קבוצת דלק רוצה להגדיל משקלה במעו"ף: תגייס 84 מיליון שקל בהנפקת מניות

המניה איבדה עד 3% בעקבות הדיסקאונט המוצע. בעקבות הגיוס צפוי משקלה של המניה במעו"ף לעלות מ-2.3% ל-2.9%
יצחק תשובה, צילום: בוצ'צ'ו
מניית דלק קבוצה -1.15% דלק קבוצה 50,540 -1.15% דלק קבוצה בסיס:51,130 פתיחה:51,000 גבוה:51,530 נמוך:50,500 תמורה:8,038,941 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: איבדה היום במסחר עד 3% מערכה. חברת האחזקות של יצחק תשובה הפעילה דו"ח מדף שבמסגרתו היא מבקשת לגייס 84.2 מיליון שקל. הגיוס מתבצע לפי מחיר מינימום של 936 שקלים למניה, הנחה של 2.8% על מחיר הבסיס הבוקר, והוא נועד להגדיל את משקלה של דלק רבוצה במדדים המובילים בבורסה לקראת עדכון המדדים בסוף חודש מאי.

במסגרת דו"ח המדף מציעה החברה 90,000 מניות אשר מוחזקות על ידה. המניות מוצעות ב-9,000 יחידות לפי מחיר מינימום של 936 שקלים. תמורת ההנפקה מיועדת בכדי לממן את פעילותה השוטפת של החברה ולשם פירעון חובותיה.

ככל הנראה, המניות אותן מציעה חברת האחזקות לציבור הינן מניות רדומות, דהיינו מניות אשר נרכשו בעבר על ידי החברה במסגרת תוכנית לרכישה עצמית. המניות נרכשו במחירים נמוכים לעומת מחיר השוק ולכן ניתן להגיד שהגיוס שמתבצע היום יניב לחברה 'רווח תיאורטי', אך מצד שני ידלל מעט את אחזקותיו של תשובה.

השלמת המהלך צפוי להגדיל את מחזורי המסחר ואת שווי אחזקות הציבור במניות הקבוצה, כך שמשקלה של דלק קבוצה במעו"ף יעלה מ-2.3% ל-2.9%, ובמקביל משקלה במדד ת"א 100 יגדל מ-1.6% לכ-2% לאחר העדכון הקרוב.

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק הגיב להפעלת דוח הצעת המדף: "המהלך יגדיל את המניה כתוצאה מכך שיהיו יותר מניות חופשיות בשוק בידי הציבור. מעמדה של המניה יתחזק באפיקי ההשקעה שבהם יש מחזורי מסחר גדולים".

בשנה האחרונה ביצעה קבוצת דלק סדרה של מימושים באחזקותיה. המימוש המרכזי בוצע בחברת דלק US, שם מכרה החברה מניות בהיקף של למעלה מ-2.3 מיליארד שקל. כמו כן, מימשה קבוצת דלק מניות בחברת דלק רכב 0% דלק רכב 2,774 0% דלק רכב בסיס:2,774 פתיחה:2,774 גבוה:2,775 נמוך:2,727 תמורה:705,678 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בהיקף של כ-50 מיליון שקל ומעוניינת גם למכור את אחזקותיה בחברת דלק אירופה תמורת מחיר מינימום של 800 מיליון אירו. בצד ההשקעות ביצעה קבוצת דלק מהלך פיננסי למחיקת דלק ישראל ממסחר בהשקעה של למעלה מ-150 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    תשובה בקרוב נבדק מה קורה בקבוצה
    יאיר לפיד 06/05/2013 16:07
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חברה עם הכנסות של 15 מילארד שח ורווח של 100 מיליון שח את כל המשקיעים שנתנו בך אמון רמסת מהיום והלאה נבדוק אותך בזכוכית מגדלת
    סגור
  • 18.
    לפיד
    רחל 06/05/2013 14:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    האם עד כדי כך האוצר הממשלה ורשות ניירות ערך מושחטים כדי לאפשר לתשובה יצחק הנוכל הגנב שעד היום לא כיבד את הסדר החוב ההזוי שפסקה השופטת אלשייך בושה ובוז לממששלה הזאות תשובה הרסתה משפחות גנבתה להם את כל חסכונותיהם איפה האגרות חוב בשם אפריל תשובה רמאי וגנב הקדוש ברוך הוא יעניש אותך את ילדיך ונכדיך אתה לא פוחד שהאל יתנקם בך ובקרוב אמןואתה יאיר לפיד הפעל את כל כישוריך כדי שהנוכל של תשובה ישלם
    סגור
  • 17.
    תשובה התספורות וחפיפות שלך השאירו אותי קרח (ל"ת)
    הפרייר 06/05/2013 13:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 16.
    לא להשתתף
    פסיפיק 06/05/2013 13:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני קורא למוסדיים לא לתת לו כסף, לא להשתתף בהנפקה, אם יהיו מוסדיים שישתתפו צריך להוציא מהם את כספנו! מספיק להיות פראיירים!
    סגור
  • 15.
    עכשיו השוק צריך להעניש-אל תקנו (ל"ת)
    יושר 06/05/2013 12:28
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • יצחק תשובה חייב למכור את קבוצת דלק כנל נוחי
    משה ששון ישר 06/05/2013 17:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את שופרסל וכל הפרמידיה לדעתי כולם צריכים להסכים שדי עם הריכוזיות
    סגור
  • הגיע הזמן לעשות סדר!!!
    משה ששון ישר 06/05/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי נוחי דנקנר ויצחק תשובה וכל אלה שעשו הסדרי חוב חייבים לסלק ממערכת הפיננסית!!!!
    סגור
  • 14.
    מי החזירים שמאשרים לו?
    לפיד 06/05/2013 12:01
    הגב לתגובה זו
    5 1
    החזירירים
    סגור
  • 13.
    נייר יורד? דבילים!
    משקיע 06/05/2013 11:47
    הגב לתגובה זו
    4 1
    זה דילול של בקושי אחוז...יש כבר קונים מזמן!!!
    סגור
  • 12.
    גיוס
    www 06/05/2013 11:39
    הגב לתגובה זו
    7 0
    החזיר מגייס כסף מהחזירים על חשבוננו
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    ספר בן חופפת! תחזיר את הכסף של דלק נדל"ן! (ל"ת)
    בנאדם בלי מילה וכבוד 06/05/2013 11:33
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 43 אלף ש״ח שלי נמסו בדלק נדלן
    משה ששון ישר 06/05/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יצחק תשובה נכלולי ממזר
    סגור
  • 10.
    אין בושה , והמוסדיים ירוצו לתת לו כסף !!
    נוחי 06/05/2013 11:30
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מתבייש במדינה ובתושביה
    סגור
  • 9.
    רציתם מס על הגז, זה משקיבלתם, החשמל מחר יעלה (ל"ת)
    אלוני 06/05/2013 11:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    מימוש קל זה הכל המניה תעלה !
    יוסי 06/05/2013 11:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המניה נסחרת בדיסקאונט לאחר שהגדילו את כמות הגז בלייותן.
    סגור
  • 7.
    האם תשובה חושב על תספורת ב2016? (ל"ת)
    חי במינוס 06/05/2013 11:25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 6.
    המניה תסגור היום בשער !
    דני 06/05/2013 11:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תשובבה מימיש לאחר שקנה ב 50000 נקודות. זה לא אומר שהמניה לא תמשיך במומנטום החיובי שלה.
    סגור
  • 5.
    זו מכירה במחיר מינמום - אבל בפועל לא ידוע המחיר.
    אבי 06/05/2013 11:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יתכן שהמכירת תתבצע בשער הבסיס של היום ! המכירה תגדיל את הסחירות - בסך הכל לא מדובר במכירה גדולה סך של 84 מיליון שקל .
    סגור
  • 4.
    רק פושע נותן לו כסף (ל"ת)
    רפי 06/05/2013 11:23
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 3.
    תשובה מגייס כנראה שהולכים לדחות את ועדת צמח.
    חיים 06/05/2013 11:22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שווה היה לו לחכות לאישור מסקנות ועדת צמח. כנראה שהוא לא אופטימי ולכן מגייס היום ולא מחכה ליצוא לוייתן.
    סגור
  • 2.
    אי דיוק
    מוטי ליבנה 06/05/2013 11:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכתב תומר קורנפלד וכן העורך האחראי חייבים להחליט איפה המידע הנכון והמדויק!?האם בגוף הכתבה או שמה בכותרת ?האם המניה נופלת 3% או כפי שמדווח מהבורסה רק ב 0.11% זו לא הפעם הראשונה שאני נתקל בחוסר התאמה! מישהו חייב להקדיש זמן להגהה...
    סגור
  • 1.
    המניה תיפול בעוד 10 אחוזים (ל"ת)
    תזהרו 06/05/2013 10:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור