יחימוביץ': "תוכנית לפיד היא אכזריות ובגידה בציבור, הגרעון כעת עובר מהכיס של הממשלה - לכיס של האזרח"

יו"ר האופוזיציה בתגובה הבוקר להצעת התקציב של לפיד. "הפוליטיקה החדשה מעולם לא היתה כל כך ישנה, אטומה, חסרת מעוף ומזיקה"
 |  (38)
שלי יחימוביץ, צילום: Getty images Israel
שר האוצר, יאיר לפיד, הגיש לפנות בוקר את הצעת התקציב לשנים 2013-2014 לאישור הממשלה, והגזירות קשות. בין היתר, מס ההכנסה יעלה ב-1.5% בכל מדרגות המס, שיעור המע"מ יהיה 18% ויתבצע קיצוץ בתקציב החינוך ובקצבאות הילדים. לכתבה המלאה על הצעת התקציב

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' אומרת הבוקר כי "תכנית הגזירות של לפיד היא אכזריות, בגידה בציבור, ובעיקר שגיאה כלכלית מרה שאין בה ולו בשורה אחת. זאת תכנית דכאון ומכות ולא תכנית צמיחה. הבור בתקציב נוצר כי איש לא העז לגבות ממקורות הגבייה המשמעותיים ביותר - ההון הגדול ומשום שהגזירות ויוקר המחיה והשחיקה בשכר פגעו קשות במעמד הביניים ובעניים והם הפסיקו לצרוך. לפיד ממשיך את אותה טעות קשה בדיוק אך באופן ברוטאלי וחסר בושה עוד יותר. הגרעון עובר מהכיס של הממשלה- לכיס של האזרח".

עוד אומרת יחימוביץ כי לפיד פשוט הונה את הציבור ומצטטת מדבריו שבועיים לפני הבחירות, אז כך הוא אמר - אל תקנו את התיאטרון הזה. הפוליטיקאים הישנים שלנו מגיעים תמיד לאותה תשובה פעם אחר פעם שנה אחר שנה – הם יעלו עוד מיסים ועוד מיסים למעמד הביניים הישראלי. הם תמיד עושים קולות כאילו הפעם הם מתכוונים ברצינות ואז ברגע האמת נגלה שמי שמשלם את החשבון הוא מעמד הביניים הישראלי. כי מעמד הביניים הישראלי תמיד סופג הכל. זו הסיבה שאנחנו מביאים לשולחן פוליטיקה חדשה. כי אי אפשר להמשיך כך. לדבריה של יחימוביץ', "הפוליטיקה החדשה מעולם לא היתה כל כך ישנה, אטומה, חסרת מעוף ומזיקה כפי שהיא מצטיירת מתכניתו."
תגובות לכתבה(38):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    לפיד מעביר את כל אזרחי ישראל לצד החייב כספים
    מסכימה 07/05/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומוציא את המדינה מהחובות שלה, איזה חכם לפיד, פיכס מגעיל אותי
    סגור
  • 27.
    תפסיד לדאוג לחרדים, תדאג למעמד הביניים ולא רק בדיבורים!
    ריקי 07/05/2013 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לטפל בדברים הנחוצים באמת, כגון יוקר הדיור והמחיה, מטפל בדברים פופוליסטיים וקלים, כגון מצוי כושר השתכרות ושיויון בנטל, שאינו מביא למעמד הביניים כל תועלת! זה רק יועיל לחרדים להוציא אותם ממעגל העוני ולהכניס תחתם מאות חילונים למעגל האבטלה. שיפסיד לדאוג לחרדים ויתחיל לדאוג לעם שבחר בו!!!
    סגור
  • 26.
    באר שבע
    בני 07/05/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין איך את היית מטפלת בגרעוןתתסבירי לנו אולי?
    סגור
  • 25.
    מנותקת ,את בגדת כשהלכת לאופוזיציה ,איך תיצגי אותנו
    בא 07/05/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישם גברת ,תצעקי מהדוכן .
    סגור
  • 24.
    שלי מבלבלי
    אבי 07/05/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תפסיקי לבלבל את הביצ__ם להתלהם ולהיות אנטי כל החיים , מעולם לא שמענו ממך על אופציות יצירתיות , רק נרגנות , את אומן בלשים מקלות בגלגלים
    סגור
  • 23.
    לשלי
    אליעזר לוי 07/05/2013 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהגיון את לא מבינה שאין פתרונות קסם אין מצב שמשכיר דירה לא ישלם ופטור את לא דרשת זאת רק על הטייקונים את דורשת ודורשת צדק ושישלמו מס אמיתי שאת חושבת שזה חשוב ונכון אבל זה לא יפתור בהרבה את הגרעון הנוכחי אולי יביא קצת הקלה בגרעון בעתיד כי עד שישלמו צריך להגיש דוח הכנסה ואז גם מעגלים פינות ומגדילים הוצאות כרגע לדעתי צריך להשתמש במלשינון הנוכחי ולגבות מס אמיתי ממשכירי דירות וכן ממעלימי מס אחרים והם לא מעטים יש הרבה הון לא מבוקר על זה תלחמי ולא על הצהרות לא מצאותיות אחרות
    סגור
  • 22.
    היתה לה אפשרות להשפיע באופן יחסי
    דוד מירושלים 07/05/2013 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור לה לומר דבר. היתה לה אפשרות להשפיע באופן יחסי. העדיפה אופוזיציה.כיוון שאינני תומך בדעתה אני שמח שהיא באופוזיציה אולם אינה יכולה להחזיק את החבל בשני הקצוות
    סגור
  • 21.
    יחימוביץ מועלת בתפקידה
    נודניקית 07/05/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תפקיד האופוזיציה הוא להציע חלופות להחלטות השלטון וללחום על מימושן. יחימוביץ בטרחנותה הבלתי נלאית לא הציעה ולו חלופה אחת ריאלית לפתרון המצב. תואיל יחימוביץ ותקים ממשלת צללים שתגבש מדיניות חלופית בנושאים שעל סדר היום כך שנוכל לבחון את כשרה והחלטותיה. לשבת לבקר לקטר ולטרחן רק ממאיס אותה עלי
    סגור
  • 20.
    לפיד נכנע לחזקים ומכסח את החלשים
    coperetz 07/05/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפיד העלה את יעד הגרעון, אבל הגדלת האוברדרפט נועד להמנע מקיצוצים למשרד הביטחון וגופים גדולים אחרים. לעומת זאת, על העשירונים התחתונים יוכבד העול בעקבות העלאת המע"מ, ומעמד הביניים ישלם יותר מיסים. לפיד, כמו קודמיו, נכנע לחזקים ומדרדר את החלשים.
    סגור
  • 19.
    מילין תושבים דפוקים להפגין מחר
    תושב ביבילנד 07/05/2013 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפגנה.....הפגנה
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    לשלי במקום לקשקש תדרשו מס על קרנות השתלמות ומס על
    אנונימי 07/05/2013 11:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דירות להשכרה. תתחילו לקחת מהעשירים. היום אנשים בונים דירות ומוכרים בלי לשלם שקל מס הכל מתוכנן כולל פטורים למינהם אז אם בגוש הגדול בתל אביב בונים דירות ומוכרים במליונים בלי מס איך לא תהיה בועת נדלן? הממשלה מעודדת את זה תדרשי לקחת מס מאלה שמרויחים מהנדלן בכל צורה שהיא גם מאלה שמכרו דירה וגרים שנתיים בשכד כדי להמנע ממס. שווה לשלם בשנתיים 70 אלף על שכד ולא לשלם מס על מליונים של רווח.
    סגור
  • 17.
    הדבר היחיד שהייתי רוצה לראות בתוכנית כיצב גובים יותר (ל"ת)
    שקט שלי!@ 07/05/2013 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    קשקשנית !! אפשר לכתוב שנה קדימה מה היא תגיד על כל מהלך
    קרקע 07/05/2013 11:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם נגיע ליום שהיא תידרש גם לעשות משהו מלבד לדבר (שלא נגיע חס וחלילה) אז אני מקווה שהיא תעשה בדיוק הפוך ממה שהיא אומרת
    סגור
  • 15.
    עם ישראל היקר...תראו איזה תרגיל עשו לנו...
    man39 07/05/2013 11:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עם ישראל היקר..תראו איזה תרגיל עשו לנו...גרמו לכולנו לריב בינינו בשאלה איזה מס נכון להטיל ואיזה לא......וככה גרמו לנו לשכוח מהטיפול ב"ההוצאה" - טיפול שורשי במגזר הציבורי שעושק אותנו ושרק בגללו מטילים עלינו מיסים...אבל בהם יאיר לפיד לא "באמת" נגע...איך יודעים??? אין שביתות....ואנחנו רבים בינינו...שיחקו אותה שוב...ולצערי, ובאמת צערי, אין כל חדש תחת השמש....יחי עופר עיני שר האוצר בפועל
    סגור
  • 14.
    ביגלל האף הגבוה שלך לא ניכנסת לממשלה. (ל"ת)
    בבר 70 שנה בבורסה 07/05/2013 11:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    לשלי יחימוביץ
    ש.פ 07/05/2013 11:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חשבתי שתביא פוליטיקה נקייה ואובייקטיבית. במקום השמצות את הופכת להיות כמו כל הפוליטיקיים וחבל. בחירות הבאות לא אצביע עבודה
    סגור
  • 12.
    לשלי
    חיים 07/05/2013 11:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    את לא פחות אשמה במצב הקיים למה למה את לא רוצה לשבת בפנים ולתקן מה שאפשר לשבת בחוץ ולצעוק גוואלד זה קל אז אנא ממך לא תמיד את הצודקת תקשיבי לדעות נוספות ומשמעותיות שבסוף רק יוסיפו לך ויתרמו לך ולמפלגתך עוד ועוד אני למשל שהצבעתי לך התיאשתי רק ממך ובגלל זה המפלגה הפסידה אותי ובני משפחתי תביני התעקשות רק גורעת לך ולכולם
    סגור
  • 11.
    ממתי לממשלה יש כיס ? זה תמיד מהאזרח !! (ל"ת)
    אנונימי 07/05/2013 11:04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 10.
    למה היא לא הגונה?
    דני 07/05/2013 11:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפיד העלה גם מס חברות, הבטיח לטפל בחברות גדולות במשק כמו :אינטל, טבע, כיל (ובכל משאבי טבע שעדיין לא מוסו), מטפלים באנשים עם מספר דירות ועוד, למה היא לא מדברת גם על זה ?? היא כל כך לא מאוזנת , שבסוף, היא תשלם מחיר פוליטי כבד, גם ככה בבחירות היא הייתה "לא במיטבה". אנשים רואים וחושבים, צריך להיות הגון ומאוזן, להעיר על מה שלא בסדר, להודות איפה בסדר. אנשים מעריכים את זה, בסוף.
    סגור
  • 9.
    הם לא נוגעים איפה מס על השכרת דירות? (ל"ת)
    בנדלן 07/05/2013 11:02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • מס על השכירות יתגלגל על השוכר ויעלה את השכירות (ל"ת)
    ש.פ 07/05/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • ל- ש.פ.
    רו"ח בדימוס 07/05/2013 11:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולכן לפי ההגיון העקום שלך עדיף לא למסות את שכר הדירה אלא למסות באופן ישיר את השוכר (כפי שעושים עכשיו)... אין שום צידוק מוסרי לא למסות שכ"ד! מה שמסתמן כרגע הוא שמכבידים את המס על ציבור השוכרים ומצד שני לא נוגעים במליונרים שמשכירים דירות (כן מיליונרים - אם יש לך דירה יש לך נכס בסדר גודל של לפחות מליון ש"ח).
    סגור
  • כמה אפשר לדרוש מאנשים עם כל המיסים שיש . (ל"ת)
    קשקוש יש גבול 07/05/2013 11:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • לש.פ. - עדיף לתת לשוכר סובסידיה מאשר הפטור הנוכחי
    כלכלן 07/05/2013 11:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אי מיסוי דמי שכירות הוא מחדל גדול של הרשויות המלווה אותנו המון שנים ומלבה את בועת הנדל"ן. עדיף למסות את השכירות ולהסתכן בעלית דמי שכירות מאשר מצב נוכחי שבו הרשויות לא יודעות כלום על הכנסות רבות.
    סגור
  • 8.
    לשלי יחימוביץ
    אלי 07/05/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אל תהיא דו פרצןפית את בעצמך אמרת שהגרעון הוא כתוצאה ממדניות קלוקלת של ממשלת נתניהו זה טוב ונכון אבל מה לעשות הגרעון כבר קיים בפועל כיום אז מה עושים ממשיכים לצעוק בגלל נתניהו והמגזר הדתי אז מה תצעקי עד כמה שאת יכולה מה זה יעזור לך עכשיו היות והגרעון קיים כבר אז למה לא באת לתרום למאמץ הכלכלי ונכנסת לממשלה הקיימת אז יתכן והיית יכולה בלי נתניהו להקים גוש עם לפיד בנט שאול וציפי וביחד לתרום שזה לא יחזור יותר ולצמצם ולתקן עד כמה שאפשר אז אנא ממך אל יתהלל חוגר כמפתח אל תבקרי ואל תהללי את עצמך את לא יותר טובה מהם יום טוב לכולם
    סגור
  • הכל קיים כבר אז יש דבר והפוך ממנו וצודק אלי את פעלת הפו (ל"ת)
    משה 07/05/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם למשפחות החרידים הילדים כבר קיימים !!!!
    cccccc 07/05/2013 11:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חוץ מיזה כאשר אני,גב.כהן או אתה עושים" אובר דראפט" אנחנו משלמים אותו עם ריבית. כאשר שם למעלה משתוללים, מתפנקים עם "סיגרים,וויסקי וגלידה" + נסיעות בילוי גם אנחנו משלמים... די לשחיתות !לנו אין כבר מאיפה לשלם על כל הביזבוז של השרות הציבורי והפרטי כאחד.
    סגור
  • הביעה היא לא שלי היא לפיד
    ... 07/05/2013 11:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא הבטיח דבר אחד ועכשיו עושה בדיוק מה שאמר שלא יעשה האם משהו אחר היה יכול לעשות אחרת? - לא! אבל הוא הבטיח שלא יעשה את זה, עדיף שיתפטר וישמור על היושרה שלו ויתן למשהו אחר לעשות ... בדיוק את אותו הדבר
    סגור
  • לכל מי שהצביע אמרתי שזה יהיה ביבי 2. כולם עכשיו מצטערים
    לא הצבעתי לפיד 07/05/2013 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבא שלו היה אותו דבר שקרן שפגע רק בעובדי המדינה לא הצליח לעשות כלום עם החרדים . כולו דמגוגיה ובסוף עף ונעלם לנו מהעיניים הצוואה שלו היתה לבן יקיר לי לפיד יהיר להיות בכנסת זה בשביל האבא שלו . הם אותו זבלה
    סגור
  • 7.
    הכיס של הממשלה הוא כיס של האזרחים (ל"ת)
    הפופוליזם רע לאזרחים 07/05/2013 10:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    חחח הגרעון עבר אלנו מזמן
    חחח 07/05/2013 10:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הגרעון עבר אלנו מזמן גם בזמן המשבר העלו לנו את הדירות כדיי לממן את המשבר עכשיו אנשים תקועים עם משכנתאות מטורפותלעשרות שנים כך הכניסה המדינה כסף ואת לוקחי המשכנתאות לחיבים. הבעיה תהיה אסטרונומית שהריביות יתחילו לעלות ואז נראה אנשים שלא מסוגלים לשם את המשכנתאות { החובות } יהיה שמחחחחחח פה
    סגור
  • הולך להיות מיתון, אינפלציה שלילית, ולכן הריבית תרד (ל"ת)
    אזרח 07/05/2013 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הריבית עומדת לרדת לא לעלות
    ... 07/05/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פתרו את הבעיה המשק יכנס למיתון ויש חובה להוריד את הריבית
    סגור
  • 5.
    אחוזי רווחים
    מנשה 07/05/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מישהו פעם בדק מהם אחוזי הרווחים של הרשתות והחנויות הפרטיות? מאות אחוזים !!! לכו לכל חנות למשל הום סנטר,מייבאים קולב לבגדים מסין ב 10 שקלים ומוכרים ב 70 שקלים. מנורה ב 2 שקלים ומוכרים ב 8 שקלים. זו הבעייה שלנו הצרכנים. כלבוטק אנו רוצים תחקיר !!!!
    סגור
  • 4.
    לפיד דפק את מעמד הביניים. מלך הדיבורים. (ל"ת)
    בני 07/05/2013 10:44
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 3.
    אני הצבעתי לפיד,עצוב לחשוב כמה היא צודקת... (ל"ת)
    יובל 07/05/2013 10:44
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    יש הרבה ביזבוזים במדינה איפה הסדר ?
    היא צודקת 07/05/2013 10:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עובדים מיותרים שרק מפריעים | מס על הפנסיות | המע'מ באילת קיצוצים במשרד הביטחון ויש עוד הרבה |
    סגור
  • 1.
    יחימוביץ היתה פוטרת הכל בקלות