ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

חוזר לחיים: קידוח 'שמן' יחודש מחר, והמפעילה תרכוש 5% נוספים ברישיון

שבועיים לאחר שהופסק, ל-Bizportal נודע כי קידוח שמן יחודש מחר, וכי סוכם שמפעילת הקידוח תרכוש עוד 5% בהשקעה של 6 מיליון דולר
אסדת 'שמן', צילום: רן ויזנגרין
קידוח שמן של שמן נפט וגז -8.57% שמן נפט וגז 218.6 -8.57% שמן נפט וגז בסיס:239.1 פתיחה:239.1 גבוה:200 נמוך:200 תמורה:850 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: חוזר לחיים וחברת שמן נפט וגז מקבלת מיליוני דולרים מהמפעיל. ל-Bizportal נודע כי קידוח 'ים 3' צפוי להתחדש מחר, כשבועיים לאחר שהופסק. במקביל, מפעילת הקידוח, חברת קספיאן דרילינג (CDC) תרכוש כ-5% נוספים ברישיון בהשקעה של כ-6 מיליון דולר.

בנוסף, לפי ההסכם שנחתם עם קספיאן דרילינג, במידה שתוכרז תגלית מסחרית בקידוח תעביר האחרונה תשלום חד פעמי נוסף של 2 מיליון דולר אשר ישולם בתוך 60 ימים ממועד תחילת פעילות הפיתוח.

קידוח 'ים 3' הופסק לפני מספר שבועות כשהוא בעומק של 3,551 מטרים, זאת בשל לחצים גבוהים מן הצפוי שנמדדו בבור הקידוח. במהלך התקופה ניסו השותפות ברישיון לפתור את הבעיה ההנדסית שנתגלתה, ומחר צפוי הקידוח להתחדש.

בשלב זה עדיין לא ברור מה יהיה תקציב הקידוח החדש. לפני התקלה, התקציב של הקידוח הוערך ב-128 מיליון דולר אשר כולל בתוכו גם כ-6 מיליון דולר עבור הוצאות לא צפויות. כמו כן, עדיין לא ברור האם לחברת שמן ישנם מזומנים לטובת השלמת הקידוח. החברה חתמה אמנם על הסכם שהניב לה 4 מיליון דולר מחברת צמיחה, אך הסכם נוסף שנחתם מול קבוצת לפידות בהיקף של 4 מיליון דולר נוספים בוטל בדרישת רשות ני"ע.

בקידוח 'ים 3' שותפים חברת שמן נפט וגז כשלצידה, זרח יהש, השלד הבורסאי צמיחה. מפעילת הקידוח היא קספיאן דרילינג המחזיקה ב-5% מהזכויות ברישיון, וכעת הגדילה את חלקה ל-10%.
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    מר וותיק כנס
    חץ 16/05/2013 06:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום אתה תשמע משמן. ובקשר לגבעות תתכונן לזובור ענקי. ה ה הנפקה.
    סגור
  • הנפקה לא הנפקה ב ...ז אבל אי אפשר לשנות עובדות
    הכי ותיק 38 16/05/2013 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי הרב לא רק אני אלא כל ציבור המשקיעם חש שנהול הקידוח כולל בחירת המקדח הוא כישלון ענק יתרה מזו ראה ניתוח גאולוגי של תשובה ונובל רק בול פגיעה ובשמן....... כמו התנהלות ישראמקו בעבר לא רוצה להגיד ש יוסי אחראי על מפלות בעבר מאחר ויכל להיות שהוא היה בובה על חוט של קובי וחבורתו
    סגור
  • 15.
    שמן וכריש התחילו ביחד ראו את ההבדל במכונת קידוח
    הכי ותיק 38 16/05/2013 01:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רק דבר אחד יכול להציל את הקידוח השאלת מכונת הקידוח של נובל לשמן אחרת תתחילו להגיד קדיש על הכסף לחילופין לדעתי עדיף לעבור ל גבעות בכסף קטן התוצאות יותר מבטיחות
    סגור
  • 14.
    שמן בשווי שמן מאוד. רוב הסיכויים שהקידוח נכשל וצפוי כאן
    לא מבין מי משקיע כאן 14/05/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שחיטה רצחנית. אני מעדיף להשקיע בשתי פרוייקטים מהתחום גז ונפט: 1) בגבעות (פיתוח השדה ולא חיפוש). יש כסף לקופה לקידוח השני, העבודות כבר התחילו. יש אישורים על 3 קידוחים ברצף. הסיכוי למצוא נפט שואף ל 100% וצריך לראוץ עד עמה יצליחו לשפר את הזרימה בהשוואה למגד5 שמפיק בין 800-500 חביות ליום וסכה''כ מעל 300K חביות וממשיך לממן קידוח הבאה. ברגע שיתחילו להפיק ממגד6 זה יזרים עוד כספים למימון קידוחים הבאים. אחרי 2-3 קידוחים מפיקים החב רה תתחיל לחלק תמלוגים מרווחים (כי ההוצאות כבר יהיו קטנות יותר מהכנסות ממכירת הנפט) 2) גלוב/קפיטל פוינט - אומנם זה חיפוש אבל יש לוגים חיוביים והמלצה למבחני הפקה וגם תמיכה על בסיס נתונים גיולוגיים. בגלל גם ששווי של גלוב היום עשירית משמן כך שהיחס סיכוי/סיכון מצויין לדעתי.
    סגור
  • 13.
    נו... עבדו עליכם שוב? שימרו על המזומנים
    ניסים 13/05/2013 15:40
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בקרוב גם ב 5 אגורות תקבלו את הנייר מי שלא ומדווח לציבור כמו שנידרש האים חל שינוי ? ואיזה שינוי? המסקנה היא רק אחת יתכן בעלי עניין זורקים בשקט בשקט סחורה לשוק אז למה לא תהיו לפניהם?
    סגור
  • 12.
    נו? איפה הקידוח שאמור להתחדש היום?
    בחלומות אולי 13/05/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אתם לא מבינים מה זה כשיש בעיה בתכנון הקידוח. במקרה הטוב יגיעו עוד קצת על מנת לבדוק את שכבת הגז אבל לא יגיעו לשכבת הנפט שזאת הייתה המטרה העיקרית של הקידוח!!! בקיצור כנראה יצטרכו לבצע מעקף או אפילו יותר סביר קידוח חדש... אבל... אין להם כסף!! והסיפור של מודיעין חוזר על עצמו...
    סגור
  • שפו לכתבה שלך בתקווה ש השוטים יצילו את כספם (ל"ת)
    הכי ותיק 38 13/05/2013 11:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    איזה מזל הכסף של משקיעי לפידות ניצל
    יניב 13/05/2013 08:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תודה לרשות לנירות ערך פעם ראשונה שאני מקבל תמורה לאגרה ברור לכל ש הקידוח סופר כשלון והחמור מכל גם אם זרזיף של נפט כמו בעבר צפוי בלגן רציני המקדח על הפנים לא יעמוד בלחצים ושוב ירדו ל.........מצולות 150 מליון דולר אבל מזל שיוסי קיבל את ה600 שקל מענק
    סגור
  • 10.
    איזה מזל הכסף של משקיעי לפידות ניצל
    יניב 13/05/2013 08:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תודה לרשות לנירות ערך פעם ראשונה שאני מקבל תמורה לאגרה ברור לכל ש הקידוח סופר כשלון והחמור מכל גם אם זרזיף של נפט כמו בעבר צפוי בלגן רציני המקדח על הפנים לא יעמוד בלחצים ושוב ירדו ל.........מצולות 150 מליון דולר אבל מזל שיוסי קיבל את ה600 שקל מענק
    סגור
  • 9.
    לא קשה לזהות כאן מי בשורט על שמן
    גל 12/05/2013 17:47
    הגב לתגובה זו
    7 2
    הצלחה למחזיקים
    סגור
  • טען עוד
  • גלוש תקפיד לקחת בזמן את ה.....מרשמים
    הדוקטור 12/05/2013 18:34
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לא נעים להגיד את הכדורים
    סגור
  • 8.
    עצור עצור תקראו טוב טוב
    הפרשן 12/05/2013 16:21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ****הרכישה בלשון עתיד***** תירכוש ולא כמצופה רכשה הבנתם ראש בטטה? יש לי החשד ש שוב עבודה בעיניים ******* כלומר עבודה על הציבור
    סגור
  • 7.
    מפעילה לא תרכוש אם אין שם משהו
    גיל 12/05/2013 13:22
    הגב לתגובה זו
    5 4
    מה אתם להגיד?
    סגור
  • לגיל התמים כנראה עוד לא הבנת עם מי יש לך עסק
    יפי 12/05/2013 16:49
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תיבדוק איך מנופים רכשה קרקע שעלותה 2 מ כמדומני ב קצה העולם ומנופים שילמה 32 תבדוק ב גוגל אסור להיות תמים עם חברה שכזו עד שהיא לא מוציא אישור רשמי לבורסה לנירות ערך
    סגור
  • ההסכם כולל אפשרות ביטול בגלל בעיות גיאולוגיות, כך
    לא משקיע שמן 12/05/2013 14:02
    הגב לתגובה זו
    4 2
    שלמעשה למפעילה אין שום סיכון!!! ההסכם הוא רע למחזיקי שמן וטוב למפעילה.
    סגור
  • 6.
    זרח מניה מקוללת, מה צריך לקרות כדי שהיא תעלה?
    יוני 12/05/2013 13:11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    למה היא לא זזה. או מתקנת למעלה.
    סגור
  • 5.
    הבוננזה הבאה?לדעתי גם נפט וגם גז (ל"ת)
    גיאו 12/05/2013 11:44
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • כך הרבה אויר תוצאות העבר 700 חב בלבד (ל"ת)
    yl 12/05/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    דעתי האישית להסתער על גוליבר (ל"ת)
    אוריכאן 12/05/2013 10:44
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 3.
    בפורום של טלנירי כתוב שזה מחיר נמוך
    משה 12/05/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    3 2
    זה נכון?
    סגור
  • מוסדיים קנו בשער 17 תבין לבד (ל"ת)
    רן 12/05/2013 10:38
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 2.
    טיסה נעימה למחזיקים (ל"ת)
    מנחם 12/05/2013 09:54
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    אין מנוס מהנפקה+איחוד הון נוסף זהירותתתתתתתתתתתתתתתתת (ל"ת)
    דני 12/05/2013 09:15
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • משקיע חרטטן.תשאר בגלוב. (ל"ת)
    ששון 13/05/2013 07:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור