/07/2013 10:58
    הגב לתגובה זו
    12 10
    סגור
  • 6.
    זליכה עד היום הקשבתי לך..אבל להגיד שאין בועה..אכזבה (ל"ת)
    חסר בית 19/07/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • אז לא הבנת - קרא את התגובה שלי למגיב 23 (ל"ת)
    רוני 19/07/2013 21:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בארה"ב הריבית אפסית כבר שנים ומחירי הדירות שם בריצפה. (ל"ת)
    משה 19/07/2013 10:40
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • אתה לא בארה"ב (ל"ת)
    איציק 19/07/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    הביניים? זה הוא לא אמר ע"י ביטול הטבות מס לחברות?
    איך להעלות את מעמד 19/07/2013 10:26
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אה הבנתי... יתחילו לפטר את הפועלים ורק המנהלים ישארו שזה מעמד ביניים ממש הבנתי .... כל הכבוד זה תחליף ראוי לפישר
    סגור
  • 3.
    זה רציני? אז לרוץ לקנות דירה? זה מחיר ריאלי? למה??????
    אין בועת נדלן? 19/07/2013 10:25
    הגב לתגובה זו
    10 4
    לא יאומן כי יסופר
    סגור
  • 2.
    זליכה
    יקי 19/07/2013 10:22
    הגב לתגובה זו
    7 13
    אתה רק מעביר בקורת אתה הרי ישבת בממשלה הקודמת ולא עשית כולם ,אז אל תבלבל את המוח אתה איש בעל רגשי נחיתות . אמור לי אדון זליכה לא מזמן יעצת לחברת אל על כמה כסף קיבלת על הייעוץ מיליונים , אתה לא טלית שכולה תכלת וכמה קיבלת שהגשת דו"ח לגברת לבנת .להעביר בקורת זה קל ביותר תסתכל קודם כל על עצמך לאחר מכן תעביר ביקורת .דבריך יוצאים מתוך קנאה או חיסול חשבונות אם אותם אנשים שזרקו אותך מהממשלה אז תעשה טובה שב בשקט .
    סגור
  • הבנת הנקרא
    שמואל 19/07/2013 14:00
    הגב לתגובה זו
    7 4
    יקי תלמד לקרוא קודם שאתה מגיב. אל תקרא פסקה כן ופסקה לא. זליכה שימש בין השנים 2003-2007 כחשב הכללי במשרד האוצר. הוא היה פקיד ומעולם לא ישב בממשלה. לכן כל התגובה שלך לא קשורה, בפרט כאשר אתה הופך אותה לפגיעה אישית של הכותב.
    סגור
  • הבנת הנקרא ב'
    עוקב בנחישות 19/07/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מר שמואל הנכבד, אנני בא לסנגר על יקי , אבל אם תעקוב אחרי מעלליו שךל ירון זליכה תבין גם אתה שהאיש אינו נקי משיקולים זרים . הוא מקושר היטב לצמרת הכלכלית ולראיה זכה בעמלה של 12 מליון !! יחד עם שותפו בתיווך העברת השליטה על כביש 6 לאחד הרוכשים . ככה שחלק מדבריו גם מכגיעים מתוך םוזיציה , ויש לנסות לברור את ה"מוץ מהתבן" אם אני מודה שזה לא קל......
    סגור
  • 1.
    החברות הגדולות כולל הבנקים חונקים את המשק!! (ל"ת)
    צודק! 19/07/2013 10:22
    הגב לתגובה זו
    27 0
    סגור
  • לא לחינם אומרים שהבנקים הם החנקן של המדינה (ל"ת)
    אנונימי 19/07/2013 14:43
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור