למה הבורסה גוססת? מוסדיים קנו ב-Q1 מניות בחו"ל בסכום אדיר - צפו במספרים

כולם מתלוננים על הנזילות ההולכת ויורדת בשוק המניות בת"א, והכסף ממשיך לצאת החוצה. ומנגד, בכמה הסתכמו רכישות הזרים בת"א?
 |  (15)
סוחר, צילום: Getty images Israel
נתוני שפורסמו היום (א') ביחס להשקעות של תושבי חוץ בישראל ותושבי ישראל בחו"ל בחודש מארס, רק מדגישים את המצב הבעייתי של שוק המניות המקומי.

בעוד הזרים הזרימו לשוק המניות בת"א סכום של 78 מיליון דולר, הישראלים (מוסדיים ומשקי בית) קנו מניות בחו"ל בהיקף של 683 מיליון דולר. גם בהסתכלות רבעונית המצב נראה רע, הזרים קנו מניות בת"א בסכום של 634 מיליון דולר, הישראלים קנו מניות בחו"ל בהיקף אדיר של 2.63 מיליארד דולר. במילים אחרות, כסף גדול יוצא החוצה, וכסף קטן נכנס פנימה. אגב, 2 מיליארד דולר מתוך אותו סכום של 2.63 מיליארד דולר זה השקעות של מוסדיים, היתר זה השקעות של משקי בית.

בתוך כך, צריך לציין שמבחינת זרימת הכסף באפיק המנייתי מדובר בשיפור מסוים - שכן ברבעון הקודם (הרביעי של 2012) הישראלים קנו מניות בחו"ל ב-1.9 מיליארד דולר ואילו הזרים מכרו מניות בת"א בהיקף של 231 מיליון דולר. בהסתכלות קדימה, בבנק ישראל מציינים כי בחודש אפריל רכשו זרים מניות בת"א בהיקף של כ-100 מיליון דולר.

מעבר לשוק המניות, מדו"ח בנק ישראל עולה כי תושבי חוץ מימשו בחודש מארס כ-320 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות שקליות שהגיעו לפירעון וכ-70 מיליון דולר במק"מ לאחר שבפברואר רכשו הזרים ומק"מ ב-255 מיליון דולר. אולם נתונים ראשוניים לחודש אפריל מצביעים שוב על שינוי מגמה בשוק האג"ח והשקעות הזרים באג"ח הישראליות הסתכם בכ-530 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות. במק"מ נמשכו גם באפריל המימושים שהסתכמו בכ- 100 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    חברה ניכנסתם מאוחר-לא חבל על הכסף? (ל"ת)
    מיכאל 06/05/2013 00:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    קצת מוזר כסף יוצא החוצה והדולר נופל,,,,,????
    עמנואל 05/05/2013 16:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם זה נכון זאת אומרת שהכסף שנכנס יושב בפאקם עם ריבית או באיגרות חוב ממשלתיות שיקליות המשמעות אחת ויחידה מפולת בשער השקל היא שאלה של זמן
    סגור
  • 12.
    מפליא? מסים ורגולציה שרק עולים דוחקים השחקנים והחברות
    ק 05/05/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לחו"ל! אז פעם היה אסור לקנות בחו"ל , וחברות לא יכלו להנפיק שם.. אם הכונה היא לחזור לעידן ההוא אז הולכים בכוון..
    סגור
  • 11.
    תעשו טוב לציבור יהיה טוב לכולם
    ברוך 05/05/2013 16:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בנתיים עושים רק שטויות בלי לחשוב ויש הרבה מקום לשיפורים בנוסף חשוב ורצוי באופן מיידי להוריד ולהוציא את השורטים ואז הכל יראה אחרת אבל יש לנו את גברת לבנון שהיא לא סופרת אף אחד מימטר את את כספה בסוף החודש
    סגור
  • 10.
    מס .מס
    איציק 05/05/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ניראה לי שגברת לבנון נימצא בבית הבראה שתחזור בסוף השנה תיבדוק עים הבורסה מה קורה אפה הוועדה .
    סגור
  • 9.
    לא רק בבורסה בנדלן בקניית רכב חרא לעשות עסקים עם ישראלי (ל"ת)
    שודדים ומגעיל 05/05/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 8.
    מס של25% על רווחים מנדלן והבורסה תטוס
    007 05/05/2013 16:20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יש להשוות את המס על הנדלן למס על הבורסה וליצור שקיפות מלאה
    סגור
  • 7.
    לפיד! 35% מס על הבורסה ותראה איך היא תמריא (ל"ת)
    טייס קמיקזה 05/05/2013 16:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 6.
    אולי תורידו מס ל 10 אחוז ואז הבורסה תיפרח סתומים ,איזה
    בא 05/05/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
    9 0
    שיעמום .
    סגור
  • 5.
    חול עולה ועולה
    עידן 05/05/2013 16:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והדולר יורד ויורד... נשארנו גם השנה מגולחים...
    סגור
  • 4.
    הם מגינים על קופות הגמל וההשתלמות . (ל"ת)
    בא 05/05/2013 15:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    לדעתי ראלי בפתח (ל"ת)
    אוריכאן 05/05/2013 15:33
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • מדינת גמדים
    פינוקיו 05/05/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ככשחקני המעוף ,המוסדיים, הטייקונים הבנקים וחברי הבורסה בחסות רגולטורים אימפוטנטיים מתרגלים את מדינת ישראל,גם הבורסה סובלת.הזרים מבינים היטב שישראל מתדרדרת ובורחים .אז תשכח מראלי בבורסת ת-א.
    סגור
  • 2.
    עודף הרגולציה! תקנות מטח! די! בלתי אפשרי לפעול פה!
    די לעודף הרגולציה! 05/05/2013 15:32
    הגב לתגובה זו
    7 2
    יש להקל מיידית ברגולציה הבלתי שפוייה!
    סגור
  • 1.
    זהירות מילים מילים
    גאון 05/05/2013 15:17
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כל כמה דקות משפט אחר נזרק לאויר לא להאמין לאיש. הבורסה הישראלית תמריא השנה.
    סגור