ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

האוזר: "צריך להסתכל פה על הבורסה כמנוע צמיחה, או שההשלכות על הכלכלה יהיו שליליות - חייבים להפוך כל אבן"

יו"ר רשות ני"ע התייחס בכנס פסגות ת"א-100 למצב הבורסה בת"א. "הבורסה מתייבשת, ואסור להסתכל מהצד ולהגיד - רק עניין מחזורי"
שמואל האוזר, צילום: אסף לב; יח"צ
פרופ' שמואל האוזר, יו"ר הרשות לניירות ערך, דיבר היום בכנס פסגות ת"א על מצבה המדרדר של הבורסה "אם לא נשנה את התפיסה של הבורסה כמנוע צמיחה יהיו לזה השלכות שליליות על הכלכלה. אנחנו חייבים להתייחס לבורסה כמשאב לאומי וכמנוע צמיחה. במצב שבו אין בורסה פעילה, החוב הציבורי עלול לגדול, התחרותיות תפחת, האבטלה עלולה לגדול, חברות לא יכולות להתפתח. זה יוביל למה שאנחנו לא רוצים - הצמיחה תפגע, האבטלה תגדל".

"אנחנו פועלים בשני מישורים - עידוד המסחר ועידוד הפעילות בבורסה. אנחנו חייבים להפוך כל אבן כדי להבטיח את קיומה של הבורסה כמשאב לאומי. הבורסה מתייבשת, אי אפשר שלא לקחת בחשבון את הגורמים הכלכליים שיש לכך. היקפי המסחר בכל הבורסות בעולם ירדו בעשרות אחוזים מאז 2008. ירידה של 50% ויותר אופיינית לכל הבורסות לצערי. אבל כאן אנו רואים הסתה משמעותית של המוסדיים לחו"ל ולמתן הלוואות פרטיות".

"זה לא רק שהבורסה מתייבשת היא גם יבשה יחסית לבורסות אחרות. אנחנו במקום נמוך יחסית לשווקים המערביים. משהו במבנה השוק לא נכון. כרגולטור אסור לנו להסתכל מהצד ולהגיד שזה רק עניין מחזורי. חייבים לקחת אחריות כאן ועכשיו".

"לפי מחקרים בארה"ב ובבריטניה - יש קשר ברור בין צמיחה לגיוסי הון"

"היעדר מקורות הון הוא דבר שלילי. מחקרים רבים הוכיחו שישנו קשר ברור בין צמיחה לגיוסי הון בארה"ב ובבריטניה. מחקרים מראים כשהיקף גיוס ההון יורד הבורסה הופכת לגורם מאט צמיחה. הבורסה צריכה לאפשר גיוסי הון, הבורסה היא גם המקום שמאפשר יצירת אפיקי השקעה חדשים".

"כדי להפוך את הבורסה למשאב לאומי צריך להקפיד על שיח ציבורי לא פופוליסטי. צריך להפסיק עם הפופוליזם. הציבור, החברות והיזמים צריכים לחשוב אחרת. החברות עצמן צריכות להכיר בעובדה שגיוסי הון הופכים את הציבור לשותפים שלהם, גם את השותפים הקטנים צריך לקחת בחשבון. ההתנהלות של החברות מאז 2008 לא הייתה נכונה. הקשר בין שכר לתוצאות עיסקיות לא קיים, אלו דברים שגרמו לאיבוד האמון של הציבור".

"מנגד, הציבור צריך להפסיק עם אופנת העליהום. זה התחיל עם הטייקונים שהציבור יוצא נגדם עכשיו. נכון, צריך לאכוף את מי שלא פועל כשורה, אבל הצלחה עסקית היא לא מילת גנאי. משקיע מחו"ל אמר לי "יש הרבה הזדמנויות כאן, לא מפריע לי הנושא הרגולטורי, אבל מה שמפריע לי זה שכשמצליחים כאן הופכים להיות אויב העם".

"המטרה היא להפוך את הבורסה בישראל לאטקרטיבית"

"גם אנחנו הרגולטורים לא חפים מצורך לשנות תפיסה. עודף ברגולציה גם הוא מעיק על הפעילות העסקית. נעשו דברים נכונים, אבל צריך לשאול עצמנו מה צריך לעשות מפה. צריך לדאוג להחזרת האמון של הציבור. איך מסירים חסמים רגולטוריים. שאלנו עצמנו איך אפשר להבחין בין חברות קטנות לגדולות. לחשוב על הקלות – חוק ההקלות עומד בפתח. אנחנו צריכים לדאוג לפיתוח שוק. מיניתי ועדה לשכלול מסחר בבורסה. המטרה היא להפוך את הבורסה בישראל לאטקרטיבית. להכניס מוצרים פיננסיים חדשים. מסחר אלגוריטמי, לנצל את ההתקדמות הטכנולוגית. אפשרות לתת לבנקים להיות עושי שוק, למרות שמדובר בסוג של פרות קדושות. שנוי תפיסה בהתנהלות הבורסה. הגברת עצמאות הדירקטורים. אנחנו גם חושבים שהבורסה עצמה צריכה להיות שקופה. לשתף את הציבור. אלה דברים שמטרתן אחת – להפוך את הבורסה למשאב לאומי. חייבים לעשות מעשה ועכשיו. אנחנו לא יכולים לשקט בשקט. "
תגובות לכתבה(40):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 38.
    קודם כל מעודד אותי לשמוע זאת מפיו , דבר שני -
    סנדרו 02/07/2013 23:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יאללה להתחיל לעבוד .
    סגור
  • 37.
    תורידו את המס דחוף אחרת כדאי לסגור את הבורסה (ל"ת)
    קובי 02/07/2013 22:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 36.
    למה אתם לא קונים בכמויות בארץ בית השקעות כזה גדול? (ל"ת)
    טל 02/07/2013 22:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    נן מה חכמוני , העלתם את המס ל25
    gh 02/07/2013 21:17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מה חשבת שייקרה? הסיכון בבורסה גבוה מאוד , אנשים הבינו שלא כדאי לקחת סיכון עם מס כזה הזוי, הוציאו את הכסף וקנו דירות, ומה יצא? בורסה מתה, מדינה מרוויחה פחות ומחירי הדירות עולים. אולי עכשיו תבין כמה שהחלטה פסיזה הרסה את הכל, אז עכשיו תתקן בלי משחקי אגו- תורידו את המס ל10, הציבור יחזור לבורסה, תראו יותר הכנסות , מחירי הדירות יירדו אט אט ולא בבום, מתפלא עליכם.. למה אתם מתעכבים, מה יוצא לכם מזה?
    סגור
  • 34.
    שיחזירו את קופות הגמל לבנקים שיכלו לוסת את שוק המניות ו
    ארי 02/07/2013 21:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ולא לתת לבתי השקעות גם קופות גמל .קרנות נאמנות .לנהל תיקי השקעות במילירדים לאנשים פרטיים וכך הם שולטים במדד 25באופן טוטלי כי מדד 25 יש 25 מניות עים מחזורים כול כך קטנים שהם שולטים במדד לפי הפוזיציה שהם נמצאים בה לדוגמה . אופציות מעוף שורטים על מניות
    סגור
  • 33.
    תזרקו את השורטיסטים והכל יסתדר . (ל"ת)
    יהושע 02/07/2013 20:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 32.
    האוזר מתחמק משאלת הורדת המס
    יעקוב 02/07/2013 20:49
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תוריד את המס ל- 15% ותראה איך הבורסה פורחת והמדינה מרוויחה יותר ובמקביל מחירי הדירות יורדים.
    סגור
  • 31.
    בורסה אטרקטיבית? יש 25 מתנגדים לרעיון (ל"ת)
    אלי 02/07/2013 19:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 30.
    בינתיים האוזר עובד יפה מאד (ל"ת)
    esheytan 02/07/2013 19:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 29.
    אף מילה על החולי העיקרי: המס הגבוה???? זה עיקר החולי!!! (ל"ת)
    אנליסט עממי 02/07/2013 19:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • טען עוד
  • 28.
    תנו סיבה למה כדי להשקיע בבורסה..
    דן 02/07/2013 19:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הם רק דואגים לקחת את כספנו בלי לתת שום ערך מוסף....לצערי הציבור איבד את האמון בבורסה ובצדק.....כולם מרוויחים חוץ מהשחקן הכי חשוב שצריך לקחת את הנתח השמן....שבזכותו..הכל מתקיים...(השחקן החשוב המשקיע לאורך זמן שרק מגדיל את מספר המניות שלו בחברות השונות).
    סגור
  • 27.
    סוחטים את כל מנועי הצמיחה כדי להגדיל הוצאות הממשלה
    מנהיג המהפכה 02/07/2013 19:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הממשלה מדכאת את כל הצמיחה במשק . החל בדיכוי מנטאלי של הרצון עבוד ע"י העלאת המס . וכלה בדיכוי של כושר התחרות ע"י העלאת מחירי תשומות . מהדיכוי נהנים כל בעלי הפטורים . לצורך צמחיה יש לבטל את כל הפטורים להוריד את שיעורי המס ולהקטין את עלויות הייצור . כדי להקטין את הגירעון יש לצמצם את עלות השכר בשרות הציבורי כולל חברות ציבוריות .
    סגור
  • 26.
    מס 25% נהוג בכול העולם.
    העורב 02/07/2013 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 7
    זה עוזר לכלכלת ישראל
    סגור
  • 25.
    הבורסה ומחירי הדיור
    נסים 02/07/2013 18:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    העלאת המס על הבורסה הבריחה משקעים משוק ההון אשר מצאו אלטרנטיבת השקעה בשוק הדיור. פעולה הפוכה תטפל בשתי הבעיות גם יחד
    סגור
  • 24.
    מפחד להגיד שיש להוריד את המס על שוק ההון ?
    אבי 02/07/2013 18:27
    הגב לתגובה זו
    9 0
    למה ? הרי ברור שזו אחת הסיבות העיקריות לגסיסית הבורסה ! להורי מס רווח הון ל 15% ולמשקעים מעל חצי שנה ל 10% - כך יקפצו הכנסות המדינה משוק ההון - יברחו פחות כספים לחו"ל - יהיו יותר הנפקות - ושוק המניות יעלה ! למה שלא תודו בטעות ! ניסיתם לא הלך ! אפשר לתקן !!
    סגור
  • זה עיקר העניין, כל הכבוד! ניסחת זאת היטב! (ל"ת)
    אנליסט עממי 02/07/2013 19:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 23.
    תפסת מרובה לא תפסת (ל"ת)
    לחזירים שהעלו מס ל25 02/07/2013 18:27
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 22.
    החזירות הממשלתית שהעלתה את המס ל-25 אחוז,הבריחה משקיעים (ל"ת)
    ההסבר פשוט מאד 02/07/2013 18:27
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 21.
    הריבית הנמוכה הפכה
    aa 02/07/2013 18:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את כולם לעניים.קונים נכס במליון וחצי כששוויו האמיתי אולי 900..
    סגור
  • 20.
    עליית ריבית הורדת נדלן
    aa 02/07/2013 18:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בורסה פורחת
    סגור
  • 19.
    צריך לעלות את המס ל30, כולם פה נרקומנים של הבורסה
    יובל 02/07/2013 18:23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הפ ייסחרו גם עם 50 אחוז, תעלו את המס, תקרעו אותם כי כולם מזוכיסטים
    סגור
  • 18.
    מר האוזר היקר !
    ארכימדס 02/07/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כשאני מתקשר ליועץ בבנק והוא אומר שאינו יכול לייעץ ,כי אחרת ,הוא יצטרך למלאות 20 טפסים בגללכם ,וזה יקח לו שעה מכאן מתחילה הבעיה ,לא בא להם לעשות זאת כל היום . אגב,שמעתי זאת מיותר מבנק אחד !!!!
    סגור
  • 17.
    עם מס25?????????
    חיחחח 02/07/2013 17:58
    הגב לתגובה זו
    13 0
    חחחח חפשו את החברים שלכם, גם עוד מאה שנה אני חא אכנס לבורסה , הוצאתי את כל הכספים כולל הפנסיה וקניתי שלוש דירות חחח איזה דפוקים יש במדינה הזאת 25 אחוז מס חחח
    סגור
  • 16.
    בורסה מורסה
    אורי 02/07/2013 17:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יש לך קשר לזה שהיה מזכיר הממשלה? אז תעביר לו את הדברים שיעביר לביבי.דבר נוסף: להפסיק לחלוטין את השורטיסטים. פעילי המעוף זה אנטי צמיחה. חד וחלק.
    סגור
  • 15.
    האוזר צריך לפעול בהקדם
    ברוך 02/07/2013 17:55
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אפילו דבר פשוט לא נותנים לאזרח הפשוט שרוצה להיצטרף וזה ליראות באון ליין במחשבים ובסולולרי את מה שנעשה בבורסה הכל בדיליי של 20 דקות באוצר מובטח לכם שלא יפול לכם הכתר אתם רק יכולים להרוויח אבל בישביל צריך לעשות משהו חשוב להוריד באופן דחוף את המס אחרת הציבור יגיב באי כניסה לבורסה ולקנות מניות בחול בלי הכאב ראש שעושים פה לציבור תתחילו להפעיל את הכרוב שלכם ואולי תצליחו
    סגור
  • 14.
    שיורידו את המיסוי על רווחי הון (ל"ת)
    הבורסה תחזור לעצמה 02/07/2013 17:51
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 13.
    שביתת הסוחרים נפתחה בתחילת החודש
    אייל 02/07/2013 17:51
    הגב לתגובה זו
    13 1
    כל הסוחרים משביתים את פעילותם במסחר עד להורדת המס ל 10 אחוז. לא שווה לסחור עם מס הזוי של 25!!! מומזנים להצטרף לקבוצה בפייסבוק שנקראת : משביתים את הבורסה
    סגור
  • 12.
    מסחר 5 שע ביום
    aa 02/07/2013 17:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מספיק
    סגור
  • 11.
    אני הכל בכספית שיקלית ולא קונה כלום. (ל"ת)
    לא לקנות יותר | 02/07/2013 17:46
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 10.
    להוריד המס ל10% אחרת לעשות שביתת מסחר (ל"ת)
    להתחיל בשביתה במסחר. 02/07/2013 17:45
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 9.
    ביבי הגאון ושטייניץ הרסו כל חלקי טובה
    dan313 02/07/2013 17:40
    הגב לתגובה זו
    5 2
    פיטום ביבי סותם את הפה לא איראן ולא כלכלה
    סגור
  • 8.
    פוליטקאים דמגוגוים גרמו לעליהום על המצליחנים
    פוליטקאים מזיקים 02/07/2013 17:36
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כמו יחימוביץ ועוד מספר פוליטקאים שהכניסו את השנאה לעשירים לתוך השיח הציבורי
    סגור
  • 7.
    האזור - פעל להקטנת הרגולציה הלא שפוייה!
    לטפל בעודף הרגולציה! 02/07/2013 17:35
    הגב לתגובה זו
    7 1
    עליך לפעול על-מנת לבטל באופן מסיבי תקנות וחוקים הפוגעים אנושות בשוק ההון בישראל. עלה והצלח!
    סגור
  • 6.
    מי כאן יודע מי האחראי למצב הנוכחי של הבורסה? ביבי?
    דנה 02/07/2013 17:32
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אין אחראים? זה אסון טבע
    סגור
  • 5.
    נכון וגם יש תספורת בחינם
    חבר דריקטוריון 02/07/2013 17:29
    הגב לתגובה זו
    9 0
    באמת פלא גדול , אנשים לא נמשכים לבורסות בהן נוהגים לספר משקיעים בעוד בעלי ומנכלי החברות חוגגים וחברי הדירקטוריון זכו במפעל הפייס כבוד וכסף בלי טיפת אחריות אישית.
    סגור
  • 4.
    הבחור רציני ביותר (ל"ת)
    יעל 02/07/2013 17:28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 3.
    אזי תורידו בחזרה את המס לערכים נורמליים !! 25% זה טירוף
    רן 02/07/2013 17:23
    הגב לתגובה זו
    14 0
    איפשהו באוצר חושבים שאם הם ימסו כל דבר עד לשמיים אז הם גם יראו יותר כסף, מה שהם כנראה לא מבינים שבנקודה מסוימת של מיסוי הפעילות הכלכלית נפגעת אנושות וכך שכרם יוצא בהפסדם.
    סגור
  • 2.
    מנוע צמיחה- בתחת שלכם הרגתם את הבורסה (ל"ת)
    אלי 02/07/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 1.
    להוריד את המס ל 15 % (ל"ת)
    עזרא 02/07/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • צריך 10% מס (ל"ת)
    לא לקנות יותר | 02/07/2013 17:47
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור