עופר שלח: "אנחנו אלה שדוחפים את הידיים לאן שכואב, וזה כואב מאוד"

יו"ר סיעת יש עתיד התראיין בגל"צ והתייחס להצעת התקציב. "אי אפשר היה לדחות את הגשת התקציב כי אנחנו כבר מתנהלים יותר מדי זמן בלעדיו, אבל לדעתי המבחן האמיתי של יאיר לפיד ושל יש עתיד יהיה על פני זמן"
עפר שלח, צילום: יח"צ
עופר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד בכנסת, התראיין היום בגל"צ ואמר בהתייחסו לגזירות הכלכליות שמתכוון האוצר להטיל על הציבור ועורר גל של תגובות קשות. לדבריו, "יש לנו 4 משרדים שבדרך כלל הם כפויי טובה ובראשם האוצר ואנחנו אלה שדוחפים את הידיים לאן שכואב - וזה כואב מאוד".

שלח מציין כי "כל מה שנוגע לרפורמות מבניות לא נכלל בתקציב, שנמצא בסד צר של זמן. אי אפשר היה לדחות את הגשת התקציב כי אנחנו כבר מתנהלים יותר מדי זמן בלעדיו, אבל לדעתי המבחן האמיתי של יאיר לפיד ושל יש עתיד יהיה על פני זמן".

כאשר נשאל שלח מדוע השר לפיד לא העיז לגעת במסגרת הגזירות גם בעופר עיני הוא ענה, "אי אפשר לקיים מו"מ על רפורמות מיבניות עם גוף כמו ההסתדרות ב-45 יום. זה דבר שלוקח זמן. גם המלחמה בהון השחור לוקחת זמן".

בהתייחסו לכך ראש הממשלה משאיר את העבודה השחורה לשר האוצר שלו אמר שלח, "נתניהו ראה ואישר את התקציב הזה, זה תקציב של ראש הממשלה בדיוק כמו שזה תקציב של שר האוצר. זה התהליך ובו כל אחד עושה את ההון הפוליטי הקטן שלו. לא קרה כבר הרבה זמן ששר האוצר הוא גם יריב פוליטי של ראש הממשלה".

על הטענות כנגד המנעותו של לפיד מראיונות תקשורתיים ענה שלח "אתה יודע שיאיר לפיד הוא מתראיין טוב ואני בטוח שהוא עוד יתראיין. אני לא בא במקומו, אלא פועל במטחנה התקשורתית".

תגובות לכתבה(54):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 46.
    מדוע לא הוטלה חובת דווח כללית? השחור כאן כ 23% ומחפשים
    קצת מציאות 13/05/2013 14:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכסף אצל צבור משלמי המסים? עם כל המחשוב הקיים נתן בעזרת חובת דווח כללית להציף הרבה הכנסה שאינה מדווחת! כשר חדש שאינו כבול בתקדימים על לפיד להטיל חובת דווח כזו ולפעל ברצינות לגבית מס מכל מי שמרויח! לא יתכן שסוחרי סמים יסעו במכוניות פאר ולא ישלמו מס הכנסה שאני משלם! כמובן שמס על הוצאה, כמו מס הקניה על הרכב תופס גם אותם אך זו הודאה בכשלון מראש! בחרתי יש עתיד כדי שלפחות תנסו לעשות הדבר הנכון, וחובת דווח כללית היא בפרוש כזו במצב הנוכחי.
    סגור
  • 45.
    דירות
    עזי 12/05/2013 07:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נגעתם בספסרי הקרקעות .לא נגעתם במס רכוש לבעלי קרקעות .וגם לא נגעתם בסוחרי דירות .לא בבנקים.
    סגור
  • 44.
    שחרר אותנו שלח
    מיקל גורדן 08/05/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בחייך שלח שחרר אותנו, מתחילה עכשיו עונת הפליאוף ב NBA אולי פשוט תחזור לשם באמת היה כיף לשמוע אותך שם. עוד לא הבנת שהבלוף של יש עתיד נגמר!!! מת. אתם מחוקים יריקה לא תקבלו יותר. אפסים מאופסים פחדנים עלובים. מה אתה מפחד מעיני? מה הוא איים עליך שלא נגעתם במחוברים שלו? ועשה טובה כך את החבר היפיוף שלך ותחזיר אותו לחייך בטלויזיה. אמנם אנחנו עם דפוק, פראייר אבל יש גבול. דרך אגב ביפן היו דורשים מכם חראקירי פה סה"כ לעוף לנו מהעיניים!
    סגור
  • 43.
    התכוונת דוחף את בת זוגתך לג'וב אצל גרמן בבריאות (ל"ת)
    רועי 08/05/2013 15:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 42.
    מה אתם מתבכיינים - אפשר קצת לחסוך
    אייל 08/05/2013 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספר עצות 1. לקנות רק לחם שחור. 2. לא להשתמש בטלפון נייד. 3. לסגור את האינטרנט בבית - יש בשביל זה ספרייה ציבורית ואם כבר ספרייה, אפשר לשהות שם רוב היום וכך לחסוך בחשמל בבית כי גם הוא התייקר. 4. חשמל אמרנו אז אפשר להתקלח במים קרים זה יעיר אותנו למציאות שאנו נימצאים בה. וגןם יחסוך איזה 500 ש"ח בחשמל. 5. לא צריך חוגים לילדים, יש מורים בבה"ס שמקבלים משכורת רעב הם בטוח יקנו לילדים שלנו את מה שצריך. 6. הייתי ממשיך בכיף אבל אני חייב לסגור את המחשב כי החלטתי להדליק את המחשב חצי שעה ביום בשביל לחסוך. ועוד חמש דקות אני פשוט הולך עכשיו לעבודה שנייה עד 10 בלילה, מי יודע אולי גם אני אהיה תייקון יום אחד, תמיד אמרו לי תחסוך שקל לשקל וכך תגיע, מה יכול להיות שעבדו עליי?
    סגור
  • דווקא הממשלה שמחה שאתה עובד ברבה. כך יש לה
    חי במינוס 08/05/2013 15:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסים ממך ואם אתה עייף יש השתתפות לתרופות. כדאי שתקנה פורשה ולא דה שבו כי הוא עולה זול יותר וגם עושה תאונות ומחליפים אותו ויש שוב מיסי קניה. אתה דווקא בסדר.
    סגור
  • 41.
    עופר, מה לא ברור?
    משה 08/05/2013 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פקידי האוצר = יש לההם פנסיה תקציבית , כל הנטל אלנו בלבד (כולנו פראיירים).
    סגור
  • 40.
    לצאת לרחובות
    יש בנינו קצר 08/05/2013 14:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך אתה כותב עם יאיר נעבור את זה ביחד כשישבתם על התקציב לאנ ישב איתכם אחד שמרוויח 7 או 8000 אני הצבעתי לכם בגללך עופר יצאת נקניק
    סגור
  • 39.
    כנראה שהאיש לא רואה את הדבשת של זוגתו
    האיש מהקיר 08/05/2013 14:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לשחיתות מסתבר אצל המושחת אין ריח גם אם הוא מפיץ אותה והסרחון מבאיש.
    סגור
  • 38.
    כן בטח, סדרו לזוגתך משכורת יציבה בלי להתייצב יום בעבודה
    צבי גלעד 08/05/2013 14:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כנראה שהגמל לא רואה את הדבשת שלו מאוד מתאים לחבורה שהתקבצה סביב לפיד נציג הטייקונים.
    סגור
  • טען עוד
  • 37.
    במילה אחת - ווזלין (ל"ת)
    ציקי האדום 08/05/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 36.
    במקום להלחם במושחתים הענשתם את כולם
    הכי קל 08/05/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    https://www.facebook.com/#!/groups/208011609239889/ למה??
    סגור
  • 35.
    אתם רק זמניים- מה ההבדל בין שר האוצר הקודם? שקרנים
    רוני 08/05/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני מפגר שבחרתי בכם. אין לי את מי להאשים. גם הם גזרו גזרות ואתם אמרתם שזה לא הגיוני.
    סגור
  • 34.
    לא לילד הזה פיללנו ולא על זה יש עתיד קיבלה מנדט מהבוחר
    טלטל 08/05/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפיד חפר כבר את הקבר הפוליטי של עצמו וימיו בשלטון ספורים!לא יהיה מנוס מיציאה לרחובות וכנראה הפעם גם יראה דם רב ברחובות.
    סגור
  • ועל זה נאמר:מי שהצביע לפיד שיגיד :
    כ 12/05/2013 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עני
    סגור
  • 33.
    עופר שלח , אתם אמרתם
    יואב 08/05/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אמרתם כל כך הרבה דברים ועכשיו אנו רואים ששיקרתם בכל.
    סגור
  • 32.
    איפה הנמלים חברת חשמל וכל המחוברים האחרים (ל"ת)
    נבלה הוחלפה בטריפה 08/05/2013 12:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • הם מפחדים מעיני הביריון והבירוינים שלו בוועדים זאת האמת (ל"ת)
    mhui 08/05/2013 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    אז אולי תוציאו את הידיים שלכם מהכיס שלי?!? (ל"ת)
    ידיד 08/05/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 30.
    אלו לא המילים לפני הבחירות לא שלך עופר שלח ולא של לפיד
    אברום בדבכט 08/05/2013 12:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קיבלתם מנדט מהציבור לבצע פעולות שהציבור שבחר בכם ביקש וכרגע המנדט שקיבלתם אינו משקף כלל וכלל את ההסכם שהיה בין הבוחרים למה שקורה ולהערכתי כיום לפיד לא שווה אפילו 5 מנדטים
    סגור
  • 29.
    מי אמר שצריך לסגור את "הבור" התקציבי עכשיו
    משיח 08/05/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מר שלח (אני מאד מעריך אותך) ניתן לגלגל חוב לעוד שנה שנתיים ובינתיים לטפל בנושאים שצריך בצורה נבונה ולא קודם לקחת ממי שהבטחתם שלא תקחו. טיפשים
    סגור
  • 28.
    רק הפגנות ולפרק את הממשלה עכשו (ל"ת)
    דן 08/05/2013 12:32
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 27.
    לבת הזוג שלך דאגת אצל גרמן- פוליטיקה חדשה! (ל"ת)
    יאיר 08/05/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 26.
    המחדל המדיני שלא מחייבים הגשת דוח שנתי לכל האזרחים
    ציון 08/05/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ונותנים קיצבאות בצורה גורפת ולא לפי מיבחן הכנסה למשל קיצבת זיקנה לבעלי ממון ויכולת קיצבת ילדים לכולם ועוד הרבה סעיפים שרק הגשת דוחות תעשה עימם צדק ותאזן את המצב זה הזמן לשינוי
    סגור
  • 25.
    דחפתם ידים גם למקומות "אסורים" וחטפתם פלאסק על האף
    ליאור 08/05/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    וזה עוד כלום לעומת הבעיטה בתחת ביום הדין. יכולתם לעשות הרבה דברים אחרת - ואין כמוך לדעת את זה - ואין טעם ללעוג עכשיו גם לאינטיליגנציה של האנשים ו"להסביר" מהלכים שגויים בטירוף הרי יכולתם להעלות מיסים במדורג : אחוז מסויים למשתכרים בין 8 ל 15 : אחוז גבוה יותר לבין 15 ל 25 ואחוז עוד יותר גבוה למשכורות מעל 25 אש"ח לחודש יכולתם לרווח מדרגות לבעלי השכר מתחת 8000 ולחצי מדינה להגדיל הכנסה פנויה ולהאיץ את הכלכלה ולהמנע מהעלאת המע"מ - תעשה פעם את החשבון אבל בחרתם בדרך המטומטמת של לדפוק את כולם ובייחוד את החלשים - ויום יבוא והם יכניסו לכם ובצדק כי אפילו עם חברות הענק / הרווחים הכלואים נמנעתם מלהתמודד- אתם מדברים מדברים , מברברים - ועושים אפס ומי שעושה אפס - מקומו בפח האשפה של ההיסטוריה התעשתו , לפני שיהיה מאוחר לכם ולרוב הציבור
    סגור
  • @ מישהו זוכר מיפלגה בשם שינוי? בדרך זו תצטרפו אליהם @
    אחד העם 08/05/2013 14:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לדיבורים לפני הבחירות צריך שיהיה כיסוי ביום שאחרי ! קיבלתם מנדט ענק לשנות דברים עקומים שכל מיני אינטרסנטים הצליחו לשדוד מהמדינה! לאיזה פיתרון הךכתם ועל חשבון מי ? ממי אתם פוחדים ? בדרך הזו אתם נותנים יד לפירוק מעמד הביינים ! מי ישאר כאן ביום שאחרי ? כנסו לקרוא כתבה מתמצתת כמה פיספסתם !!! http://www.themarker.com/news/protest/1.2014937
    סגור
  • 24.
    אם זה כואב מאוד , אולי אתם דוחפים לחור הלא נכון ? (ל"ת)
    אסף 08/05/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 23.
    תתבייש שאתה מתבזה ככה במפלגה הימנית והדיקטטורית הזאת.
    והנאו ליברלית גם. 08/05/2013 11:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה מביך,לך הביתה .איזו אכזבה.
    סגור
  • ימנית?! מפלגה שמאלנית מובהקת!!
    יע 08/05/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט חסר הבנה וחוסר מושג במה שקורה....!!
    סגור
  • 22.
    לפיד שולח ידיים למקומות שלא צריך ביצים (ל"ת)
    שני אפסים 08/05/2013 11:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 21.
    לבת זוגתך לא כואב כלום. (ל"ת)
    סידור עבודה. 08/05/2013 11:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    לפיד/שלח בצים בגודל זית - פה מפיק מרגליות
    מייק 08/05/2013 11:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גנבתם את קולותינו
    סגור
  • 19.
    פקידי האוצר לא הכניסו יד למקומות שהם יעבדו בעתיד (ל"ת)
    טוני 08/05/2013 11:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 18.
    לטפל בדברים החשובים באמת
    יפית 08/05/2013 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לטפל בדברים הנחוצים באמת, כגון יוקר הדיור והמחיה, מטפל בדברים פופוליסטיים וקלים, כגון מיצוי כושר השתכרות ושיויון בנטל, שאינו מביא למעמד הביניים כל תועלת! זה רק יועיל לחרדים להוציא אותם ממעגל העוני, ויכניס במקומם מאות חילונים למעגל האבטלה. שיפסיד לדאוג לחרדים ויתחיל לדאוג לעם שבחר בו!!!
    סגור
  • 17.
    יאיר כל הכבוד נמלא הקופה ואז נתחיל לתת הטבות (ל"ת)
    אספסוף ללא שכל 08/05/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    דחפתם ידיים ישר לאשכים של המעמד הבינוני
    וזה לא ישכח לכם 08/05/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ומה עם סגירת רשות השידור? מליארד שקל בשנה מכיס הציבור, אבל שם מפחיד לגעת נכון שלח?
    סגור
  • 15.
    אדוני עוסק ברפואה מונעת? או ברפואה גורעת? (ל"ת)
    אל תתלוש לנו איברים 08/05/2013 11:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    אתם העיתונאים צריכים להתעסק במה שאתם מבינים
    בא 08/05/2013 11:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה נכון לכול אדם ,או שימפנזה ,ולצערי כלכלה זה לא התחום המחורבן שלכם .וגם פוליטיקה זה לא ,הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות ,ולא הייתי מזלזל בנאמר .
    סגור
  • 13.
    תדחפו את הידיים להיכן שצריך שצריך ,שצריך ,נו הבנת .
    בא 08/05/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בבחירות אנחנו נשים את הפתק היכן שכואב ללפיד , תפקידכם היה ליצג את האינטרסים של מעמד הביניים ולא להכאיב .
    סגור
  • 12.
    בפעם הבא 2 מנדטים בקושי יקבלו (ל"ת)
    דוד 08/05/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • שני קולות ,לא שני מנדטים ,אתה מגזים בגדול ,נו מי
    בא 08/05/2013 10:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    של עופר ויאיר כמובן .
    סגור
  • 11.
    ועפר שלח לאוכול כי חשבם לנחשים =יש עתיד עופר שלח (ל"ת)
    הנחש 08/05/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    2 הערות
    אזרח 08/05/2013 10:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    1. כאשר הורים מבקשים להניח על שולחן האוכל של ילדיהם יותר מאשר מרגרינה וריבה הלזה אתה אומר כי שם כואב? חזור בך. 2. יש מקומות (תקציבים) רבים שם זה לא כואב ולמרות זאת אין דוחפים לשם יד. לך לשם. ועוד דבר : ישראל בת 65 ולאן פניה?
    סגור
  • 2 מנדתיים. וכל ה17 שעפו הבית יקבלו פנסייה קבועה (ל"ת)
    אממ 08/05/2013 11:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אמן כן יהי רצון (ל"ת)
    כ 12/05/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    הבטחתם ולא קיימתם-אין עתיד. נעיף אותכם בהזדמנות הראשונה (ל"ת)
    פודל של לפיד 08/05/2013 10:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    לעיתונאים פולטיקאים אין בצים לא כמו שמסתתרים מאחרי העט
    מייק 08/05/2013 10:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אף עיתונאי לא הצליח פולטית מעבר לקחת פנסיה ממשלתית כאשר אתם בכנסת יש לכם בצים כמו ציפור שיר לא כמו של יען שיהיה לכם בעיתונאות בוזו לכם עם שלל הסיפורים
    סגור
  • 7.
    לא מתאים
    גדי 08/05/2013 10:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עופר היקר גם אתה וגם יאיר טירונים ירוקים מאוד בשביל לנהל כלכלה של מדינה בתנאים כאלה נפלתם במלכודת כלום לא יעבור ישחילו אותכם בכל צעד ושעל לפיד לא מתאים לתפקיד זה נ ק ו ד ה
    סגור
  • 6.
    יזכרו לכם את זה בגלל חוסר הצדק שעשיתם זאת נבזות
    מיליונים 08/05/2013 10:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מטומטם מי שהצביע ללפיד אבא שלו היה רשע והוא פי שניים וגם טיפש
    סגור
  • 5.
    מילא מנוולים גם טיפשים.
    אתם מנוולים 08/05/2013 10:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מס על עקרות בית מאיפה הם יביאו כסף יעבדו בזנות? תקחו קודם מקרנות ההשתלמות אתם מנוולים והעם טיפש
    סגור
  • 4.
    בטיפשוטכים דוחפים ידיים לאיפה שכואב קרנות ההישתלמות האר
    ציון 08/05/2013 09:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הארכת שירות הקבע חברת חשמל הנמלים הרכבות כל משכורות ה13 וההטבות לא נוגעים בהם ואילו בכל הציבור החלש והניזקק שותים את דמו ליפגוע בחלשים זה אמור להיות מוצא אחרון ובטיפשוטכים מישתמשים בו ריאשון
    סגור
  • 3.
    עד כה דחפתם את הידיים לאן שקל לדחוף (ל"ת)
    תוכנית לא מאוזנת 08/05/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    go fuck yourself (ל"ת)
    נפוטיזם 08/05/2013 09:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    יש ל י ללפיד ועופר עוד כמה הצעות איך לקחת מהצבור
    חי במינוס 08/05/2013 09:45
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המטומטם שבחר בהם 1.לאדם שחי בדירה משלו וללא משכנתא 50% מהחסכון שאינו משלם שכר דירה. 2.להולך רגל החוסך 15 ש'ח ליום ,עוד 50% מס הליכה. וכמובן חוק התשתו'ק לנשימה של אפרים קישון. אה,לפטור מנכלים',חכי'ם מקורבים וטייקטנים מכל הנ'ל.
    סגור