תקציב המדינה אושר ע"י הממשלה ברוב של 21 שרים: מס החברות יעלה ב-1.5%

התקציב כולל קיצוץ בקצבאות ילדים ושלילתם ממרוויחי משכורות שמעל 800,000 שקלים בשנה ויישום המלצות ועדת קדמי להפחתת מחירי המזון
 |  (18)
יאיר לפיד, צילום: Getty images Israel
בתום ישיבה לילית ארוכה אישרה הממשלה את התכנית הכלכלית לשנים 2013-2014 ברוב של 21 תומכים מול מתנגד אחד.

התכנית כוללת חיוב לימודי ליב"ה בכלל מערכת החינוך, החלת תכנית "יוצאים לעבודה" ומערך תמריצים לעידוד תעסוקה ולהגדלת מעגל העבודה במשק, קיצוץ בקצבאות ילדים ושלילתם ממרוויחי משכורות שמעל 800,000 שקלים בשנה, יישום המלצות ועדת קדמי להפחתת מחירי המזון, מלחמה בהון השחור וקיצוץ בשכר השרים וחברי הכנסת.

בנוסף לקיצוץ בגובה 3 מיליארד שקלים בתקציב הביטחון, הוחלט שלא לבטל את הפטור ממע"מ על שירותי תיירות וכנגד להעלות את מס החברות ב-1.5% ל-26.5%. עוד הוחלט להשית הפחתה רוחבית בגובה 2% בתקציב 2013 ו-3% בתקציב 2014, בסך כולל של מיליארד שקלים תוך החרגת תקציבי הביטחון והרווחה מהקיצוץ הנוסף.

שר האוצר יאיר לפיד: "אישור תקציב 2013-2014 הוא השלב הראשון בשינוי סדרי החיים בישראל. בקרוב יובא לאישור הממשלה החוק לשוויון בנטל השירות הצבאי והאזרחי והנטל הכלכלי וקבינט הדיור יחל ליישם תכנית לאומית לדיור שתביא להורדת מחירי הדיור בישראל".

לפיד הוסיף: "את התקציב תלווה חבילת צעדים כוללת ובתוכה השתת מס על חברות הענק המשלמות מס אפסי על רווחיהן וגיבוש רפורמות בהידברות עם חברת החשמל ונמלי הים. זה תקציב קשה, הכולל העלאת מיסים ואת הקיצוץ הגדול ביותר בתולדות המדינה, אבל הוא גם תקציב של תקווה שבתוך שנה וחצי ישפר באופן משמעותי את מצבו של מעמד הביניים הישראלי".
תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    מה עם קיצוץ לשרה בדמי נקיון הבית? 100,000 ש"ח לחודש.
    נמאס כבר 15/05/2013 06:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי ושרה, חזירים מנותקים מהעם. התנהגותם מכוערת ודוחה. והעם הטיפש בוחר בביבי. תקראו את הסכומים שהם מוציאים ועל מה. ולמה בנט כשר כלכלי לא יצא עם המשלחת לסין? בגלל שרה? רפובליקת בננות.
    סגור
  • 16.
    מדינה בלי אידיאלים בלי דוגמא אישית של ניבחרים מתכון לאב
    ציון 14/05/2013 15:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאבדון אנחנו לא שונים הרבה ממדינות ערב החזקים שולטים ומשתלטים על האזרחים על החוקים ועל הנכסים ועל העושר וכל השאר שיקפצו
    סגור
  • לגויים (ל"ת)
    אור 14/05/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    ה כ ל ב י ם נובחים והשיירה גונבת......
    hgec 14/05/2013 13:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחרטטים אותנו , ח ל ו ק ת העוגה תמשיך להיות אותה חלוקה ......דרושה שקיפות על נכסים ומקורות של המושחתים כמו כן בקרה על הבזבוזים בצבא, ממשלה, עיריות, בנקים, הון שחור...הכסף שחסר נמצא בכל פינה ופינה אם היו רוצים היו מוצאים 88 מליארד ולא רק 44 מליארד.
    סגור
  • 14.
    איפה הדירות? מה עם בועת הנדלן? (ל"ת)
    אנונימי 14/05/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    האם עכשיו כל החברות ישלמן מס 25% +1.5%?
    שכיר פראייר 14/05/2013 12:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה שכיר צריך לשלם יותר מס הכנסה+ ביטוח לאומי+ מס בריאות. ואח"כ מס קניה, מעמ, מכס, ארנונה, מס על חסכון, קופות גמל והשתלמות???? שוד לאור היום. ומי שנמצא ליד ההגה נותן הטבות לציבור שלו: חרדים, מתנחלים, קיבוצים, גנרלים, טייקונים, חקלאים....
    סגור
  • 12.
    הסימפטום לגירעון הוא בפנסיות משכורות והטבות הקופה הציבו
    ציון 14/05/2013 10:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הציבורית הפקר והחשבון מוגש לכולם החזירות מנת חלקנו וזאת ירושתינו ואותה אנו מורישים לבנינו ובנותינו ואל תבואו אליהם בטענות דור הסמים והאלכוהול והאכול ושתה עכשיו ניבנה הפשיטת רגל בדרך
    סגור
  • 11.
    שימו לב שהפגיעה בהפרשות הפנסיוניות קשה מעלית מס הכנסה (ל"ת)
    הכסף באותיות הקטנות 14/05/2013 09:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    אומרים כל אנשי תקשורת שקרנים
    h 14/05/2013 09:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אז למה בחרתם בו?
    סגור
  • 9.
    זה לא רק המיטה של ביבי במטוס זה העשירים ומעלימי המס
    הון שחור 14/05/2013 09:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שעושים מסיבות באלפים ושופכים כסף בעשרות אלפים למסיבה ומזמינים רקדנים סמויים באלפי שקלים . בעל החברה מרויח הון משלם לכמה סטודנטים שכר מינמום ומעלים אלפים.
    סגור
  • 8.
    נראה אותו עכשיו מטפל בבעיות האמיתיות אני לא מביו דבר ..
    22 14/05/2013 09:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אחת איך היה שיפור במעמד הבניים עם תקציב שפוגע רק במעמד הבניים בתוך שנה וחצי
    סגור
  • 7.
    העלאת מס חברות טעות גסה
    אבי 14/05/2013 08:53
    הגב לתגובה זו
    5 9
    יצומצמו ההשקעות בארץ - והכנסות המדינה ירדו לתווך ארוך. הפסד של משקיעים פוטנציאלים מחו"ל .
    סגור
  • 6.
    תבריח עכשיו את טבע וכיל.
    פופוליזים 14/05/2013 08:51
    הגב לתגובה זו
    4 2
    התחלת עם חברות שכל העם מושקע בהם. לא דפקת אותם אלא את העם הטיפש שלא מבין שאת כיל 75% מהצבור מחזיק. עופר יברח לכם ויעשה לכם טריקים שתפסידו גם ככה הרסתם את הבורסה.
    סגור
  • 5.
    התפוח לא נופל רחוק מהעץ כמו האבא כן הבן רק יותר טיפש
    ללפיד השקרן 14/05/2013 08:50
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ממני יהיה קשה לך להרויח. כל כסף מורווח בבורסה יוצא. קיצוץ בכל הקניות . תקפוץ לי עד שלא תפוצץ את בועת הנדלן לא תראה שקל המחאה הפסיבית בדרך לא נקנה בגדים מיותרים במחירים מופקעים. לא נקנה גבינות במחירי בשר יש דרכים להחזיר לכם כגמולכם.
    סגור
  • 4.
    לא נגעו במשלחות משהב"ט בחו"ל. (ל"ת)
    תומר 14/05/2013 08:48
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    מה עם מחירי הדירות? למה אדם שבונה ומוכר דירה ומרויח
    ממשלת הפרעונים 14/05/2013 08:42
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מיליונים לא משלם מס? וגם אם משלם מורידים לו כל מיני הוצאות בבורסה משלמים 25% על כל גרוש רק בנדלן אתם לא נוגעים מנוולים
    סגור
  • 2.
    ומה עים זקנים שמרויחם 800 אלף לישלול קיצבת זיקנה (ל"ת)
    ציון 14/05/2013 08:40
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 1.
    עוברים ממדיניות הסמוך למדיניות הקריצות מה שהיה יהיה (ל"ת)
    ציון 14/05/2013 08:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור