22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה נפלה 4.2% >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה של 9% מהשיא בתחילת שבוע, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

זליכה תוקף את לפיד: "בא נער הפוסטר ומעלה מיסים, התוכנית הזו לא תקטין את הגירעון - אלא רק תאיץ את המיתון"

פרופ' ירון זליכה, החשב הכללי לשעבר, הבוקר בשיחה עם Bizportal מתייחס לתקציב שעבר בממשלה. "לפיד נתן את המכה הרביעית"
 |  83
סערת התקציב
Share
על רקע הגזירות הכלכליות ונתוני ה-OECD שקבעו כי שיעור העוני בישראל הוא הגבוה במדינות הארגון, נמשכות התגובות למהלכיו של שר האוצר, יאיר לפיד, גם בחוג האקדמי. דיקן הפקולטה למנהל עסקים וראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו, ירון זליכה, תוקף בחריפות בשיחה עם Bizportal את הדרך בה מתמודד לפיד עם הגרעון כשאמר: "אין לתוכנית הזו אופק".


זליכה מנה את הסיבות לכישלונה הצפוי לדעתו של התוכנית: "אי אפשר לבחור מדיניות כלכלית בלי לבחון תחילה מה המניעה להאטה החמורה שתוקפת את המשק בשנתיים האחרונות והמניע לכך הנו קיטון בצריכה הפרטית. כשבודקים אותה רואים שהיא נובעת מפגיעה משולשת כשבראשה
ריבית
ריבית
הפיצוי הכספי הניתן על ידי לווה למלווה על
נמוכה מדי שגרמה לעליית מחירי הדיור שהביאה לכך שלזוגות צעירים והוריהם קשה יותר, שהרי מחיר הדירה הממוצעת טיפס בחצי מיליון שקל. הצריכה השוטפת נפגעה כתוצאה מעלייה בחיסכון למימון מחיר הדירה המאמיר. אנחנו מדברים על מאתיים אלף משפחות שירדו בצריכה בחצי מיליון שקל שזה 100 מיליארד שקל בצריכה עתידית אם נהוון את זה לעשרים שנה - זו מכה של חצי אחוז לתוצר לשנה."

זליכה מוסיף למנות את הסיבות להאטה במשק: "דבר שני היא העלייה במחירי מוצרי היסוד שהעיבה על משפחות חלשות שהנטייה השולית שלהם לצרוך גבוהה. נוסף על כך, המדינה העלתה רק בשנה הקודמת את המיסים ב-18 מיליארד שקלים. כך שנגלה 'שוק משולש' לצריכה הפרטית שהביא להאטה ופגיעה בהכנסות הממשלה ממיסים ולכך שהגרעון רק האמיר."

על הגזירות הכלכליות שבאות אחרי אותן שנתיים קשות, אומר זליכה כי "כעת בא נער הפוסטר, יאיר לפיד, ומעלה מיסים בעוד 20 מיליארד שקלים. הצריכה הפרטית מקבלת מכה רביעית ואילו הציפיות של הצרכנים והשכירים מהחברות הקטנות והבינוניות מקבלות מכה ניצחת. מה שצריך להטריד קונקרטית בתוכנית הכושלת המוצעת היא שלא זו בלבד שאין בה מחוללי צמיחה, אלא יש בה האצה של מחוללי המיתון שנקטה בהם הממשלה הקודמת. שנית, אין בתוכנית כל התייחסות להשלכות על שיעורי העוני ושלוש, אין לתוכנית הזו אופק, מכיוון שהיא לא תקטין את הגרעון, ואז, מה יעשה לפיד בהמשך? יעלה את המע"מ לעשרים אחוזים? יקצץ עוד מחצית מקצבאות הילדים?

לסיכום אמר זליכה: "אי אפשר להוציא משק ממיתון כאשר האוצר איבד את אמונו של הציבור בהתחייבויות שלו. גם תוכנית כלכלית טובה זקוקה לאמון הציבור בכדי להצליח. "
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

83 תגובות ב-69 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
69 אבנר 13/10/2013 13:46 זליכה חבל על כל יום שאתה לא מנהל את האוצר (ל"ת)
68 חן 13/10/2013 13:45 מי המגיבים האם הם עוזריו של לפיד אנשים חסרי ידע (ל"ת)
67 סטיב stiv 13/10/2013 11:28 רוצים את זליכה בשלטון חחכם ישר כמו סרגל כך ביבי
כינה אותו אז קדימה יש 3 וחצי שנים תתחיל לעבוד צריכים אותך במשק הישראלי תודה רבה
66 גדי 13/10/2013 11:26 ל-55 כאשר פרופ' זליכה עבד באוצר הוא היה עסוק בלתפוס
חלק מהמושחתים מה שנתפס נתפס ומי שלא עדיין משוטט עם כספי המדינה אז לא לבוא בטענות אלא אם כן יש לך קשר למושחתי המדינה
65 חיה 13/10/2013 11:23 למגיבים בשיטנה שאינם מבינים אלא סתם מתנגחים
מה טוב שעולה כאן קניות לשבת 1000 שח בלי מוצרי פינוק זה טירוף טירוף בכל העולם יותר זול
64 יוליה 13/10/2013 11:22 מצטערים שבחרנו בבנט ביאיר בפעם הבאה תתמודד לא רק לדבר
תתמודד ותעזור לנו להציל את המדימה מפני אנשים שנבחרו בגלל הבלורית בשיער
63 שקי 13/10/2013 11:21 היוקר הורס אותנו מדוע בישראל יותר יקר מברלין (ל"ת)
62 אבנר 13/10/2013 11:20 ירון לשלטון
הגיע הזמן שיהיה כאן תחליף לשר האוצר שאינו מבין כלום אבל ממש כלום בכלכלה נהנתן ולא יותר
61 אילת 20/05/2013 13:17 יש משהו בדבריו-המע"מ לא צריך לעלות
עליית המע"מ פוגעת בעיקר בשכבות החלשות והם יצרכו עכשיו פחות ממה שהם צורכים היום ולצערינו הם הרוב. לפיד צריך לשקול מחדש את עליית המע"מ.
60 אריה 19/05/2013 07:09 ריבית נמוכה- מדיניות מכוונת לשמירת על אלפיון העליון
בעזרת הריבית הם מלבים את אש הדיור - תמשיכו להצביע בבחיות כמו מטומטמים - ועכשיו כולם בוכים
59 מע"מ 20% 19/05/2013 00:04 מיתון זה בריא למשק - סינים מובטלים
העלאת המיסים תמתן צריכה ותגרור לפיטורים במשק הסיני . אפשר לחשוב שאנחנו חיים בשנות ה-50 ויתחילו לפטר עובדי טקסטיל . מר זליכה תעדכן את קלטות ה-VHS שלך . פיטרו את עובדי הטקסטיל מזמן . וישראל מוצפת במילוני מהגרי עבודה לא חוקיים
58 tumr 18/05/2013 18:03 האם משה וא במזר הפרטי היה מעסיק את לפיד בתור שר אוצר?
כלכלן זוטר ? כנראה שלא? אז כיצד מינה אותו ביבי לתפקיד רם ונישא ללא שום מיומנות???
57 פנקס הקטן 18/05/2013 12:35 זליכה- עד היום טעית בכל טענותיך בתקשורת
הן לגבי אולמרט והן לגבי הכלכלה אז מה עכשיו??
56 פנקס הקטן 18/05/2013 12:33 היכן היית אתה? אובססיה איננה מענה או נימוק
לכלום. במקום להתייחס עניינית אתה מדבר על אדם שהוא כנראה בכמה רמות מעליך
55 פופוליטי=אינטרסנט 17/05/2013 20:15 איפה היה כאשר עבד באוצר=כל יום טעויות =לא צעק בתקשורת! (ל"ת)
54 כלכלן 17/05/2013 19:01 מסכים עם זליכה שלמחירי הנדלן הגבוהים יש השפעה רוחבית (ל"ת)
53 יובל 17/05/2013 13:49 המימסד האשכנזי
ככה מיתנהלת המדינה מר זילקה גם אים אתה צודק ומוכשר
52 כימה 17/05/2013 08:34 ואם זליכה טועה - יבקש סליחה?
