לפיד: "כולם מבינים שיש צורך לסגור את הגירעון, לצערי אין ניסים בדברים האלו"

עיני: "ציבור העובדים מבין שיש משבר כלכלי, והוא תרם את חלקו". שר האוצר: "אני שר אוצר חודש וחצי, מצטער שעדיין לא פתרתי את כל הבעיות"
 |  (57)
יאיר לפיד, צילום: bizportal
שר האוצר, יאיר לפיד ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, קיימו הערב מסיבת עיתונאים בצל הגזירות החדשות. יאיר לפיד פתח ואמר "לאנשים כואב, אנשים כועסים, גם אני רציתי להגיד כמה סוכריות הבאתי לעם. כולם מבינים כי ישנו צורך לסגור הגרעון, לצערי אין ניסים בדברים האלו אני לא מוכן להגיע למצב של יוון שאנשים איבדו את מקום העבודה".

לפיד הוסיף "מי שאומר אצלנו זה לא יכול לקרות טועה, זה לא יקרה במשמרת שלי. התהליך הזה פוגע גם באדם העובד, אני מקבל עליי את כל הביקרות אבל צריך לשים לב שלא רק האדם העובד נפגע, הגדלנו את המס על רווחי הון ובעלי השכר הגבוה בנוסף לזה הקיצוץ כולל סקטורים נוספים. כחלק מהתהליך הזה אני ויו"ר ההסתדרות קיימנו משא ומתן והבנו שגם ציבור העובדים צריך להשתתף."

יו"ר ההסתדרות הגיב לדבריו של שר האוצר ואמר "הפעם אני יודע שגם אנחנו צריכים להשתתף, אני חייב להודות ששר האוצר גילה רגישות רבה והבנו כי יש לקיים את ההסכם אודות עובדי הקבלן, בזמנו לא הצלחנו לקיים את ההסכם ועכשיו אנחנו הולכים להסכם מזורז".

לפיד המשיך בניסיונות ההסברה "אני נוגע בסקטורים שאף אחד לא נגע בהם, בעבר נגעו רק בכיס אחד. השינוי במס החברות ובמשכורות מצביע על המגמה החדשה. אני לא אנטי חרדי אבל תמיד מהחרדים חסכו את המאמץ. הדבר האחרון שאני רוצה זה לפגוע במעמד הביניים".

"יום אחד של שביתה כללית שווה 2 מיליארד שקל, אני חושב שחשוב להגיע עם ההסתדרות להסדר" אמר לפיד ויו"ר ההסתדרות הוסיף "אני לא אוהב את המילה מחוברים עם הממשל (בהתייחס ליחסים בין הצדדים) זאת הסטה, אנחנו מנסים להגיע לקונצנוס והסכמות שיועילו למשק".

לפיד התייחס ליחסים והמשא ומתן עם ההסתדרות ואמר "הכי קל זה לצאת למלחמות תקשורתיות בלי לנסות לתקן, אני מבין שיכלתי להשיג נקודות נוספות אם הייתי יוצא נגד ההסתדרות אבל אין בכך תועלת".

לפיד נשאל על הגיבוי מנתניהו "יש שיתוף פעולה מלא עם ראש הממשלה אנחנו באותה ממשלה והוא חותם על התקציב, בבחירות אמרתי כי אם הולכים רק לכיס של מעמד הביניים זה לא הוגן ולא פייר, היום אנחנו הולכים לכל הכיסים".
תגובות לכתבה(57):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 49.
    מנסה למכור גזירות קשות בעטיפה יפה שזה דופק את החרדים
    מירי 10/05/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד תפסיק לדאוג לחרדים ותתחיל לדאוג למי שבחר בך!!! במקום לטפל בדברים הנחוצים באמת, כגון יוקר הדיור והמחיה, לפיד מטפל רק בדברים פופוליסטיים וקלים, כגון מיצוי כושר השתכרות ושיויון בנטל, שאינו מביא תועלת למעמד הביניים, זה רק מועיל לחרדים להוציא אותם ממעגל העוני, ויגרום שיכנסו במקומם מאות חילונים למעגל האבטלה.
    סגור
  • 48.
    השימוש כולם מבינים .זה לזרוע חול בעינים של כולם הוא
    ירז 09/05/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אביו , בסופו של יום הוא הלך עם העשרים, אכזבה ענקית הם חושבים שכולם מטומטמים
    סגור
  • 47.
    לפני הבחירות לא ידעת?????
    ראם 09/05/2013 16:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כבוד השר לפיד לני הבחירות כשדיברת על שינוי ועל מעמד הביניים לא הכנת שיעורי בית לא הבנת את מצב המשק אני מבין שדבריך הם ללא כיסוי וסתם תעמולה חבל אני בך לא אבחר שוב וכמוני יותר מחמישים אחוז ממצביעך
    סגור
  • 46.
    מנסה למכור גזירות קשות בעטיפה יפה שזה דופק את החרדים
    מירי 09/05/2013 15:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפיד תפסיק לדאוג לחרדים ותתחיל לדאוג למי שבחר בך!!! במקום לטפל בדברים הנחוצים באמת, כגון יוקר הדיור והמחיה, לפיד מטפל רק בדברים פופוליסטיים וקלים, כגון מיצוי כושר השתכרות ושיויון בנטל, שאינו מביא תועלת למעמד הביניים, זה רק מועיל לחרדים להוציא אותם ממעגל העוני, ויגרום שיכנסו במקומם מאות חילונים למעגל האבטלה.
    סגור
  • 45.
    כולם מבינים?
    aaa 09/05/2013 15:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בוא נעשה חשבון קטן מר לפיד אתם בממשלה מדוע לא מצטמצמים במשרדים במכוניות בהוצאות אישיות מדוע הנסיעות המרובות לחול על חשבון הקופה הקטנה. מדוע אין שקיפות על הוצאות ביתו של BB חברך? מדוע לא הפרטת את הנמלים? מדוע לא העלת את אחוז התמלוגים מגז ואשלג? מדוע טייקונים מתחמנים את מס ההכנסה ביושר? מדוע פאשלות של שר האוצר הקודם משולם עי העם? מדוע לא מעלים מס חברות? בקיצור אתה ןחברייך השתקנים מה קרה קיבלו תפקידים והפסיקו לזמזם אינכם עתיד כלל
    סגור
  • לא,עכשיו הוא עסוק בלשחק את האיש החשוב
    בוב פרוקטור 09/05/2013 15:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    והחושב ,ובעיקר
    סגור
  • 44.
    בי הגזרות לא כ"כ פוגעות אבל אני שונא שקרנים יהירים,שחצנ
    בוב פרוקטור 09/05/2013 15:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ומאז שראיתי אותך בפעם הראשונה בחיי לפני כ-10 שנים יורד ממסוק עם סיגר תקוע בפה אני לא סובל אותך לא בטלויזיה ולא כשר אוצר! מבחינתי תרד מהארץ ותקח איתך את החברים המדושנים השמנים והיהירים ואל תחזור לפה.
    סגור
  • 43.
    השלטון האלה-ביבי,ליבר..,לפיד,בנט ולבני-די נמאסתם וטוסו
    אטומים לגמרי ראשי 09/05/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כבר מהממשלה. אינכם מתאימים לשרת את הציבור! אתם אטומים עם לב של אבן! חובה להוציא אתכם מהשלטון ! כמה שיותר מהר,כן ייטב לנו.
    סגור
  • 42.
    דפקתם את העניים ומעמד הביניים, די נמאסתם, תעופו הביתה
    עלובי נפש שכמותכם 09/05/2013 12:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    וכמה שיותר מהר. רבותי, התארגנות רבותי! צריך להתארגן בהקדם האפשרי על מנת שיעופו כבר מהשלטון ולבטל את גזירותיהם הרעות. - ביבי, לפיד, בנט, ציפי , עופו כבר הביתה.
    סגור
  • 41.
    יש דרכים קצת יותר יצירתיות, נראה שפקידי האוצר הובילו
    ד 09/05/2013 10:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אותך באף
    סגור
  • טען עוד
  • 40.
    בשעה קשה יש לבטל הטבות לזמן מסויים בכדי לעזור למשק ובכ
    ציון 09/05/2013 09:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ובכדי שהחלשים לא יפגעו ההיסתדרות מגינה על החזירות על חשבון החלשים ושר האוצר משתף פעולה עים עיני והחזירות שלו ועוד לא מיתביישים לעשות מסיבת עיתונאים מושחתים נימאסתם
    סגור
  • 39.
    וחבורתם - נמאסתם עם הרע והרוע ! לכו כבר הביתה! (ל"ת)
    נתניהו, לפיד, בנט 09/05/2013 09:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 38.
    מצטער שבחרתי בו, איפה הדיבורים על הנדל"ן? נעלמו (ל"ת)
    יוסי 09/05/2013 08:55
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 37.
    עופר עיני ההיסתדרות והוועדים החזקים = סרטן וחולי הכלכלה (ל"ת)
    רופא מאבחן 09/05/2013 08:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מושחתים נימאסתם (ל"ת)
    ציון 09/05/2013 09:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 36.
    יש מינוס צריך ליסגור נקודה (ל"ת)
    נתי 09/05/2013 08:16
    הגב לתגובה זו
    0 8
    סגור
  • 35.
    כולם מבינים שבגדת בהם ומעלת באמונם. זו האמת. (ל"ת)
    יריב 09/05/2013 07:47
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 34.
    מיס פיגי מנהלת את העינינים לפיד הוא רק השליח (ל"ת)
    אלי 09/05/2013 07:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    קח מהמתנחלים מהחרדים מהוועדים הרי שם הכסף (ל"ת)
    כולם מבינים שאשקרנן 09/05/2013 07:27
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור
  • מהחרדים לקחו הכל מלבד השטריימלים והגיעו למיליארד שקל.
    לא חרד מחרדים 09/05/2013 11:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא מהם תגיע הישועה, מה שכן, די נחמד לחבוט בהם
    סגור
  • אבל לחרדים ולרוב המתנחלים אין כמעט ממה להתקיים ואל
    לוועדים יש באמת כסף, 09/05/2013 09:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תגזול את פת לחמם !!!! והערה למגיב 33, צא כבר בבקשה מהשינאה שלך כלפי הדתיים, פקח עיניך וראה את האמת לאמיתה ! אינני מציע לך לאכול בקושי פת לחם וקצת גבינה בלי בשר, פירות וירקות ! אינך מכיר כלל את המיגזר החרדי ! לך וראה בעיניך מה הילדים אוכלים ושותים ובאלו תנאי עוני הם חיים ! ותתבייש לך על הוצאת הדיבה לשוא על החרדים והמתנחלים.
    סגור
  • 32.
    להוריד משכורות שרים וחכים ב50 אחוז ושכרראשי היסדתרות
    ציון 09/05/2013 07:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ראשי ערים ומועצות דתיות ורבנים ראשיים ושופטים ובכול המקומות הציבוריים שהמשכורות מנופחים
    סגור
  • 31.
    לפיד עיני המרושע וההיסתדרות עבדו עליך מחדל בהבנת המצב מ
    ציון 09/05/2013 07:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מצידך כשר אוצר והעם והניפגעים יתקוממו ואתה תיראה הפגנות כי מה שהייה לא מקובל והיאוש יגבר על השכל נימאס ממציאות שאין בשורות ובנוסף ישב גזרות שלא בצדק בימקום לחתוך בסרטן אתה חותך בבריאים שביזכותם נישמרת השפיות תחתוך בקרנות ההישתלמות ובחזירות של הוועדים החזקים תאריך את שירות הקבע יש שם הרבה כסף ועוד ועוד
    סגור
  • 30.
    אין נס העיתונאי לא נהפכך לכלכן או ליזם - נשאר עיתונאי (ל"ת)
    מנהיג המהפכה 09/05/2013 06:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 29.
    לרחובות בגלל הנדלן מה יש להם להציע? (ל"ת)
    הצבור יצא 09/05/2013 06:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 28.
    ביבי עשה לו כיפה אדומה
    יוחאי 08/05/2013 23:58
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שם אותו שר אוצר כדי שיעביר את כל הגזירות שלביבי אין אומץ להעביר ובזה חוסלה הקריירה של יאיר. בי"ס לפוליטיקה...
    סגור
  • נתניהו לכד 2 ציפורים במכה אחת (ל"ת)
    רופא מאבחן 09/05/2013 08:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 27.
    בבקשה לא לשכוח שגם בנט בסיפור לא רק יאיר. (ל"ת)
    יוסי 08/05/2013 23:22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 26.
    לך תלמד נוסה קודם או תקח יעץ טוב ועל תחליט על גבנו (ל"ת)
    ציפי 08/05/2013 23:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    "הגדלנו מס על רווחי הון"...
    סרגיי 08/05/2013 22:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה לא הגדלנו מס על השכרת דירה!!!!!!!??????????????
    סגור
  • 24.
    העיפו כבר את הממשלה הזו הביתה ביחד עם ביבי, לפיד, בנט
    עם חכם ונבון ! 08/05/2013 22:22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אחיו, ציפי... וכל יתר השרים היושבים בה אשר אינם ראויים כלל לשרת את הציבור. זוהי ממשלה גרועה ביותר וחבל שבחרנו בה. הבה לא נמתין עוד ונדאג להפלתה המיידית!
    סגור
  • 23.
    מלך כי ימלוך? הכסף, סליחה השתן עלה לו לראש (ל"ת)
    יוסי 08/05/2013 22:22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 22.
    לרחובות ולכיכר רבין ולהפגין נגד הממשלה הגרועה הזו
    חובה לצאת מיד 08/05/2013 22:04
    הגב לתגובה זו
    15 0
    וגזירותיה הרעות !!! צריך להפילה מיד ביחד עם ביבי, לפיד, לבני, בנט וכל יתר השוונצים שיושבים בה !!! זו הממשלה הגרועה ביותר שהיתה לנו מאז הקמת המדינה ואסור לנו להשאירה על כנה !!!
    סגור
  • 21.
    תמשיך חבר לעשות סדר בבלגן.יש תמורה בעד המפלגה (ל"ת)
    העורב האמיתי 08/05/2013 21:54
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 20.
    תשלחו אותו כבר הביתה ותעיפו אותו מהממשלה !!!! (ל"ת)
    לטובת כולם.....!!!! 08/05/2013 21:42
    הגב לתגובה זו
    17 2
    סגור
  • 19.
    יש ניסים! בובליל! (ל"ת)
    אנונימי 08/05/2013 21:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    גם לפני הבחירות אמרו שיש גירעון - היית אומר שזה מה שאתה
    יוסי 08/05/2013 21:27
    הגב לתגובה זו
    10 1
    הולך לעשות ופשוט לא היינו בוחרים בך- מוג לב אחד
    סגור
  • 17.
    מסוכנים! לפיד אמר: לא רצינו לפגוע במעמד הביניים", בפועל
    האנשים הצבועים הכי 08/05/2013 21:26
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הוא פגע מאוד! זה כמו שאתה אומר למשל: לא רציתי לגנוב, לא רציתי לחמוס, לא רציתי לעשוק, לא רציתי להזיק, לא רציתי להתאכזר,לא רציתי להרע וכדומה, אבל בפועל: גנבתי, חמסתי, עשקתי, הזקתי, התאכזרתי, הרעתי וכו'.... וזהו בדיוק מה שיאיר לפיד עושה לעניים, לבעלי משפחות ולמעמד הביניים! הוא פוגע בכולם ללא שום רחמים וחמלה!!! רבותי, אחד שכזה ושכמותו צריכים להעיף מיד מהכנסת!!! אל תפחדו ממנו, העיפו אותו מהכנסת ולכו מיד לבחירות חדשות!
    סגור
  • 16.
    מצטער שבחרתי בו מה ההבדל בינו לבין שטייניץ-אותם גזרות
    רוני 08/05/2013 21:23
    הגב לתגובה זו
    13 1
    אני לא מבין מה יש לו להגיד נגד שטייניץ - לפני הבחירות הוא אמר ששטייניץ מעלה מיסים - ועכשיו הוא אומר ששטייניץ לא העלה מספיק וגרם לנזק. אתה תשאר קדנציה אחת במקרה הטוב- חשבנו שבה מושיע. אחחחחחחחח הציבור בסוף תמיד מטומטמם ואני בינהם. הצרה היא שבסוף אנחנו נעשה את אותה טעות.
    סגור
  • 15.
    לממן את רשות השידור ב800 מליון לשנה דווקא יש כסף (ל"ת)
    בגד בבוחריו ובכלל הצ 08/05/2013 21:20
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 14.
    לפיד אתה נלחם בנמל תתחיל בכנסת למה חבר כנסת מרויח 38אלף
    אריק / 08/05/2013 20:56
    הגב לתגובה זו
    7 0
    למה מלצרית לשעבר נכנסת לכנסת עם משכורת התחלתית 38000 אלף שח אני מוכן לעבוד חינם אריק
    סגור
  • 13.
    מה עם הנמלים עובדי חברת החשמל ואנשי הקבע???
    גבי 08/05/2013 20:55
    הגב לתגובה זו
    15 0
    ועוד שומן במגזר הציבורי שאפשר לקצץ... אה, אבל שכחנו הם חזקים ולא כיף להתעמת עימם
    סגור
  • 12.
    יה פחדן - בא עם הגננת עיני ששולט בו כמו במריונטה. (ל"ת)
    איתי 08/05/2013 20:51
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 11.
    על מי אתה מנסה לעבוד???
    רינת 08/05/2013 20:39
    הגב לתגובה זו
    40 0
    הציבור כבר לא קונה ת'איטריות האלה . לציבור נמאס מסיסמאות ומימילים יפות ומכובסות. כל שרי האוצר הבטיחו בדיוק כמוך. היום המצב הוא אל חזור הציבור הרבה יותר יעריך אותך אם תגיד ,חשבתי ניסיתי ,התיק הזה גדול עלי, ותחזיר אותו זו לא בושה!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 10.
    שחצני דוחה ויוארי !!! הבן אדם לא מחובר לעם. מנותק !!!! (ל"ת)
    דרור 08/05/2013 20:34
    הגב לתגובה זו
    68 0
    סגור
  • 9.
    שקרן כמו אבא שלו. (ל"ת)
    ירון 08/05/2013 19:58
    הגב לתגובה זו
    32 0
    סגור
  • 8.
    לפיד הבוגד לך הביתה לטיקונים שלך (ל"ת)
    44 08/05/2013 19:23
    הגב לתגובה זו
    38 0
    סגור
  • 7.
    נמאס ממנו והפייסבוק שלו. חושב שהוא עדיין כתב בידיעות. (ל"ת)
    איתי 08/05/2013 19:19
    הגב לתגובה זו
    50 0
    סגור
  • 6.
    לפיד יעוף מהבמה במהירות האור. נוכל (ל"ת)
    שלא יערבבו אותנו 08/05/2013 19:18
    הגב לתגובה זו
    38 1
    סגור
  • 5.
    יאיר לפיד בחר כמו כולם בפתרון הקל
    amirna 08/05/2013 19:13
    הגב לתגובה זו
    20 1
    במקום לקחת את הכסף מהמקומות הראויים בחר כמו כל שרי האוצר וראשי הממשלות הקודמים לקחת את הכסף ממי שהכי קל לו מממעמד הביניים ומטה. במקום להילחם בהון השחור, למסות את הזנות ושאר השרותים שפוגעים בעובד כי הם "לא חוקיים", למסות את ההימורים ועוד רשימה ארוכה של אפשרויות. חבל, טוב שלא הצבעתי ל כי לא האמנתי לו.
    סגור
  • 4.
    לפיד יכלב מכרת אותו בשביל עיני הנחש (ל"ת)
    זוג צעיר 08/05/2013 19:07
    הגב לתגובה זו
    38 0
    סגור
  • 3.
    מנסים להרדים את המחאה רק מחאה שלא תתן ליישם את הגזרות
    שבע הבטחות ומפוכח 08/05/2013 19:04
    הגב לתגובה זו
    17 0
    הביטו מה קורה כאן משפחה עם 2 או שלושה ילדים תורמת את כל הקיצוץ ביזיון צריך לנקוט בפעולה עממית המונית שתרגום הוצאה גדולה יותר מההכנסות שמתכוון האוצר ליצור עם הגזרות מסיבת עיתונאים מריחה אחת גדולה הציבור מתבקש להכתיב זו הדרך היחידה והבלעדית אבל לפיד זכה בה ביושר
    סגור
  • 2.
    המחאה שעומדת לפרוץ, תהיה שונה מאוד מזו של 2011 (ל"ת)
    והמבין יבין 08/05/2013 18:33
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 1.
    תחזור לטלוויזיה (ל"ת)
    אבי 08/05/2013 18:30
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • ומהר... (ל"ת)
    אילי 08/05/2013 20:00
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • ראוי לחזור! הכי מתאים שיחזור לביתו בהקדם האפשרי! (ל"ת)
    אפילו לשם הוא אינו 08/05/2013 21:31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • אף אחד לא יקבל שקרן לשם. הוא שרוף - לפחות אצלי. (ל"ת)
    רוני 08/05/2013 21:25
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור