יום גועש במניית אפריקה: עשתה פרסה של 7% וריכזה מחזור ענק

(עדכון) החברה שבשליטת לב לבייב ריכזה את מחזור המסחר הגבוה בשוק ברקע למסחר בזכויות שהתנהל בה היום צפו בגרף התוך יומי...
לב לבייב, צילום: בוצ'צ'ו
מניית אפריקה +3.41% אפריקה 21.2 +3.41% אפריקה בסיס:20.5 פתיחה:20.5 גבוה:23 נמוך:19.4 תמורה:1,220,408 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בלטה היום מעל גבי המסכים בבורסה בת"א. המניה סגרה בעלייה של 2.2% לאחר יום תנודתי במיוחד בו עברה מירידות של 5.73% לעליות של 3.38% והכל ברקע למסחר בזכויות.

במסגרת הנפקת הזכויות שכמחציתן נרכשו על ידי בעל השליטה בחברה, לב לבייב, יוזרמו לחברה בסה"כ כ-219 מיליון שקל, מה שיקל על התזרים שלה ויאפשר לה לעמוד ביתר קלות בהתחייבויותיה למחזיקי האג"ח.

במסגרת הנפקת הזכויות של אפריקה שבוצעה ב-21 באפריל הוצעה חבילה של 10 מניות ועוד 8 אופציות ללא תמורה במחיר חבילה של 75 שקל, כלומר מחיר של 7.5 שקל למניה, כאשר מחירן הכלכלי של האופציות עמד אז על 0.493 שקל. לעומת זאת מחיר הבסיס של המניה הבוקר בבורסה עמד על 8.54 שקל. נציין כי מחיר המימוש של האופציות נקבע על 9.99 שקל.

נציין כי בעל השליטה באפריקה, לב לבייב התחייב להזרים במסגרת הנפקת הזכויות הנוכחית כ-103.7 מיליון שקל ולקבל בתמורה כ-13.8 מיליון מניות רגילות וכ-11 מיליון כתבי .

נזכיר כי הזרמות בהיקף דומה ביצע לבייב בהנפקות הזכויות הקודמות וזאת במסגרת התחייבותו בהסדר החוב שנערך לחברה להזרים כ-450 מיליון שקל לחברה. מדובר בפעם השלישית שלבייב שמחזיק ב-47.32% מהון החברה לפני הנפקת הזכויות - משתתף בה.

ירידה בשוויה של הוא לא ארוע חריג ביום המסחר בזכויות ובכל זאת מדובר בירידה דרמטית. בשיחה עם Bizportal אומר גורם בשוק כי "בהחלט יכול להיות שפועלים במניה שורטיסטים. יש הרבה משחקים פיננסים שאפשר לעשות במיוחד כשמעורבת חבילת אופציות גדולה יחסית כמו בהנפקת הזכויות של אפריקה".

גורם אחר בשוק הסביר כי "במניות שהחזקת הציבור בהן גדולה, כדוגמאת אפריקה, הרבה פעמים הלחץ בפתיחת המסחר נובע ממכירות שמבצעים הבנקים בעבור לקוחותיהם שלא אישרו את השתתפותם בהנפקת הזכויות, לאחר מכן כבר נכנסים הסוחרים המקצוענים"

תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    מניית זבל אמיתית! עד מתי? (ל"ת)
    סניטאר בעירית ת"א 13/05/2013 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    כולם רוצים לפגוש את הכסף .כי הימים הנוראים מתקרבים...
    אנונימי 13/05/2013 06:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי דעתי יש סיכוי גבוה לעימות אם שכנים ותיקים ...
    סגור
  • 13.
    לבייב הטייקון היחיד שדאג למשקיעיו (ל"ת)
    לא כמו תשובה ובן דב 09/05/2013 10:15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 12.
    זה הבעייה אתכם, עושי כותרות בלבד, ללא עמוד שדרה, וחבל
    רונן לביא 09/05/2013 03:45
    הגב לתגובה זו
    18 0
    אתמול באמצע יום המסחר, העלתם כתבה, ובה הזכרתם בין היתר את הצניחה במניית אפריקה ישראל, פרשתם את זה ע״י ״מומחה״ משוק ההון, שטען ששורטיסטים ידם בעניין. האמת מגיע לו צל״ש הוא ברמה של כל מני תגובות של ארחי פרחי, אני אישית ראיתי אתמול הזדמנות באפריקה, וסיכוי טוב, שאנחנו פוגשים מחיר נמוך, ויש סיכוי לתחילת מהלך, מה גם שפונדומנטלית לדעתי אפריקה משדרת מזה מס דוחות, שיפור בכל הפרמטרים, וכמשקיע בחברה, אני מוצא הנהלה חזקה, איתנה ולא טיפשה בכלל, מה עוד שמר לבייב, שם כסף כסף!!!!! הייתי מצפה ממכם, להיות עם קצת עמוד שדרה, ולא לנסות לפרש מעשה בשעת מעשה, אלה טיפה יותר מיקצועי, פיננסי, עם ידע והשערה פונדומנטלית, ולא להיות פרשן של מה שקורה הרגע, אלה.... של מה שלדעתכם הולך לקרא, מצד שני אולי מייצגים אינטרסים, של גופים אחרים, אני בטוח, שאתמול הרבה סוחרי יום מכרו סחורה , ואפילו הרבה, וחבל, אתם מתסייסים את הפחד ע״י כותרות מיותרות. אני אישית רכשתי אתמול אפריקה, למרות הכתבה שלכם, וליבי עם סוחרי היום שקראו את הכתבה, וקצת הזיעו...... ביז.... יש מקום לשיפור, ולדיעה משלכם, שנשענת על מחקר מעמיק, הערכות שווי +
    סגור
  • כול מילה שאמרת בסלה , יפה מאוד (ל"ת)
    יוסף 09/05/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    לבבר " 70 שנה בבורסה"
    מציאות 08/05/2013 21:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איך היה הצינור בסיום המסחר?????????????
    סגור
  • 10.
    מחר עליות חדות (ל"ת)
    שמואל 08/05/2013 19:14
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 9.
    אמרו הרבה על לבייב אבל הוא היחיד שהכניס יד לכיס עמוק (ל"ת)
    תום 08/05/2013 17:39
    הגב לתגובה זו
    24 0
    סגור
  • 8.
    שאלה
    אפריקה 08/05/2013 17:14
    הגב לתגובה זו
    14 5
    על כמה צריך להיות האופציה אני חושב לפחות 100 נקודות מצפה לתשובה בתודה מראש אני חושב לבייב לא יפספס כניסה של 290 מיליון שח ממימוש האופציה כך שהמניה תעבור את ה 1000 נקודות עד 31.10.2013
    סגור
  • 7.
    דרך חדשה
    טרייד 1 08/05/2013 15:37
    הגב לתגובה זו
    17 3
    אפריקה יצאה לדרך חדשה
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    איזה מהלך אדיר,הא??????????? (ל"ת)
    אוריכאן 08/05/2013 15:32
    הגב לתגובה זו
    20 3
    סגור
  • 5.
    אפריקה
    סמי 08/05/2013 14:45
    הגב לתגובה זו
    24 2
    לא מסחר של שורטיסטים אלא הזדמנות ללבייב להגדיל החזקות במנייה לפי המחזור והקניה האגרסיבית זו קניה של בעל עננין להגדיל החזקות ללא העלת שער המניה .והמוכרים הם השורטסטים שלדעתי יראו את המנייה נוסקת ממחר
    סגור
  • תקרא דוחות
    משקיע 08/05/2013 15:25
    הגב לתגובה זו
    6 19
    כספים של אפריקה טוב טוב ואז תבין שלאפריקה אין שום נכס שמצדיק את שווי שוק מעל מיליארד שח. אפריקה היא סתם חברת אחזקות שמול אחזקות אלו יש חובות באגח כ-4 מיליארד שח . ושוי שוק של אחזקות אלו בקושי 2 מיליארד
    סגור
  • אתה ממש לא צודק, תקרא שוב
    רונן לביא 09/05/2013 03:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ותעשה טובה לעצמך, קח 4 דוחות ותעמיד אותם, ותראה את כוןן ההתנהלות והתייעלות של החברה, לדעתי פספסת משהו, תקרא שוב בהצלחה
    סגור
  • שווי אחזקות של 2מש"ח- אתה צוחק?
    גם משקיע 08/05/2013 18:27
    הגב לתגובה זו
    7 0
    דניה, מגורים, פיתוח, תעשיות, נכסים + כל הנכסים. נכון 500 מיליון דולר. שורטיסטים יומם מגיע.
    סגור
  • בוא הנה
    משקיע 08/05/2013 22:35
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אתם לא נורמאלים רשמתי 2 מיליארד שח ואתה הפכת ל- 2 מיליון תלמד לקרוא קודם ו-500 מיליון $ זה לא 2 מיליארד שח ? עכשיו תוריד את החובות באגח 4 מיליארד =הון עצמי שלילי .
    סגור
  • 4.
    קונה והרבה-לגזור ולשמור (ל"ת)
    אוריכאן 08/05/2013 12:21
    הגב לתגובה זו
    24 1
    סגור
  • 3.
    לבייב עושק אותנו 5 שנים (ל"ת)
    ראובן 08/05/2013 12:06
    הגב לתגובה זו
    6 15
    סגור
  • 2.
    אחת מהמנופחות בבורסה
    בבר 70 שנה בבורסה 08/05/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    3 22
    המניה הזו לא שווה את החשמל שלקח לי להקליד את התגובה הזו. היום אממש את השורט שיש לי בה, הזדמנות טובה לממן את ארוחת החג. אקנה עוגת גבינה עם רוטב אדום אדום ומתוק מתוק שכל המיפוחה תדע כמה טובה היתה המניה של לייב.
    סגור
  • גם לקשקש צריך לדעת (ל"ת)
    משקיע 08/05/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • צודק לבייב עושק מורשה
    karish12 08/05/2013 13:15
    הגב לתגובה זו
    5 13
    99 אחוז ירדה המניה ותרד עוד ! אין גבול כל יום הוא מתפלל הדוס ועושק את כולנו !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 1.
    הסוחרים בפעולהיום גועש: אפריקה צוללת 5.5% במחזור הגבוה
    תליס 08/05/2013 11:16
    הגב לתגובה זו
    5 19
    כנראה אין ביטחון במניית "אפריקה "
    סגור
  • שורטיסטים צפו לצינור ארוך... (ל"ת)
    אוריכאן 08/05/2013 12:25
    הגב לתגובה זו
    23 3
    סגור