עיני: "יש רק 3,000 עובדי נמל, מספיק כבר עם ההסתה, זה מקומם"

כך אמר הבוקר יו"ר ההסתדרות ברקע להסכם עם האוצר:"פקידי האוצר שלא מתחלפים אף פעם היו צריכים לקחת מהעשירים"
 |  (49)
עופר עיני יאיר לפיד, צילום: בוצ'צ'ו; Getty images Israel
"לא רואה שיש לי כאן ניצחון, ציבור העובדים נותן יותר מאחרים", כך אמר עופר עייני, יו"ר ההסתדרות הבוקר בגלי צה"ל. "זו לא הייתה הממשלה שחפצתי בה, אך זה מה שקיבלנו."

לדבריו, יכלו להעלות את מס החברות ב-3% ולבצע את העלאת המע"מ ומס ההכנסה באופן דיפרנציאלי - "אני לא חושב שצריך לחתוך 40 מיליארד שקל, במדרגות המס לא יכלו להעלות את מס ההכנסה מסכום יותר גבוה? אמרתי את הדברים האלה לשר האוצר, אך הוא אומר שהבור גדול ושיש אילוצים, בדיוק כפי שאמר לתקשורת, לצערי אין לי מנדט לעשות משהו."

"יש באוצר את הפקידים שלא מתחלפים שמגיעים מאותן האוניברסיטאות עם אותן התפיסות, אפשר היה לעשות אחרת, אך לצערי הם פועלים במנותק, הם היו צריכים לקחת מהעשירים", אמר עייני בתרעומת לגבי תפיסת העולם של משרד האוצר.

לגביי הביקורת נגד ההסתדרות, טוען עייני כי "יש נטייה להציב בחזית את עובדי נמלי ישראל, אך צריך לזכור שיש שם רק 3,000 עובדים, זה כלום בהשוואה ל-1.5 מיליון העובדים עליהם ההסתדרות מגנה, מקומם אותי שיש הסתה. לקחת חלק מהעובדים ולחבוט בהם כדי להשיג רווחים נקודטיים זה לא ראוי, יפה תעשה הממשלה אם תשקול מחדש את מדיניות המיסים."
תגובות לכתבה(49):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 43.
    רק משם לפיד יכל לקחת מליארדים שהעובדים עושים נזק למשק (ל"ת)
    תום 09/05/2013 15:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 42.
    ויש יו''ר הסתדרות קומבינטור שרק צוחק על שאר העובדים (ל"ת)
    תום 09/05/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 41.
    3000 עובדים ארורים שעושים למדינה 4-5 מליארד נזק בשביתות
    תום 09/05/2013 15:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל שנה
    סגור
  • 40.
    פוליטיקאים נמאסתם
    אליעזר 09/05/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עיני !!! זכות הקיום שלך הוא הועדים הגדולים.לכן אתה מגן עליהם.בוא ואראה לך איך עושקים עובדים שמרויחים שכר מינימום.לא שמעתי אותך מגן עליהם.תתבישו לכם כל הפוליטיקאים
    סגור
  • 39.
    2999 יותר מדי. (ל"ת)
    מנוולים 09/05/2013 14:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 38.
    3000 בריונים עם פריון עבודה נמוך ותנאים בשמיים (ל"ת)
    מאפיה 09/05/2013 13:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 37.
    עיני היקר עלינו. אתה וחבריך חולבים את המדינה עד תום.
    ישראלי 09/05/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עיני היקר מאוד עלינו, מגן על העובדים והוועדים הגדולים. אנחנו מעמד הביניים משלם הרבה יותר בגללם. חבל שיאיר לפיד התרפס לפני עיני.
    סגור
  • 36.
    אדון עיני 3000 שמרווחים כמו 30,000 , גנבים (ל"ת)
    אריק 09/05/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 35.
    הסתה או חסכון ?
    אלון 09/05/2013 13:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בואו נעשה חשבון קטן נניח ומקצצים 10,000 ש"ח מכל עובד נמל (כנראה שצריך יותר), נכפיל 3000 ב - 10,000 קיבלנו חסכון של 30 מיליון ש"ח בחודש !! או 360 מיליון ש"ח בשנה! הסתה ? זה חסכון משמעותי !
    סגור
  • 34.
    עיני, באר שבעי מסריח. (ל"ת)
    אבי - מתנגד למחאה 09/05/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טען עוד
  • 33.
    יש לפרק את ההיסתדרות וליצור גוף אחר וממלכתי ואחראי (ל"ת)
    ציון 09/05/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 32.
    אפסים
    עובד נמל 09/05/2013 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 4
    יש כאן תגובות של קנאים לא נורא לא הצלחתם להתקבל לנמל מאחל לכם שתעבדו במקומות עבודה שינצלו אותכם שתעבדו 12 שעות ביום ותבכו ב10 לחודש אני לא מרויח 20 ולא 30 אתם חיים בסרט אוכלים את מה שאינטרסנטים בתקשורת מאכילים אותכם אנחנו חזקים ואנחנו נדאג לעצמנו לא סופרים אותכם
    סגור
  • אתה ושכומתך וההיסתדרות הפכתם את הנמלים לשכונת ביריונים (ל"ת)
    ציון 09/05/2013 13:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אים אתה לא נימנה עים החזירים אז למה כועס (ל"ת)
    אזרח 09/05/2013 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    אז אתה אומר שרק 3000 איש
    ערן 09/05/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מחזיקים את כל המדינה בביצים בכל פעם שמשנים להם את סוג הקפה במשרד?
    סגור
  • 30.
    בשכר ממוצע של 40 אלף לחודש זה רק 1.4 מיליארד בשנה
    מחשבון 09/05/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ממש כלום. אם ירוויחו בממוצע "רק" 20 אלף, שזה ממש יפה לעובד ללא השכלה, אפשר לחסוך הון עתק. וזה בלי להוסיף 20% על הוצאות סוציאליות
    סגור
  • 29.
    עיני אתה אסון למדינה כולה . (ל"ת)
    גדעון 09/05/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 28.
    עיני איפה האחריות שלך כלפי כלל המדינה ???? תתבייש (ל"ת)
    יניב 09/05/2013 12:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 27.
    עובדי נמל וחברת חשמל
    שלום 09/05/2013 12:23
    הגב לתגובה זו
    7 0
    באמת היה עיני מיטיב לעשות אם היה מגן על כלל העובדים הקטנים ולא על "נבחריו" -הוא צריך לדרוש למסות את קרנות ההשתלמות ,מקבלי רכבי הליסינג ודומיהם
    סגור
  • 26.
    עובדי חברת חשמל יוצאים כול שנה לאילת בחינם ,כול החברה
    בא 09/05/2013 12:16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    למלונות הכי טובים בשיא העונה ,זה אמיתי ..והחברה בגרעון של איזה 50 מיליארד זניחים .
    סגור
  • 25.
    והנזק הממוצע שכל עובד נמל נושא על כתפיו גדול ממליון ש"ח (ל"ת)
    tch 09/05/2013 12:15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 24.
    אזרחי ישראל נילחמים על משכורתם נגד מונופולים גרידים ,
    בא 09/05/2013 12:09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    וממשלה גרידית .זה המצב האמיתי .
    סגור
  • 23.
    אוכלים מחרבנים ולא עובדים .
    בא 09/05/2013 12:06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לבטל קביעות מייד .
    סגור
  • 22.
    עיני אתה קצר רואי רואה רק את הנמלים וחברת חשמל
    אבי 09/05/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אתה עלול להתעוור
    סגור
  • 21.
    שטייניץ לקח לחברה שלי את הכל
    דנקנר 09/05/2013 11:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כיסחו לי ולבן דב ולכל החברה את הצורה ועדיין יש גרעון. עופר עייני אתם בוועד הבכירים הצרה של עם ישראל,לא מייצרים כלום ולוקחים את הכל.
    סגור
  • 20.
    עיני מנותק,3000 עובדי נמל 15000 חשמל ועוד שודדים (ל"ת)
    טוני 09/05/2013 11:43
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 19.
    רק 3,000
    יו-יו 09/05/2013 11:35
    הגב לתגובה זו
    7 0
    3,000 כפול 25,000 ש"ח שזה השכר הממוצע שם כפול 12 חודשים נותן לי 900,000,000 ש"ח. אם היה מדובר ברופאים המתמחים בניתוחי לב, דיינו. אבל מדובר באנשים הירודים ביותר שתלמידי כיתה ח' יכולים להחליף אותם מחר. אם כולם היו מפוטרים מחר בבוקר, כמה מהם לדעתכם היו נקלטים במגזר הפרטי? גם אתם נקרעים מצחוק מהמחשבה עליהם במגזר הפרטי?
    סגור
  • 18.
    עיני - אתה מ ק ו מ ם ! ! ! (ל"ת)
    אופיר מ. 09/05/2013 11:17
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 17.
    עיני ולפידל מיתרברבים שעשו עיסקה מה אתם אומרים (ל"ת)
    הסוחר 09/05/2013 11:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    עייני אתה וההסתדרות דואגים רק למונופולים ולוועדים הגדול
    zur5 09/05/2013 11:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עייני אתה וההסתדרות דואגים רק למונופולים ולוועדים הגדולים. מי אלה ה 1.5 מיליון שאתה דואג להם? אתה דואג רק לנמלים, לחברת חשמל. לעובדי הרכבת ועובדי מדינה ועוד כמה וועדים. ההסתדרות כבר מזמן לא דואגת לכלל העובדים. הרי כל הסכמי השכר והכוחניות שלכם בסופו של יום מפנים את האוצר ושר האוצר לקחת משאר העובדים במדינה שלא מאוגדים מהמגזר הפרטי, וכל העול של המיסים נופל עליהם מבלי שיש מישהו שידאג להם לתוספות שכר כל שנה ונעשקים מכל הכיוונים. נעשקים ע"י המדינה ונעשקים ע"י המעבידים. אז תפסיק למרוח אותנו בסיפורים של מיסכנות. הגיע הזמן לפרק את המונופולים והוועדים האלה.
    סגור
  • 15.
    זה לא 3,000
    גדי 09/05/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה המודל .כל מי שיכול חוטף .החרדים ,עובדי הנמל ,חברת חשמל .
    סגור
  • 14.
    עיני אתה חלש בחשבון 3,000 איש שמרווחים בחודש 10,000 ש"ח
    עיני אתה דמגוג 09/05/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יותר ממה שמגיע להם יוצר תוספת עלות לקופת המדינה(כלומר הכיס של הציבור) של 360 מיליון ש"ח. 99.9% באוכלוסיה בעד שהסכום הזה יקוצץ מהנבלות האלה ולא מנזקקים אמיתיים כמו שקורה בתוכנית הקיצוצים האכזרית הזאת.
    סגור
  • 13.
    עיני ןההיסתדרות עושים שנים לינץ בחלשים כל הסכם שכר נתן
    ציון 09/05/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תוספת אחוזים כזו שפיטמה את השמנים וקיפחה את בעלי השכר הנמוך אתם יצרתם את המציאות המקולקלת והמעוותת והמפלה ואתה מיתפלא למה שונאים אותכם
    סגור
  • 12.
    זה בדיוק הבעיה שמעט עובדים מחזיקים את המדינה כבת ערובה
    אנונימי 09/05/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    8 1
    רק 3000 בנמל שגורמים ל 6 מיליון סבל ועוד 6000 בחברת חשמל שגורמים ל 6 מיליון סבל ועוד 1000 ברכבת שגורמים ל 6 מיליון סבל ועוד 2000 בנתבג שגורמים ל 6 מיליון סבל
    סגור
  • 11.
    קרנות השתלמות..
    שר האוצר החדש 09/05/2013 10:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל קרן השתלמות שמישתחררת במקום הטלת מס ...10 % עד 15 % ייסגר עד לגיל60ואז יחולק כפרמייה חודשית לטווח של 3 שנים והלאה לפי בחירת החוסך....טוב למדינה-לאוצר וטוב לחוסך....מה דעתכם????
    סגור
  • 10.
    רק 3000? אחלה, אפשר לפטר ולהחליף בקלות. (ל"ת)
    רוני 09/05/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 9.
    עייני, אתה האויב האמיתי. אתה הורס לנו ת'חיים (ל"ת)
    לא מהמוחברים 09/05/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 8.
    3000 עובדי נמל מרוויחים כמו 100,000 עובדים רגילים. (ל"ת)
    רק באלימות זזים כאן 09/05/2013 10:32
    הגב לתגובה זו
    17 1
    סגור
  • וכל זה על גב החלשים זה מה שמקומם (ל"ת)
    ציון 09/05/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 7.
    3000 שלוקחים משכורת כמו 300000 זה מה שמקומם מר עיני!!! (ל"ת)
    לפרק לפרק לפרק!! 09/05/2013 10:28
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • והחשבון חשבון מוגש לתשלום עייד החלשים מקוממם ביותר (ל"ת)
    ציון 09/05/2013 10:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 6.
    למה אתה לא מזכיר את האלפים בח' חשמל? 1 שם = 10 "רגילים" (ל"ת)
    איתי 09/05/2013 10:26
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • הוא לא מזכיר כי הוא שותף להפקרות ואבותיו הקדמונים (ל"ת)
    ציון 09/05/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 5.
    תמונת הכתבה מנציחה את עיני האדון ולפיד הפודל (ל"ת)
    גלריה 09/05/2013 10:18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 4.
    ראיתי את רשימת ההישגים מול האוצר בימקום תכנית חירום לטו
    ציון 09/05/2013 10:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לטובת המשק בשעה קשה זו ושההיסתדרות תיתרום למאמץ הכללי ושתוריד מהשומנים לטובת המדינה משחק בהישגים על חשבון חוסן המדינה עיני אתה רשע ולפיד עיוור או סתום
    סגור
  • 3.
    עיני אתה הורס את המדינה ואת יחסי החברה בישראל (ל"ת)
    ציון 09/05/2013 10:06
    הגב לתגובה זו
    18 2
    סגור
  • 2.
    הציבור לא מטומטם ואל תיתחבא אחר מיספר 3000 נמלים הרשימה
    ציון 09/05/2013 10:03
    הגב לתגובה זו
    22 1
    ארוכה ולציבור נמאס מהחזירות שלך ושלהם ביחד חלק מהאסון של המדינה זה אתה וההיסתדרות ולפיד הפחדן נפל ברשת שלך אבל הציבור יתקוממם וישנה את המצב
    סגור
  • הציבור אבא של המטומטמים
    הנביא יחזקאל 09/05/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אם הוא לא מפגין nonstop גם נגד עיני עד שיתפטר. הוא שטייניץ וביבי תרמו ותורמים יום יום להחלשת כוחה של המדינה ושולחים אותנו לגורמים אחרים כמו החיזבאללה ,אחמד דינג'אד ורק 3000עובדי נמלים
    סגור
  • 1.
    יש לפטר את כל העובדים והמנהלים - ולהתחיל מההתחלה!
    Restart לנמלים! 09/05/2013 09:57
    הגב לתגובה זו
    17 1
    כה רקוב בנמלים שאין מנוס - צריך להתחיל מההתחלה. תוך יומיים-שלושה נעבוד בתופקה הדומה לקיימת, ואחרי חודש נהיה ב200% תפוקה וב50% עלות.
    סגור