סלבין: "חוץ מאולי 30-40 אלף משפחות, אף אחד לא רוצה שמחירי הדירות יירדו"

יו"ר סלע קפיטל מתייחס בריאיון ל-Bizportal למחירי הנדל"ן וגם תוקף את הממשלה: "הקיצוץ של קצבאות הילדים זה לא מוסרי ולא חוקי"
שמואל סלבין, צילום: יח"צ
"ישנו ביטוי שכלכלן צריך להיות עם ראש קר ולב חם. בממשלה הנוכחית נראה שהתהפכו היוצרות והם פועלים עם ראש חם ולב קר", כך תוקף בריאיון ל-Bizportal שמואל סלבין, את התנהלותה של הממשלה בעניין התקציב הצפוי אשר יכלול הפחתה של קצבאות הילדים.

"גם בשנת 2003 עשו קיצוצים אבל המצב של המשק היום הרבה יותר טוב", מסביר סלבין. "יחס החוב תוצר של המדינה הוא טוב יותר, האבטלה נמוכה יותר וגם רמת האינפלציה נמוכה. הבעייה היחידה זה הגירעון. אני חושש שאם ייכנו מכה חזקה לגירעון, הדבר יכניס את כל המשק להאטה. ההפחתה בקצבאות הילדים זה דבר לא מוסרי, לא חוקי ועושה נזק לטווח ארוך".

סלבין מכיר טוב את העניינים אשר עומדים היום במשרד האוצר. בעבר הוא היה יועץ כלכלי של ראש הממשלה יצחק שמיר. בהמשך גם כיהן כמנכ"ל משרד העבודה והרווחה. כיום כאמור סלבין נמצא בתחום הפרטי ועוקב מקרוב אחר התנהלותה של הממשלה ולא חוסך ממנה ביקורת ביחס להתנהלותה.

פרט לכך, סלבין הוא גם יו"ר חברת סלע קפיטל נדל"ן, אחת משתי קרנות הריט הפועלות בישראל. בבעלות החברה ישנם 13 נכסים מניבים בשווי של 836מיליון שקל. קרן הריט מחוייבת לחלק לפחות 90% מהרווחים שלה כדיבידנד לבעלי המניות. בהתבסס על מחיר המניה הם רואים (לפני מס) של כ-8%-9% מדי שנה.

בשנת 2012 חילקה סלע קפיטל נדל"ן למשקיעים כ-28 מיליון שקל כדיבידנד. בשנת 2013 מעריכה החברה כי תחלק למשקיעים כ-30 מיליון שקל בחזרה למשקיעים. במהלך השנה שעברה רשמה החברה NOI של 56 מיליון שקל ובשנת 2013 צפוי ה-NOI לגדול ל-69 מיליון שקל.

בארץ פועלות רק שתי קרנות ריט. הקרן הראשונה שהוקמה נקראת ריט 1. חברת סלע קפיטל היא הקרן השנייה. בריאיון לוקח חלק אלי בן חמו מנכ"ל חברת הניהול של סלע קפיטל שמסביר על יתרונות ההשקעה בקרנות ריט בעולם. "מטרת קרנות הריט הוא להנזיל את שוק הנדל"ן. חשוב שלמשקי הבית תהיה אפשרות להיחשף לאפיק זה שמניב תשואת שהוא רק יחלום עליה אם ירכוש דירה לעצמו. "בשוק האמריקני ישנם אלפי קרנות ריט אשר מחזיקות בנדל"ן בהיקף של טריליון דולר. בארץ תהליך זה מאוד איטי, אך ייתכן שזה יגדל גם בעתיד".

בתור קרן ריט, חשופה סלע קפיטל נדל"ן למחירים של שוק המשרדים, אך סלבין סבור כי לא צפויה ירידת מחירים. "כאשר ישנה מסה גדולה של משרדים, ישנו ביקוש והיצע אמיתיים. בממוצע רב שנתי המחירים בתחום הנדל"ן למשרדים רק עולים ולכן אנחנו לא צופים שינוי של המגמה".

סלע קפיטל נדל"ן הוקמה לפני כארבע שנים. לעת עתה, לא מתכננים בחברה למכור נכסים, זאת מאחר והחברה פטור מתשלום של מס שבח. "קרוב לוודאי שבעתיד אנחנו נמכור נכסים אבל בטח שלא בתקופה הקרובה. אנחנו מאוד לא אוהבים לשלם מסים ולכן אנחנו מעוניינים שההטבה של המס תועבר למשקיעים שלנו".

למרות שסלע קפיטל פועלת בתחום הנדל"ן למשרדים, לסלבין ישנה דעה נחרצת גם בתחום הנדל"ן למגורים ולהצהרות של הממשלה על כוונתה לפעול להורדת מחירים. סלבין סבור שמדובר בפופוליזם, וחוץ מהזוגות הצעירים שרוצים שמחירי הנדל"ן יירדו, לכל יתר השחקנים בענף טובים המחירים הגבוהים.

"מספר השחקנים בתחום הנדל"ן למגורים הוא גדול. משקי הבית לא מעוניינים שמחיר הדירות יירד, גם הבנקים לא מעוניינים שהמחירים יירדו. גם לקבלנים טובים מחירי נדל"ן גבוהים וגם הרשויות לא מעויינות שתהייה ירידה מחירים. פרט לכך, גם לא רוצה שהיציבות הפיננסית תיפגע ולכן טוב לו שמחירי הנדל"ן גבוהים".

"היחידים שמעוניינים שמחירי הנדל"ן יירדו הם הזוגות הצעירים המהווים כ-5% בלבד מהיקף המשכנתאות. מדובר ב-30-40 אלף משפחות בלבד. הממשלה עושה קולות כאילו שהיא רוצה ירידה של המחירים אבל זה לא כך. בין 1997 ל-2007 מחירי הדירות ירדו בשיעור של 2% בשנה. בשנת 2008 הביקוש החל לעלות עד שנת 2013. להערכתי מחירי הדירות יתייצבו כך שיעלה 130 משכורות לרכוש דירה. המחירים עשויים לרדת עד ל-120 משכורות אך לא מתחת לזה - פשוט כי במקרה הזה הקבלנים יפסיקו לבנות".

תגובות לכתבה(98):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 87.
    אתה חי בסרט, גם מי שקנה איך הילדים שלו יקנו, מה עם
    רוני 09/05/2013 09:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אותם הורים שגומרים את כל החסכונות שלהם לטובת הדירות של הילדים שלהם? מה עם כל אלו שחוסכים כל שקל על מנת לשלם את המשכנתאות שלקחו? מה יהיה עם הכלכלה כאשר אנשים לא יוכלו להוציא כסף בשביל לחיות אלא רק לחשוב על דירה? כנראה שלך יש דירה ואתה לא יודע איך זה להיות בלי. ובלי היכולת לחשוב על זה אפילו באופק, לא מדובר רק בשלושים אלף, מדובר בכך שהדורות הבאים רק יחסכו לדירה וההורים שיתנו הכל בשביל שהילדים אולי יקנו דירה , דבר זה יבא למיתון הגדול ביותר שהיה במדינה.
    סגור
  • 86.
    מר סלבין היקר... דבר נוסף לי אליך !
    אריק בר 06/05/2013 04:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מד המחירים לצרכן משקר. נא בדוק והשווה את כח הקניה של השכר ב- 2003 מול 2013
    סגור
  • 85.
    למר סלבין היקר....
    אריק בר 06/05/2013 03:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתה מדבר מפוזיציה ! מענין מה היתה עמדתך אילו שימשת היום כסיביל סרבנט ?
    סגור
  • 84.
    מצחיק
    שי 04/05/2013 17:51
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סלבין כנראה שאתה לא העיפרון המחודד בקלמר
    סגור
  • 83.
    סליבן .. אתה חיי היי שם באולימפוס .. בוא רד אל העם ותבי
    lion 04/05/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ותבין שרק 30 - 40 אלף לא מעוניינים שהמחירים ירדו ..וכל שאר המליונים מתים כבר שהמחירים ירדו
    סגור
  • 82.
    לדבריך הצעירים הם הבעייה ולא אתה והשודדים הקבלנים הם
    בעל עניין שחיתות 03/05/2013 14:14
    הגב לתגובה זו
    11 0
    הם ילכו לחוץ לארץ ואז מי יגן על המדינה זקנים כמוך
    סגור
  • 81.
    eliluzgart1
    אלי לוזגרט 03/05/2013 12:50
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זקנתו לא הוסיפה לו חכמה.
    סגור
  • 80.
    יש 3-4 מליון איש נגד מחירי הדירות
    יצחק 03/05/2013 12:11
    הגב לתגובה זו
    9 1
    צודק 1. אני רוצה לשפר דיור כך שהמחירים הגבוהים לא טובים עבורי. 2. יש לי 3 ילדים בגיל קניית דירה , אבל אין באפשרותם ,קרוב למקום העבודה ( ולא באיזור תל אביב ). נניח כי 5 מתוך 10 קוראים נמצאים במצב זהה או יהיו כך בעתיד הקרוב. אז מדובר על 3-4 מליון איש !!!
    סגור
  • 79.
    איש רע וטיפש שירד מהשלטו שישתוק וישב בצד (ל"ת)
    כל הכבוד ללפיד 03/05/2013 11:51
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 78.
    והוריהם של אותם 40000 משפחות לא מייחלים לירידת המחירים?
    קשקשן שמדבר מפוזיציה 03/05/2013 10:51
    הגב לתגובה זו
    16 0
    איש נדלן שמפחד שערך נכסיו ונכסי החברה שלו ירדו במקרה של ירידת מחירים. המשפחות והוריהם, שנאנקים תחת דרישות הסיוע מהילדים (כי בלי הורים כולם יודעים שהיום אין סיכוי לדירה), זה לבד 120,000 איש לערך. והצעירים שטרם התחתנו מתפללים גם הם לירידת מחירים כי מבינים שזה יהיה גורלם בעוד שנתיים-שלוש אם ביבי לפיד ואריאל ייכשלו. בקיצור, מאות אלפים מחכים לירידת המחירים. לא אנשי נדלן אמידים כמוך מר סלבין אלא עם ישראל "הרגיל".
    סגור
  • טען עוד
  • 77.
    כמה טפשות לפגוע בזוגות הצעירים שהם העתיד (ל"ת)
    בא בימים 03/05/2013 10:16
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 76.
    פעם ראשונה כותבים את האמת (ל"ת)
    המחשב 03/05/2013 08:26
    הגב לתגובה זו
    3 14
    סגור
  • 75.
    לפי התאוריה הזו בארצות הברית ספרד ואירלנד
    מ 03/05/2013 06:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הרוב רצה שהמחירים ירדו??? הרי שם היה אפשר לקנות דירות בלי הון עצמי ולהרוויח - למה שמישהו ירצה שם שהמחירים ירדו? כאן צריך הון עצמי - כך שיש הרבה יותר אנשים שרוצים שהמחיר ירד כדי שיוכלו לקנות.
    סגור
  • 74.
    המחירים לא שפויים בכל העולם הממוצע כ100 משכורות
    אברום בדבכט 02/05/2013 18:04
    הגב לתגובה זו
    10 1
    בישראל 130 ויותר זהו משבר לאומי המשליך על חיי כולנו הן בצריכה היומית והן בכלכלה בכלל כך שההפסד כאן הוא כפול
    סגור
  • 73.
    צרות של עשירים
    סילבן העני 02/05/2013 17:55
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אדון סילבן הנכבד לך אין בעיה של דיור את נשוי לאחת המשפחות העשירות בארץ תרד לעם כי בבחירות הבאות לא בטוח שתהיה שר נראה אותך לוקח משכנתא של מיליון שקל ומרוויח משכורת מינמום חזק על חלשים סילבן העני
    סגור
  • 72.
    טיפש, יש כ-600 אלף משפחות בשכירות ו1.7 מ' משפחות
    שצריכות לקנות לילדים 02/05/2013 17:38
    הגב לתגובה זו
    17 1
    חוץ מהקבלנים והמשקיעים, כולם רוצים שמחירי הדיור ירדו
    סגור
  • 71.
    להחרים את הקרן של סלבין
    זוג צעיר 02/05/2013 17:09
    הגב לתגובה זו
    20 2
    סלבין מה נסגר איתך אתה אינטרסט תשלם על זה למעלה .
    סגור
  • 70.
    לעשירים הדיור זה מנוע צמיחה - הדיור זה מצרך בסיסי
    מנהיג המהפכה 02/05/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    8 1
    תפיסת עולם כי הדיור זה מנוע צמיחה ויש לנפח את מחירו - יביא בסופו של יום לכשל כמו בארה"ב ספרד ובעוד הרבה מקומות בהם התפוצצה בועת הנדלן
    סגור
  • 69.
    זהו דיסונאנס מוכר וידוע, אבל זו מטמטיקה פשוטה עם חוקים
    בוננזה 02/05/2013 17:02
    הגב לתגובה זו
    6 1
    משלה. בספרד ובכלל ברוב העולם המערבי בו השוק התפרק, המצב היה דומה. לכל חגיגה יש סוף, גם אם לא רוצים......!
    סגור
  • 68.
    תקשיבו לש, סלבין אין עליו
    שלומי 02/05/2013 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 11
    מקשיב לו שנים , לפעמים אני כועס עליו ולא מסכים איתו , אבל לאחר זמן מתברר שהאיש צודק, אז גם עכשיו אני מציע להקשיב לו היטב ,האיש חכם וצופה למרחוק
    סגור
  • 67.
    החתול ששומר על החלב והשמנת מדבר אולי התכוון ל 20 שלא רו
    תום 02/05/2013 16:43
    הגב לתגובה זו
    6 0
    רוצים שהמחירים ירדו
    סגור
  • 66.
    שיוזילו מחירים לרוכשים דירה ראשונה.
    איציק ר 02/05/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מענק,ללא מס רכישה,הלוואה מסוימת ללא ריבית כלל.
    סגור
  • 65.
    תקשיבו לסלבין
    שי 02/05/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
    3 3
    שהאינטיפדה הארורה רצחה אזרחים וחיילים ברחובות הערים ,ממשלת ישראל החליטה לשים לזה סוף ואכן הצליחה ,אם הממשלה הייתה רוצה באמת להוריד את מחירי הדיור היא היתה מצליחה אך היא לא כל כך רוצה , סלבין פשוט אמיץ וחכם לומר את זה ,וכדאי להקשיב לו,
    סגור
  • אז תילחם לבד על הנדלן שלך
    חייל מילואים 02/05/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אני למילואים כבר לא אגיע
    סגור
  • גם אני כבר לא הגיע למילואים (ל"ת)
    אבי 04/05/2013 09:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • מעצבן מרגיז אבל זו האמת! ירידת מחירים תהיה רק אם ...
    צעיר טוחן 07/05/2013 18:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תהיה קטסטרופה במדינה או קטסטרופה עולמית
    סגור
  • 64.
    מיסוי נדלן
    ליאור 02/05/2013 16:11
    הגב לתגובה זו
    7 1
    בארץ קיימים כ 500 אלף דירות להשכרה , נניח שממוצע השכירות שלהם הוא 4,000 ש"ח לחודש , במידה ויטילו עליהם מס הכנסה של 25%, המדינה תכניס כל שנה 6 מיליארד ש"ח בהכנסות ממיסים ותוכל לוותר על ההכנסות ממכירת קרקעות
    סגור
  • רוע וצרות עין (ל"ת)
    אלינור 02/05/2013 21:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 63.
    כולם רוצים שמחירי הדירות ירדו
    ליאור 02/05/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הוא לא הבין שכל שנה מתחתנים 40 אלף זוגות צעירים ו 90 אחוז מהם לא מסוגלים להכנס למעגל הדיור . גם ההורים של אותם זוגות רוצים שהמחירים ירדו , כי אין להם איך לעזור לילדים שלהם , וזה שערך הדירה שלהם עלה ממש לא מעניין אותם , כי הם לא ימכרו אותה.
    סגור
  • 62.
    סלבין אולי בעיר שלך
    חי 02/05/2013 16:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתה כנראה חי בסרט אחר ומנותק מהמציאות של אזרחים במדינת ישראל. טוב אתה היית שליח בזמנו של המדינה שמספסרת בקרקע של אזרחי המדינה.....וכראה שיש לך מספיק בהון שלך והכתבה שלך מנותקת מהמציאות.
    סגור
  • 61.
    שכולם יצאו לפנסיה בגיל 67 כולל אנשי קבע ואז יהיה יותר
    צדק חברתי 02/05/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כסף לכל השאר ופחות דירות להשקעה יקנו גם להוריד שכר לאנשי קבע ב- 25%
    סגור
  • אני איש קבע והשכר שלי עומד על 6000 נטו
    איש קבע 03/05/2013 15:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מזה אתה רוצה להוריד לי 25%? אתה ממש דביל שלא מבין מה קורה מטר ממנו. ולמה שאני אצא לפנסיה בגיל 67? אני עושה שבתות ולילות ועל הכתפיים שלי נמצא הבטחון של המדינה ולא הרווח של הבוס, אז מגיע לי ואתה יכול להתפוצץ מקנאה עד מחר.
    סגור
  • 60.
    30000 משפחות יעזבו את הארץ
    5498 02/05/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
    6 0
    וככה תיהיה מבסוט
    סגור
  • 59.
    כולם רוצים שהזוגות הצעירים יחיו באוהל נכון ?
    רון 02/05/2013 15:51
    הגב לתגובה זו
    7 1
    או אולי שירדו מהארץ , מה אתה אומר ? ואז מי יפרנס את הפנסיות של זקנים כמוך ?
    סגור
  • 58.
    לתגובה 4, אכן אימפונטנט! (ל"ת)
    דני 02/05/2013 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 57.
    40 אלף זוגות חדשים כל שנה ועוד 60 אלף חייבים לשפר דיור (ל"ת)
    סלבין מנותק מהשוק 02/05/2013 15:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 56.
    מסכים לכל מילה
    חן 02/05/2013 14:46
    הגב לתגובה זו
    5 7
    טמבלים במקום לשאול את כל הדמגוגים והמציעים החכמים שכאילו יודעים, אך באמת לא מבינים כלום חוץ מלקלל ,תקשיבו לאיש בקי ומנוסה שראומר דברי ם נבונים ואולי בצורה משותפת ולא מתלהמת לפתור מקצת מן הבעיות
    סגור
  • הפיתרון הוא לצאת שוב לרחובות עד שהמחירים ירדו (ל"ת)
    אבי 04/05/2013 09:38
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 55.
    איש מ , האוצר לשעבר תומך בסלבין
    צבי 02/05/2013 14:19
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סלבין היה ממנכלי האוצר הטובים ובטח מרגישים חברתית שבהם , ולכן נדמה שהוא התפטר בגלל זה , לדעתי פגיעה בקצבאות הילדים היא שערוריתית והיא תגרום לכך שעשרות אלפי ילדים יכנסו למעגל העוני ,וכל חסרי הבינה והצפון שרוצים להענישאת הילדים בגלל הוריהם הם פשוט מנולים
    סגור
  • 54.
    כלבים ,תפסיקו לעשות ביזנס על זוגות צעירים
    בא 02/05/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
    12 0
    את הכסף הזה הם צריכים לחינוך ילדים לדוגמה .
    סגור
  • 53.
    אוסף שטויות במיץ, ואסביר:
    אביב 02/05/2013 14:08
    הגב לתגובה זו
    14 0
    זו ממש כותרת טיפשית ושגויה, וכך גם מי שטוען דבר כזה. הרוב המוחלט ישמח לירידת מחירי דירות. למה? כי לא משנה מה שווי הדירה שלך, אם הוא ייחתך בחצי, גם מחיר דירת החלומות שתמיד היית רוצה ייחתך בחצי. לכן במצב של ירידת מחירים ההפרש שתצטרך להוסיף על מנת להשתדרג יקטן משמעותית. אז שלא יעבדו עליכם!
    סגור
  • 52.
    לפי הדברים הפתרון מאד פשוט
    אדום 02/05/2013 14:02
    הגב לתגובה זו
    10 2
    שהמדינה תחלק לצעירים 30-40 אלף דירות ותפתור את בעיית הדיור דרך אגב אני מאמין שלמר סלבין יש לפחות דירה אחת ולו יש אינטרס שהמחירים לא ירדו,לנו בינתיים אין בית ומשלמים שכ"ד מופרז ואנחנו כבר לא מרגישים כלכך צעירים
    סגור
  • 51.
    תקשיבו לאיש חכם
    גיא 02/05/2013 14:02
    הגב לתגובה זו
    3 11
    מכיר את סלבין מעבודה בשוק ההון, הוא החכם והמנוסה מכולם,והכי חברתימבין אנשי הכלכלה שאני מכיר ,הוא מסביר לכם את המצב הקיים ,ורצו שקצת תקראו ותבינו
    סגור
  • 50.
    ... אבל המחירים לא ירדו
    keep dreaming baby 02/05/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 6
    20 שנה המחיר של הבית שלי לא זז בית זה נכס לא זבל
    סגור
  • 49.
    עושה את עצמו מוסרי מחירי הדירות זאת שערוריה שאין כדוגמת
    סינדרלה 02/05/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    9 1
    כדוגמתה בכל העולם זה הרבה פחות מוסרי מקצבאות הילדים זאת חוצפה ורשעות לשעבד אפילו בן אדם אחד ל 4 קירות ביתו של אדם זה כבודו הבסיסי, שיבנו דיור ציבורי ויחלקו לנזקקים יש המון המון כאלה אני עובדת במשרד השיכון ורואה את המצוקה היא איומה ונוראה, שיורידו את מחירי הדירות ושהבנקים יפסיקו להיות חזירים לגבות משכנתאות מפלצתיות ולשעבד אותנו אליהם בשביל שהמנכל שלהם ירויח מליונים כל חודש, והמדינה נהנית מהמסים שהבנקים משלמים ולא מעניין אותה האזרח הקטן זה פשע מה שהם עושים לחסרי הדירות בגלל זה המדינה הזאת רקובה ושנואה כל כך בגלל חוסר הצדק המשווע
    סגור
  • 48.
    אומר אמת
    ניר 02/05/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    2 6
    אם באמת כולם רוצים שהמחירים ירדו , אז מדוע הם לא יורדים?תקשיבו לאיש חכם ומנוסה שאומר לכם דברי אמת , למרות שהיא לפעמים לא נעימה
    סגור
  • 47.
    עובד ציבור שהתחבר לטייקונים בושה (ל"ת)
    הנביא 02/05/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 46.
    קשקוש חסר פשר, אפילו לא מתקרב לאמת
    מ.ש 02/05/2013 13:49
    הגב לתגובה זו
    11 0
    נניח שיש לי דירה, איזה תועלת תצמיח לי עליית ערכה אם כל הדירות מסביבי התיקרו גם כן. נהפוכו, לשדרג את הדירה כלומר לעבור לדירה גדולה יותר כשהמשפחה גדלה, בהכרח מתיקר.
    סגור
  • 45.
    אבל לא מעיזים להתעסק עם עייני וקרנות ההשתלמות של העובדי
    הם יורים גם בילדים 02/05/2013 13:48
    הגב לתגובה זו
    2 4
    שמטרתם לקנות מכונית זה באמת השתלמות שמקדמת את העובד ממשלה של זבלונים
    סגור
  • 44.
    בוטמן הלפרין ליפסקר אשכנזי משפחות מרובות ילדים
    הרב של שמוליק סלוין 02/05/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    במשפחה של סלוין יש שנשואים משפחות מרובות ילדים לצערי אני מכיר מאיפה שמוליק סלוין משתין עוד מעט הוא והרב שלו יבכו שחוק משפחות מרובות ילדים משנת 1983 היתה טעות קטסטרופלית
    סגור
  • 43.
    כמה אינטרסנטים חלאות יש ..... (ל"ת)
    לך לעזאזל 02/05/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 42.
    ליברמן וביבי מסוכנים לדמוקרטיה ומעמד הביניים (ל"ת)
    ליברמן וביבי מסוכנים 02/05/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 41.
    ביבי מריץ חוקים עם ליברמן להפוך את ישראל לדיקטטורה (ל"ת)
    ביבי במקום לעזור לעם 02/05/2013 13:43
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 40.
    דביל, כל הורה בארץ רוצה ירידת מחירים עבור ילדיו (ל"ת)
    מה תעשה עבור כותרת 02/05/2013 13:43
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 39.
    חייבים מחאה מול בית לפיד ובנט
    ביבי האשם העיקרי 02/05/2013 13:41
    הגב לתגובה זו
    9 0
    לפיד בנט ושר השיכון הם אוכלי החינם החדשים שהחליפו את החרדים אף אחד לא יעשה למען מעמד הביניים וזה כולל את ביבי שהבטיח לפני הבחירות את כחלון תפנימו רק מחאת גדולה צאו לרחוב ולגרום למנהיגים החדשים והישנים להביין את גטגל המחדל רק מ ח א ה ענקית מול בית לפיד בצפון תל אביב ובנט ברעננה
    סגור
  • זה מה שקורה שנותנים לאנשים כמו ביבי ושטייניץ הפילוסוף
    אבי 04/05/2013 09:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להיות בכנסת תמיד ידאגו לאינטרסים של חבריהם המיליונרים
    סגור
  • 38.
    עושים מיליארדים ע"ח העם הפראייר=חרם צרכן=בועה בפיצוץ!!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 02/05/2013 13:35
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 37.
    גם דברים מפוזיציה צריך שיהיו הגיוניים. סלבין לכלכת
    לא מאמין 02/05/2013 13:32
    הגב לתגובה זו
    11 1
    זוג צעיר שלא יכול להגיע לדירה שוקל לעזוב אותה ואלה מטובי בנינו ובנותינו. אוכלוסיות דלות עושות המון ילדים (ערבים וחרדים בעיקר) ולמה הולך הכסף של קיצבאות הילדים? לטובת הילדים? מה פתאום! זה מקור ההכנסה של אב המשפחה לצורך הסיגריות שלו ולפעמים האלכוהול ועוד מיני "צרכים"... ואז ה"מסכן" בוכה שאין לו ומפיל על שרותי הרווחה שיטפלו בילדיו המסכנים. מבחינתי לבטל את קצבאות הילדים בכלל (לי יש ילדים ואני לא טייקון אלא ממעמד הביניים עם משכרות סביב הממוצע במשק). כמו שאמר יאיר לפיד, מי שאחראי לגדל ולטפל בילדים אלה ההורים. מי שלא יכול שלא "ישריץ כמו שפן".
    סגור
  • 36.
    חכם וצודק
    יוסי 02/05/2013 13:32
    הגב לתגובה זו
    2 5
    הוא לא אומר שהוא לא רוצה בירידת מחירים, אלא השחקנים האחרים האחרים במשק ,ורוב המגיבים והמקללים פשוט מטומטמים ולא מבינים את הנאמר בכתבה,
    סגור
  • 35.
    מאד מעוניין שהמחירים ירדו
    בעל בית פרטי יוקרתי 02/05/2013 13:30
    הגב לתגובה זו
    7 0
    1. כי המחיר לא מעניין!!! רק ההפרש בין מכירה לבין קנייה מעניין, ואם המחירים יוזלו כל מי שרוצה לשפר דיור רק ירוויח כי יעלה פחות לעבור מדירת 3 חדרים לדירת 4 חדרים מודרנית... 2. הילדים שלי גם צריכים לגור איפה שהוא לא, איך יקנו ?? איך אעזור ?? אם הכל יקר כל כך יגורו עם משפחותיהם ברחוב או בחול.
    סגור
  • 34.
    דבר אמת חברי כנסת ומקורוביהם (ל"ת)
    דעתי 02/05/2013 13:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 33.
    אזרח מודאג.
    מודאג 02/05/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הדבר המוסרי ביותר והחוקי ביותר זה להפסיק את מתן פרס להורים המולידים. הבעיה מספר 1 בישראל זה פיצוץ האוכלוסייה. במיוחד האוכלוסייה ממנה מתפרנס סלבין
    סגור
  • אדיוט קצבאות ילדים זה לילדים הבנת ?
    יאיר 02/05/2013 14:02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    והילדים האלו ראויים לעזרה כמו כל יצור חי וזה לא שום עידוד לילודה כי הסכומים הם מגוחכים לעומת ההוצאות בהחזקת ילד. ילד הוא לא שווה פחות מנכה הוא גם לא מסוגל לפרנס את עצמו קצבאות הילדים לא הומצאו במדינת ישראל
    סגור
  • 32.
    מי
    איש 02/05/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    11 0
    חוץ משלושים אלף המישפחות שגרות בדירות פאר כל השאר מעונינים שמחירי הדירות ירדו מר סלוין. דירה בישראל = ל128חודשי עבודה של השכיר הממוצע ולא של המאיון העליון. באירופה דירה = 62 חודשי עבודה .תפסיק לזרות לנו חול בעינים ברור שאתה מפחד ששוק הנדלן ירד לרמות שפויות כלומר : חצי מערכן כיום.
    סגור
  • 31.
    מעל שנה דמגוגיה שקר לפראייר=בועה בפיצוץ בפני האשמים!!!! (ל"ת)
    פרסום להרצת פראייר 02/05/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 30.
    לעולם לא תעניין אותי דעתו של האיש
    אני כמורה 02/05/2013 13:25
    הגב לתגובה זו
    15 0
    בזמנו הוא היה יור ועדה שצריכה היתה להחליט בעניין משכורותיהם של המורים. האיש השאיר את המורים בדלותם עוד עשור. ההחלטה שלו נבעה משיקולים זרים להחלטות הועדה. אני לא שוכחת לו את העוול הזה.
    סגור
  • 29.
    עצומה נגד הדגנרט הזה עכשיו בפייס!! (ל"ת)
    אפיר 02/05/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 28.
    תשלום קצבאות זה לא מוסרי ולא חוקי - שוד כספי ציבור.
    די לטפילות! 02/05/2013 13:19
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אין זה מוסרי לשדוד ציבור יצרני לטובת ציבור טפילי.
    סגור
  • האנשים משלמים כל החיים בטוח לאומי יא מפגר (ל"ת)
    מטומטם 02/05/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 27.
    מהיכן השטויות האלה?..כנראה יש לו הרבה נכסים (ל"ת)
    הומלס 02/05/2013 13:18
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 26.
    תפסיקו לעשות ביזנס על זוגות צעירים כלבים .
    בא 02/05/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
    16 0
    נגמרה לי העדינות .
    סגור
  • 25.
    כלכלן בגרוש. שום ראיה עתידית ובעל טיפשות מקוממת.
    וויטמינצ'יק 02/05/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    17 2
    הלו תתעורר. דירה מחורבנת במרכז שווה לרחוב שלם בברלין. כל המדינה הפכה לממושכנת עד צוואר בגלל דבילים כמוך.
    סגור
  • 24.
    גם השוק לא מעוניין בהורדה
    רוני הקבלן 02/05/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אנחנו מצידנו שרק יעלה, מ 2007 כל חודש ההכנסות ממכירות גדלות. מצד הלקוחות הם גם רוצים שימשיך לעלות שערך הנכס שהם קנו לא ירד, כמו חיסכון.
    סגור
  • 23.
    כמה טפש בנאדם יכול להיות.מה עם כל הצעירים שיש ויהיו
    יאיר 02/05/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כל אחד צעיר רוצה הוזלה ומשמעןתית.מפלי אותי שבכלל נותנים לטיפש כמוך במה.אולי אתה מעוניין לשלם המון על מוצר בסיס אבל הרוב לא.
    סגור
  • 22.
    לב קר ראש קר
    שאול 02/05/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    7 2
    דירה היא הרכישה הגדולה ביותר של אדם בחייו, 130 משכורות מלאות ומתי יישאר לו לחיות, ומה עם איכות חיים ויוקר המחיה? בכלכלה יש גלים גאות ושפל ובנדלן זה כל 7 שנים בערך, אז הגיע השעה
    סגור
  • 21.
    מחירי דירות מופקעים מאפשרים לביבי לקנות יותר ברמי לוי (ל"ת)
    בייגה 02/05/2013 13:00
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • תמשיכו לבחור ביבי ותקבלו מחירים כאלו (ל"ת)
    אבי 04/05/2013 09:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 20.
    פחד שאחד כזה היה בתפקידים בכירים
    1 02/05/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
    5 2
    איך מישהו שעוסק בכלכלה יכול להגיד כאלה דברי הבל ? לא מוסרי לקצץ קצבאות ילדים ??? לא מוסריות הקצבאות. אני לעולם לא אשקיע בסלע בגללך.
    סגור
  • 19.
    הפוך, כל הארץ רוצים הורדת מחיר הדיור, רק 30-40 אלף לא. (ל"ת)
    ומה יעשה זוג צעיר? 02/05/2013 12:57
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • 18.
    העניין הוא שעל 30-40 אלף שרוצים שירד והם בעצם הקונים יש
    יוסי סטלנבין 02/05/2013 12:56
    הגב לתגובה זו
    11 2
    העניין הוא שעל 30-40 אלף שרוצים שירד והם בעצם הקונים יש קרוב ל100 אלף מוכרי דירות שאומנם רוצים שהמחיר לא ירד אבל יש יותר מוכרים מקונים אז השוק היום הוא שוק של קונים ואנחנו נחליט אם המחירים ירדו או יעלו. סתם לידיעתך בכל חודש אפריל היו ס"ה 54 עסקאות בירושלים וכולם סביב 1100000 ש"ח מה שמראה שאפילו הפראיירים האחרונים יצאו מהשוק, וירושלים היא עיר שהיו בה כ- 150 עסקאות ביום. אז גם אם תתמוך בעלייה פשוט אין מי שישלם לך, קפוץ לנו שמוק.
    סגור
  • 17.
    אני מתפלא על סלבין שהוא לא דורש,בחוק
    חי במינוס 02/05/2013 12:53
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מחבירין בכנסת כי שכ'ד יהיה 5000 ש'ח לחדר.לחודש.
    סגור
  • 16.
    אז תמכור דירות לאלו שלא רוצים שירד
    יוחנן חיות 02/05/2013 12:53
    הגב לתגובה זו
    15 1
    הרי הם תומכים בעליית המחירים, אז שישלמו. אנחנו שתומכים בירידה לא נשלם, ובוא נראה מי יותר חזק. האמת היא שזה לא חוזק, זו חולשה, ל- 40 50 אלף שנמצאים בשוק הדירות אין פשוט מאיפה לשלם את העלייה שאתה תומך בה.
    סגור
  • 15.
    למה לא קיצוץ קיצבאות ?
    מיכאל 02/05/2013 12:52
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מה לא חוקי בזה? ולמה זה מוסרי לעודד ילודה בקרב אוכלוסיות לא יצרניות (בעיקר הבדואים והחרדים), שחלק גדול מהכנסתן נובע מריבוי ילדים? אתה כותב משיקולים כלכליים (לא ברורים), או שיש לך אג'נדה אחרת (עבר חרדי). בכל מקרה, זו כתיבה מוזרה מאד של מישהו שאמור להיות כלכלן
    סגור
  • לבדואי עשרות רבות של ראש ילד!והמון נשים חוקיות!!!
    קליפ 03/05/2013 01:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם לישראלים הערבים....בסוף נקבל ראש ממשלה ישראלי ערבי או בדואי
    סגור
  • 14.
    זה ברור
    שמוליק 02/05/2013 12:49
    הגב לתגובה זו
    2 8
    95% בארץ יש להם נדל''ן בבעלות - הם לא רוצים שהמחירים ירדו. 5% שאין להם רוצים. אבל מי שאין לו - לא קובע. וגם הם צבועים. הם מקווים שבדיוק ברגע שהם יקנו ויצטרפו לאלה שיש להם - המחירים ימשיכו לעלות.
    סגור
  • 13.
    אתה אדם הזוי !! מה עם כל משפרי הדיור - וכל הצעירים
    אבי 02/05/2013 12:49
    הגב לתגובה זו
    16 1
    תגיד מה עם הילדים שלנו שעוד 5 10 שנים יצתרכו דירה. מה - לא איכפת לך על דור העתיד ? תגיד - קבלנים לא בנו כשהמחירים היו חצי ? הם פשוט היתרגלו לטוב אבל תאמין לי שגם עם המחירים ירדו ב40% יהיו כאלה שיבנו.
    סגור
  • 12.
    האיש צודק. בין אם אתה אוהב או לא את מה שהוא אומר (ל"ת)
    דיעה 02/05/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
    2 11
    סגור
  • 11.
    מי זה הנעל הזה? (ל"ת)
    גודי 02/05/2013 12:46
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 10.
    צודק במאה אחוזים
    ספונסר 02/05/2013 12:46
    הגב לתגובה זו
    1 12
    קניתי דירה למה שאני ירצה שהמחיר יירד, זה יכול להביא לקריסה של כל המשק כמו שקרה בארהב
    סגור
  • 9.
    בנושא מחירי הדירות לאיש ראייה צרה ו/או אינטרסנטית. (ל"ת)
    הדור הצעיר 02/05/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 8.
    ביבי הוא אחד האחראים למחירי הדירות המופקעים מחירי גזל (ל"ת)
    בייגה 02/05/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 7.
    בטח שלא מעונינים, השלטון רוצה אותנו עבדים נרצעים
    אנונימי 02/05/2013 12:42
    הגב לתגובה זו
    20 2
    שנקנה דירה בכל הכסף שיש לנו, פלוס כל השכר העתידי שלנו בשלושים שנים הקרובות, וכך נהיה עבדים טובים לשלטון ולחונטה הבנקאית. לי יש דירה, אבל לשלושת ילדי אין. ואני מאוד מעוניין שהמחירים יצללו.
    סגור
  • 6.
    שטויות
    שלום 02/05/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    11 2
    מה עם הילדים שלנו של כל אחד גם רוצים שירד הוא עוד כלכלן ב ק)קלקלן(
    סגור
  • 5.
    קרנות ריט לא צומחות בישראל
    משקיע 02/05/2013 12:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי בישראל אוהבים להיות בעלי שליטה!!!איך ינהלו עסקאות בעלי עניין!
    סגור
  • 4.
    שר השיכון אימפוטנט. בדוק. תבדקו עוד מספר חודשים
    מיכל, אחת שיודעת 02/05/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    7 3
    הוא לא יוריד את המע"מ לדירה ראשונה. והוא בטח לא יצליח להוריד מחירים.
    סגור
  • 3.
    האמת שצריכה להיות מדיניות , לדוגמה ,דירה בזול לכול
    בא 02/05/2013 12:37
    הגב לתגובה זו
    8 2
    זוג צעיר ,מדיניות אנושית .
    סגור
  • 2.
    זקנתו לא הוסיפה לו חכמה.
    אנונימי 02/05/2013 12:36
    הגב לתגובה זו
    23 3
    חבל... פעם החזקתי ממנו, אבל לאור כמות השטויות הנפלטות מפיו המסקנות לגביו עגומות. מנותק.
    סגור
  • 1.
    נראלי שאתה הכי פחות רוצה . (ל"ת)
    בא 02/05/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    24 2
    סגור