הבורסה ננעלה בעליות קלות: המעו"ף טיפס 0.26%, מניית כיל נפלה עוד 0.9%

בסיכום שבועי עלה המעו"ף ב-1% ות"א 75 ב-2.8%. המחזור הסתכם ב-1.21 מיליארד שקל. גילת פירסמה אזהרת רווח וצנחה 13.7%. מודיעין זינקה עוד 6.7% והשלימה ריצה של 50% בשבוע
גרף, צילום: Getty images Israel
יום המסחר האחרון לשבוע (ה') נסגר בעליות קלות שחתמו שבוע שלישי רצוף של עליות במדדים המובילים בת"א. המחזור בשוק היה נראה גם היום לא רע לאחר שפקיעת האופציות השבועיות על מדד המעו"ף ריכזה מחזור גדול מזה שנרשם בשבוע הקודם. בוול סטריט נפתח המסחר בעליות והמדדים המובילים שם כובשים רמות שיא חדשות. גם באירופה נרשמות עליות מרשימות.

בסיום המסחר היום עלה מדד המעו"ף ב-0.26% ל-1,226 נקודות, ת"א 75 טיפס 0.19%, מדד הבנקים שהיה שלילי במרבית שעות היום הצליח לסגור בטריטוריה החיובית ומדד הביומד בלט בעלייה של 0.9%. מחזור המסחר היה גדול יחסית גם היום והסתכם בכ-1.218 מיליארד שקל, מהם כ-246 מיליון שקל שעברו בפקיעת האופציות השבועית.

בסיכום שבועי : עלה מדד המעו"ף ב-1%. מדד ת"א 75 טיפס ב-2.8%. מדד ת"א 100 טיפס 1.4% ומדד הביטוח בלט בעלייה שבועית של 4.7%

ברקע, המשיכו להשפיע על השוק מספר ארועים ובהם עדותו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי בקונגרס, הודעת ההתפטרות של מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון, המשך הדיונים בסעיפי חוק ההסדרים לקראת גיבושה הסופי של הצעת התקציב, לנתון התמ"ג שעודכן כלפי מעלה והצביע על צמיחה של 2.9%, וגם הטלטלה בשוק המט"ח המקומי נמשכת כשהדולר חצה את רמת ה-3.6 שקלים אך שוב נפל ממנה.

בין המניות שריכזו היום עניין נציין את כיל שריכזה את המחזור הגדל ביותר בשוק ואיבדה עוד 0.94% ונפלה לרמה בה לא שהתה מאז נובמבר 2011. טבע -1.37% טבע 7,437 -1.37% טבע בסיס:7,540 פתיחה:7,500 גבוה:7,500 נמוך:7,425 תמורה:21,363,255 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שחשפה היום את שכר המנכ"ל רשמה בסיום עלייה של 1.77%. מודיעין יהש +0.24% מודיעין יהש 908 +0.24% מודיעין יהש בסיס:905.8 פתיחה:905.8 גבוה:913.9 נמוך:902 תמורה:51,841 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: זינקה עוד 6.7% והשלימה ריצה של 50% השבוע בתגובה לפרסום דוח משאבים חזק לרשיון "ים חדרה". גילת -1.3% גילת 2,884 -1.3% גילת בסיס:2,922 פתיחה:2,920 גבוה:2,920 נמוך:2,863 תמורה:319,671 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: צנחה 13.66% לאחר שפירסמה אזהרת הכנסות ורווח.

כאמור, בפתיחת המסחר פקעו האופציות השבועיות על מדד המעו"ף וריכזו מחזור של 246 מיליון שקל, מחזור גדול יותר מזה שנרשם בפקיעה הראשונה שהתבצעה בשבוע שעבר וגם היא הפתיעה לטובה את השוק עם מחזור של יותר מ-220 מיליון שקל. הפקיעה התרחשה בשער של 1,224.59 נקודות.

המשקיעים באחד העם המשיכו להגיב בחיוב להודעת הפרישה המפתיעה מצידה של מנכ"לית הבורסה במשך 7.5 השנים האחרונות, אסתר לבנון . לבנון החליטה לפרוש לאחר שלדבריה "לא קיבלה תמיכה נחרצת של הבורסה לתוכנית להגברת הנזילות" וצפויה לסיים את תפקידה בחודש דצמבר הקרוב.

אתמול (ד') סגרה הבורסה בת"א את יום המסחר במגמה חיובית. המעו"ף סגר בעלייה של 0.27% ונקבע ב-1223 נק', מדד ת"א 75 עלה ב-0.97% ומדד הבנקים זינק 1.29%. המחזור בבורסה היה גדול יחסית לתקופה האחרונה והסתכם ב-1.15 מיליארד שקל

שווקי חו"ל

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת. הבורסה בשנחאי בלטה בירידה של 1.1% לאחר הודעת קרן המטבע אתמול כי גוברים הסיכונים לכך שהצמיחה במדינה תהיה בשיעור נמוך יותר מהציפיות המוקדמות. ביתר בורסות היבשת, הניקיי עלה ב-1.3% ואילו הקוספי הדרום קוריאני השיל 0.6%.

אמש סגרה וול סטריט את יום המסחר במגמה חיובית לאחר עדות יו"ר הפד בן ברננקי בקונגרס ולאחר פירסום ספר הבז'. ברננקי ציין במסגרת עדותו כי תאריך סיום התוכנית אינו ודאי, והמשך תוכנית רכישת האג"ח והיקפה יהיו תלויים בהתפתחויות הכלכליות והפיננסיות.

נציין גם כי ענקיות הטכנולוגיה IBM ואינטל פירסמו לאחר סגירת המסחר דוחות כספיים מעורבים. אינטל דיווחה על צניחה של 29% ברווח הנקי לרמה של 2 מיליארד דולר, שעלה בקנה אחד עם הציפיות המוקדמות. במקביל, אינטל דיווחה על הכנסות בסך של 12.8 מיליארד דולר, לעומת להכנסות בהיקף של 12.9 מיליארד דולר. IBM, מצידה, דיווחה על הכנסות בהיקף של 24.37 מיליארד דולר, לעומת צפי מוקדם של 25.37 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, חברת הטכנולוגיה עקפה את התחזיות עם של 3.91 דולר למניה.

מניות במרכז

מניית גילת -1.3% גילת 2,884 -1.3% גילת בסיס:2,922 פתיחה:2,920 גבוה:2,920 נמוך:2,863 תמורה:319,671 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: צנחה 13.7% לאחר שפרסמה אזהרת הכנסות ורווח לשנת 2013. החברה עידכנה כי הכנסותיה בשנת 2013 יהיו בין 335 ל-345 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת ל- 350-360 מיליון דולר. שיעור רווח ה-EBITDA צפוי לרדת ל-7% לעומת תחזית קודמת ל-9%.

שותפות מודיעין יהש +0.24% מודיעין יהש 908 +0.24% מודיעין יהש בסיס:905.8 פתיחה:905.8 גבוה:913.9 נמוך:902 תמורה:51,841 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: המשיכה לרכז עניין לאחר שפירסמה אתמול דו"ח משאבים חיובי שמצביע על פוטנציאל ל-3.4 TCF גז טבעי ו-208 מיליון חביות נפט ברישיון 'ים חדרה'.

מניית כיל -1.18% כיל 1,675 -1.18% כיל בסיס:1,695 פתיחה:1,687 גבוה:1,698 נמוך:1,671 תמורה:10,231,592 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נסחרה שוב תחת לחץ. מאז חודש פברואר האחרון רשמה נפילה של 28%. האנליסטית מיכל אלשייך מבית ההשקעות לידר שוקי הון ציינה בהקשר לכיל במסגרת שיחה עם BIzportal כי החתימה של חברת הדשנים על החוזים החצי שנתיים בסקטור האשלג מתעכבים, וקיימת אינדיקציה לירידת מחירים.

מניית חברת הביומד תראפיקס ביו +1.47% תראפיקס ביו 41.4 +1.47% תראפיקס ביו בסיס:40.8 פתיחה:40.8 גבוה:41.7 נמוך:41.3 תמורה:31,784 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: השלימה גיוס בסך של 4.6 מיליון שקל. במהלך ההנפקה נרשמו ביקושים של 6.2 מיליון שקל, וההקצאה הייתה במחיר המינימום - 12.8 שקל לאגד.

סאנפלאואר 0% סאנפלאואר 701.6 0% סאנפלאואר בסיס:701.6 פתיחה:701.6 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רוכשת מתקנים סולאריים בינוניים בישראל שייצרו חשמל בהיקף של 4.2-6.4 מגה וואט בלמעלה מ-70 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    להמתין לגבעות בשער 4 עגול זה טיפ ממני כמו שבבזן 150 היה
    סוחר חתיך 18/07/2013 19:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קנייה על התמיכה גם מזור היום הוכיחה תמיכה טכנית מה היא תמיכה 2000-2100 כאשר יש אפשרות לפגוש 2000, 1800 יעד סלקום פרצה 3400-3430 ומשם תראו? על כן פרטנר נקנתה בשקט היום בבוקר באדום
    סגור
  • 33.
    נוספו לבזן ושמן רקח מודיעין גם מזור ופרטנר היום בבוקר
    סוחר חתיך 18/07/2013 19:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממשיך להשמין את החשבון כל האחזקות הללו בתיק כולל איסקיור משער 53
    סגור
  • 32.
    מניה זאת לא ירדה כך סתם כל זאת בגלל שאתה נימצא
    כיל 18/07/2013 19:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם אנשים דפוקים לגמרי שרוצים להשקיע 5000 שקל ובתוך חודשיים להוציא 10000 שקל ואילו בעיקר האנשים שמפריעים לכיל לעלות אם הם רואים שהמניה עולה 50 שקל הם זורקים כשיש ירידות בבורסה הם הראשונים שבורחים כמו עדר אילו אנשים שלא מבינים מה זה מניה בכלל הם מבינים בבורסה כמו חמור במרק ירקות אילו אנשי העולם השלישי מה לעשות הציבור בבורסה צריך לחיות אם הזבל הזה ממש חבל
    סגור
  • 31.
    גבעות-קודחת מקור
    ראל0000046 18/07/2013 18:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חחחחחחחחח
    סגור
  • 30.
    איפה סוחר חתיך? אתה חסר! למי שמחכה לירידות- שימשיך
    עורב 18/07/2013 18:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לחכות. לא יקרה בזמן הקרוב. אולי בקטנה, אבל יתישר מיד. רואה את זה במניות וול סטריט שלי. סוחר חתיך, מה אומר על אקסלנז? יום טוב ומסחר טוב לכולם.
    סגור
  • לדעתי אקסלז היה צריך לממש בעיה סביב רמת 27-28 תמיכה 23 (ל"ת)
    סוחר חתיך 18/07/2013 19:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    גבעות-עוד שבוע לא חיובי
    ראל0000046 18/07/2013 17:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    והעלמות האלוף האגדי הבלונדיני התמהוני .על טוביה שנעלם הוא עסוק בצינצנות מגד 6 הלך לקנות דבש
    סגור
  • 28.
    מודיעין בסוף שבוע הבא בעזרת השם 20 (ל"ת)
    מיקי 18/07/2013 17:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    To my 8
    Izhak and frinds 18/07/2013 17:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    c)You must now to speak english bifore : "what (is) going!"
    סגור
  • 26.
    To my number 8
    Izhak and frinds 18/07/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    A)U will see very soon B) Yes its me and the Queen of England
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    בורסה בדיחה תתביישו לכם לפיד תשלם ביוקר (ל"ת)
    גל 18/07/2013 16:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 24.
    למה הבורסה היחידה בעולם לא עולה? נוכלים (ל"ת)
    שלי 18/07/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 23.
    שנים שהמעוף לא זז 3-4 אחוז ביום!!!
    מהמר וצודק 18/07/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מה זה כאן??? שנים ללא תזוזה נורמלית! אתם אמתיים? בדיחה מה שקורה כאן! יאללה להכניס אנשים לכלא על רמייה ושחיתויות!!!!!
    סגור
  • 22.
    כל כך מאוס המעוף שאפשר להשתגע
    מהמר וצודק 18/07/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכל בגלל האופציות הארורות האלו עם התוכנות שדואגות רק לשחיקה והוצאת אויר! השוק תקוע ולא זז! דיי כבר!!!!!!
    סגור
  • 21.
    שופר סל תנסוק היום ל 1600. תיעלי כבר שופרסל!!!!!
    זאוס הסקסי 18/07/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מתפרנס מבורסת תל אביב Up. Up up !!!!
    סגור
  • 20.
    19 תגובות סה"כ זה אומר הבורסה לא מעניינת אף אחד
    רחל 18/07/2013 15:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ו
    סגור
  • 19.
    בקרוב החרם על ישראל יורגש פה המיתון בדרך פיצוץ
    המעוף 18/07/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבועה גם יקרה. פעם אמרו שאין בועה אחכ אמרו שיש בועה אחכ אמרו שהיא תתפוצץ אבל לא עכשיו עוד 6 שנים חחחחחחחחחח הפיצוץ בדרך עוד כמה חודשים כולם ירגישו את זה וגם הבורסה תתרסק לה בכיף.
    סגור
  • 18.
    אני יושב על פוטים 1240
    דוד 18/07/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני לא יודעה מה לעסות קניתי 2000 יש למשהו עצה מה אני אמור לעסות לאמשיח לחקות ה לימקור בהפסד תודה
    סגור
  • בקרוב ירידות חדות המצב בעולם גרוע וישראל הולכת לחטוף
    תמשיך לשבת 18/07/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חרם על ישראל מאירופה סכנה בגבולות כדברי הרמטכל כל יום של שקט אינו מובן מאליו. ופיצוץ בועת הנדלן שיזעזע פה את הכלכלה לא יעזור להם כלום המובטלים בדרך וכל המשכנתאות עם מליון שח יפשטו רגל .שים לב לחנויות מבצעי בחנויות בגדים רק התחיל הקיץ . החנויות די ריקות.
    סגור
  • פוט 1240
    רוח 18/07/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם כל למה לקנות אופציות שנמצאות עמוק כל כך בכסף , הרווח שלך במידה ויהיו ירידות יהיה נמוך בהרבה מפוט 1210 למשל. אני יושב על כ- 150 פוט 1210, אני מניח שיהיו ירידות החל משעה 14 , קשה לי להאמין שהם מכוונים פקיעה מעל 1220.
    סגור
  • חצי תמונה
    עופר 18/07/2013 18:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה כנראה תפסיד הכל אך לדוד ישאר משהו ביד
    סגור
  • תודה
    דוד 18/07/2013 17:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מבין ארבה בזה אז תודה על הצעה שבת שלום ישראל
    סגור
  • אל תתעסק
    עופר 18/07/2013 18:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במה שאתה לא מבין . גם מי שחושב שמבין מפסיד
    סגור
  • 17.
    מתחיל אפקט הלבנון (ל"ת)
    alex 18/07/2013 12:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    שורט בזק עובד מצויין (ל"ת)
    אפי 18/07/2013 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • יקח הרבה הרבה הרבה זמן לירידות ויתכן גם שתופתע (ל"ת)
    שורט בזק 18/07/2013 12:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    למה גורביץ יותר טוב.650? דולר 3.75,פרטנר 3000? (ל"ת)
    אבי לשרון 18/07/2013 11:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    לידיעת הקוראים-ספונסר מפיל הרבה חללים,ניכשל בענק (ל"ת)
    חיים 18/07/2013 11:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 13.
    שכחת את דלק קבוצה ודלק רכב,הראשונה ב 90 לא מעניינת ותרד (ל"ת)
    לשרון מקובי 18/07/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 12.
    להתפטרות לבנון השוק בשוק !!!!! (ל"ת)
    השוק יגיב 18/07/2013 11:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 11.
    שימו לב למנתח של ספונסר -כנסו
    שרון 18/07/2013 11:20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ים ממש ים טעויות בזמן קצר, בלי שנזכיר את טעויותיו העניקיות בביולין "שהולכת ל 300" אינסולין שהולכת ל "450" בבילון-שורי תבדקו- רמי לוי "סכנת ירידות חדות" הפוך..... דיסקונט השקעות סכנת ירידות חדות. הכח הפוך, מנתח עאלק
    סגור
  • אין מתנות חינם הוא לא ספונסר שלך (ל"ת)
    ספונסר 18/07/2013 11:35
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 10.
    יא נוכלים-סידרתם פקיעה משהו משהו...
    תומר 18/07/2013 11:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי שהחזיק קול 1220 (עלה 600 ש"ח בסוף היום) הפסיד . מי שהחזיק פוט 1230 הפסיד (עלה 700 ש"ח) בנוסף עשיתם סיבוב קטן למטה אתמול למלא עוד פראיירים עם פוטים. יא נוכלים
    סגור
  • 9.
    את הקזינו השבועי זה לא לטובת הציבור אלא לטובת
    להפסיק מיד 18/07/2013 10:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חברי הבורסה שמרויחים מליונים ובונוסים זאת שערוריה שאין דוגמתה בעולם!!! נבלות! תפסיקו לשחק בכספי הפנסיה של הציבור
    סגור
  • 8.
    good morning Israel
    Izhak and frinds 18/07/2013 10:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Its coming. Its not far away
    סגור
  • ?you (ל"ת)
    what coming 18/07/2013 10:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    לא צריך חברות ושוק הון,קחו קזינו לוטראקי שבועי להמונים! (ל"ת)
    המום 18/07/2013 10:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כרגיל שוקטי מעוף יקבלו זובור.... (ל"ת)
    שמעון 18/07/2013 09:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • הטוקבקים האילו לא מזיזים אפילו את
    לשימי היקר 18/07/2013 09:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השערות על הביצה השמאלית של השורטיסטים. מי אתה חושב השורטיסטים האילו ? אילו האנשים שמחליטים מה יהיה בבורסה שלנו. הם לא כותבים פה, והם לא מתרגשים מאיתנו ובטח לא ממך. אז אם יש לך עיצה טובה או רעיון השקעה , מצויין. אבל את כל שאר אימרות השפר ה"חכמות" האילו תשאיר לעצמך.
    סגור
  • 5.
    טוב שהתפטרת- עכשיו כולם יראו שמה שהורס את הבורסה
    לבנון 18/07/2013 08:44
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זה המס 25% ובועת הנדלן כמובן עם של אפנדים עם דירות כל אחד פה עם 2 דירות איש עסקים בקטנה. וואוו התרשמתי מהמוח היהודי. והממשלה האימפוטנטית מבסוטה. הם לא צריכים לשחרר קרקעות של ארץ ישראל הקדושה שומרים אותה לימות המשיח אז כל המתים יקומו איפה הם יגורו? עד אז בראשות שר השיכון המתנחל יגדילו בעזרת השם את ההתנחלויות שיהיה איפה לגור לדור שני של המתנחלים רצוי וילה עם מפלס תחתון שמיועד להשכרה כמובן בלי מס!!!!. ויישבו את ארץ ישראל בפריפרייה חדרה זה המרכז החדש קריית שמונה זה בירת הצפון באר שבע בכלל אין מה לדבר המקבילה של תל אביב העלובה לזרוק את האנשים שם מה אכפת להם שאין עבודה שאין תחבורה העיקר כץ נתן יד והוזיל את מחירי הנסיעות מחוץ לעיר על חשבון המסכנים שנוסעים בעיר באוטובוסי ולא באופניים הרי עשו להם שבילי אופניים לא? אז כל סבתא צריכה אופניים וכל זקן עם פיליפינית יסע בכסא גלגלים בשביל ובא לציון הגואל. אז טוב עשית לבנון שהתפטרת ככה יראו שאת לא ממש אשמה חוץ מאופציות השבועיות שזאת כבר נבזות להגדיל לך את הבונוס על חשבוננו. ככה כולם יראו שהממשלה אשמה עם המס 25% זה עושק.
    סגור
  • 4.
    אלביט מדיקל
    חי שקלים 18/07/2013 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 3
    בדרך ל35 אגורות גמידה סל באקזיט המבין יבין
    סגור
  • 3.
    לא ידעתי שגב' לבנון היא היצע או ביקוש,תעלה או תוריד חחח (ל"ת)
    כוכי שורץ 18/07/2013 08:18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 2.
    לא צריך מנהלים בבורסה במליוני שקלים- הבורסה מתנהלית