כואב בעיניים: המעו"ף בתשואת חסר של 12% על ה-S&P500 השנה - צפו בגרף

אחרי עליות של עד 2.4% ביומיים האחרונים בוול סטריט, מדד המעו"ף מדשדש באדום. צפו בגרף השוואתי של שני המדדים...
נתונים, צילום: Getty images Israel
פתיחת שבוע המסחר בבורסה בת"א מדגישה את תשואת החסר הדרמטית של המעו"ף על המדדים בחו"ל. בעוד ה-S&P500 רשם עלייה של 2% מאז הסגירה בת"א ביום חמישי והנאסד"ק עלייה של 2.41%, מדד המעו"ף לא ממש סוגר את הפער ומסתפק בעלייה של 0.1% בלבד עם פתיחת המסחר. במילים אחרות, עוד כ-2% "הלכו לאיבוד".

מתחילת השנה השלים ה-S&P500 מהלך עליות של 13.2% וסגר ביום שישי בשיא כל הזמנים. למעשה, תוך 5 חודשים הצליח המדד האמריקני לשכפל את מהלך העליות שנרשם ב-2012 (אז רשם זינוק שנתי של 13.4%). והמעו"ף, המדד הישראלי עלה השנה ב-1.6% בלבד, אחרי מהלך עליות של 9.6% ב-2012.

צריך לציין כי גם במחצית הראשונה של 2012 נפתח פער אדיר בין תשואת המעו"ף, לבין תשואת ה-S&P500, פער שכמעט ונסגר לחלוטין כאשר המעו"ף ביצע מהלך חד מעלה ברבעון השלישי של השנה. האם השנה נראה שידור חוזר את מהלך העניינים?

תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    אלגוריתמים וסוחרים שמשחקים מלוכלך. אז למה ציפיתם?
    איתן 05/05/2013 13:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה עוד יהיה גרוע יותר, ולא נראה שלהנהלת הבורסה אכפת. להפך, הם עוד מעוניינים לעזור למכונות המסחר, שבינן לבין הכלכלה אין שום קשר. סתם הרצת מניות ממוסדת!
    סגור
  • 16.
    ישראליות בנ"י
    משקיע 05/05/2013 12:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם המניות הישראליות בניו יורק לא נהנות מהעליות שם ואפילו יורדות- מלנקוס,נייס,אלוט ,טבע...ובנוסף קיים תיסוף חד בשקל שמקצין את המגמה..
    סגור
  • 15.
    לא כואב בכלל
    מה הבעיה? 05/05/2013 11:49
    הגב לתגובה זו
    0 5
    אפשר להרוויח יופי מהדשדוש
    סגור
  • 14.
    כותרת אחרת : המעוף בתשואת יתר של 200 אחוז על פני עשור.
    מבין 05/05/2013 11:15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מודדים על פני זמן ולא על פני שנה.
    סגור
  • 13.
    12% הבדל וה $ ירד 8% - לכן הפער לא גדול (ל"ת)
    דודו 05/05/2013 11:11
    הגב לתגובה זו
    1 20
    סגור
  • 12.
    העיקר שהשקל מתחזק (ל"ת)
    חחחחחחחחחחחחחחחחחח 05/05/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    הסיבות: אסתר, רגולציה, הרצות מניות ומס גבוה (ל"ת)
    אבי 05/05/2013 11:09
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 10.
    עודף הרגולציה חונק את שוק ההון הישראלי ומונע פעילות!
    די לעודף הרגולציה! 05/05/2013 11:06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מרוב רגולציה אין שוק, אין מסחר, ואין תזוזה! די! כולם נחנקו כבר!
    סגור
  • 9.
    אני רק בבנק פועלים וקצת לאומי ודיסקונט=זהב (ל"ת)
    שלומי 05/05/2013 11:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 8.
    תקועה
    בורסה 05/05/2013 11:05
    הגב לתגובה זו
    5 1
    פה התרגלו לגנב ,לא יתנו להרוויח שקל ,מי עשה כסף בבורסה הישראלית כל המניות זבל אחד אחד ,שומר נפשו וכספו ירחק גנבים בני גנבים אין ברכה בבורסה רק מעבודה יש ברכה הכל הימורים באישור החוק חבל על כל שניה ודקה לבזבז על הבורסה ,חוץ מעמלות ומס ונוכלות לא תיראו שקל
    סגור
  • 7.
    הכי יציבות וללא שורטים (ל"ת)
    רק מניות בנקים 05/05/2013 11:03
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 6.
    קנו מניות בנקים שם לא ניתן לשרטט אותן, לא ניתן לעשות שו (ל"ת)
    חגי 05/05/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    לא רק המעוף כל השווקים המתפתחים (כולל ישראל) (ל"ת)
    חיים 05/05/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שוק פח (ל"ת)
    אנונימי 05/05/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 3.
    שורט ענקבבילון לא לגעת,מנכ"ל דפקט ושקרן (ל"ת)
    חגי 05/05/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    לא לגעת בביולין,בבילון,כלל תעשיות,כלכלית,,אינסולין,דלקר (ל"ת)
    שרון 05/05/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 1.
    הפער ייסגר רק לאחר התקיפה באירן.כולם בעמדות המתנה. (ל"ת)
    נועם 05/05/2013 10:46
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור