יוקר המחיה: מדד המחירים לצרכן טיפס 0.4% באפריל, זינוק נרשם בסעיף הדיור

בנוסף, עליות מחירים נרשמו גם בסעיפי ההלבשה וההנעלה והמזון לגבי נתוני דיור שמחוץ למדד - מחיר הדירה הממוצעת - 1.196 מיליון ש'
 |  (18)
האירו עולה, צילום: Getty images Israel
מדד המחירים לצרכן רשם עלייה של 0.4% במהלך חודש אפריל, כך עולה מהעדכון החודשי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. העלייה תואמת את תחזית האנליסטים והיא החדה ביותר שנרשמה השנה. חלק מהעלייה מוסבר על יד הזינוק בסעיף שירותי דיור בבעלות דיירים, סעיף המשקף את מחירי השכירות, שעלה ב-1.1%.

עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפי ההלבשה וההנעלה (3.8%), הירקות והפירות (3.1%), המזון (0.4%), הדיור (0.9%) ואחזקת הדירה (0.4%). מחירי עגבניות זינקו ב-16.1%, מחירי תפוחי אדמה ובטטות זינקו ב-13.9% ומחירי תפוזים טיפסו ב-15.7%.

ירידות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפי התחבורה (1.1%) כאשר בין השאר נרשמה ירידה במחירי הדלק והשמנים לכלי רכב (4.7%). ירידות נוספות נרשמו בסעיפי התרבות והבידור (0.8%) והריהוט (0.6%). מדד מחירי בריאות ירד ב-0.1% כאשר הוזלו במיוחד משקפיים ומוצרי אופטיקה נלווים (ב-3.7%) ומוצרי היגיינה (ב-1.2%).

מתחילת השנה המדד הכללי עלה ב-0.4% ועל פי נתוני המגמה לתקופה זו, קצב הגידול השנתי של מדד המחירים לצרכן הגיע ל-0.9%. נציין כי בשנים עשר החודשים האחרונים עלה המדד ב-0.8%.

מחירי הדירות

בלמ"ס מתייחסים גם למחירי הדירות, למרות שאין מדובר בנתון שנכלל במדד המחירים. וכך נכתב בהודעת הלמ"ס: מהשוואת העסקאות שבוצעו בחודשים פברואר 2013 – מרס 2013, לעומת העסקאות שבוצעו בחודשים ינואר 2013 –
פברואר 2013, נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-0.5%. בהסתכלות של 12 החודשים האחרונים, מחירי הדירות עלו ב-10.5%.

לגבי המחיר של הממוצע של הדירות של העסקאות שבוצעו עמד ברבעון הראשון של 2013 על 1.196 מיליון שקלים, זאת לעומת מחיר של 1.161 מיליון שקלים ברבעון האחרון של 2012, כלומר עלייה של 3%.
תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    חבל על המשכורות של עובדי הלמ"ס גם ככה המדד שיקרי ונקבע
    כלכלן 14/05/2013 16:49
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מראש ע"י בנק ישראל לפי הצרכים של הבנקים לפחות נחסוך משכורות של הסוקרים והסטטיסטיקאים שם
    סגור
  • 10.
    2013-14=מיתון=לא קונים=מדד מינוס=בועה בפיצוץ בפני אשמים (ל"ת)
    בלוף תקשורת לפראייר 14/05/2013 16:48
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 9.
    צריך להתלבש על משכירי הדירות ומשקיעים בדירות
    איש 14/05/2013 16:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בלי מס גבוה שירתיע רוכשים לצורך ספקולציה זה לא יגמר בטוב! תתחילו להתעורר שם למעלה לפני שתפרוץ התקוממות עממית!
    סגור
  • 8.
    מר לפיד
    יצחקי 14/05/2013 15:47
    הגב לתגובה זו
    4 2
    תטפל בחברת חשמל חברה לישראל ודרעי השקרן והגנב
    סגור
  • ותפסיק להשמיץ סתם אנשים ישרים והגונים ! (ל"ת)
    יצחקי, תטפל בעצמך ! 16/05/2013 00:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    לעשות באלגן - הפגנה מול מקרקעי ישראל !!! שיתחילו להפשיר
    מחוסר דיור 14/05/2013 15:40
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כולם מדברים, ומחירי הדיור מזנקים. הגיע הזמן לנער את מקרקעי ישראל, שיתחילו להפשיר קרקעות !!! הם כל הזמן מדברים ולא עושים כלום !!! צריך להעיף את המנכ"ל במיידי !!!
    סגור
  • 6.
    לפיד
    קיתו 14/05/2013 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 6
    תמשיך ועל תפחד
    סגור
  • הוא עלה על הפחד
    אפי 14/05/2013 15:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דפר
    סגור
  • 5.
    חודש הבא נראה את המדד השיקרי כמעט לא עולה והמע"מ
    כלכלן 14/05/2013 14:50
    הגב לתגובה זו
    7 0
    יעלה באחוז מה שאומר שחודש הבא המדד חייב לעלות לפחות אחוז נראה איך ישקרו הפעם ויגידו לא המחירים ירדו אז המדד לא עולה
    סגור
  • אני מבין שיש לך למס פרטי משלך
    מני 14/05/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ואתה שולח את עשרות הסוקרים שלך לשווקים בכל יום בחודש בדיוק כמו שעושה הלמס. אז אולי אתה תספר לנו : איזה סעיף מבין עשרות סעיפי המדד שמפרסם הלמס לא נראה לך מדוייק ? אני חוזר : איזה סעיף שהלמס פירסם את השינוי במחירו בדיוק של שתי ספרות אחרי הנקודה נראה לך לא נכון ? אין כזה ? אז למה לכתוב דברים ללא בסיס ?
    סגור
  • ואגב בני אני לא צריך לשלוח סוקרים אני צורך בעצמי ומרגיש
    כלכלן 14/05/2013 16:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    את העליה של המחירים למרות שלא חסר לי אני מחושב מאוד ומרגיש כל תנודה של מחיר בכל דבר שאני קונה ויש עליה מטורפת של מחירים וזה עוד במקביל לירידת הדולר והיורו חכה תראה איזה בום נקבל שהמט"ח יתחיל לעלות גם אז תרגיש תמדד השיקרי של הלמ"ס
    סגור
  • בני אתה בטוח שאתה לא חולם? המדד האמיתי=יוקר המחיה עלה
    כלכלן 14/05/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ב10 אחוז בשנה לפחות רק סעיף השכירות עלה במעל מאה אחוז בשלוש השנים הדלק עלה במאה אחוז בארבע שנים החשמל עלה בכמעט מאה אחוז המים עלו ב300 אחוז!!!! המזון עלה ביותר מ70 אחוז להמשיך? ארנונה תחבורה ציבורית רכבים רהיטים להמשיך? תשומות הבניה הנדלן שעלה במעל מאה אחוז בו נשאל הפוך מה ירד? אה נכון הסלולר ירד זהו עכשיו אנחנו מסודרים הסלולר ירד נדבר בלי הגבלה איזה כיף בני אתה ממש תמים ידידי המדד הזה הוא שקרי ובנק ישראל משחק איתו איך שהוא רוצה הנגיד הוריד את הריבית אז כדי לא לפגוע בבנקים העלה מנגד את המדד כי המשכנתא צמוד למדד לך תלמד כלכלה ואז יפתחו לך העינים ותבין איך השקר עובד
    סגור
  • 4.
    העליה במדד מפצה את הבנקים על הירידה בפריים.
    חי במינוס 14/05/2013 14:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בעיקר לבעלי משכנתא.
    סגור
  • 3.
    אחוזי רווחים
    מנשה 14/05/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הידעתם שעל רוב המוצרים שאנו קונים אנו משלמים פי 3 או יותר ממה שזה עלה ליבואן או היצרן המקומי? תיק גב לבית הספר שהגיע מסין בלא יותר מ 40 שקלים נמכר ב 200 שקלים,למה?? לפעמים החנות או הרשת היא גם היבואנית כך שאין חזירים אחרים בדרך שמעלים את המחיר ועדיין הם משלשים את המחיר. כלבוטק,תעשו תחקיר עם ישראל יהיה בהלם מהתוצאות.
    סגור
  • אז תקנה באמזון
    מני 14/05/2013 15:40
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מה ? באמזון המחיר יותר גבוה מאשר בארץ ? אז כנראה שכתבת שטויות.
    סגור
  • למני - זו עובדה
    לל 15/05/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וגם עובדה שהמדינה מטילה הגבלות שונות על יבוא דברים דרך הדואר והאינטרנט ואני לא מדבר על מס רגיל.אז את תעשה לנו את המניפולציות של"אז תלך"..
    סגור
  • 2.
    דחוף להעלות ריבית !!!! (ל"ת)
    יעקב 14/05/2013 14:29
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 1.
    מדד שקרי הכל בלוף-כמעט לא קונה כבר אוכל. (ל"ת)
    ירון 14/05/2013 14:19
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור