סם ברונפלד: "אני מעז להתנבא - במוקדם או במאוחר השפל הזה במחזורי המסחר בת"א יחלוף, מתי? לא ברור"

יו"ר הבורסה אמר את הדברים בכנס איגוד החברות הציבוריות. ועוד הוא אמר שם - "משפל לשפל בבורסה כוחנו עולה"
 |  (49)
שאול ברונפלד, צילום: Bizportal
הבורסה בת"א מתייבשת, ומחזורי המסחר הדלילים מפיחים געגועים אל שנת 2007. מחיקתה של {מלאנוקס} מהבורסה צפויה להחריף את המגמה ואת היעדר העניין של המשקיעים באשר להתפתחויות בבורסה באחד העם. יו"ר הבורסה, שאול (סם) ברונפלד הגיב לביקורת הציבורית הנוקבת ביחס למצבה של הבורסה הישראלית.

ברונפלד התייחס להתייבשות הבורסה בת"א. לדבריו, אני רוצה לדבר על הקונסנזוס בדבר התייבשות הבורסה, אני לא רופא, בסך הכל כלכלן. עולם המושגים של הכלכלנים מתאים יותר כדי לתאר את התופעה. מה יש לנו משנת 2007 או משנת 2008, הזיהוי המדויק של תחילת התהליך הוא לא קריטי. מאז יש לנו ירידה בהנפקות החדשות הותיקות ועלייה במחיקה מרצון של חברות. מחיקה מרצון חברות לא קשורה לשפל".

ברונפלד התייחס לשנות השפל של הבורסה בת"א ולקשר בינן לבין מחזורי המסחר. לדבריו, "בשנים 2002-2003 היינו בשפל בבורסה בתל אביב. בשנים 1995-1994 היה משבר בקרנות הנאמנות. התופעה של מינוף והשקעות מסוכנות. משפל לשפל בבורסה כוחנו עולה. מחזורי המסחר גבוהים כשמעבירים את קו המגמה של מחזורי השפל בבורסה. השפל הוא תופעה זמנית והיא תמיד תקרה. בכל השפלים בבורסה הדינמיקה הייתה זהה"

"השוני בין המשברים היה בדרך כלל הסיבה היא השפיעה על משך השבר. לעניות דעתי הקונסנזוס – האכזבה והייאוש שמנסרים בחללו של שוק ההון הישראלי כבר שנה וחצי שנתיים, לא שונים מהשפלים הקודמים. אותה הרגשה ואותם דברים שהיו בעבר נמצאים גם היום, תמיד הייתה התחושה שמצדה לא תקום. אני מעז להתנבא כי במוקדם או במאוחר גם השפל הזה יחלוף, מתי? לא ברור, באיזה קצב? לא יודע".

"אני אומנם לא פסיכולוג אך להערכתי קיימת תחושה כללית לפיה למה זה היה מגיע לנו? הרי בסך הכל היינו בסדר. לא היה לנו אנרון ולא היה לנו ליהמן אז למה מגיע לנו השפל הזה". לדבריו, "אומנם 'הגויים חירבשו את הכל' אך גם אצלנו הייתה בעיה של צמיחה ובעיות אחרות. ישנן מספיק סיבות טובות לכך שהבורסה בת"א חווה שפל".

לסיכום, ציין ברונפלד כי "לעניות דעתי לא נותנים מספיק משקל לצעדים שיגדילו את מספר המניות הטובות הנסחרות בבורסה. הסיבה העיקרית היא הגידול בהיצע החברות הטובות והגדולות. אם לא יהיו לנו הרבה חברות כל הביקושים שבעולם לא יעזרו. "כיצד הבורסה תוכל לצמוח בשנים הקרובות ללא גידול בהיצע החברות הגדולות?".
תגובות לכתבה(49):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 43.
    אלי לוזגרט
    אלי לוזגרט 04/06/2013 21:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי .
    סגור
  • 42.
    מתישהו זה יעלה... מקסימום בינתים אני אמשוך משכורות
    אזרח 04/06/2013 20:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקסימום עוד שנתיים זה לא ילך תעיפו אותי. מה אכפת לי מחברות ישראליות...... מה אכפת לי שלא מגייסים פה שקל וכולם רוצים להסחר בחול...מה אכפת לי מרגולציה... מה אכפת לי ממס רווח הון... אני אאריך את שעות המסחר זה בטח יעזור. אולי גם נעלה את המעמ בעוד אחוז אלה בטוח פתרונות טובים...... בוא נמשיך לדלג מעל הבורות במקום לכסות אותם, בינתים אפשר למשוך משכורות שמנה ולמרוח זמן.
    סגור
  • 41.
    ליושב ראש בורסת חלם
    הסטוריון 04/06/2013 00:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחזורים לא יעלו משמעותית גם בעוד 100 שנה אם כל הדיבורים. 1. נדרש להוריד מס הבורסה מידית 2. להפסיק השורטים על היתר ותא100 3. לא לאפשר לבעלי שליטה להוציא את החברות בגרושים דבר איתי
    סגור
  • 40.
    הכל בגלל שנכנסתי... (ל"ת)
    סאקו 03/06/2013 22:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    מזל שהוא לא רופא (ל"ת)
    ff 03/06/2013 22:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    עשיתי טעות.....מכרתי קבוצת דלק וקניתי בזק
    משה ששון ישר 03/06/2013 18:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קבוצת דלק עלתה היום ביותר מ 2% ובזק ירדה ביותר מ 2%
    סגור
  • 37.
    עוד לכך ש 1500 אפשרי בקרוב
    עילוי ירוק 03/06/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תודה לך סם על הרמז העבה, אחרי הירוק העז היום ברור לי שה 1500 במעוף כבר מאחורי הפינה. תודה לך ולפישר שאתם עושים עבודה מדהימה. אם מנהיגים כל כך מוצלחים לא פלא שאצלנו לא קורסת הבורסה כמו ביפן.
    סגור
  • 36.
    להוציא את כל החזרזירים לככר העיר
    מושון 03/06/2013 16:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ולהצליף בהם למען יראו וירעו
    סגור
  • 35.
    פשוט בושה שזו תגובה של יושב ראש
    משיח 03/06/2013 16:13
    הגב לתגובה זו
    31 0
    בתשובה לשאלה מדוע הבורסה מתייבשת צריך לשים תמונה שלו ושל אסתר
    סגור
  • 34.
    בזק יורדת .....באסה...
    זאוס משיח שוקי הון 03/06/2013 16:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    )-: כיוותי לפחות שתגיע לשער הקנייה שלי 510
    סגור
  • טען עוד
  • 33.
    אולי הוא מריץ משהו מאחורי הקלעים...
    צפוני ג 03/06/2013 16:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בפעם האחרונה המחזורים גדלו כי ביבי לקח לפנסיות את האגח המיועדות והמפקח על הביטוח אמר להם לא להשקיע יותר מדי כסף בחול. אולי ברונפלד יודע משהו שלא מספרים לנו, איזה חקיקה שתעביר את כל תקציב המדינה דרך הבוסה או משהו.
    סגור
  • 32.
    לתת פטור ממס למוכרי מניות שהחזיקו בהתמד יותר מ-7 שנים !
    pan 03/06/2013 15:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה במקביל לפטור ממס למוכרי דירות פעם ב-4 שנים ובכך לעודד הציבור להשקיע בבורסה, ובמקביל להוריד מיסוי בורסה!
    סגור
  • 31.
    עוד טיפש שרק מקבל משכורת עתק ומגרבץ במשרד כל היום (ל"ת)
    תום 03/06/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
    35 0
    סגור
  • 30.
    אדון ברונפלד אתה פשוט מגוחך!!!
    א 03/06/2013 14:49
    הגב לתגובה זו
    39 0
    מה נראה לך שהזרים שעובדים כאן פראייארים? נראה לך שהם עזים טיפשות כמו המוסדיים כאן ואני מתכוון לכך!! אצלנו הרוב המוחלט של אלה המנהלים עשרות מיליארדים הם פשוט אפסים, תרתי משמע! כי מה איכפת להם ? הם מקבלים את המשכורות שלהם בלי כמעט התייחסות לפעילות שלהם, וככה האוכל חינם האדון ברונפלד, מעניין אותי לדעת אם החוכמות שלו ושל הגברת המהוללת ובכלל של כל הגוף בראשו הם עומדים, היו עוברת בבורסות בארה"ב,... שניהם היו מקבלים בעיטה בתחת והביתה! ביחד עם שלושת רבעי האוכלי חינם. בושה וחרפה! פשוט בושה!
    סגור
  • 29.
    גם לא רופא וגם לא כלכלן איך קיבל 2 מליון ש"ח (ל"ת)
    alex 03/06/2013 14:14
    הגב לתגובה זו
    61 0
    סגור
  • 28.
    אני מנבא שמדד המעוף יגיע ל-3000 נק'.מתי? לא ברור
    צ'קמוק 03/06/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    63 1
    לא יאומן שאנשים כאלו מנהלים אותנו...
    סגור
  • 27.
    הבל הבלים ! היום יש אלטרנטיבות שפעם לא היה
    חיים 03/06/2013 13:54
    הגב לתגובה זו
    30 1
    הסוחרים פשוט ברחו לסחור בחו"ל . במסחר בחו"ל יש יותר נפח מסחר מאשר בארץ .ע"מ לצאת מהשפל לא מספיק להתנבא. צריך להיו קצת יצירתי . למשל לבצע דיפרנסציה במס על הבורסה. לדוגמא להוריד את המס על הבורסה בארץ ולהעלותו במסחר בחו"ל. או דרך אחרת, אך לא מספיק לשבת ולהתנבא ,לא בשביל זה יש לו את התפקיד !
    סגור
  • 26.
    זה כמו לומר "אני מאמין שיהיה אור"מתי?אולי מחר בבוקר (ל"ת)
    הליצן 03/06/2013 13:42
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 25.
    הנבואה ניתנה לשוטים הוא שוטה הכפר !!! (ל"ת)
    איש הזוי 03/06/2013 13:41
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • אתה טועה:לא הוא השוטה אלא אנחנו
    המציל 03/06/2013 15:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ציבור המשקיעים.הוא וידידתו הזקנה קוטפים קופון אדיר ללא מאמץ נכר והעקר שלא להרגיז את חברי הבורסה כדי שהקופון ימשיך לזרום.ככה נראה כל שוק ההון על כל מגזריו כולל התקשורת הכלכלית וכולל הרגולטורים הממתינים לעבור לאחד הטייקונים.ומי שמשלם על כל זה הם המשקיעים הפרייארים.
    סגור
  • 24.
    כנס ברונלפד
    אש במכתש 03/06/2013 13:41
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סם הקוסם - איזה ביטוי מהמם,קראתי וקראתי ובסוף הבנתי על מי אני צרך לרחם,רק כשתדע את התשובה תאמר את זה לכולנו כדי שנוכל לצלם ואולי סוף סוף נרוויח כמה ג'ובות כדי שיהיה לנו במה לשלם,עד אז נותר לנו רק לצעוק - אוי למען השם
    סגור
  • 23.
    טמבל מי שבבורסה .הבורסה צריכה שינוי גדול. לבנתיים
    עדיף שתיתפטר. 03/06/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הוא נהנה מתנאים מעולים מה איכפת לו ? ?
    סגור
  • 22.
    השפל יחלוף לאחר העימות עם איראן אז הזרים יחזרו
    גמבו 03/06/2013 13:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שנוריד מאיתנו את המטורפים האלה
    סגור
  • 21.
    באסה בזק יורדת באסה
    זאוס נשיח שוקי הון 03/06/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    קניתי 5 שח למנייה
    סגור
  • 20.
    תגידו ? הבנאדם לא רואה שיש מס גבוה שמדכא פעילות ?
    נחמה 03/06/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    10 0
    ועל זה הוא מקבל שכר ובונסים כאלה . הזוי
    סגור
  • 19.
    אשרי המאמינים (ל"ת)
    חלום בהקיץ 03/06/2013 13:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 18.
    זה פשוט אידיוט גמור!מה אבשר לצפות מהחמור כזה!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    alex 03/06/2013 13:12
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 17.
    הכותרת הכי מצחיקה שהתפרסמה בביזפורטל אי פעם
    דני 03/06/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    19 0
    "אני מעז להתנבא - במוקדם או במאוחר השפל הזה במחזורי המסחר בת"א יחלוף, מתי? לא ברור" פאתתתתתתתתתטטטטטטטטטט
    סגור
  • "...מתי? לא ברור" חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    מיכל 03/06/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • עוד מהנאום שלו.הגויים חירבשו הכל".זה לא דביל??????????? (ל"ת)
    alex 03/06/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 16.
    ברונפלד - קח את אסתר ותעוף! (ל"ת)
    אבי 03/06/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 15.
    מציע להוריד לו את השכר כי הבורסה בשפל
    אנונימי 03/06/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    17 1
    ולהעלותה שוב כאשר תשוב הבורסה לפרוח,
    סגור
  • 14.
    הוא מתעלם מהסיבה העיקרית של המס הגבוה על הרווחים. מוזר? (ל"ת)
    אנליסט עממי 03/06/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 13.
    רק תראו איזה אדיוטים מנהלים את המדינה
    אנונימי 03/06/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
    31 0
    אים התבטאות כזאת מייצגת את רמת המנהלים חברות ציבוריות , ממשלתיות, סמי ממשלתיות. זה מראה על יהירות וזחיחות . כנראה שאין לו ממה לפחד. הוא מוגן ע"י האליטה השלטונית/ ממונית של המדינה. תחי מדינת ישראל. כנראה שהיא תזדקק לזה בזמן הקרוב
    סגור
  • 12.
    גם עמלות הקניה והמכירה הגבוהות תורמות להתייבשות (ל"ת)
    רני 03/06/2013 12:56
    הגב לתגובה זו
    45 1
    סגור
  • כאן אתה אשם. לך לבנק תריב איתם ותאיים לעזוב תראה יורידו (ל"ת)
    נחמה 03/06/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 11.
    בשתי מילים - לך הביתה...
    ניקל 03/06/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    43 0
    ובשלוש מילים: לך הביתה היום... ואל תשכח לקחת אתך את הגב' השמנה. כן, גם היא היום...
    סגור
  • 10.
    חבל שמר סם ברונפלד לא מתייחס לסוגיית הרגולציה
    אילן 03/06/2013 12:51
    הגב לתגובה זו
    11 0
    זה נכון שהבורסה לאורך השנים עובדת בגלים אבל מעולם לא היתה כאן רגולציה אכזרית שהיא בתכלס מנגנון להשמדה עצמאית של שוק ההון. (ראה סיפור מלאנוקס מאתמול)
    סגור
  • 9.
    תעלו את המס ל-50%
    נסראללה 03/06/2013 12:50
    הגב לתגובה זו
    17 0
    אל תאפשרו קיזוז מס הכנסה מעבודה בגין הפסדים והבורסה תיפרח,המחזורים יגיעו לשמיים. הי ברונפלד!!! אנחנו באותה פלנטה? מאות אלפי שקלים נכנסים לכיסך אבל לדבר שטויות...גם אני הייתי אומר כמוך עם שכר כמו שלך.
    סגור
  • 8.
    אחרי שיהרסו את השוק לגמרי ויתחילו בורסה חדשה - יהיו מחז (ל"ת)
    אז הוא צודק 03/06/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 7.
    כל מילה שנאמרה נכונה. תמיד היו תקופות שפל והתאוששות. (ל"ת)
    זאב 03/06/2013 12:46
    הגב לתגובה זו
    0 10
    סגור
  • 6.
    האיש משורר! (ל"ת)
    אני 03/06/2013 12:44
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 5.
    מס מס ומס להוריד ומיד !!! (ל"ת)
    banjil 03/06/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 4.
    תעלו את המס ל 30% - והמחזורים באמת ייעלמו לכם העם כועס
    אתה צודק 03/06/2013 12:42
    הגב לתגובה זו
    27 0
    גזלתם את כספינו לחינם. ועדת טרכטנברג היא כמו מי שמינה אותה ביבי. בתערבות אייל גבאי שדפקו את העם. את כל ההטבות שנתתם לזוגות הצעירים לקחתם בחזרה שיחדתם את החלק הצעקני שבעם העיקר שיהיה לכם שקט בעצם רימיתם גם אותם. למה אדם שמושקע בבורסה כי אין לו פנסיה צריך לממן את הילד בן השלוש? מה עם המפוטרים בני ה50? מה עם האלמנות? מה עם הזקנים? נבלות!!!!!!!
    סגור
  • 3.
    יש לטפל העודף הרגולציה ובאפליית הרגולציה!
    די לעודף הרגולציה! 03/06/2013 12:41
    הגב לתגובה זו
    21 0
    די! זה בלתי שפוי! יש לטפל ברגולציה הרצחנית!
    סגור
  • 2.
    גם החיים הם זמניים... בת יענה שכמוך...
    ינתי פרזי 03/06/2013 12:31
    הגב לתגובה זו
    10 0
    עודף רגולציה ועודף מיסוי, ומסחר לא הוגן של מכונות וכמה שחקנים בודדים הרגו את שוק ההון הישראלי. תוציא את הראש מהחול...
    סגור
  • 1.
    מנותק מהמציאות, 25% מס, לא יהיה בורסה!!!!!!
    ש. לוי 03/06/2013 12:25
    הגב לתגובה זו
    27 1
    תורידו את המס והמחזורים יגדלו !!!!!!!!!
    סגור
  • סם לא מבין בורסה
    בבי 03/06/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אין לו מושג בשוק ההון
    סגור
  • ראית חזיר שנהפך לפרה? הם לא יתנו לנו כלום (ל"ת)
    הם לא יורידו 03/06/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור