מטילה פצצה: אסתר לבנון מתפטרת מתפקידה - "לא הרגשתי תמיכה נחרצת"

אחרי 28 שנה בבורסה (7.5 שנים מהן כמנכ"לית), אסתר לבנון משלמת מחיר והולכת הבייתה. צפו בנוסח המלא של מכתב ההתפטרות
אסתר לבנון, צילום: Bizportal
זעזוע בבורסה בת"א. אחרי תקופה ארוכה של יובש במחזורי המסחר, מודיעה היום מנכ"לית הבורסה כי היא מתפטרת מתפקידה. "במועד זה אני מבקשת לסיים את תפקידי ולפרוש מהבורסה. לפני שעה קלה הודעתי על כך ליו"ר הדירקטוריון." בתחילת ינואר 2014 ימלאו 28 שנים לעבודתה של לבנון בבורסה בת"א, מתוכן כ-7.5 שנים כמנכ"לית.

וכך כותבת לבנון בהודעתה: "בשבוע שעבר הצגתי לדירקטוריון הבורסה מסמך מפורט המתאר את הפעילויות אשר בוצעו בבורסה להגברת הנזילות ושכלול המסחר: חלקן כבר בוצעו ומבוצעות בימים אלה, חלקן נמצאות בהליכי יישום מתקדמים ובנוסף רעיונות הנמצאים בשלב בחינה ע"י ההנהלה. מטבע הדברים המסמך התמקד בתחומים הנמצאים בתחום טיפולה של הבורסה. לצערי, אינני מרגישה תמיכה נחרצת של הדירקטוריון בתכנית."

"כוחה של הבורסה הינו בשיתוף פעולה הדוק בין ההנהלה לדירקטוריון. ללא תמיכה בלתי מסויגת של הדירקטוריון, סיכויי ההצלחה של התכנית אינם גבוהים. מאחר ואני רואה חשיבות עליונה להרמוניה ולכידות בין ההנהלה לדירקטוריון גמלה בלבי ההחלטה לסיים את עבודתי בבורסה בסוף חודש דצמבר."

"לבורסה צוות מקצועי מדהים של מנהלים ועובדים המסורים בלבם ונפשם לארגון. צוות שכל מנכ"ל יתקנא בו. בעזרתם יוכל המנכ"ל שייבחר להצעיד את הבורסה לשיאים חדשים. אני מעמידה את עצמי לרשות הדירקטוריון במטרה לאפשר בחירה מסודרת של המנכ"ל הבא והליך חפיפה נאות, ומבקשת לסיים את תפקידי בסוף דצמבר שנה זו."

קטע מתוך מכתב הפרישה של לבנון:

תגובות לכתבה(51):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 47.
    הרסתם את הבורסה
    משקיע ותיק 17/07/2013 23:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רוצים לשקם? תתחילו באלה: 1. הורדת המס ל15% מקסימום 2. ביטול השורטים על כל מניות היתר ות"א 75 3. חיוב בעלי שליטה במניות דלות סחירות בהעסקת עושי שוק השורטיסטים הרסו והורסים את השוק. בסחירויות אפסיות קל מאד לשחוט מנות גם טובות. הקץ לשחיטה!
    סגור
  • 46.
    הבעיה גם ברשות ניע
    ברונצמן 17/07/2013 23:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאז חוק האכיפה המנהלית אין סוף עורכי דין ורואי חשבון בונים מחלקות מטורפות ברשות לניע ועכשיו צריך למצוא לכולם עבודה מבריחים את המוסדיים והחברות משותקות מפחדים אפילו להפליץ שלא לדבר על לחשוב איך מרוויחים כסף..מי מבקר את הרשות ?????? מי שם ישלם את החשבון
    סגור
  • 45.
    שגיא טובי אמר זאת ראשון וקרא להתפטרותה לפני שנה כבר
    שמיל 17/07/2013 21:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שגיא מס עם הורדת המס?
    סגור
  • מעשה אצילי של גברת לבנון.
    שגיא טובי. 21/07/2013 01:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מאמין שהדבר יגרום לזעזוע שם למעלה ואכן יקרב את הקץ להורדת המס שגם למעלה הבינו שהיה טעות איומה,הם פשוט לא יודעים איך לצאת מזה,ומה לומר לציבור,זו בעיה פופוליסטית גרידא שהפוליטיקאי שיפעל להפחתת המס יסתכן באובדן הון פוליטי משמעותי,וזו בעיה...המס יירד בעתיד,אני בטוח,כולם מדברים על זה,אך השאלה היא מתי ועד כמה נמשיך ללחוץ על מקבלי ההחלטות.
    סגור
  • 44.
    תודה לאל ! (ל"ת)
    אבי 17/07/2013 21:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 43.
    ביי הגיע זמן! (ל"ת)
    izack84 17/07/2013 20:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 42.
    להחזיר את השעה ל 16:30 !!!!
    משקיע 17/07/2013 20:08
    הגב לתגובה זו
    6 2
    שיחזירו חזרה את הביזיון של הארכת שעות המסחר ! צריך לסחור עד 16:30 ולתת לסחור בשער הקובע בחצי שעה אחרונה !! שהממשלה תבהיר בדיוק איזה מיסים והנחתות היא רוצה להפיל על החברות ל 5 שנים הקרובות !! ולהוריד את אי הוודאות בשוק ותראו איך כל המוסדיים והזרים חוזרים לבורסה ! אם אסתר לקחה אחריות למה סם ברונפלד לא ???
    סגור
  • 41.
    ברוך שפטרנו
    רוח 17/07/2013 19:21
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הייתה צריכה כבר מזמן להסתלק
    סגור
  • 40.
    למה לא כבר מחר??????????????????
    יוני 17/07/2013 19:18
    הגב לתגובה זו
    7 1
    גברתי היקרה החזירי את כל הכספים שלקחת לחינם
    סגור
  • 39.
    הבורסה המושחתת
    דני 17/07/2013 18:59
    הגב לתגובה זו
    10 1
    יוסי ניצני עליזה רוטברד אסתר לבנון אפסים שזכו לנהל מוסד ולהביא לתחתית כל אחד בזמנו הביא לתוצאות גרועות יותר חבורת אפסים אבל כספים הם ידעו לשאוב בלי סוף הגיע הזמן לבדיקה מקפת כמה המוסד המושחת הזה עשק את הקופה ולקח לעצמו.
    סגור
  • טען עוד
  • 38.
    הייתי מפטר 50% מעובדי הבורסה (ל"ת)
    מובטל 17/07/2013 18:24
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 37.
    אין שמחה לאיד מסתבר לבנון חסרת כח בגלל מריבות פנמיות
    הכי ותיק 38 17/07/2013 18:14
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הבעיה העיקרית בבורסה היא ב שני מישורים הראשון המס הגבהה שחונק עד מות כל פעיל והבעיה השניה הציבור חש את אוזלת ידה של הבורסה בחוסר חקירות של הגורמים הפעילים בו במיוחד הדלפות ופעילות של בעלי ענין והנהלת הבורסה......דממה והציבור חש פרייר
    סגור
  • 36.
    היא היתה צריכה להיתפתר מזמן
    ברווך 17/07/2013 18:14
    הגב לתגובה זו
    12 0
    כל הדברים שעשתה לציבור ולמדינה היו גרועים תוספת של שעה אופציות שבועיות נתנה יד לכל מיני דברים להינהל ולעצןם עיניים לא היה מעניין אותה דבר חוץ מהמשכורת שלה מס על הבורסה לא צייצה בכלל שחקנים עשו כרעות עניהם בלא מפריע במיוחד שחקני המעוף אני אישית ביקשתי שתעזור לציבור לתת שירות און ליין מהבורסה ולא בדיליי ממש שמה פס על כולם
    סגור
  • 35.
    איך לא התביישת לקחת שכר כה גבוה? מה תרמת? (ל"ת)
    30 מובטלים 17/07/2013 17:58
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 34.
    תלכו הביתה תחזרו והכל, רק לא להוריד את המס ההזוי????? (ל"ת)
    רון 17/07/2013 17:51
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 33.
    אחראית לפרשת אורליין
    רונן 17/07/2013 17:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    היא עשתה מילונים ואנחנו תקועים במשפטים
    סגור
  • 32.
    מה השמחה?
    שרה 17/07/2013 17:30
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מה אתם חושבים שאם לכתה נפתרו הבעיות? מה אם שחקני המעוף והשורטים? אנשים לא רוצים להתקרב, הכל מעוות שם.
    סגור
  • 31.
    הגיע גם זמנם של ברונפלד והאוזר. מספיק! (ל"ת)
    בורסה ישראלית 17/07/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 30.
    איך יעלו תבורסה!
    סכר דירה 17/07/2013 17:21
    הגב לתגובה זו
    4 6
    1.מס על שכר הדירה 2.מס על דירות ריקות. 3.מס ירושה על דירות.
    סגור
  • א.שטויות אין קשר, ב. שכר ולא סכר, ג. תלמד יותר על בורסה
    אבי קול 17/07/2013 18:36
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הגורמים למצב: העלאת המסמ-20 ל25%, המוסדיים נמצאים בחו"ל, התקפות האוצר על החברות הגדולות ללא מחשבה וכיוון, ועוד סיבות שאחת מהם העניין להיות בבורסה הישראלית המגמגמת פחת.
    סגור
  • 29.
    ברוך שפטרנו שיעיפו את השאר גם (ל"ת)
    t 17/07/2013 17:14
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 28.
    לבנון פורשת
    היועץ הנוצץ 17/07/2013 17:14
    הגב לתגובה זו
    13 0
    הגיע הזמן שתלך הביתה - היא וראשי הבורסה לא קוראים את המפה כיאות- הבורסה שבקה חיים בגלל הבלוף שלה-מסוי גבוה- מחזורים נמוכים בגלל ששחקני המעוף משחקים בבורסה ולא הבורסה משחקת בהם ,עושים כרצונם ואף אחד אינו חוקר את הגופים הללו - שיטת המכונות נותנת עדיפות לא מבוטלת על גב ישראלי כך שנמאס מהבלוף .גב ישראלי למדה שכל פעם שנכנסת אוכלת אותה - הגיע הזמן לשנוי .
    סגור
  • 27.
    אסתריקה
    אחד שאיכפת לו 17/07/2013 17:13
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סוף סוף --לפחות עשתה את זה באלגנטיות התפטרה לפני שהעיפו אותה עם בעיטה בתחת . אכלה מספיק . ולמה עד דצמבר... מה עם שאר הכלבים אוכלי החינם... קדימה הבייתה.
    סגור
  • 26.
    יש אלוהים
    עדי 17/07/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    השם גומל לה על פטורי עובדים בצורה מגעילה על התעמרות בעובדים והשפלתם
    סגור
  • 25.
    עם כל ההתנהלות במדינה שלנו -
    לפני שכולם חוגגים 17/07/2013 17:07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בואו נחכה ונראה שלא מגיע מישהו יותר גרוע. לא שאני בא להגן עליה אבל הלוואי שכל התנהלות הבורסה היתה תלויה בבן אדם בודד שהיה יכול להזיז פה משהו. מה שהיה הוא מה שיהיה...אל אל ישראל ):
    סגור
  • 24.
    הפצצה הוטלה כבר לפני 7 שנים !!!
    צאמפ 17/07/2013 17:05
    הגב לתגובה זו
    12 0
    כשגב" לבנון נבחרה למנכ"ל !!! את הריקושטים של הפצצה אוכלים עד היום המשקיעים שנפגעו מהעדר פיקוח על המסחר !!! ומכונות ב 2 בתי השקעות קובעות את שערי המניות !!!
    סגור
  • 23.
    25% מס כשיש פטור לשכר דירה מה עדיף? (ל"ת)
    זה לא יעזור לבורסה 17/07/2013 17:04
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 22.
    סם .מה אתה אומר קדימה יש לך כוח רק המס יעזור תוריד . (ל"ת)
    איציק 17/07/2013 17:04
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 21.
    it's about time (ל"ת)
    it's about time 17/07/2013 16:59
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 20.
    אולי בגלל זה לא הונפקו האופציות השבועיות הבוקר (ל"ת)
    סוחר 17/07/2013 16:59
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 19.
    ישששששששש יששששששש יום חג רשמי!!! ישששששש
    סוחר חתיך 17/07/2013 16:57
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סוף סוף לנקות את האורבות
    סגור
  • 18.
    כל הכבוד לשגיא טובי התותח שאמר זאת ראשון
    סוחר ותיק 17/07/2013 16:55
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לפני שנה ומשהו והוציא את העצומה.שגיא טובי אתה האיש שלי לכנסת.מה עם המס?
    סגור
  • 17.
    הבעיה היא שמוליק האוזר! הוא אחראי לעודף הרגולציה!!!
    יובל 17/07/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שישים את המפתחות על השולחן ויחזור לאקדמיה.
    סגור
  • 16.
    ממליץ על ענת פרומקינס (ל"ת)
    אני 17/07/2013 16:52
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • אוי ואבוי לנו. רק לא פרומקינס. מהפח אל הפחת.
    משקיע 17/07/2013 19:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מספיק שאנחנו צריכים לסבול אותה במגדל שוקי הון.
    סגור
  • 15.
    הגיע הזמן באמת
    רם אביב 17/07/2013 16:49
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ברוך שפטרנו מעונשה של זו. הגיע הזמן להחיות את הבורסה המתה שלנו!
    סגור
  • 14.
    Ding-Dong! The Witch Is Gone
    Hot Trader 17/07/2013 16:47
    הגב לתגובה זו
    6 3
    מה קרה קשה לך עוד שעת מסחר ביום?
    סגור
  • 13.
    איך את מעזה?
    סליחה יש מתנגד 17/07/2013 16:44
    הגב לתגובה זו
    10 0
    ממתי בזן קונה אניות? למעשה יש לנו עסקת רכישה!!!!
    סגור
  • 12.
    בדיחה ,שתי פולניות יושבות על הבר ,אחת אומרת לשניה ,
    בא 17/07/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שמעתי שבעלך ניפטר ,אז השניה אומרת ,בעלי מת ,אני ניפטרתי .
    סגור
  • 11.
    בדיחה ,שתי פולניות יושבות על הבר ,אחת אומרת לשניה ,
    בא 17/07/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
    6 2
    שמעתי שבעלך ניפטר ,אז השניה אומרת ,בעלי מת ,אני ניפטרתי .
    סגור
  • 10.
    פחות מקבלת שכר גבוה ומטורף ללא הצדקה. (ל"ת)
    עדי 17/07/2013 16:39
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 9.
    ברוך שפטרנו עכשיו תורו של סם ברונפלד .אוכלי חינם.
    מני 17/07/2013 16:38
    הגב לתגובה זו
    18 2
    להחזיר את המסחר לארבע וחצי ולבטל את הפקיעת קזינו השבועית.
    סגור
  • 8.
    בעצם זה אשמת המס הגבוה שלא כדאי לסחור בבורסה. (ל"ת)
    המיסים הגבוהים | 17/07/2013 16:37
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 7.
    סוף סוף (ל"ת)
    סוחר 17/07/2013 16:36
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 6.
    זה היה ניהול ,כמו שקישקוש של ילד הוא ציור . (ל"ת)
    בא 17/07/2013 16:35
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 5.
    לאאאאאאאאאאא
    איציק פליציק 17/07/2013 16:35
    הגב לתגובה זו
    8 0
    למה רק בינואר
    סגור
  • 4.
    סוף סוף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    alex 17/07/2013 16:35
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סוף סוף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 3.
    אסתר המנותקת התחברה למכתב פיטורים . (ל"ת)
    בא 17/07/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 2.
    בטח קשה לה לעבוד עד חמש וחצי
    אסתריקה 17/07/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    12 2
    חבל שלא התפטרת לפני שהוספת את השעה הזו
    סגור
  • 1.
    יש לחקור את האחראים למחדל עודף הרגולציה!
    די לעודף הרגולציה! 17/07/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    16 1
    מרוב רגולציה אין פה שוק! יש לחקור ולמצות את הדין עם האחראים!
    סגור
  • השוק האמיתי זה הבורסה למשרות מנהלים למיניהם . שם מתחלקי
    יוחנן 17/07/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    8 0
    על מיליונים וציבור " המשקיעים" הפך להיות בשר תותחים זול.
    סגור