המיסים שוברים את העם? מדד אמון הצרכנים ברמת המשבר של 2008-2009; 45% מהציבור - זמן גרוע לקניית דירה

הציבור הישראלי פסימי מתמיד - 52.3% סבורים שמצבם הכלכלי יהיה רע יותר בעוד חצי שנה, 53.6% - ישראל צועדת בכיוון הלא נכון
 |  (24)
שטרות שקלים, צילום: Getty images Israel
מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר, הבוחן את תפיסת הציבור בנוגע למצבם הכלכלי ממשיך לרדת בצורה חדה ולפי כלכלני בנק הפועלים הגיע לשפל של תקופת המשבר הכלכלי העולמי של 2008-2009.
המדד צנח בחודש מאי ב-8.6% לרמה של 113.8 נקודות (אפריל 2002=100).

44.2% מהנשאלים טענו כי מצבם הכלכלי כיום רע, זאת לעומת 34.2% בחודש אפריל, 33.3% בחודש מארס ו-32.6% בפברואר 2013. 16.8% מהנשאלים אמרו שמצבם הכלכלי טוב, לעומת 22.2% באפריל, ו-38.4% ציינו כי מצבם בינוני. בסך הכול ההפרש בין אלו שמצבם טוב לאלו שמצבם רע הוא 27.4%, לעומת 5.8% בפברואר, 7.9% במארס ו-12% באפריל.

הנשאלים משדרים פסימיות רבה לגבי העתיד – 52.2% סבורים שבעוד 6 חודשים המצב יהיה יותר רע, לעומת 12.8% הסבורים כי המצב יהיה יותר טוב, מדובר בהפרש של 39.4% בין מצב טוב למצב רע, לעומת פער של 29.8% באפריל -17.9% בלבד במארס 2013.

והאם כעת זמן טוב לרכוש דירה? 44.9% סבורים כי כעת זמן לא טוב לרכוש דירה ו-11.2% בלבד סבורים כי כעת זמן טוב לקנות, פער של 33.7%. באפריל הפער עמד על 24.6% ובמארס על 21.9%.

ומהי תחושת הציבור על כיוון המדינה? 53.6% סבורים כי ישראל בדרך הלא נכונה, זאת לעומת 40.9% בחודש שעבר ו-35.8% סבורים שהיא בדרך הנכונה, לעומת 49.1% בחודש שעבר.

נציין כי בארה"ב מנגד נרשמה בחודש מאי עלייה של 7.2 נקודות במדד אמון הצרכנים של הקונפרנס-בורד. רמת המדד היא הגבוהה ביותר מזה כחמש
שנים. השיפור באמון הצרכנים מפתיע בעוצמתו נוכח העלאות המסים בתחילת השנה, והוא כנראה הושפע מהתאוששות בפעילות הכלכלית
בכלל ובשוק העבודה בפרט.

כלכלני בנק הפועלים מוסרים כי מדד אמון הצרכנים נמצא מזה יותר משנה במגמת ירידה והחודש נרשמה בו ירידה חדה במיוחד. "רמת המדד כעת דומה לזו ששררה בתקופת המשבר בשנים 2008-2009. ירידה חדה נרשמה הן בתפיסת המצב הנוכחי והן במצב בעוד שישה חודשים.

"אנו מעריכים כי הפגיעה באמון הצרכנים מקורה בחשש מהשפעות ההעלאה במסים והקיצוץ בתקציב על ההכנסה הפנויה וכוח הקנייה של הציבור. האינדיקטורים הכלכליים האחרונים, שפורסמו על ידי הלמ"ס, מצביעים על רפיון בביקושים לצריכה: הפדיון בענפי המשק וכן המכירות ברשתות השיווק נמצאים במגמת ירידה. סקר כוח אדם הראה עלייה בשיעור האבטלה לרמה של 6.9% באפריל לעומת 6.6% בחודש הקודם. אנו מעריכים כי ההאטה בביקושים לצריכה עשויה להתגבר בחודשים הבאים עם יישום צעדי הריסון. יש להדגיש כי הצריכה הפרטית היא אחד ממנועי הצמיחה העיקריים במשק והיא מהווה כ-60% מהתוצר."

מדד אמון הצרכנים מחושב מידי חודש על ידי חברת TNS טלסקר, על סמך סקר בקרב 1,000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל. סקר זה נערך בישראל החל מאפריל 2002 .
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    אולי המחירים לא , אבל אני כן יורד מהארץ, נשבר לי ה-ז !
    שרון 09/06/2013 19:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה אפשר לסבול פה ...
    סגור
  • 16.
    טעות! מחירי הדירות בתל-אביב לא ירדו
    הדס 03/06/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה כל כך לא נכון להגיד המחירים ירדו כשהביקוש ירד - דבר שלא יקרה בתל-אביב רבתי שם המחירים תמיד יהיו גבוהים, אז אם כבר עדיף לקנות עכשיו
    סגור
  • 15.
    לפיד הבטיח חזרה למחירי 2007 - רק אז נקנה (ל"ת)
    מחכים 02/06/2013 19:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 14.
    עושים מיליארדים ע"ח העם הפראייר=בועהבפיצוץ בפני הגנבים! (ל"ת)
    בנק,קבלן,ממשל=גנבים 02/06/2013 14:34
    הגב לתגובה זו
    23 0
    סגור
  • 13.
    האידיוטים הכי גדולים הם זוגות הצעירים שקונים היום דירה
    איה 02/06/2013 12:45
    הגב לתגובה זו
    10 0
    האידיוטים הכי גדולים הם זוגות הצעירים שקונים היום דירה ראשונה. עבור אותו הסכום שהם משלמים היום, יאכלו לקבל בעוד שנה דירה פי 2 יותר שווה. אפילו משכורת של מנכ"ל במשך 10 שנים לא תכסה פער כזה. אממה, הם לא יודעים לקרוא את האזהרות על הקיר
    סגור
  • 12.
    צריך לעשות הפגנה של 500,000 איש
    דני 02/06/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    13 1
    ולעלות לכנסת בירושלים להיכנס לתוכה ולהוציא החוצה את כל הכלבים השוטים שמשחקים בנו ובכסף שלנו!!!!!!! להעיף החוצה את כולם וגם את ביבי ושטייניץ שהרסו אותנו בקדנציה הקודמת!! נמאס מהם וכמעט מכולם שם!!! הכל מושחת במדינה הזאת!!!!
    סגור
  • או או, זאת הדרך...
    רק ככה 09/06/2013 21:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להוציא אותם מהאוזניים את השוטים. אחד שמבין :)
    סגור
  • 11.
    לאור המצב הכלכלי הקשה בארץ, אני מציעה לכולם
    אחת שמבינה א 02/06/2013 12:08
    הגב לתגובה זו
    10 0
    פשוט לצמצם ולחסוך, קנו רק מה שאתם צריכים, אל תבזבזו כספיפ על מותרות שאינן הכרחיות, אני בטוחה שנעבור את התקופה הקשה הזו בשלום ונדע ימים טובים ויפים יותר...
    סגור
  • אם כולם ינהגו כהצעתך אז המיתון יתחזק ויהיה לנו קשה יותר (ל"ת)
    אלי 02/06/2013 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אחלה רעיון, בוא נבזבז עוד מהכסף שאין לנו היום
    סתם אחד 03/06/2013 03:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועוד הרבה מהכסף שלילדים שלנו לא יהיה מחר העיקר שלא יהיה מיתון
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    ארץ מעכלת אזרחיה
    איציק 02/06/2013 11:54
    הגב לתגובה זו
    10 0
    בכיתה של נכדתי......מ ה ג ר י ם...8 חברים...אם הייתי היום אחרי צבא.....לא הייתי נשאר דקה....ומה אין מס על השכרת דירות.....כי להם....לכולם יש....דירות במימון העם....עד שלא יהיה..יןם הבסטיליה ....לא ישתנה מאומה ........
    סגור
  • 9.
    מעניין שתמיד נשארים כמה אידיוטים שקונים דירה בימים אלו
    מיכל 02/06/2013 11:46
    הגב לתגובה זו
    25 0
    אח"כ הם בוכים. הכתובת על הקיר, רק אידיוט לא רואה שמחירי הנדלן יצנחו. הרי מחיריהנדלן היום הם הועה לכל הדיעות, והרי אם מחירי הדירות יעלו, אז הממשלה הלכה פייפן, כי יש גבול להבלגה של הציבור. נראה לכם שהחכ"ים יותרו על הכיסא?! וברגע שמחירי הדירות יתחילו לרדת, הרי שמדובר במדרון ירידות חזק ביותר. אז בחיאת, אל תגידו שלא הזהירו אותכם
    סגור
  • 8.
    מה שמטריד אותי הוא :
    K.Z 02/06/2013 11:20
    הגב לתגובה זו
    10 0
    כיצד מצליחים חסרי האחריות מצמרת האוצר , לאתר את הטמטום של ראש הממשלה ושר האוצר , ולהעביר את התקציב על כל הדוקרנים שבו... ? יותר גרוע ? כיצד הכנסת, האופוזציה, ההסתדרות, לא עולים על בריקדות יחד עם העם.... הלא מה שהחבורה הזאת עושה הוא למעשה ג'נוסייד של כל מי שאינו עשיר.
    סגור
  • 7.
    הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם.
    הציבור מטומטם ולכן 02/06/2013 11:13
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם. מה שבא בקלות כה רבה - באותה הקלות יעלם. האזרח הדטן נאלץ לשלם בגדול ואותי מעניינת שרה יותר.מהכל. הולך למילואים וסופר את הכסך של לפיד וביבי. מטומטמים מתי תבינו שיש שתי אפשרויות: א. לצאת מייד מכל השטחים, לקצץ את תקציב הביטחון בחצי, להפריד.מיד את הדת מהמדינה ולהפסיק לממן את מוסדות הדת, לבטל את כל מונופולים: חברת חשמל, נמלים, לפרק את ההסתדרות שדואגת רק לועדים החזקים במשק. ב.מדינת עולם שלישית ומותה של המדינה. ציבור הקליריקלי מוכה המשיחיות הגזענית כבר החליט. להתראות בניסיון הבא להקים מדינה המבוססת על דת וגזע...
    סגור
  • 6.
    חברי ממשלה וכנסת אתם בשידור חי נא להתנהג בהתאם
    אחד מהעם 02/06/2013 10:59
    הגב לתגובה זו
    7 0
    החיים כאן זה לא תוכנית ריאלטי .. ולבוחרים כמו שאתם רואים נמאס שהבורסה מתה על חשבון הנדלן הפורח ,יש כאן רגולציה והצעות חוק שמבריחה את החברות והורגות את הבאר שכולם שותים ממנה ,אז בפעם הבאה לפני שאתם אומרים שיש לנו כלכה חזקה ,תתמכו את המילים שלכם במעשים .
    סגור
  • 5.
    בעלי הדירות חוגגים פטור ממס על השכרה מעניין למה לא
    מיסים? 02/06/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
    12 1
    פוגעים בהם. ניחוש גם הם מרויחים מזה
    סגור
  • 4.
    אנחנו במיתון
    רוני 02/06/2013 10:51
    הגב לתגובה זו
    11 0
    ובדרך לפיצוץ הבועה, חברים לא לקנות דירות! זאת תהיה טעות פאטאלית
    סגור
  • 3.
    עוד לא הבנתם? א נ ח נ ו ב מ י ת ו ן ! ! ! (ל"ת)
    ינתי פרזי 02/06/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
    23 0
    סגור
  • אסור להגיד את המילה הזאת הכלכלה פה מהממת!!!!
    שששששששש 02/06/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    10 3
    בגלל זה ביבי רק בזבז סליחה.... שיחד את מצביעיו ואנחנו ממשיכים לשלם על זה
    סגור
  • אני המום (ל"ת)
    חסר דיור 02/06/2013 15:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    לתת לפופוליזם לנהל את הכלכלה - מעשה לא אחראי
    אלי 02/06/2013 10:33
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אבל מה לעשות שהעדר חסר המוח הולך אחר הפופוליסטים וזה מה שאנחנו מקבלים.
    סגור
  • הפופוליזים לא יתן לאיש הקטן כלום להפך יפגע בנו יותר
    זה לא רק הפופוליזים 02/06/2013 10:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כי המדינה תקח לכיסה את כל הכספים שלנו ותבזבז אותם בינתיים אנחנו לא נקבל כלום כי המניות ירדו ואיתם כל תיק ההשקעות שלנו בקופות הגמל והפנסיה והמשקיע הקטן לא יראה כלום לא דיבידנד ולא רווח ולא בטיח רק ישלם 25% מס
    סגור
  • 1.
    להוריד מיד מס חברות + מס רווח הון
    אבי 02/06/2013 10:30
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אחרת אין שוק הון אין כלכלה אין הכנסות אין הנפקות. בעצם אין כלום !
    סגור
  • למכר גז ואת כיל (ל"ת)
    וגם 02/06/2013 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור