איציק אלרוב: "היום הוכח שלא המחאה החברתית אשמה בגרעון, היא זו שעמדה בשער והתריעה - על אטימות ואכזריות"

"יש איפה ואיפה בין השכירים והעצמאים הקטנים הנדרשים לשלם מסים גבוהים, לבין תאגידי הענק הנהנים מהטבות מס שערורייתיות"
איציק אלרוב
התגובות בעניין הטבות המס של החברות הגדולות במשק, כפי שנחשפו היום ע"י רשות המיסים, ממשיכות לזרום. איציק אלרוב, ממובילי המחאה החברתית ומייסד תנועת "הצרכנים" אמר כי "היום הוכח שהמחאה החברתית לא אשמה בגרעון. להפך, היא זו שעמדה והתריעה בשער על שיקולי האיפה ואיפה שנוהגים פקידי השלטון בין השכירים והעצמאים הקטנים הנדרשים לשלם מסים גבוהים, לבין תאגידי הענק הנהנים מהטבות מס שערורייתיות."

עוד אמר אלרוב: "כמה אטימות ואכזריות קיימת בדרישה ממיליוני אזרחים מן השורה להסכים להעלאות המע"מ והמסים, שנועדו בעיקר כדי לממן את המשך חגיגת הטבות המס שמקבלים התאגידים הגדולים? זהו אות קין, על התנהלות המדינה, שנצבעת בדמעות וביזע של מאות אלפי אזרחים עניים שיוקר המחיה מכה בהם ללא רחם. זוהי בדיוק סלילת הדרך לחורבן הבית הכלכלי ואיבוד הסולידריות. הציבור לא ינוח ולא ישקוט עד שתוחזר השפיות למחוזותינו. עד שהסטנדרטים האנושיים והערכים המוסריים הם שינחו את השלטון ופקידיו."

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', אמרה בעניין פרסום הטבות המס: "הנה הכסף. העסקים הקטנים והבינוניים, שמהווים 99% מהעסקים בישראל, נאנקים תחת מחנק אשראי - בעוד הממשלה מעניקה פטורים על ימין ועל שמאל לתאגידים החזקים ביותר ללא כל הצדקה כלכלית. 16.5 מיליארד שקלים של פטורים בחמש שנים, וזה רק קצה הקרחון, הם רעידת אדמה במדיניות הכלכלית. המתקפה שהכריזה הממשלה על מעמד הביניים היא חסרת תקדים בעוצמתה. החלטתו של שר האוצר לפיד כי מעמד הביניים והעניים הם אלה שיישאו שוב בעול מילויו של הבור התקציבי, שעה שהוא נמנע מלגעת באותם מאגרי ענק של הון - היא חסרת אחריות, לא מוסרית ולא כלכלית, ואנו נאבק בה בכל כלי אפשרי."
תגובות לכתבה(13):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    לא מבינים בכלכלה
    ש.א 16/07/2013 23:00
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כדי לייצר צמיחה צריך לעודד אותה ולא ההיפך. הבחירה בידכם . קשה לבנות קל להרוס . תחשבו פעמיים . אם יעודדו משקיעים כולם יהנו ואם הפוך כולם יסבלו
    סגור
  • 10.
    אתם מחפסים את המפתח מתחת לפנס הלא נכון ,קצץ בציבורי
    בא 16/07/2013 17:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שם הבעיה ולא בתעשיה ,תעשיה יש לצפר שכן הם יכולים לעזוב ואז מה תעשה ,תעבור איתם לסין .בציבורי חצי בטלנים ,ושם הבעיה האמיתית של ישראל .
    סגור
  • לא כולם שם מנהלים יש מסכנים שעובדים 35 שנה
    מספיק עם הציבורי 16/07/2013 21:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקועים ולא מתקדמים מקופחים ומשכרת עלובה בשירות הציבורי יש דבר יותר חמור המנהלים הם לא המוכשרים ביותר אלא המקושרים ביותר הם מקבלים משכורות גבוהות השאר עובדים קשה במשכרת עלובה תבדק!!!!!
    סגור
  • 9.
    עוד מפגר...הלוואי והחברות הגדולות יעזבו את הארץ... (ל"ת)
    יעקב 16/07/2013 17:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 8.
    לך לאכול קוטג' (ל"ת)
    איציק 16/07/2013 17:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 7.
    הבאתם עלינו את הגזרות ועליית בהוצאות המחיה
    שייקה 16/07/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    די מספיק, לא רוצים שתעשו לנו רעות
    סגור
  • 6.
    מה היה קורה בלי הטבות המס?
    השקולה 16/07/2013 17:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם היו מעבירים את הפעילות לחו-ל? כבר היום יש להם חברות בנות בחו-ל.
    סגור
  • 5.
    עכשיו ברור איך מממנים את המשכורות השמנות
    השקולה 16/07/2013 16:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא משלמים מיסים. אז יש גם לזה וגם לבונוסים.
    סגור
  • 4.
    הכל מעשי ביבי הקפטליזים הח...... (ל"ת)
    ירז 16/07/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    25% מס על הבורסה זה בגללכם לממן את המפונק בן ה3 שלכם
    המחאה כן אשמה 16/07/2013 16:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איפה היחס לאלמנות למפוטרים בני 50? אלה שלא עבדו בכנסת או במפעל עם פנסיה אלא חסכו גרוש לגרוש הם משלמים את המחיר מהפה שלהם אתם לקחתם. מצידי שתשרפו עם המדינה והדירות שלכם ועם שלי יחימוביץ סתיו שפיר שמואלי ורוזנטל המגעילים
    סגור
  • 2.
    יצא לרחוב בגלל הקוטג' אבל התעלם מבועת הנדלן
    איציק אלרוב 16/07/2013 16:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    במקום לצאת לרחובות עם הקוטג' פשוט כל אחד לא היה צריך לקנות כמו שאני עשיתי שראיתי שזה יקר יותר מהגבינה אז לא קניתי . בעקבות המחאה של איציק הורידו את מחיר הקוטג' אבל העלו את מחיר הגבינה. זהבית כהן צדקה!!! אמרה שכל שרשרת המזון צריכים להוריד מחיר ואז גם הם יוכלו להוריד מחיר . במקום זה הוציאו על מנהלת מוכשרת וחכמה את הזעם זה לא נקרא צדק חברתי זה נקרא טמטום של הרחוב שנסחף והתלהם. אז.. שלא יעבדו עליכם. העם המפונק אשם פה שלא יודע לנהל צרכנות חכמה ויוצא לרחוב בשביל קוטג' אבל לא בשביל שלום ולא בשביל דיור ולא בשביל מס על הבורסה ולא בשביל החסכונות שלו שעברו להיסחר בבורסה במקום להיות מוגנים באגח"ים וכו' הממשלה התנערה ממחויבותיה היא רק רוצה אתנן. בשבילי איציק לא גבור.
    סגור
  • 1.
    אלו סכומים שהיו פותרים אפילו את בעיית הדיור של הצעירים
    מיכל 16/07/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבל משהו מעדיף שירוויחו זאת 100 מקורבים על חשבון מיליוני אנשים חלם חלם זה פה או סתם חזירות
    סגור
  • עובדים ולא להשקיע רק לשלם מיסים לממשלה
    נכון הם צריכים לפטר 16/07/2013 16:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נכון את צודקת שיהיו עוד מובטלים למה לא?
    סגור