ישלח מכתב ללפיד שבו מודה בטעותו? לא לא... אל תשכחו שזליכה הוא איש מפלגת העבודה שתמך ביחימוביץ
יהודה 17/05/2013 19:42 ממש לא נכון
הוא עזב את נתניהו ותמך בשלי בגלל התוכנית הכלכלית שלה ולא כמו של נתניהו שדפק את המשק, הוא ממש לא איש מפלגת העבודה, שלי לא הציגה סיסמאות אלא תוכנית מעשית.
51 שמוליק 17/05/2013 02:06 צודק!!! אני בשוק מחלק מהתגובות של האנשים בפיסבוק...
למען הצניעות נאמר כי אין ספק שירון מבין יותר בכלכלה ומיסים מאשר יאיר רק חבל שהוא לא מפרט מה כן היה צריך לעשות
50 הצעה לזליכה 16/05/2013 18:49 תסביר לנער הפוסטרים בשפה שיבין. הוא לא למד כלכלה. אתה
מדבר במושגים שהוא בכלל לא מכיר. מה אתה מצפה מאחד שאפילו תואר ראשון בכלום אין לו. מנועי צמיחה. הה דבר לאט ובשפת העמחה. הוא לא מבין עדיין
יניב 17/05/2013 19:20 כמי שהיה פרזנטור של פועלים הוא מבין טוב בכלכלה (ל"ת)
49 כלכלן 16/05/2013 18:27 זליכה חולה פרסום
אם מחר הוא יקבל כותרת בעיתון הוא גם יחרבן ממגדלי עזריאלי לרחוב
48 העם הנבחר לתת עצות 16/05/2013 17:42 כ - ו - ל - ם. צודקים......
1000 פרשנויות שמעתי בחודש האחרון, למה התכנית הכלכלית של יאיר לפיד לא טובה........אבל טרם שמעתי ולו מומחה אחד שאמר מה כן צריך לעשות.....אפילו לא אחד !!!!!
עמית 16/05/2013 18:12 יאיר לפיד תתחיל לעבוד במקום להגיב בסטטוסים (ל"ת)
47 בבר 70 שנה בבורסה 16/05/2013 17:28 מסכים עם זליכה, לא מבין למה הבורסה עולה בכלל
המצב הכלכלי מתחת לכל ביקורת, מיתון זו מילת תיאור עדינה לקריסה הכלכלית שהתחילה. פלא שהמעוף עולה.
46 אנונימי 16/05/2013 17:26 מה אדון זליכה מציא לעשות?
מה אדון זליכה מציא לעשות על מנת לטפל בגירעון וגם לא להיכנס למיתון, איך מורידים את מחירי הדיור? למה בנק ישראל לא קובע ריבית גובה למשכנתאות למעט עבור הזכאים.
45 יעקב 16/05/2013 17:21 אם לא היית כותב " נער הפוסטר" הדברים היו נשמעים אחרת
למה לרדת לרמה כזאת כאשר אתה אומר דברים רציניים הייתי שמח אם היית כותב מה כן לעשות (מה לא לעשות כולם יודעים)
הצעה ליאיר 16/05/2013 18:50 שיעזוב את האוצר. שילך למשרד התקשורת (ל"ת)
44 f 16/05/2013 17:16 כן בעוד שנה המעמ יהיה 20% ואז 22%
רציתם איתונאי יפיוף קיבלתם עיתונאי שקרן. עכשיו כולם לשיר: עם ביבי ולפיד יש עתיד. הוא יאיר הוא יאיר את הלפיד של המחאה הבאה
43 שמעון 16/05/2013 16:31 שר האוצר צריך להתפטר!!! (ל"ת)
42 רוני 16/05/2013 15:32 צודק -כלום יותר מנער פוסטר - הוא יגרום למיתון עמוק (ל"ת)
41 יד הנפץ 16/05/2013 15:06 בנמלים ובחח"י אין קיטון בצריכה הפרטית,קומוניסט. (ל"ת)
40 משה ראשל"צ 16/05/2013 15:03 זליכה תסתכל על שוק אג"ח מדינה
הצבור מאד מאמין לממשלת נתניהו אחרת איך תסביר את העליות המטורפות של שוק אגח מדינה ביבי ששם את יהיר לפיד שדבר בדיוק כמוך כשר אוצר לפיד לא מבין שהוא נפל בבור של עצמו
39 חשבשבון 16/05/2013 14:57 ירון הגאון
אם יש לך פתרונות יעילים תנסה להשפיע מבפנים במקום להרוויח טונות של כסף במגזר הפרטי ולשמש בתור פרשן שרק מעביר ביקורת על אלה שעושים משהו .
38 אנטי ביבי 16/05/2013 14:48 האיש שישב עם ביבי במשך שנים, שינה את עורו?
אני רוצה להזכיר לכם שהפרופסור המדובר ישב בממשלת ביבי כחשב הכללי והוא חלק מהגורמים שהביאנו עד הלום. אנשים שמשנים את דעתם ב180 מעלות תוך כמה שנים, מעוררים אצלי סלידה ובוז. יכול להיות שאתה צודק בדבריך ושכל מה שאתה אומר הוא נכון, אך בתור אחד שייצג את כל המושחתים והיה חלק מהקליקה שיצרה את הבעיה, אין לך ממש זכות דיבור. לבוא ולתקוף את שר האוצר כי אתה דיקן הפקולטה בקרית אונו, לאחר שתפקדת כחשב הכלכלי ולא בדיוק היית מזהיר..., אני במקומך הייתי שותק ובולם פי, כי אין לך ממש זכות דיבור מר זליכה. לתקוף מבחוץ ולהגיד שכולם טועים חוץ ממך, זה מאוד פשוט, להיות שם ולעשות את הצעדים הנכונים זה יותר קשה.
כלכלן 16/05/2013 18:29 פרופסור עלאק, שום הישג אקדמי ממשי ומהמכללה הגרועה ביותר (ל"ת)
37 אורן 16/05/2013 14:07 זליכה
תתמודד לכנסת אתה גדול
36 גלית 16/05/2013 13:40 לפיד היה ונשאר נער הנאומים ועיצובי השיער בע״מ פיכס שקרן (ל"ת)
35 אזרח מודאג. 16/05/2013 13:26 עצוב.
מוקיון זליכה מוקיון.
34 יעקב 16/05/2013 13:25 זליכה
כל מילה בסלע רק שחכת לרדת !!!! על הנגיד שבמדיניותו שיעבד את עם ישראל למשכנתאות!!!! ולספקולנטים על הדולר !!!!
33 תמי פלד חיון 16/05/2013 13:11 האם זה אותו ירון זליכא שנעלב שיאיר לפיד לא פנה אליו...
להתייעצות...?! באחד הראיונות בטלוויזיה אמר שכו-לם פנו אליו פרט ליאיר לפיד... אם אתה כזה גדול, למה לא עשית משהו בנדון בטרם הועפת מהממשלה...?! לקטר ולקטר בלי לתת תשובות - את זה הרבה יודעים לעשות...
יהודה 17/05/2013 20:12 ממש לא נכון
לירון זליכה יש תשובות קונקרטיות מה לבצע והוא אומר אותם בכל מקום שאפשר, וכחשב הכללי הוא עשה המון, הבעייה שיאיר לפיד עושה הפוך, אבל מה הפלא ? כשלאורך הבחירות תמך בו נוחי דנקנר
אנה 16/05/2013 18:13 טוקבקיסט מטעם לפיד . את/ה שקוף/ה (ל"ת)
32 האמת 16/05/2013 13:10 זליכה אמר את האמת לאנשי האוצר
אבל הם בשלהם לא מוכנים להחלחף דיסק-ולכן המציאות טפחה להם על הפנים-אי אפשר לרמות את כל הציבור כל הזמן-אם היו שומעים לזליכה המצב היה שונה-זליכה הוא לא שלי-לזליכה יש משנה סדורה שמעוררת צמיחה-מניעה תעשייה ולא חונקת אותה-כמו שעושה היום נער הפוסטר-ולא מעניין אותי מכל בנות ההורמונים שרואים בלפיד כיפיופ,זה לא צחוק פה-אי אפשר לתת לנער הפוסטר לנהל אוצר-ועוד כשבעורפו ומיחלים לכשלונו ראש הממשלה וחבריו-אז בואו נודה על הכשלון-זה שנער הפוסטר רוצה שיהייה טוב אני בטוח-אבל לרצות זה לא מספיק-צריך לדעת-ולצערי ללפיד אין מספיק ידע-ולכן סופו להכשל
31 איציק ר 16/05/2013 12:57 נער הפוסטרים..?!..אתה שחצן,נראה את מחירי הרכב שבטיפולך. (ל"ת)
30 הדס 16/05/2013 12:55 קנאי
אין לי ספק, זה כבר נראה על רקע אישי, לסכם את פועלו הרב של לפיד כנער פוסטר.
29 לא קונה את הפרובוקצי 16/05/2013 12:43 לדעתי זליכה מחפש כותרות, שימשיך לחפש (ל"ת)
28 בא 16/05/2013 12:36 ממשלה גרידית ,מונופולים גרידים ועכשיו גם בועת נדלן
ששואבת כסף . ושר האוצר יאיר לפיד ,וזאת לא בדיחה .
27 אלה 16/05/2013 12:25 עתיד מפחיד
תעירו אותי בעוד שנה וחצי בבקשה. יהיר אומר שיהיה אז טוב.
26 אילן רז 16/05/2013 12:19 לדעתי
יאיר לפיד מתאים לאוצר כמו אמיר פרץ לביטחון הוא יעשה את אותם הטעויות כי מה שרואים מכאן לא רואים משם
25 גרין 16/05/2013 12:15 זליכה תמיד רואה את הכל שלילי ומושחת, (ל"ת)
אופיר מ. 16/05/2013 13:02 זליכה רואה את האמת מול העיניים, גם אם זה שלילי ומושחת ! (ל"ת)
24 יוסי צ. 16/05/2013 12:05 ביזפורטל אתם לא נורמאלים.
עד שכתבתי כאן פוסט בתגובה, קצת ארוך אומנם... אבל הדף רענן את עצמו ומחק לי את הכל... ככה מתנהגים? לא יפה... !!! אין לי כח לכתוב את זה שוב... מקווה שתתקנו את זה...
23 xipr28 16/05/2013 11:58 פרו זליכה
חשבתי שאתה חכם יותר הרי הית חשב הכללי ולכן אני מתפלא על הביקורת הרי מי שהגה את התוכנית הם נערי האוצר שדואגים לבצע מדיניות שלא תפגע במעמדם כאשר יזעבו את תפקידם באוצר יצאו לשוק החובשי מי יעסיק אותם גברת כהן או הדנקנרים התשובות ושאר שועי הארץ זו תוכנית עם השקעה לעתיד לא ?
22 אוליבר 16/05/2013 11:56 בסופו של דבר,זה מעמד היבניים שייממשו את איום הטיקונים.
נהיה יותר ויותר בלתי נסבל לחיות/לשרוד במדינה הזאת. אני רק חושב מה יקרה אם כל מי שיש לו את היכולת לעזוב את המדינה יעשה זאת. מי יהווה מנוע צמיחה לכלכלת ישראל? המהלכים הללו מהוים סכנה קיומית למדינה. אנחנו מחזיקים מעמד אבל עד מתייי...
21 צודק 16/05/2013 11:56 סוף סוף מישהו אומר את האמת
בדיוק כך- "כוכב נולד" שהציבור מיהר להתלהב וטוב שמתחילים להבין שזה כוכב נופל ושיפסיקו למכור לנו עוד דיבורים בסגנון- רק חודש שר אוצר, זה הכל בגלל הממשלות הקודמות, בגלל הדתיים ..ועוד תרוצים
20 דחוף 16/05/2013 11:45 להעלות שכר המינום ל6000 שח ולהגדיל קיצבאות נכות
אנשים עובדים לא מיתפרנסים בכבוד איז חצפה יש לממשלה לבקש מהם הישתתפות בנטל כשכל ההכנסות נימצאים בידי בעלי המזל שזכו לעבודה טובה בשירות המדינה ובכל הוועדים החזקים לכל החכים למינם שרים אנשי ביטחון איפה הדוגמא שלהם ואיפה התרומה שלהם בשעה קשה זו
19 ציקו 16/05/2013 11:34 אוי זליכה כמה אתה צודק ככה זה נראה...
ככה זה נראה כשהרצנו מועמד שאין לה השכלה מינימלית ואפילו בגרות אין לו והכישורים היחיד שהוא הביע היא נאומים ויצירת סטטוסים ולייקים בפייסבוק ממש כמו האביב הערבי ולכן קיבלנו את אותה ״הצלחה״ כמו באביב הערבי לפיד מוביל אותנו לחושך
18 אחד ש 16/05/2013 11:17 גילוי נאות? זליכה תומך בתוכנית הכלכלית ההזויה של שלי. (ל"ת)
יהודה 17/05/2013 19:53 ממש לא הזוייה
ובהרצאה שלו הוא גם מסביר מדוע, למרות שהוא לא מסכים על כל הסעיפים שבה
17 זליקה לך לטיפול 16/05/2013 11:15 המירמור על שהעיפו אותך מהאוצר לא נותן לך להמשיך הלאה (ל"ת)
16 מ נ ה י ג המהפכה 16/05/2013 11:14 הגירעון יגדל למרות המיסים והקיצוצים המדומים
הסיבות שמנה זליכה נכונות ויש עוד כמה . 1 הקיצוץ בתקציב היינו קיצוץ מדומה בפועל התקציב יגדל .לפיד לא יעמוד בלחץ . 2 תיכנוני המס בארץ ובעולם מתגברים לפיד הרחיב את האפשרויות והרצון לבצע תיכנוי מס . 3 הגידול בעוני יגדיל את תקציבי המשטרה , הסעד בתי הסוהר , הביטוח הלאומי , והרווחה אסיר עולה למדינה 10 אלף ש"ח לחודש . 4 50 אלף ילדים נוספים יעברו לפנימיות של לשכת הרווחה כל ילד עולה 12 אלף ש"ח 5 היצוא יקטן עקב ההאטה באירופה , בריחת כספים לחו"ל עקב הוראות האוצר שוק ההון וירידה בשער הדולר 6 היבוא יגדל עקב גידול בהון השחור שהיינו מנת חלקם של העשירים .
15 אנונימי 16/05/2013 11:11 הבלון עוד לא התפוצץ
זליכה רואה קדימה כמי שחי משני צידי המתרס פעם כחלק מנערי האוצר והיום כאקדמיה וכבעל ראיה חברתית מפוכחת. יש פער גדול מאוד בי השפע המוצע ע"י אינספור קניונים ותרבות הצריכה בכלל לבין הירידה בכסף הפנוי לצריכה זו אצל מעמד הביניים והמשפחות בכלל. ואיפה הפער הזה מוחשי? באוברדרפט ובריביות החריגות שהבנקים גובים....ואז הציבור יתעורר ויהדק החגורה והצריכה תרד והמיתון יעמיק וגביית המיסים תרד ו......הגרעון של המדינה יגדל עוד ועוד. ומה אז יעשה לפיד ???
14 לפיד תמשיך | 16/05/2013 11:08 חשבתי ששטימיץ טוב - לפיד יותר טוב | ולפיד רק התחיל |
כמה טוב שיש החלפות בממשלה - רוח חדשה | |
13 הדוגמן 16/05/2013 11:00 הדוגמן מרמת אביב ג . שרוצה להיות נחמד ומאמי.
הפייסבוק מתהפך עליו והופך לאמצעי העיקרי בהפלתו
12 יוני 16/05/2013 10:59 ממצביעי לפיד המאוכזבים
ראשית יש עתיד עבדו עליי.ישנו חלון הזדמנויות צר לתיקון-לפיד תעסיק את פרופסור זליכה שצועק כבר 3 שנים שהמדיניות הכלכלית מובילה אותנו לאסון.תגרום למשק להגדיל את הצריכה הפרטית -תפסיק להקשיב ליועצי סתם שלך.אכזבת אותי קשות
11 מנשה 16/05/2013 10:51 זליכה החכם מכל אדם
10 קבין של חוכמה ירדו לבני האדם 9קבין מתוכם קיבל זליכה .
אריק 16/05/2013 11:09 שחצן חסר תקנה (ל"ת)
10 ee 16/05/2013 10:50 זליכה מופיע במילון תחת הערך מושחט (ל"ת)
. 16/05/2013 17:37 מושחת כותבים בת'. אבל מה זה משנה בורים אנחנו.... (ל"ת)
9 עשהאל 16/05/2013 10:50 איזו הגדרה איזו הגדרה נער פוסטר
אבל זליכה צודק ליהיר לפיד אין השכלה פיסקאלית מוניטארית כלום נדה, גורנישט, עתיד מפלגתך ועתידך בממשלה על זמן שאול
8 פטל 16/05/2013 10:47 patel012@gmail.com
דפוק בראש ועוד שנתיים יהיה מלחמה אז יהיה עוד מיסים אין סוף ואין להם שכל. הכי טוב לעשות מיסים מישנוסע חו"ל משלם 10$ , בשנה נוסעים 12 מיליון + 10$ = 43 מיליירד שקל בשנה
מחשבון 16/05/2013 11:40 כן רק ש...
12*10 = 120 120 מיליון דולר = 430 מיליון שקל קצת פחות ממה שחישבת אבל עדיין יכול לכסות את העלות פאלפל השנתית של ביבי, אז גם טוב.
7 אורן 16/05/2013 10:43 לפיד
שר אוצר יקר החלטות וגזרות כלכליות כמו שאתה גוזר מצריכים הרבה חשיבה תיכנון ידע כלכלי אתה רק הגעת למשרד האוצר ותוך שבוע ירית לכל כיוון אני סמוך ובטוח שלא למדת את הנושאים לעומק ךא חשבת בעצמך על דרכים אחרות לצימצום הגירעון מהשבוע לפני שטיניץ היה שר אוצר ומצב לא היה גרוע משרד האוצר זה לא הגנקי והחלטות כלכליות זה לא בחירת שיר בקריוקי בסופו של דבר הלפיד ידעך ויכבה
6 מיליונים 16/05/2013 10:40 לפיד לא חכם רואים (ל"ת)
5 אנונימי 16/05/2013 10:37 המתון רק מתחזק
לציבור נשאר פחות כסף הוא הצמצם את הקניות ועסקים יפלו ועובדים יפוטרו
4 אנונימי 16/05/2013 10:36 לפיד דואג למעמד הביניים? נראה אותו מבטל את אגרת רשות
השידור המקוממת. הוא לא יעז לפגוע בחבריו מהרשות בזכותנו גאולה אבן מקבלת משכרת עתק על מה? על זה שהיא ממצמצת 100 פעם בדקה.?
קובי 16/05/2013 10:46 לא שאני בעד אגרה אבל לדעתי הפרסומות גורמות לנו להוציא
פי 10
3 מאמין שלפיד ידע לתקן 16/05/2013 10:33 זליכה מעלה נקודה נכונה - אני כבר התחלתי לקצץ (ל"ת)
2 משיח 16/05/2013 10:32 יש הגדלה בצריכה הפרטית - שרהוביבי אחראים לזה אישית (ל"ת)
1 ירושלמי 16/05/2013 10:28 כל מילה בסלע! הגורם הראשי למיתון - בועת הנדל"ן!
וכולם יודעים זאת. עד שלא יפוצצו את הבועה - ואכן זה יהי כואב, משפחות יזרקו לרחוב, אפילו בנק יפשוט רגל, ולא לדבר על כמה קבלנים חזירים שיאלצו למכור את המרצדס שלהם, עד שזה לא יקרה הכל כוסות רוח למת. לא יעזור כלום. המיתון רק יעמיק ויחריף.
אנונימי 16/05/2013 10:38 הם לא רוצים לפוצץ זה עובדה הם לא פגעו במליונרים
אלפים בנו דירות בגוש הגדול במימון מלא של בנקים בריבית קבועה ונוחה כי הם ובסוף הם מוכרים הכל ברווח של מיליונים בלי לשלם שקל מס!!!!!!!!!!
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש