הגזירות הכלכליות מוכבדות: מס ההכנסה יעלה באחוז וחצי לכל מדרגות המס

האוצר פירסם היום שורת הכבדות על הגזירות הכלכליות שנועדו לצמצם את הגירעון, כך לפי חדשות ערוץ 2. בתוך כך, הוחלט היום על העלאת מחיר החשמל ב-6.3%
יאיר לפיד, צילום: Getty images Israel
הגזרות הכלכליות מוכבדות. שורת הגזירות שהטיל שר האוצר לפיד תפחה היום, כך לפי חדשות ערוץ 2. בין השינויים: העלאת מס ההכנסה לכל מדרגות המס ב-1.5% לעומת עלייה של 1% במתווה המקורי.

גזירות נוספות שהוצגו היום כוללות גם הפחתת קצבאות הילדים ל-140 שקלים, ומיסוי הפרשות לפנסייה למרוויחים מעל 15 אלף שקל.

כזכור, לפני כחודש פורסמו מספר גזירות שכללו בין השאר התייקרות של 20% בשכר הלימוד באוניברסיטאות, קיצוץ של 2.5 עד 3 מיליארד שקל בתקציב הבטחון, קיצוץ של 3 עד 4 מיליארד שקלים בשכר עובדי המדינה, והעלאת המע"מ באחוז.

בנוסף לגזירות הצפויות, תעריף החשמל לצרכן הביתי יטפס ב-6.3%, זאת במקום עלייה של 8% שעליה הוחלט בחודש שעבר. מיתון שיעור עליית המחיר התאפשר בעקבות החלטת רשות החשמל על קיזוז מוגבר של חוב חברת החשמל לצרכנים, בשל כניסה מוקדמת מהצפוי של גז טבעי ממאגר "תמר" ובשל צניחה במחירי הדלקים בעולם. ההחלטה עשויה להוביל על פי התחזיות ליציבות בתעריפים בשנת 2014.
תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    שינויי השיטה........ חה חה חחחחחחחחחה..
    ישראלה 07/05/2013 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת האמנתם לי שאשנה את השיטה ? אתם באמת לא כל כך חכמים. עבדתי עליכם ביי נ.ב. מקווה שלא תזכרו את מה שעשיתי לכם בבחירות הבאות. בעצם כבר הוכחתם שאתם קצת דפו..קיי... וניתנים למניפולציות אז ברור שתבחרו בי אחרי שאאכיל אותכם לוקשים.. ביי בבחירות אכלתם אותתתתתתתתתתה חה חה חחחחחחחחחה
    סגור
  • 23.
    חייכו .. אכלתם אותה...הכל פוליטיקה.....כנסו.....
    ישראלה 07/05/2013 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל פוליטיקה. בחרתם פחדן תואם ביבי, מה ציפיתם שתקבלו סוציאליסט שאכפת לו מהפרט הייגע שיוצא בבוקר וחוזר מותש הביתה. חשבתם שאיכפת לו שבסוף שבוע ביום המנוחה אין איך לערוך שולחן חגיגי (אגב גם לש"ס לא איכפת הן אגב מעוניינים לשמר את העניים כי משם בא כוחם) הוא לא ייגע בחברות ובעשירים, ועשירים הם עובדי חברות ממשליות כולל חב' חשמל וכו'. אבל גם אתה העני העובד שבחר בו אכלת אותה וכעת נותר לך לשרוד עד לבחירות הבאות בתקווה שבפעם הזו תבחר מישהו שבאמת מעוניין לשנות את השיטה.
    סגור
  • 22.
    אבא שלי ז"ל היה אומר שהשבע לעולם לא ידע איך מרגיש הרעב
    שלי 07/05/2013 08:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי אני בחרתי בך אבל לעולם זה לא יקרה אתה דיקטטור
    סגור
  • 21.
    ויזעק העם ל ה וישמו עלו את לפיד למען ענותו במיסים (ל"ת)
    מנהיג המהפכה 07/05/2013 07:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    אחרי שפיטרו את גב' כהן מהעבודה קיצצו לה בקצבת ילדים
    מס על עקרת בית? 07/05/2013 06:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וביטלו את הסובסידיה למעונות. רוצים שגב' כהן תמכר כליה כדי לממן את המס בריאות? בריאות לא תהיה לה כמובן. או שמצפים מגב' כהן לעבוד בביתה במקצוע העתיק ביותר. לפיד ואבא שלו היו אנשים רעים וישארו אנשים רעים. מועדת טרכטנברג נשאר רק 25% מס . וכמובן בועת הנדלן לא מתפוצצת . כי הבנקים ממשיכים לתת כסף מליונים ומוכרים דירות ברווח בלי בלשלם מס
    סגור
  • 19.
    מצב המשק על הפנים, והשקל מתחזק... (ל"ת)
    משהו כאן לא מסתדר לי 07/05/2013 04:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    לפיד הזוי ומנותק מהעם, נפגש בבחירות רמאי (ל"ת)
    מס הכנסה לכל המדרגות 07/05/2013 00:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    כמו פתי האמנתי לו, הוא פשוט פוליטיקאי שקרן (ל"ת)
    מתחרט שהצבעתי לפיד 07/05/2013 00:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    ביזיון מי שבחר בשקרן הזה ששמו לפיד (ל"ת)
    פעם לפידניק 07/05/2013 00:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    יש עתיד לטייקונים יש מיסים לחנונים כמה למה כנסו לפיסבוק (ל"ת)
    בוזי 06/05/2013 23:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    קודם שיטפל בדיור ואז לאנשים יהיה יותר הון פנוי
    סרגיי 06/05/2013 23:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא כל כך נרגיש את הגזירות. לא יתכן שבן אדם למד, עובד ב היי טק, מרוויח יפה, משלם שכירות מטורפת ועוד לוקחים לא כסך מהפנסיה. וכל אלא שיאן להם שלא יבלבלו במח כמה וממי לקחת. החחים לא תמיד הוגנים. גם ככה הם גרים על חשבוננו.
    סגור
  • 13.
    ובכל זאת שוב פוגעים במעמד הביניים...
    ציפי 06/05/2013 22:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לפיד - איפה ההבטחות שלך ? הכי קל לקחת ממעמד הביניים, אבל את זה כולם יודעים לעשות...
    סגור
  • 12.
    מתי יקחו מיסים על האוויר שאנחנו נושמים
    ליאור 06/05/2013 22:43
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שוב מעמד הביניים נושא בנטל. למשפחה בת 6 נפשות יש קושי להתקיים מ15000 שרק אב הבית מפרנס.
    סגור
  • 11.
    שר האוצר השתגע, 1.5% בכל מדרגה יהפוך את מעמד הביניים . (ל"ת)
    יאיר 06/05/2013 22:15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 10.
    לפיד אין לך זכות להטיל מס על כלל הציבור ליפני שאתה מטיל
    ציון 06/05/2013 22:11
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מיסים על מקבלי הבונוסים כמו קרנות הישתלמות חשמל חינם ולבקש לקצץ בשכר מנופח ןבהטבות בחברות ממשלתיות וגם בצהל עים כל הכאב הרשימה ארוכה תלך קודם כל לפי הצדק וולהכרחי ובסוף לאין ברירה
    סגור
  • מי שמקבל בונוסים כמו קרן השתלמות לפחות משלם מס הכנסה...
    סרגיי 06/05/2013 23:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא כמו אלה שמרוויחים מעט אך יחד עם זאת לא תורמים דבר לרווחה של כלל הציבור
    סגור
  • 9.
    יאיר השחלת את מעמד הביניים (ל"ת)
    חבל שבחרתי בך 06/05/2013 22:05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 8.
    אכלנו אותה -לפני הבחירות הוא יוריד את מה שהעלה
    מצביע לפיד 06/05/2013 22:03
    הגב לתגובה זו
    9 0
    באמת שרציתי להאמין לו אני מיואש
    סגור
  • נפלתה בפח ולצערי בנוסף רימו אותך וגנבו את קולך (ל"ת)
    למיואש 07/05/2013 07:46
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • ידעתי מאיזה בית הוא מטרתו להגשים את החלום של אבא שלו
    לא הצבעתי ללפיד 07/05/2013 06:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאמר לו שכדאי לו להיות ח"כ אבל המגלומן חושב שיהיה ראש ממשלה. מגיע לכם שבחרתם איש קטן תרתי משמע . שתקתם כשהעלו לכם את המס ל 25% כי אתם עם של טיפשים
    סגור
  • 7.
    עוד פעם לוקחים ממי שעובד במדינה הזאת,נמאס (ל"ת)
    טוני 06/05/2013 21:59
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 6.
    מיסוי נדלן- אלה שבונים בתי פאר בגוש הגדול מקבלים
    העיקר הם לא עושים 06/05/2013 21:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מימון מהבנק ומוכרים הכל ברווח בלי לשלם שקל מס
    סגור
  • 5.
    מעל 15 אלף - כל העצמאים שמרויחים יותר יצהירו על 14900
    מיסוי הפרשות לפנסיה 06/05/2013 21:47
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איזה בלופים
    סגור
  • ומי שעובד במקום מוסדר אוכל אותו
    סרגיי 06/05/2013 23:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו פראייר שתמיד משלם
    סגור
  • 4.
    פופוליסט חסר השכלה, מריונטה של המושחתים.
    ר.ר.מ. 06/05/2013 21:10
    הגב לתגובה זו
    21 1
    כבוד שר האוצר שלכם לא מתקרב אפילו לא בפרומיל לבורות השומן של המשק, לא מטפל ברמאויות של המערכת הפיננסית, לא נוגע במושחתי המגזר הציבורי (שחיתות ציבורית שמוערכת ב- 50 מיליארד שקל בשנה), לא מנסה אפילו לאכוף את חוקי ההגבלים העסקיים (כמו קודמיו...) ולא מטפל בתרמיות הענק של הבורסה הישראלית. יאיר לפיד הוא מריונטה של הטכנוקרטים, מסובבים אותו על האצבע, לכזה אחד חסר השכלה אפשר לדחוף כל נתון וכל משוואה מעוותת. הציבור הרחב יאכל כל מה שייתנו לו, ומה זה בכלל הקטע הדבילי של מעמד הביניים כשחצי מדינה מרוויחה בקושי שכר מינימום. האמת היא שאין מה לצפות מאדם שכל כולו זה פוזה על טהרת הנפוטיזם עד אין קץ.
    סגור
  • אתה פופוליסט
    י.ה 06/05/2013 23:14
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הממשלה צריכה כסף כאן ועכשיו, אין ברירה אלא לקחת מהיכן שקל לקחת... כל שאר הדברים שכתבתה זה לא משהוא שאתה יכול לבצע אפילו בקדנציה אחת של שר אוצר (אלא אם תעשה חצי עבודה והפתרון יהיה יותר גרוע מהבעיה). רק בעוד שנה לפחות נוכל לשפוט עד כמה לפיד טוב כשר אוצר...
    סגור
  • 3.
    איפה,איפה,איפה,איפה,איפה,איפה,איפה,איפה.....
    ה....כסף 06/05/2013 21:01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הנה,הנה,הנה הכסף.......... (ממש מתחת לפנס הקטן של יהרי)
    סגור
  • 2.
    מיסים
    ג. יפית 06/05/2013 20:48
    הגב לתגובה זו
    9 0
    האם המס על הבורסה גם יעלה?
    סגור
  • 1.
    לפיד מה עם חברת חשמל למה חשמל בחינםםםם נמאס לנו מכל
    אריה הכריש 06/05/2013 20:43
    הגב לתגובה זו
    18 0
    נמאס לנו שעובדים עלינו ישר בעניים ואנחנו לא לומדים מהרמאות והשחיתות שיש בחברת חשמל . גוזלים כספי ציבור לאור היום ואתם בממשלה ובאוצר עוצמים עניים כאילו שלקבל חשמל בחינם זה מעוגן בחוק . אני רוצה לדעת באיזו עוד מדינה בעולם העובדים מקבלים חשמל בחינם תגידו לי , השאלה הזו מפנת לשר האוצר לפיד לביבי ולכל שרי הממשלה תנו תשובה דחופה בעניין ! נמאס לנו מהרמאות והנוכלות שעובדים על הציבור מצד אחד חולבים אותנו במיסים ומצד שני גוזלים כספי ציבור דרך חשמל בחינם !
    סגור