אלפים בהפגנה בת"א: מוחים נגד גזירות לפיד - "קחו את הכסף מבעלי ההון"

בראש הצעדה לכיוון כיכר רבין - המשמרת הצעירה של תנועת 'העבודה', אבל לא רק הם היו שם. דגלי יוון מונפים. צפו בתמונות מהמקום
 |  (27)
הפגנה בתל אביב, צילום: bizportal
כמעט שנתיים לאחר המחאה החברתית הגדולה של קיץ 2011, ב-10 אלף מפגינים צעדו הערב מכיכר הבימה שבת"א לכיכר רבין במחאה נגד הגזירות הכלכליות עליהם הכריז שר האוצר יאיר לפיד השבוע כאשר הגיש את הצעת התקציב. בתוך כך, חלק לא קטם מהמפגינים התייחס לעניין הגז הטבעי - קרא להשארתו בארץ (ולא לייצא).

ההפגנה הערב בתל אביב
ההפגנה הערב בתל אביב

למעלה מ-2000 איש נאספו עד כה
למעלה מ-2000 איש נאספו עד כה

כתב Bizportal שנמצא במקום סיפר שהאווירה הייתה טעונה. המפגינים מוחים על התקציב שמפלה, לטענתם, את מעמד הביניים במקום למסות את בעלי ההון והטייקונים. "קיצוצים, גרעון, קחו מבעלי ההון", וגם "אל תתנו את הגז לטייקונים", אלו מבין הקריאות המושמעות ביותר.

המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, ובראשם ח"כ הטרי איציק שמולי, מי שהיה מראשי המחאה החברתית בקייצים האחרונים, נשמעים ברחבי הכיכר. קריאות של "אין עתיד עם ביבי ולפיד" נשמעות מכיוונם.

היום הגיב שר האוצר לפיד על הביקורות המוטחות בו מאז התפרסמו הגזירות במכתב פתוח לאנשי "יש עתיד" ובו אמר שהגזירות אמנם פוגעות במעמד הביניים אך באות גם על חשבון מגזרים נוספים. עוד טען שר האוצר שהצעדים אינם פופלריים אך הכרחיים לשמירת האיזון התקציבי.

כזכור, ביום שני בערב פרסם האוצר שורה של גזירות חדשות שיכללו בתקציב שמוגש לאישור הממשלה. בין הגזירות - עלייה של המע"מ באחוז, עלייה של מס ההכנסה ב-1.5% לכל דרגות המס, קיצוץ בקצבאות הילדים, העלאת מיסים על מוצרי יוקרה, עלייה של מס החברות באחוז ל-26%, וביטול הפטור ממע"מ על התיירות. כמו כן הוצעו קיצוצים נרחבים בתקציב החינוך ובתקציב משרד התחבורה.
הפגנה הערב בתל אביב
הפגנה הערב בתל אביב
הפגנה הערב בתל אביב
הפגנה הערב בתל אביב
הפגנה הערב בתל אביב
הפגנה הערב בתל אביב
תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    אותי מיסים לא מעניין,לא קם הגבר שיכנס לכפר ויקח מיסים!! (ל"ת)
    מחמוד אוכל חינם 12/05/2013 09:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 24.
    לאמיתה בדברי המגיב לתגובה מספר 8 . כדאי
    ראו נא את האמת 12/05/2013 09:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכולם ידעו כבר זאת ויפסיקו לשנוא ולהשמיץ את החרדים.
    סגור
  • 23.
    אם לא הייתם לוקחים משכנתא של מליון שח לקנות דירה באם
    למפגינים שלום 12/05/2013 08:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המושבות אז היה לכם כסף. אבל קניתם במליונים הסכמתם שיעבדו עליכם וישעבדו אתכם קניתם דירות במחיר של בנינים שלמים באירופה אז מגיע לכם!!
    סגור
  • 22.
    בגלל הליכודניקים אנחנו אוכלים את הגזרות תתעוררו (ל"ת)
    אלי 12/05/2013 07:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 21.
    מיס פיגי מנהלת את המדינה (ל"ת)
    אלי 12/05/2013 07:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    רק שנאה לבעלי הון? מה עם הפגנות בעד דיור לצעירים? (ל"ת)
    איש 12/05/2013 07:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 19.
    אפילו את אגרת הטלויזיה הם לא מוכרים (ל"ת)
    אנונימי 12/05/2013 06:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    כבר אין טייקונים אין טבע אין כיל אין כלוםםםם (ל"ת)
    לעם המטומטם 12/05/2013 06:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 17.
    חבורה של שמאלנים איכסס מתי תמותו מתי
    סוחר חתיך 12/05/2013 01:28
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מרצ הפח אשפה האלה ערב רב הפגנה של שמאלנים מטונפים וקומוניסטים חחחחח טפווו על הפרצוף שלכם יא הומואים עם מחלות
    סגור
  • חתיכת אידיוט (ל"ת)
    סוחר חכם 12/05/2013 09:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    רימו אותנו
    יצחק 12/05/2013 01:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאזרח שתמך ושכנע רבים וטובים להצביע לך רוצה ליידע אותך "איפה הכסף"-הכסף של מדינת ישראל נמצא- מס ירושות מלחמה בהון השחור באמצעות חובת דיווח מלא לכל האזרחים, מע"מ על פרות וירקות , מס הכנסה על קרנות השתלמות,ביטול פטור של מע"מ באילת,רווחים כלואים ולא בכל בצעדים הקלים שביצעת שרק יעמיקו את המיתון ולא יגרמו לשום גידול בהכנסות המדינה ממסים. ההישג היחידי שלך עד היום הוא הקמת קואליציה ללא חרדים. יאיר-כולם מאוכזבים מאוד ממך. אהבתי · הגב · לפני ‏17‏ שעות
    סגור
  • 15.
    ביטוח לאומי
    מנכל ביטוח לאומי 12/05/2013 01:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנכל ביטוח לאומי התראיין בתוכנית רדיו ואמר שיש רזרבות של מיליארדים בקופה הביטוח הלאומי רק לסדר את האוזן מדובר שרק מריבית בבנק 6-7 מיליארד שקל בשנה ואומרים שאין כסף שקרנים
    סגור
  • 14.
    נמאס כבר מההסטה הזאת
    יוסי 12/05/2013 00:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מהמגזר הפרטי אבל אתם שוכחים מי זה מעמעד הבניים אם לא המגזר הציבורי שכחתם כמה עובדים יש במגזר הציבורי מה הם מעמעד גבוהה איפה אתם חיים? די כבר לכל השטויות שאתם מוציאים בסוף יהיה פה קטסטרופה .
    סגור
  • 13.
    מפלגת יש עתיד בראשות לפיד, לכו הביתה שקרנים ורעים !
    הביתה בשמחה רבה ! 12/05/2013 00:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נמאס כבר מהתככים הרעים והזדוניים שלכם ! מקומכם אינו בממשלה ! פנו מיד את הכיסאות וטוסו הביתה !
    סגור
  • 12.
    לפיד היית התקווה האחרונה שלנו אכזבת בענק (ל"ת)
    יצחק 12/05/2013 00:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 11.
    לפיד - כל דבריך הם תירוצים, אתה פתטי
    מוטי 12/05/2013 00:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה שקרן ואתה יודע את זה מה היית אומר לילדיך אם היו מבטיחים ועושים ההפך ? כנראה שאתה נותן דוגמא אישית לילדיך שזה בסדר לשקר שים לב לאן הגענו למצב שבו הבטחת לדאוג לנו - מעמד הביניים ואתה נועץ סכין בגבנו, מה יותר גרוע מזה ?
    סגור
  • 10.
    איזה עם טיפש...תחריבו את הכלכלה חבורת זבל שמאלני (ל"ת)
    יעקב 12/05/2013 00:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    זה "רע עתיד" ! לכו הביתה שקרנים ורמאים בעלי "לב אבן" !! (ל"ת)
    זה לא "יש עתיד" ! 11/05/2013 23:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    אז הכסף לא אצל החרדים?
    שקרן 11/05/2013 23:19
    הגב לתגובה זו
    13 4
    למה צריך לקצץ למעמד הביניים? הרי הכסף נמצא אצל החרדים אז למה לא מקצצים להם 80 מליארד ויישאר עודף של 40 מליארד לחלק לאדם העובד. לא כן? או שלפיד סתם שיקר והסית נגד החרדים? מה הוא סתם אנטישמי קטן? מסתבר ששנאה עדיין מהווה מטבע פוליטי עובר לסוחר שמביא מנדטים אבל לא כסף
    סגור
  • אצל החרדים! לרוב החרדים בקושי יש ממה לחיות, לילדים שלהם
    נכון מאוד! הכסף לא 12/05/2013 00:25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בקושי יש ממה לאכול,אין להורים כסף לקנות להם בשר, פירות וירקות, שלא נדבר על בגדים חדשים ! אכן צדקת, ניטפלו לחרדים סתם מתוך שינאה עיוורת לאוכלוסיה טובה זו וכל זה בגלל שינאת הדת והיהדות! הכפישו את החרדים בתעמולת הבחירות בשקרים נוראיים ובהשמצות שוא ! הפיצו סטיקרים שכביכול אברך הלומד תורה מקבל מהמדינה אלפי שקלים , כאשר זה "בלוף" אחד גדול! אברך כולל מקבל כ -800 ש"ח לחודש בלימודיו הקשים בכולל, ולא אלפי שקלים כפי שפורסם בשקר על גבי האוטובוסים לפני הבחירות ע"י המפלגות של יאיר לפיד וציפי לבני ! שיתביישו להם כל הרמאים והשקרנים האלה ! אינני מאחל לאף אחד מהם לחיות בתנאי עוני שכאלה !
    סגור
  • 7.
    נראה כמה מפוטרים יהיו פה (ל"ת)
    תהרסו את הטייקונים 11/05/2013 23:05
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 6.
    תהרסו כבר את הטייקונים נראה מה יהיה -
    די 11/05/2013 23:05
    הגב לתגובה זו
    8 2
    הרסתם כבר את כיל ואת נוחי ואת טבע תסגרו כבר את כל החברות ותישארו עם רמי לוי הוא לא טייקון? במקום להפגין לדירות הם מפגינים על שטויות
    סגור
  • 5.
    הפגנות צריכות להיות בענק אבל כנגד
    פוקח עיני עוורים 11/05/2013 23:01
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עיני המאפשר לועדי חב' החשמל,הנמלים,הבנקים,מקורות,רשות שדות התעופה,רשות השידור וכו וביבי המאפשר לטייקונים ומשרתיהם,לקציני הקריה, למתנחלים, לחרדים וכו - לגזול את המדינה ע"ח האיש העובד ברצינות. גם אם לפיד טעה פה ושם הוא ראוי לברכות על המהלך בתקווה שיתקן בהמשך.
    סגור
  • 4.
    בעלי ההון עשו לנו תספורת,האוצר עושה חפיפה .
    איציק ר 11/05/2013 22:57
    הגב לתגובה זו
    6 1
    תגידו מישהו יודע שחברות הגז גובות מאיתנו פי 4.....כן ,פי 4 ממחיר הגז שהן משלמות.???!!!
    סגור
  • 3.
    להשבית את מערך המילואים!! (ל"ת)
    יוני מילואימניק עייף 11/05/2013 22:49
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 2.
    המחוברים של עיני מפגינים. (ל"ת)
    יד הנפץ 11/05/2013 22:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    לפיד תתפטר שיקרת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    חבר ב"יש עתיד" 11/05/2013 21:48
    הגב לתגובה זו
    14 6
    סגור