בורגס מודאג: "משקיעים שאלו אם ישראל הפכה למדינת עולם שלישי"

חברת כיל עוברת ימים לא קלים שבאו לידי ביטוי בירידה של רבע משווי החברה מאז חודש אפריל, מנכ"ל החברה מודאג מששינסקי ומדרך קבלת ההחלטות בישראל
דשנים, צילום: סיון פרג'; יח"צ
מנכ"ל כיל -1.67% כיל 1,652 -1.67% כיל בסיס:1,680 פתיחה:1,692 גבוה:1,692 נמוך:1,652 תמורה:71,040,646 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , סטפן בורגס , דיבר היום בגלוי על התקופה הלא פשוטה שעוברת החברה בכנס פסגות ת"א-100. מאז חודש אפריל איבדה מניית החברה כ-25% מערכה כשברקע הודעת שר האוצר, יאיר לפיד, על הקמת ועדת ששינסקי 2 שתבחן מחדש את שיעור המיסוי שכיל צריכה לשלם בגין העובדה שהיא נהנית ממשאבי הטבע של המדינה.

בורגס נשמע מודאג מהאווירה השלילית שנוצרה בתקופה האחרונה ואמר, "ההרגשה לא השתנתה, אבל התמונה דווקא כן. אני מודאג מהשינויים התכופים ברגולציה. זו בעיה של המדינה כולה. אין לי בכלל בעיה עם רגולציה הדוקה ושמרנית כמו למשל בשוויץ, אבל יש לי בעיה עם שינויים תכופים וההחלטות שמתקבלות בחטף".

על ההחלטה להקים את ששינסקי 2 אמר, "ברגע שאנחנו חותמים על חוזה כזה או אחר אנחנו צריכים לדעת שיש לו תוקף. המדינה רוצה לשנות את המיסוי אחרי שרק לפני תשעה חודשים נסגרו דברים אחרים. מנהלת קשרי משקיעים של כיל נפגשה בשוויץ ובלונדון עם משקיעים מאוכזבים ושלחה לי מכתב בו היא מציינת שהם שאלו אותה אם ישראל הפכה למדינת עולם שלישי בכל הנוגע לצורה שבה מתקבלות כאן החלטות. שאלו אותה אם ישראל הפכה למדינה סוציאליסטית שמלאימה את נכסיה".

"אנחנו החברה שמשלמת את המיסים הגבוהים במדינה. הלכתי לסיור בדרום הארץ ונתקלתי בעובדים שלנו בפריפריה ששאלו אותי "למה כותבים על החברה דברים כאלה, הרי אנחנו תורמים למדינה".

ובכל זאת, בורגס, בעל האזרחות הגרמנית, מצא גם דברים חיוביים לומר על ישראל, "קל מאוד לפגוש כאן פוליטיקאים. יש כאן פתיחות. יש כאן אנשים ישירים שלא למשל כמו בארה"ב ואני אוהב את זה. העניין הוא שצריך לשבת ולדבר, מותר גם להחליט שצריך להכפיל את המיסים, אבל החלטות לא צריכות להשלף מהמותן, אלא בדיונים שבהם שני הצדדים יושבים ומדברים על זה."
תגובות לכתבה(21):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    מכרתי את כל המניות קניתי בהכל דולרים
    קולומבו 03/07/2013 11:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עם הליצן שבתור שר אוצר נגיע מהר לפשיטת רגל .....ראו הוזהרתם
    סגור
  • 14.
    תשקרו.. תגידו להם שלא (ל"ת)
    תום 03/07/2013 10:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    מיסים
    דוד 02/07/2013 22:32
    הגב לתגובה זו
    4 1
    איין דין ואיין דיין הכל מריח.רע המדינה במידרון .
    סגור
  • 12.
    "אם ישראל הפכה למדינה סוציאליסטית שמלאימה את נכסיה".
    הוא שהם נכסי המדינה 02/07/2013 22:23
    הגב לתגובה זו
    3 10
    אז הוא מודה בעצמו שאלה נכסי המדינה. אם אלה נכסי המדינה, האם לא ראוי שהיא תלאים אותם חזרה ? מדוע נכסי המדינה, שהוא מודה בעצמו שהם נכסיה , צריכים להיות בידיים שהם לא בעליהן? האם כל המגיבים פה מוכנים שהנכסים הפרטיים שלהם יהיו בידיים של מישהו אחר ?
    סגור
  • כמו שמרו אחרים המדינה הפריטה את כיל
    זאב 03/07/2013 08:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם אתה ושלי מתלהבים מהלאמות וניהול ממשלתי לך תבדוק את מצבה של כיל לםני ההפרטה(תחזור לכמה שנים לפני ההפרטה). לידיעתך אז האזרח הישראלי מימן את הפסדי מפעלי ים המלח. ראה מה קורה בנמלים, בחברת החשמל שמנוהלים כרשויות ממשלתיות.
    סגור
  • בהסכמה
    נכסי מדינה שנמכרו 03/07/2013 07:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה הייתה עושה אתה במקרה ששכרת בית ובאמצע השנה המשכיר מעלה לך את גובה השכירות למרות שיש בניכם חוזה חתום! היית זורק אותו לכל הרוחות, נכון! אבל מדינה היא ריבון ויכולה לעשות מה שבא לה, השאלה האם זה מוסרי? ואיך מסתכלים על זה משקיעים מהעולם. יברחו וישאירו למדינה את המלח.... מקווה שהבנת!!
    סגור
  • זו אחת התגובות הכי מטומטמות שקראתי
    לנכסי מדינה שנמכרו 03/07/2013 10:15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    החוזה הוא לתקופה קצובה שנה, שנתיים והמשכיר יכול להעלות כשהחוזה מתחדש. מאחר ובין המדינה לכיל אין חוזה לתקופה קצובה זה אומר שהמדינה לעולם לא תוכל להעלות את התמלוגים אם מגיעים למסקנה שהם נמוכים מדי? דוגמה ממש טיפשית נתת פה. העיקר לכתוב משוה גם אם זה שטויות .
    סגור
  • מי פה המטומטם?
    חזי 03/07/2013 10:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הזיכיון של מפעלי ים המלח מסתיים ב 2030
    סגור
  • הבל הבלים ! שכחת שמר ביבי הפריט את רוב נכסי
    חיים 03/07/2013 02:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המדינה הזאת? קודם תברר האם כיל הופרטה בין השאר. היתה תקופה שמר ביבי הפריט ,הפריט... והפריט ! שכחתם ? הכניס לקופת המדינה מילאירדים. עכשיו אתם רוצים להלאים בחזרה ? אז הגויים צודקים ב-100% אנו כנראה גלשנו עם המדיניות של מר לפיד וביבי למימד נחות של מדינת עולם שלישי.
    סגור
  • עוד טמבל שלא מבין בכלכלה (ל"ת)
    שלי יחימוביץ 02/07/2013 23:49
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    הלוואי שהמדינה סוף סוף תלאים את נכסיה
    ההפרטה היא אסון 02/07/2013 22:21
    הגב לתגובה זו
    3 6
    ראינו מה יצא מההפרטות הפרועות ששלטו פה: שרות גרוע לאזרח עם עלויות גבוהות, פערי שכר בלתי נתפסים בין מרבית העובדים לשכבת המנהלים, שחיקת שכר ושחיקה של מעמד הביניים, התעשרות אגדית של חברות תוך התחמקות ממיסים. ומאחר שהמדינה מכרה את נכסיה המניבים ( למשל מפעלי אוצרות טבע) היא נאלצת להשלים הכנסה על ידי העלאת מיסים, וקיצוצים בבריאות , ברווחה, בחינוך .
    סגור
  • 10.
    כלכלה פופוליסטית סופה חורבן (ל"ת)
    יחימוביץ 02/07/2013 22:18
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 9.
    הוא צודק ! חייבים שינוי !
    צדק 02/07/2013 22:18
    הגב לתגובה זו
    5 1
    חייבים לנקות את כל האורוות ! חצי מפקידי הממשל לפחות ! חלקם בטלנים, חלקם ארוגנטים, חלקם בלתי מוסריים
    סגור
  • 8.
    לפיד הורס את כיל במקום לטפל בדיור
    עוד אחד מאוכזבי לפיד 02/07/2013 22:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בחרנו בלפיד הגרוע ופגענו בעצמנו
    סגור
  • 7.
    איפה השאלה והסימן קריאה
    siryusgo 02/07/2013 21:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היכן מילות הקישור כמו "האם" "למדינת" או הגהה או חידלון
    סגור
  • 6.
    ממשלה מושחתת מחפשת עבודה קלה בלי להתאמץ
    פריד היהודי 02/07/2013 20:56
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בלי לכנסת רק לבלות ולדאוג לחברי מסביב אין צדיק בסדום
    סגור
  • 5.
    דיכוי צמיחה -שחיתות - פערי שכר - אנחנו מדינת עולם שלישי
    מנהיג המהפכה 02/07/2013 19:17
    הגב לתגובה זו
    25 1
    מדיניות הממשלה מובילה אותנו למדרון שרואים בכל העולם . בעולם בוחנים פרמטרים ודוחות חיצוניים לא מלל של פוליטיקאים . דיכוי צמיחה -שחיתות - פערי שכר - ביוקרטיה אין סופית - גידול בעוני .תבדקו בדוחות של אירגונים בין לאומיים ותבינו למה שאלו אם ישראל בדרך להיות מדינת עולם שלישי .
    סגור
  • 4.
    אין כזה דבר בעולם בגלל זה אנחנו עם סגולה כל מנהיג חולם
    ישראלים מפגרים 02/07/2013 19:17
    הגב לתגובה זו
    9 2
    על עם כזה אהבל גם בתנך הם אמרו נעשה ונשמע קודם עושים מה שאומרים להם אח"כ שומעים מקשיבים למה שקורה לזה קוראים עם אהבל!!! בתנך גם ידעו מי העם הזה "עם נבל ולא חכם" מה יש להוסיף? הכנסת היא "מושב לצים" מה עוד צריך לפני 2000 שנה ידעו שזה עם של מפגרים. זה בגנים .
    סגור
  • 3.
    צודק (ל"ת)
    tr 02/07/2013 19:13
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 2.
    קל לפגוש פוליטיקאים מושחתים שעושים מה שאתם רוצים בתמורה (ל"ת)
    תום 02/07/2013 19:06
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 1.
    מדינה קומוניסטית- מסכנים משקיעי הגז ובעתיד משקיעי כיל