ד"ר קרנית פלוג: "לא יהיה מנוס מהעלאת גיל הפרישה גם בהמשך"

בסימפוזיון הכלכלי של חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל-אביב אמרה המשנה לנגיד המועמדת לתפקיד הנגידה הבאה: "חשוב לנקוט בצעדי מדיניות שיגבירו את השילוב בתעסוקה של האוכלוסיות הערבית והחרדית"
קרנית פלוג, צילום: דוברות הכנסת
ד"ר קרנית פלוג, המשנה לנגיד שנחשבת למועמדת בולטת להחליף את הנגיד, פרופ' פישר, התייחסה היום למגמות ולאתגרים העומדים בפני המשק הישראלי במסגרת הרצאתה בסימפוזיון הכלכלי של חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל-אביב.

פלוג ציינה כי הביצועים המקרו-כלכליים של המשק הישראלי הם טובים יחסית, וכי המשק גילה חוסן ראוי לציון בסביבה עולמית מאתגרת, השוררת מאז המשבר הפיננסי העולמי. עם זאת, מדינת ישראל ניצבת בפני אתגרים משמעותיים מבחינת פוטנציאל הצמיחה וההתפתחויות החברתיות, בטווח הבינוני והארוך.

ד"ר פלוג הסבירה כי אתגרים אלו קשורים בחלקם להתפתחויות הדמוגרפיות - הזדקנות האוכלוסייה, והעלייה הצפויה על פני הזמן במשקלם באוכלוסייה של המגזרים החרדים והערבים, אשר מתאפיינים בשעורי תעסוקה נמוכים - והוסיפה כי "להתפתחויות אלה צפויות השלכות מרחיקות לכת על שיעורי התעסוקה, פריון העבודה והתפתחות הפערים החברתיים".

המשנה לנגיד ציינה כי המגמות שתיארה, בשילוב עם פריון עבודה נמוך שעולה בקצב מתון מאוד בשנים האחרונות, סביבה עסקית לא ידידותית במיוחד (כפי שמשתקפת, למשל, במדדי הDoing Business - של הבנק העולמי), תוצאות נמוכות יחסית של התלמידים הישראלים במבחנים הבינלאומיים, ומצב תקציבי מאתגר - "מציבים אתגרי מדיניות משמעותיים בפני המערכת הפוליטית, שנוטה מטבעה להתמקד באופקי זמן קצרים יחסית".

לדברי המשנה לנגיד, המגמות והאתגרים העומדים בפני המשק הישראלי מכוונים לסדרי העדיפויות באסטרטגיית המדיניות הנדרשת לישראל: "חשוב לנקוט בצעדי מדיניות שיגבירו את השילוב בתעסוקה של האוכלוסיות הערבית והחרדית. לא יהיה מנוס מהעלאת גיל הפרישה גם בהמשך, בהתאם לעלייה בתוחלת החיים. נדרשים צעדי מדיניות שיתרמו לשיפור רמת החינוך הרלוונטי לשוק העבודה בכל חלקי החברה. כמו כן, יש לחתור להעלאת פריון העבודה".

"לצורך כך נדרשים השקעה בתשתיות שתבוצע על פי קריטריונים של להעלאת הפריון, הגברת התחרותיות, שיפור הסביבה העסקית, תימרוץ השקעה במחקר ופיתוח במנועי צמיחה פוטנציאלית, הכוללים את התעשיות עתירות העבודה, ושיפור היעילות והתכנון ארוך הטווח בשירותים הציבוריים".

ד"ר פלוג חתמה את דבריה במשפט, "אימוץ אסטרטגיה צופה פני עתיד תסייע למימוש הפוטנציאל לצמיחה מכלילה, אשר תתרום לשיפור רמת החיים בכל חלקי החברה הישראלית".
תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    בגיל 40 את כבר זקנה ואין עבודה. אז גיל 67,הפנסיות לקבר
    עושקים אותנו 06/06/2013 22:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה עושקת והם חוגגים.....
    סגור
  • 17.
    נקבות פורשות 10 שנים לפני הזכר וחיות 20 שנה יותר
    קליפ 06/06/2013 22:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מאות אירגוני נשים חמדניות ומרושעות שותפות לפשע הנורא של הנשים כנגד הזכרים.נצלניות,מכשפות....וגם יפות וסקסיות
    סגור
  • 16.
    שהממשלה תדאג לי לתעסוקה. הבנתי את הפלוג: אמות לפני
    שומר חוק 06/06/2013 21:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאקבל קיצבת זיקנה. היכן אנו חיים?
    סגור
  • 15.
    עושים מיליארדים ע"ח העם הפראייר וזקיניו=בועה בפיצוץ!!!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 06/06/2013 18:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 14.
    פישר אשם=לא עצר גרעון בזמן+גרם לסופר בועה=מיתון=בורח!!! (ל"ת)
    מדינה=חאלתורא 06/06/2013 18:35
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 13.
    תוחלת חיים
    שכיר חושב 06/06/2013 18:31
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ללא ספק תוחלת החיים עולה. ויש בעיה אמיתית של עלות הפנסיות של כולנו. אבל הפתרון לא כל כך פשוט. לאנשים מעל גיל 45 כבר קשה למצוא עבודה. אז ההצעה הנוכחית פירושה לגזור מוות ברעב על חלק מהאוכלוסיה. לכן יש ליצור מבנה חברתי תעסוקתי המייצר מקומות תעסוקה אטרקטיביים לאוכלוסיה הבוגרת יותר. זה האתגר - והוא אתגר כלכלי חברתי לאומי!
    סגור
  • 12.
    שהממשלה תחזיר לביטוח לאומי את הכסף
    עינת 06/06/2013 18:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם היום כל אחד יכול לפרוש מתי שהוא רוצה אם יש לו עבודה בכלל ,מדובר בכספי הקיצבה של הביטוח הלאומי שהממשלה לקחה משם כספים וכעת אין מספיק לגיל פרישה כלומר הממשלה עושה תספורת לנשים כמו דנקנר ותשובה אז איפה בעצם הכסף ??אני עדיין מחכה לתשובה של יאיר לפיד.
    סגור
  • 11.
    גב דר פלוג: האם התכוונת לגברים ?????????????????????
    כותבי תרחיש11-12-13 06/06/2013 18:10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כי אירגוני המגדר השני מתנגד !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 10.
    לוקחים יותר כסף מקטינים את הזכויות ומעלים את גיל הפרישה
    שכיר שדוד 06/06/2013 18:04
    הגב לתגובה זו
    10 1
    נמאסתם כבר, תעלו את הגיל ל100 ואז לא יהיה צריך להחזיר כלום. לבטל את הפנסיה חובה, נמאס שמוצצים את כספנו.
    סגור
  • 9.
    היגיע הזמן שהמוגבלת הזאת תדאג שהדולר יעלה
    קולומבו 06/06/2013 17:52
    הגב לתגובה זו
    15 0
    ולא לדאוג שלא נצא לפנסיה בכלל -היא רוצה שנצא מהעבודה ישר לחברה קדישא ....
    סגור
  • 8.
    החצופה שיושבת על פנסיית עתק תקציבית מעיזה להטיף
    נמאס משכמותך 06/06/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
    21 0
    להעלאת גיל הפרישה. היא כמובן מתעלמת מהעובדה שבשוק העבודה הישראלי אנשים בני 50 כבר לא מוצאים עבודה , של לדבר על בני 60. ומה יעשו עד גיל הפרישה שרק הולך ועולה ? יחטטו בפחים? יגורו ברחוב?
    סגור
  • 7.
    אין מנוס? תקצצי בשכר האדיר שלך ושל חבריך ואפשר לצאת
    מנקה אסלות בבנק ישרא 06/06/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
    13 0
    לפנסיה כבר בגיל 60. היא רוצה שהמנקה של המשרד שלה תעבוד עד גיל 70 כדי לממן לה את שכר התענוגות שלה.
    סגור
  • 6.
    נכון הגיע הזמן להעלות את גיל הפרישה לאנשי הצבא ל 67
    צדק 06/06/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    10 0
    כמו לכולם
    סגור
  • 5.
    קרנית פלוג
    xipr28 06/06/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ד"ר לטמטום אם נמשיך לעבוד מה יהיה על הצערים אם כל המקמות יהיו תפוסים ע"י סניורים ד"ר חלם של לכלכה את ידיה בשום מקום ועכשיו כאשר מריחה אולי את כיסא הנגיד מרשה לעצמה לדבר שטיות
    סגור
  • 4.
    דר פלוג
    ברוך 06/06/2013 16:00
    הגב לתגובה זו
    7 0
    קל לה לדבר ולעבוד אם מזגן ותנאים משוגעים מה איכפת לה אם אחרים יסבלו היא חושבת שלכולם קל כמוה היא מעוניינת שתגיעו ישר לבית קברות בלי לזכות לפנסיה וביטוח לאומי גברת פלוג אפילו בתפילות של היהודים כתוב הפסוק על תשליכינו לעת זקנה ככלות כוחינו על תעזבינו
    סגור
  • 3.
    למה אין מנוס? יש פתרון
    אחד שמבין 06/06/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
    3 1
    להעיף לניו זילנד עם פנסיה תקציבית את כל הרופאים האחיות הדיאטניות והפיזיוטרפיסטים. כאשר הם בני 40. ואז לא תצטרכו להעלות את גיל הפנסיה. ועל הדרך גם להפחית את המס על סיגריות ודלק מזהם.
    סגור
  • 2.
    לפי בנק ישראל והאוצר
    ניקל 06/06/2013 15:58
    הגב לתגובה זו
    9 0
    כדאי שגיל הפרישה יהיה... 120 ככה ימותו הזקנים מרעב מהר יותר ולא נצטרך להוציא עליהם כסף... אבל אסור לשכוח לקחת מהם הרבה כסף במשך 120 שנה !!! מדינה מקולקלת עם מנהיגות מרושעת.
    סגור
  • 1.
    לפני שהיא פותחת את הפה שלה צריך לשלוח אותה
    עוד חזירה 06/06/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
    22 0
    לעבוד במפעל בעמידה 8 שעות ולקבל שכר מינימום עוד פרת בשן מבית מדרשו של ביבי הפחדן. ממשלה של חזירים איזה גועל בא לי להקיא מכל הפלצנים ששולטים עלינו פה .
    סגור