צו השעה: 4 צעדים שיביאו לגידול דרמטי במחזורי המסחר בת"א - ובאופן מיידי

סוחר בכיר שביקש להישאר בעילום שם, כותב בטור מיוחד ל-Bizportal על הצעדים שיש לעשות - ויכולים לעשות את השינוי המיוחל
 |  (78)
שמואל ברונפלד אסתר לבנון, צילום: Bizportal
כבר מסוף 2010 אנו רואים דעיכה משמעותית במחזורים (בפלחים מסויימים מדובר בדעיכה של יותר מ-50%) וגם בעניין ששוק ההון המקומי מושך. היום, יום א', כאשר אנחנו כמעט באמצע היום - המחזור עומד על 160 מיליון שקל, ממש בדיחה (עצובה).

אומרים שהמצב בחו"ל לא שונה בהרבה ושם שם יש ירידה חדה במחזורי המסחר, זה לא נכון - הרשות לני"ע ובנק ישראל מציגים סטטיסטיקה מטעה. בחו"ל היה מעבר בחו"ל מבורסות עיקריות לבורסות משניות כגון chi-x, direct-edge, BATS ועוד. כלומר בפילוח נכון הפעילות בחו"ל לא ירדה משמעותית. אם כך מעבר לשעמום הרב הנגרם לנו כפעילים בשוק ההון, דעיכתו גורמת לנזק משמעותי לכלכלת ישראל - היכולת לגייס הון פוחתת משמעותית. בטור קצר זה אתן 4 צעדים שעשויים להביא לשיפור דרמטי במצב.

1. שעות מסחר
כשמשווים בין הבורסה המקומית לאלה המקבילות בעולם, תל אביב חריגה מאוד (לרעה!) אל מול כל שאר אירופה בשעות המסחר. כל הבורסות הגדולות באירופה פתוחות בימים שני עד שישי, החל מ-10:00 ועד 18:30 שעוננו. שעות אלו הן שעות העניין והמחזורים. בנוסף לשוני בשעות, אחד העם נסחרת ביום ראשון - מה שמהווה סיבוך טכני, לוגיסטי ותמחירי. יש להתיישר לשאר העולם במידת האפשר, על ידי שינוי שעות המסחר ל-09:55 עד 18:30 בימים שני עד חמישי, ו-09:55 עד 13:00 בשישי.

2. חזרה ל-MSCI שווקים מתעוררים
המעבר ל-DM (שווקים המפותחים) לא צלח. העובדה כי ישראל לא מקוטלגת למצב ספציפי (לא נכללת במדדים אזוריים) אינה מוסיפה לשיפור האווירה. בכל מקרה ישנה התדרדרות מקומית לפרקטיקות המתאימות לשוק לא מפותח (למשל הגבלת מט"ח על זרים). הפתרון הראוי הוא קידום מעבר חזרה ל-EM, כלומר לשווקים המתעוררים.

3. עמלות מסחר
עמלת המינימום הבורסאית פוגעת קשות בפעילות במניות - החל ממדד ת"א 25 ועד לקצה מדד היתר. בשל עמלת המינימום, עלויות המסחר גבוהות מאד בהשוואה עולמית, וישנה אפלייה כנגד אספקת נזילות לשוק (ברוב העולם מעודדים ספקי נזילות על ידי rebates - בארץ יש עונש). ראוי לבטל לחלוטין את עמלת המינימום הבורסאית במניות - הגידול בפעילות יביא יותר הכנסה מאובדן העמלות.

4. מכשירים חדשים
ניתן להשיק מדדים ומכשירים חדשים שיעודדו פעילות בשוק המקומי, כך למשל:

- IDR (קיצור ל-Israel Depositary Receipt): באותו משקל של ADR, תוך הכללה במדדי בורסה (ת"א 25, ת"א 100 וכדומה). יאפשר רישום כפוי (ללא הסכמת החברה) של חברות ישראליות משמעותיות כגון צ'ק-פוינט ואמדוקס.

- דולר: רישום דולר למסחר רב-צדדי בבורסה כעוד נכס ב"רצף". הבורסה כבר מטפלת בסליקה דולרית - תוביל באופן מיידי למעבר של מסחר מהבנקים (המתנהלים באופן ארכאי) לבורסה בהיקף גדול מאוד.

- נגזרי אג"ח: נעשו ניסיונות שלא צלחו מסיבות שונות ורבות. השקת נגזרים על מדדי תל בונד 60, שקלי 2-5, שקלי 5+ עם מכפיל גבוה מספיק (1,000) ואותה עמלת בורסה כמו ת"א 25 (25 אגורות) תוביל במיידית למחזור גדול, הן בנגזרים והן בנכס בסיס. יאפשר מסחר יעיל יותר בסלים ובגידור של סיכוני עקום ריבית.

- תל VIX: חישוב מדד ואפשרות השקת תעודת סל עליו (ואולי בעתיד נגזרים) יעודד מסחר בנגזרים וחשיפה מעניינת למשקיעים.

- הקלת תנאים לרישום מכשירי השקעה: לאפשר רישום ני"ע מגובים ב-noteים (נחסם בשנים האחרונות).
תגובות לכתבה(78):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 68.
    כתבה מאלפת ומעניינת . נקודה נוספת ששכחת היא
    סליחה יש מתנגד! 08/07/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היעדר פיקוח על הרגולטור מה שיוצר כסת"ח בBID-ASK-SPREAD. למידע נוסף: https://www.youtube.com/watch?v=JkrOCHQsUVM
    סגור
  • 67.
    פעם חשבתם למה השם משפחה של אסתר הוא "לבנון"?
    נקודה למחשבה 08/07/2013 12:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עכשיו הכל ברור. מאותה סיבה יש בעיה בלבחור את יעקב "פרנקל". חייבים למצוא נגיד עם שם טוב (ולא, "פישר" זה לא טוב!) אני בעד למנות את ד"ר משה בורסהעולה. www.shem-sheomer-hakol.co.il
    סגור
  • 66.
    יש סיבה עיקרית ששכחת למה מעל 90% מהסוחרים מדירים רגליהם
    מעו"פניק ותיק 08/07/2013 12:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברור שטמטומיה ידעה שאין בית שני הרי היא יודעת טוב מאוד מה קורה הכל ברור כשמש בושה וחרפה!תחזירו לנו את גילי
    סגור
  • 65.
    שיעלו את המס שיורידו את המס
    Trader at Coral Reef 08/07/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק שיוסיפו עוד מסעדות לסיבוס
    סגור
  • 64.
    ואני חושב שדווקא צריך להעלות את המס! אולי זה בגלל שאני
    פיינל סיסטמם 08/07/2013 12:24
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שמן
    סגור
  • 64- קרעת אותי מצחוק
    הרבה זמן לא צחקתי ככ 08/07/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חתיכת חצוף! מי אתה חושב שאתה? הממונה על ההגבלים העסקיים?
    סגור
  • 63.
    יש להפחית רגולציה על מסחר אוטומטי High Frequency Tradin
    סוחר מתוסכל 08/07/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יאללה יאללה טהוניה הזו מה היא חושבת שהיא שתלך כבר נמאס ממנה! ויניב הזה גם כן "לכבוד הוא לי" אפסים! ולהגדיל נזילות במידת האפשר כמובן.
    סגור
  • ל 63
    מה זה? 08/07/2013 12:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל מילה בסלע!
    סגור
  • 62.
    נזילות נזילות נזילות
    אחד שמבין 08/07/2013 12:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש לעודד את הנזילות!!
    סגור
  • לאאאאאאאאאאאאאאאאא
    יניב 08/07/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צריך לעודד הורדת מס
    סגור
  • טען עוד
  • 61.
    רק הורדת המס תתחיל להזרים לבורסה משקיעים !!!
    אבי 08/07/2013 10:12
    הגב לתגובה זו
    5 1
    פשוט גזל מס כזה ,אף אחד לא רוצה לקחת את הסיכון העצום בשביל נזיד עדשים ... כי במצב שנוצר ,רק המדינה מרוויחה כסף פה ולא אף אחד אחר .
    סגור
  • 60.
    מסחר אוטומטי יעלה אתה המחזורים
    איתי 08/07/2013 10:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כאשר יהיו תוכנות שיאפשרו גם למי שעוסק בעיסוק אחר לסחור בשוק ההון. יש את הכלים של חברת GO4IT שהם לא רעים
    סגור
  • 59.
    למגיב 56 (רמי)
    משקיע 08/07/2013 07:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צורת ההיטבטאות שלך מעוררת בחילה
    סגור
  • 58.
    מסחר 24ש ביממה (ל"ת)
    מיקי 08/07/2013 07:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 57.
    עיכוב של 20 דקות בנתוני זמן אמת. מה זה הפטנט הזה???
    מי גאון של אמא 08/07/2013 00:41
    הגב לתגובה זו
    3 1
    במקום לתת נתוני זמן אמת חופשי, נותנים לנו מידע לא רלוונטי שהופך את העניין ללא רלוונטי ואת המחזורים ללא רלוונטיים. בהצלחה לממציאים את העיכוב המפגר הזה
    סגור
  • 56.
    הבורסה בישראל
    רמי 07/07/2013 20:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יש לכם לנתח התם משחקים אותה מטומטמים למה המחזורים נמוכים כוס אמא של כול הניפולטבים שיש פה כולל אותך יזקנה על מה יבאו משקעים לפה יהפסיד כסף יזבלים יגנבים ימלוכלכים באירופה מכרים את הבורסה של היהודים יהודים יכולים לתת להרוויח כול כך מהר כסף ימח שמכם התם שם שיושבים על המחשבים וממשכים בכול מני דרכים לתת לנו להפסיד כסף
    סגור
  • 55.
    Levanon סוף הבורסה
    BURSA 07/07/2013 19:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    1-להוריד את מס הבורסה. נתניהו נבהל מההפגנות, העלה את מס והרס את הבורסה. 2-לאפשר לגורמים חוץ בנקאים לסחור בחשבונות מבלי להוציאם מהבנק. כך יש ביטחון מסוים לחוסך.
    סגור
  • 54.
    תורידו את המס על הבורסה חבורת אפסים טיפשים עלוקות (ל"ת)
    תום 07/07/2013 19:09
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 53.
    1% מס מחזור בעת מכירת נייר ערך
    מ.א 07/07/2013 18:40
    הגב לתגובה זו
    3 3
    במקום 25% מס רווח היה פותר את כל הבעיות,הציבור לא היה כ"כ מרגיש ב"גזל",המחזורים היו גדלים והכנסות המדינה היו עולות פלאים במקום לצנוח,אך באוצר יושבים נערים עם תואר שני בכלכלת ומנהל עסקים אבל הניסיון והידע שלהם בכלכלה מעשית נוטה ל-0.
    סגור
  • רעיון גרוע לשלם מס 1% גם שמפסידים (ל"ת)
    מי גאון של אמא 08/07/2013 00:44
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 52.
    רק להוריד מס ולהוריד שורטים (ל"ת)
    dan313 07/07/2013 17:53
    הגב לתגובה זו
    47 1
    סגור
  • 51.
    עד 15.30
    טמבל 07/07/2013 17:32
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מה אנחנו גויים
    סגור
  • 50.
    מסחר בת"א באופציות על הנסד"ק במקום ת"א 25
    אורי 07/07/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ואז ייפסקו כל הקונצים על המדד. וכמובן גם הורדת המס ל 10%
    סגור
  • 49.
    עד שעה 18.30 השתגעתם? אין לכם בית ילדים??? (ל"ת)
    קובי 07/07/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 48.
