נתון מפתיע: מדד המחירים לצרכן עלה במאי 0.1%, פחות מתחזיות האנליסטים

המדד הושפע בעיקר מהתייקרות בתעריפי החשמל בשיעור של כ-3% באמצע החודש ומעליית מחירי הסיגריות בשיעור של כ-12% בשליש הראשון של החודש
מכירות קמעונאיות, צילום: Getty images Israel
פורסם לראשונה: 12:43

היום (ו') בשעה 14:00 פורסם . הנתון לא תאם את תחזית האנליסטים והראה עליה של 0.1%, לעומת תחזית כלכלני בנק הפועלים שעמדה על עליה של 0.3%. לשם השוואה, בחודש אפריל המדד רשם עליה של 0.4%.

נציין כי מתחילת השנה המדד עלה ב-0.5%, בעוד שבשנים עשר החודשים האחרונים עלה המדד ב-0.9% אחוז. על פי נתוני המגמה לתקופה זו, קצב הגידול השנתי של מדד המחירים לצרכן הגיע ל-0.6%.

המדד הושפע בעיקר מעליית מחירי הסיגריות בשיעור של כ-12% בשליש הראשון של החודש, מהתייקרות בתעריפי החשמל בשיעור של כ-3% באמצע החודש, ומהעליה במחירי הפירות. מבין הפירות הטריים התייקרו במיוחד אבוקדו (32.9%), נקטרינות (22.3%)
ואפרסקים (20.8%).

מנגד, הירידה (1.2%) במחירי הדלק חודש שני ברציפות עקב השינוי במחיר הנפט העולמי, בשער השקל מיתנו את העליה במדד. ירידה בולטת נוספת נרשמה במדד מחירי המזון (0.2%). בסעיף זה הוזלו במיוחד גבינות מלוחות (6.1%), ריבות (4.3%) וככר לחם (2.4%).
תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    המדד הוא השקר הכי גדול במדינה איך אחרי עליית מע"מ עלה
    כלכלן 14/06/2013 17:19
    הגב לתגובה זו
    4 1
    רק 0.1? יש משהו שהממשלה לא לוקחת מע"מ עליו חוץ מירקות ופירות? לפי הנתון אנחנו צורכים רק ירקות ופירות להצמיד הכל לדולר האמריקאי הוא המדד הכי אמיתי שיש בעולם
    סגור
  • מדד מאי
    bbb 14/06/2013 18:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין לך מושג המע"מ עלה ביוני והיום התפרסם מדד מאי
    סגור
  • בוא נראה מה יהיה מדד יוני (ל"ת)
    כלכלן 14/06/2013 20:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    אם המדד כן היה לפי התחזית של האנליסטים- זאת היתה כותרת
    דן 14/06/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אבל זה לא יקרה כי הדבילים אף פעם לא פוגעים
    סגור
  • 10.
    יששששששששששששששששששששש (ל"ת)
    רענן 14/06/2013 15:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    מדד השקרים לצרכן
    האמת 14/06/2013 15:21
    הגב לתגובה זו
    16 0
    הכל עולה חוץ מהמדד
    סגור
  • 8.
    מדינה של שקרנים המחירים עלו בצורה מטורפת (ל"ת)
    אני מתבייש כבר בושה 14/06/2013 14:52
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 7.
    תגידו! אם מדד המחירים פחות מהצפי זה מעלה את מדד 25?
    יוסי 14/06/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
    4 2
    במקרה של עכשיו כאילו הבורסה שלנו אמורה לעלות מהנתון הזה או שלא?
    סגור
  • רק מכונות המסחר תחלטנה!
    קליפ 14/06/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כאשר המחזור סביב האפס ש"ח....קשה להמר
    סגור
  • ובכל זאת מה זה אמור לעשות במקרה הזה(:? (ל"ת)
    יוסי 14/06/2013 19:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    פחח בושה לאינטלגנציה (ל"ת)
    מי מאמין לכם? 14/06/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    האם זה שקרים ?????????????
    מתרחק !!!!!!!!!!!!!! 14/06/2013 14:45
    הגב לתגובה זו
    9 0
    זה מזכיר לי את הסיפור: אחד הלך לרופא ואמר לו כל החברים שלי עושים כל יום שלוש מספרים ! ענה הרופא, תגיד גם אתה !!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 4.
    מי מאמין לכם ????
    נאור 14/06/2013 14:27
    הגב לתגובה זו
    14 0
    ה כ ל כדי להרגיע את השטח .... כל המוצרים התייקרו אוטומטית כתוצאה מעליית המע"מ באחוז , זו היתה הזדמנות לכל הגנבים להעלות את המוצרים יותר מאחוז ... תיבדקו ותיווכחו .
    סגור
  • כבר שנים שמורידים בכוונה את המדד ע"י הלהטוטים סטטיסטיים
    משה 14/06/2013 15:13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שכול ילד יכול לעשות. הלשכה המרכזית לתעמולת הממשלה, כמה מרוויחים שם על היחצנות, מישהו יודע?
    סגור
  • 3.
    מרכז
    רן 14/06/2013 14:18
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הנתון לא מפתיע פשוט אל תאמינו לאף מילה מפרסמים נתונים שקריים ומצג שווא הכל בלוף ומפוברק כמו שפתאום מתגלה גרעון של מעל 40 מיליארד פשוט מכונת השקרים של ביבי עובדת שעות נוספות לא מגלים שניסו להקים מודל של כור איראני וכנראה נכשלנו במגלומניה לפוצץ אותו וזה עלה עשרות מיליארדים שירדו לטמיון ראה דברי אולמרט כשניסו להפיל עליו תיק.
    סגור
  • 2.
    לפי המדד יפול דבר בישראל!
    קליפ 14/06/2013 13:19
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אם המדד יעלה=הבורסה תרד.אם המדד ירד אז שוב,הבורסה תרד...אלא מה?
    סגור
  • 1.
    מדד - מבקש לעלות אבל בישאל אומרים לו לא
    המדד 14/06/2013 13:15
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בישראל זה בדיחה הכל זה קשור לאוצר ולתוספות שכר, במידה והיה פה שוק פרטי והממשלה לא היתה צריכה לשלם תוספת שכר, המדד כל חודש היה עולה ב2% מה זה אכפת להם
    סגור