    הציבור רואים שבאמת ממש נילחם
    ברוך 07/07/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
    17 0
    בסוף לא תיהיה להם ברירה בבורסה כי מי שקובע את המחזורים זאת לא גברת לבנון שמנסה את כל הדרכים להראות לכולם שהיא מצליחה הקלפים מונחים בידינו השחקנים וככל שנילחץ על כל אלה ובראשם האוצר נשיג את מבוקשתינו לירידת העמלה של 25 אחוז אני מאחל לכם ולכל עם ישראל שנצליח במשימה וכולנו בארץ נהנה ונרים את הבורסה למעלה במחזורים
    סגור
  • 47.
    חלאס בלבולי מוח , רק הורדת המס ל5/ 10 אחוז
    שאול 07/07/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    147 0
    יאושש את הפעילות ואת המחזורים באופן מהותי . סוף !
    סגור
  • 46.
    השוואת שעות מסחר כולל ערב שבת מאוד חשובה (ל"ת)
    cd4levi 07/07/2013 15:30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 45.
    המס
    צביקה 07/07/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
    13 1
    המס הגבוה זה הדבר הכי גרוע, אתם רוצים להעלות את המחזורים תורידו את המס ל-15%
    סגור
  • 44.
    שביתת הסוחרים שהתחילה בניצוחו של בחור בשם אייל
    דנה 07/07/2013 15:08
    הגב לתגובה זו
    13 1
    כל הכבוד!!!! כל הסוחרים התאגדו ולא סוחרים עד להורדת המס ל10
    סגור
  • 43.
    מס מס מס מס מס מס מס מס מס מס מס מס מס מס מס מס מס (ל"ת)
    דני א 07/07/2013 15:04
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 42.
    תקלטו איזו מאפיה- ידבר על הכל חוץ מהורדת המס!
    חח 07/07/2013 14:27
    הגב לתגובה זו
    22 1
    חושבים אנשים מטומטמים. במקום להודות שהמס גבוה וצריך להוריד ל10 , מתעסקים באגו וכוחניות! ככה זה - מדינה ׳נאורה׳ בכל מקום אחר המדינה ישר הייתה מןרידה את המס, פה יש אנשי אוצר שמקצועיות והבנה עסקית לטווח ארוך זה משהו זר להם , רובם אנשים שעברו ילדות קשה
    סגור
  • אם ככה הם מתנהגים
    צודק 07/07/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
    7 1
    קרוב לוודאי שזה נובע מבעיות פסיכולוגיות בילדות. זה באמת נראה שהם עברו ילדות קשה. אולי נפנה לתקשורת לקבלת דוח על בריאותם הנפשית, אולי הם סובלים מטראומות בילדות ולכן האטימות
    סגור
  • 41.
    להוריד את המס (ל"ת)
    אילן רז 07/07/2013 14:23
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 40.
    זה מה שיציל תקראו !!!!!! (ל"ת)
    רק תגובה מס 1 07/07/2013 13:32
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • סוף סוף
    מאוכזבת 07/07/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סוף סוף מישהוא קרה את מה שאני כתבתי כבר המון פעמים, לחזור לשווקים מתעוררים, לבנון וברונפמן צריכים להסיק מסקנות ולהתפטר, אם הם לא רוצים להיות מפוטרים, יש לגבות מהם את מלוא השכר שקיבלו 3 שנים על ישיבה על הכיסא ללא פעילות, רק כעת כשהקרקע בוערת הם התעוררו, שיחזירו את כל הבונוסים שילכו הביתה יחד עם הסמנ"כלים שקיבלו עשרות אלפים במשכורות, בונוסים, רכבים על חשבון הפעילים בשוק שפשוט "אכלו אותה" 3 שנים. יש לעשות הפיכה בבורסה ובנוסף לבנות בורסה מתחרה, שמקבלי המשכורות לא יהפכו לחזירים תרתי משמע כמו לבנון
    סגור
  • 39.
    ככה מפסידים פחות (ל"ת)
    44 07/07/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    רק הורדת מס ולהעיף את הכונפות מהבורסה עם המליונים
    צו השעה 07/07/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    21 0
    שהם גוזרים על חשבוננו. בטח איזה פרוטקציונרית מקושרת בממשלה . מי היא בכלל? עד שאין הורדת מס לא קונה כלום!
    סגור
  • 37.
    להגדיל את אמון הציבור ולהוריד מס ל 10%
    משקיע 07/07/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    41 0
    הציבור בחוץ והסוחרים חושבים על מס הכנסה לפני כל פעולה . צריך להוריד את המס ל10% וחייבים למנות דירקטורים מטעם הציבור שתהיו אחראים על הביקורת בחברה כולל מינוי רו"ח
    סגור
  • 36.
    להוריד מס רווח הון - ומס חברות
    שטויות 07/07/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    21 2
    חברות בורחות מכאן והוא מדבר על מחזורים ! הבעיה ימוקה בהרבה
    סגור
  • 35.
    רגולציה רגולציה רגולציה
    שי 07/07/2013 13:20
    הגב לתגובה זו
    13 0
    כל נעניין הרגולציה הינו חשוב מאוד, אולם עודף הרגולציה מרחיקה שחקנים רבים וגורמת להקטנת התחרות והעניין בשוק. פספוס של המלצות וועדת בכר. בפועל כיום, השתלטו על השווקים מספר שחקנים גדולים ואין ספק שטובת הלקוח נפגעת. בפועל, גדל מאוד מספר המשווקים וקטן מספר מנהלי ההשקעות. בהתאם לכך, המסחר קטן. עודף הרגולציה ואי הבחנה בין בית השקעות קטן לגדול גרמו וגורמים להיעלמות בתי ההשקעות הקטנים וטובת הלקוח נפגעת
    סגור
  • 34.
    השתגעת מסחר עד 18:30? אין לך משפחה ? אין לך חיים?
    דן 07/07/2013 13:06
    הגב לתגובה זו
    7 4
    אולי שגברת אסתר לבנון תביא לכאן בעזרת תמריצים חברות ישראליות כמו סודה סטרים ופאולו אלטו ועוד כמה חברות טכנולוגיה ישראליות מוצלחות שנסחרות בנסדק , אפילו שישלמו אגרות חלקיות העיקר שיבואו.
    סגור
  • 33.
    הנהלת הבורסה ישנה בעמידה (ל"ת)
    tr 07/07/2013 12:57
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 32.
    כאלו כתבות אנו רוצים לראות מביזפורטל! כל הכבוד!
    מפרגן 07/07/2013 12:52
    הגב לתגובה זו
    7 2
    בניגוד לאתרים אחרים שהפכו כלי פוליטי וזנחו את מהותם הכלכלית , בסופו של דבר בורסה בריאה תביא פרנסה רבה יותר גם לאתרים הכלכלים, יפה ביזפורטל - כל הכבוד על כתבות מסוג זה.
    סגור
  • 31.
    היור ברונפלד מתנגד בגלל התביעה של איזה לקוח של אקסלנס
    עמלת מינימום 07/07/2013 12:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הוא מפחד לבטל עמלת מינימום בגלל התביעה של לקוח לקבל החזרים.אם הוא יבטל הוא יודה בטעות ויפסיד במשפט
    סגור
  • 30.
    עמלת המינימום היא בין שקל ל- 5 שקלים ברוב בתי ההשקעות (ל"ת)
    זו ממש לא הבעיה 07/07/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 29.
    האם למי שעובד בשוק ההון אסור לראות את הילדים?
    להוריד את המס 07/07/2013 12:45
    הגב לתגובה זו
    13 2
    האם במקום שעובדי שוק ההון יגיעו הביתה ב 8 בערב כפי שמציע הסוחר לא כדאי להפחית את מס ריווחי הון ולהגדיל את הכנסות המדינה. זה לא מפתיע שהוא מעוניין להישאר בעילום שם.
    סגור
  • אם באירופה עובדים לפי שעות אלו - גם אתה יכול (ל"ת)
    כע 07/07/2013 13:20
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 28.
    הבורסה מניפולטיבית ולכן הציבור לא יחזור. לא כל מכשיר הש
    מומחה 07/07/2013 12:45
    הגב לתגובה זו
    8 2
    השקעה מתאים לבורסה המצומקת של ת"א. מכשירי השקעה נוספים יביאו למניפולציות נוספות. המעו"פ על נגזרותיו הוא מקור למניפולציות בהגדרה בגלל המחזורים האפסיים. אף פעם לא התאים מכשיר זה לבורסה המקומית. אז רציתם להדמות לבורסות גדולות ולכן שלמתם את המחיר. והמכונות.........? רבותיי, חבל על הזמן. לזה יש להוסיף את הקפצת הבורסה לשוק מפותח כנגזרת מכלכלת ישראל, וזה נגמר. המשקל של ישראל במדד זה הוא אפסי ולכן אין שום טעם להתעסק עם הבורסה בת"א. צר לי על מנהלי הבורסה שכל מאוויים היא המשכורת והבונוס. רמת הפעילות לא תשתנה.
    סגור
  • 27.
    הציבור עזב בגלל, בין היתר, 2 סיבות:
    רן 07/07/2013 12:45
    הגב לתגובה זו
    11 1
    1. העלאת המס ב 5% ל- 25% שברה את גב הציבור. 2. הספקולנטים! העליות הפתאומיות למעלה ולמטה ושנויים בלתי צפויים בשער המניות הבריחו את הציבור. הבורסה,לפי קורס כלכלה בסיסי, היא מנוף להשקעה. היכן יש פה מנוף להשקעה? יש פה קזינו!
    סגור
  • 26.
    כל הצעדים אמורים לא יעזרו ולא יגבירו המסחר
    שאול 07/07/2013 12:44
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אם רוצים להגביר המסחר וגם לגבות יותר מס על שוק ההון צריך להחזיר את שיעור המס שקדם להעלאה האחרונה - רק זה יעזור. אבל מה לעשות אף אחד לא יהיה מוכן להודות בטעות שעשה וכאלה הם אלה שהעלו את המס. מצידם אחרי המבול אבל אני לא אודה בטעות!
    סגור
  • 25.
    מסכים 100% , מריח שמכינים הפתעה גדולה בקרוב
    סוחר 07/07/2013 12:42
    הגב לתגובה זו
    6 3
    כל הנקודות שאותו סוחר בכיר העלה מצויינות ומקווה שאם אכן ישנה הפתעה בדרך שמרבית צעדים הנ"ל יכללו שם. יישר כוח חברים , יישר כוח.
    סגור
  • 24.
    וכרגיל - אף מילה על המס
    zz 07/07/2013 12:41
    הגב לתגובה זו
    24 1
    העלאת המס ל-25% היא האחראית הישירה לזעזוע שחטפה הבורסה החל משנת 2011. כמו כן קיים מיסוי מיותר - מיסוי על מסחר באופציות נגזרים. מאחר ומדובר במשחק סכום אפס, על כל מסוי רווח בצד המרוויח יש קיזוז מס בצד המפסיד, וההיפך. המדינה משלמת הצמדה על כספים שהיא מחזיקה עד להחזרתם בגין קיזוז הפסדים. עוד דוגמה למערכת גביית מס חסרת מוח.
    סגור
  • 23.
    הכי חשוב להוריד משמעותית את המס
    doveden5 07/07/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    23 0
    רוחי האוצר בגינו שוליים מאד !
    סגור
  • 22.
    כמה שטויות בכ"כ מעט טקסט. אין לך מושג על מה אתה מדבר (ל"ת)
    סוחר באמת בכיר 07/07/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • למגיב 22 - אתה לא סוחר "באמת בכיר"..אתה מהמר בפוטים
    מישהו 07/07/2013 12:45
    הגב לתגובה זו
    4 3
    שאכל אותה ?
    סגור
  • 21.
    כתבה מעניינת ומקיפה (ל"ת)
    semfinance 07/07/2013 12:19
    הגב לתגובה זו
    4 7
    סגור
  • זה לא מענין, אם הוא לא הזכיר כלל את הורדת המסץ מוזר מאד (ל"ת)
    אנליסט עממי 07/07/2013 12:37
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 20.
    IDR רעיון טוב כיצד מיישמים? (ל"ת)
    מיכאל 07/07/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 19.
    מה כל כך קשה להבין
    פשוט 07/07/2013 12:16
    הגב לתגובה זו
    14 0
    צריך להורד את המס ל -15%והמחזורים יעלו ב -50% לפחות
    סגור
  • 18.
    הפתרון לבטל מס על רווחים כל השאר שטויות (ל"ת)
    ש.א 07/07/2013 12:10
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 17.
    לפשט את הבירוקרטיה על שורטים על מניות
    הבאבא גובה 07/07/2013 12:03
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סוחרים פרטיים עוברים 100 מדורי גיהינום בשביל לעשות שורט תוך יומי ועל שורט אובר נייט אין מה לדבר עמלות הזויות ובירוקרטיה טלפונית אם ניתן להשאיל
    סגור
  • 16.
    שטויות
    יוסי 07/07/2013 12:02
    הגב לתגובה זו
    12 1
    המשקיע הקטן נקעה נפשו .הבורסה הפכה לקזינו נמאס לו מתרגילי העוקץ של בעלי ענין.כל עוד המשקיע לא ישתכנע ששערי המניות נגזרים מערכם הכלכלי לא יחזור להשקיע בבורסה.ראה אי די בי חברי הכנסת שלי רבלין.
    סגור
  • 15.
    לבטל את יום ראשון!! רעיון מצויין מדבר על כך שנים ללא
    אבי 07/07/2013 12:02
    הגב לתגובה זו
    10 1
    שום מענה.אין שום סיבה שהבורסה כאן תהיה פתוחה ביום ראשון פשוט בית קברות!!!
    סגור
  • 14.
    שכח את הכי חשוב
    ברננקי 07/07/2013 12:01
    הגב לתגובה זו
    22 0
    קודם כל היו כאן 5 סעיפים באמצע קריאת הכתבה זה צומצם ל 3 ??? והכי חשוב אם רוצים כאן שוק עם גידול במחזורים קודם שיבטלו את המס - המחזורים יקפצו פי עשר דבר נוסף האזרח הממוצע משקיע את כספו בנדל'ן ובכלל אין פיקוח והטלתמס על רווח משכירות פרט למס רכוש פעם ב 4 שנים -אין אלטרנטיבה אחרת מזה ודבר אחרון השוק בשליטת הגופים הגדולים והמוסדיים בעיקר - הם חונקים את השוק דבר שרואים ביומיום לדוגמה מי שזוכר לפני שנה או שנתיים מניית מלאנוקס זינקה ב50 אחוז וכל שאר המניות נפלו ב 4 אחוז אלו הדברים שצריך לטפל במיידית ואולי אז האמון בציבור יחזור
    סגור
  • 13.
    רק להוריד מס - למה כולם אומרים ומקבלי ההחלטות לא מבינים
    אחד העם 07/07/2013 12:01
    הגב לתגובה זו
    26 0
    מס של 25% לא שווה כמו מס של 25% על עבודה. זאת בגלל שיש הפסדים בבורסה (שאין בעבודה כשכיר וכעצמאי ניתן למכור מגן מס). למ"ה קודם כל משלמים ואם יש הפסדים אז הם חייבים לך. המשמעות, שבגללה לא כדאי לקחת סיכון, מס של מעל ל 25%. זאת וודאי אם החלטתה להפסיק בגלל הפסדים (קורה לרבים) ואם אתה לא רוצה "להתעסק" עם מ"ה (ניירות וכו'). מכן שכל 1% מס בבורסה שווה הרבה יותר מ 1% מס באפיקים אחרים שלא לדבר על הנדל"ן שבתכנון נכון כמעט לא ממוסה. המשמעות - בשיעורי מס כאלו לא כדאי לסחור בבורסה. תבינו כבר מקבלי החלטות!!!!!. אתם גם לא רואים ששום דבר אחר לא עוזר!!
    סגור
  • 12.
    להגביל את פעילות האלגו. הויסות הרס את השוק! (ל"ת)
    אריק 07/07/2013 11:57
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 11.
    קשקשן אינטרסנט (ל"ת)
    1 07/07/2013 11:55
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 10.
    לחשוב מחוץ לקופסה? המנהלת נראית כמו קופסה (ל"ת)
    רון 07/07/2013 11:54
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 9.
    צריך להחליף את ההנהלה דחוף (ל"ת)
    שי 07/07/2013 11:53
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 8.
    עכשיו כשיש אופציות שבועיות בכלל לא יתנו למעו"ף לעלות (ל"ת)
    חיים 07/07/2013 11:51
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 7.
    אנחנו במאה 21 ומתנהלים כמו ב 100 הקודמת
    פיני 07/07/2013 11:51
    הגב לתגובה זו
    19 2
    מה עם אפשרויות שורט מובנות בתוכנות מסחר . הגדולים עושים קופות על גב הקטנים.
    סגור
  • 6.
    עוד אהבל "שמבין" .הדבר היחיד שיעורר את הבורסה הוא מס.
    חיים 07/07/2013 11:50
    הגב לתגובה זו
    31 3
    להוריד את המס ל 15 אחוז והכל יסתדר. % 5
    סגור
  • 5.
    מה הקשקושים האלו?
    דוד 07/07/2013 11:50
    הגב לתגובה זו
    20 1
    בולשיט אחד גדול, הסיבה שאין נזילות היא הרגולציה המטורפת שהנהיגו פה שגרמה למוסדיים להדיר רגליהם מהשוק, הם כולם מפחדים מהנהלים שקיימים רק למסחר בארץ! ולכן מעדיפים לסחור בחול שם אף אחד לא שואל שאלות מטומטמות כמו הרשות לניירות ערך שלנו. סיבה נוספת היא הבולשביקים והרגולציה שמדירים משקיעים זרים - הפכו אותנו למדינת עולם 3 כי נותנים לפקידים צעירים חסרי ניסיון ומלאי אגו ברשות ובאוצר לנהל את העניינים פה!
    סגור
  • 4.
    אתה לא רואה שאסתר צוחקת על כולם בדרך אל הבנק? (ל"ת)
    גל 07/07/2013 11:49
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • החליפו תמונה לא יאומן (ל"ת)
    גל 07/07/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    צריך לרשום כרפובליקת בננות גם הערבים יגיעו (ל"ת)
    ישראל 07/07/2013 11:36
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 2.
    הורדת המיסוי ואפשרות קיזוז הפסד מעבודה!!!
    אלי 07/07/2013 11:35
    הגב לתגובה זו
    29 0
    הזרמת מחזורים בדיוק כמו ברננקי רגולציה קשוחה נגד גנבים!!! אין אמון בשוק של נוחי... בינו לבין תשובה חצי בורסה מקומית... סחירות!! מחזורים של קו 18 מבת ים לת"א יותר גדולים מרוב המניות שמחוץ למדדים הגדולים פיטורי אסתר הכושלת תראו מה נהיה בתקופתה... ביטול אופציות שבועיות ופיקוח קפדני על אופציות חודשיות.. כולם מפחדים מהרובוטים של בתי ההשקעות ופשוט מאוד לא נכנסים לעסקאות בשבוע פקיעה (ובצדק) תוכנות!!! אין פה תוכנה אחת נורמלית למסחר במחיר נורמלי.. עיכובי 20 דקות?? מה זה?? למה??
    סגור
  • 1.
    רק לא לעשות את מה שצריך להוריד מס להוריד מס להוריד מס
    הצעות יש הרבה 07/07/2013 11:34
    הגב לתגובה זו
    46 0
    זה מה שצריך לעשות. הפגיעה בכיל ומניות הגז כבר נעשתה העונש של המדינה בדרך כולם בורחים לה.
    סגור