הנגיד לשעבר דוד קליין: "העלאת יעד הגירעון, זה הרמת ידיים מצד יאיר לפיד - פתיחה מאוד לא מבטיחה לקדנציה"

שר האוצר לוקח צעד אחורה? לפיד מציע להגדיל את הגירעון ל-4.9%, כלומר להשלים עם גירעון עתק של 49 מיליארד שקלים
יאיר לפיד, צילום: bizportal
"אנחנו בהחלט לא היינו מוכנים לרעיון החדש של שר האוצר", כך אומר הבוקר בראיון בגל"צ נגיד לשעבר, ד"ר דוד קליין בהתייחסו לפצצה שהטיל הבוקר השר לפיד שהכריז כי הוא רוצה להקטין את הקיצוצים ב-6.5 מיליארד שקל ולאפשר לגירעון לצמוח ל-4.9% מהתוצר.

"נראה שהוא הרים ידיים. לי זה נראה שאנחנו במדרון חלקלק ותלול, אם באמת מדובר על גירעון שיטפס לשיא של 4.9% מהתוצר. הפתיחה הזו היא לא פתיחה מבטיחה לקדנציה של לפיד".

"אם זה נכון שהגירעון יגדל מעבר למתוכנן בשיעור של כ-1.5%, זה יעלה עוד כ-15 מיליארד שקל. דבר ראשון זה לוקח כסף מהתקציב, בעיקר על חשבון השירתים החברתיים והרווחה - וזה לא מבשר טובות. הנגיד פישר כבר הזהיר בקדנציה הקודמת את הממשלה מפני חריגה מהתקציב, לכן המהלך של שר האוצר, המנוגד לעמדת הנגיד - היא כל כך מפתיעה".

לעומתו פרופ' צבי אקשטיין, המשמש כיום כחבר בצוות המייעץ לשר האוצר, ומי ששימש כסגנו של הנגיד פישר אמר "קודם כל צריך להבין את המצב הגירעוני ששר האוצר והממשלה החדשה קיבלו לידיהם. מי שמבין את זה לא צריך להיבהל. הגענו למצב הנוכחי כי הממשלה הקודמת לא עשתה את ההתאמות הנדרשות על מנת לשים את התקציב על התוואי שנקבע ב-2012".

"עכשיו אין ברירה ושר האוצר צריך היה להוציא הצעת תקציב שהיא ריאלית לתקציב שיחל רק במחצית 2013. אפקטיבית, אנחנו נמצאים בגירעון מאוד מאוד גדול. המידרון החלקלק עליו דיבר ד"ר קליין הוא תוצאה של מעשי הממשלה הקודמת. אין טעם להעלות את המיסים ב-2.5%".

"אבל צריך להבין שזו תקופת מעבר ובסה"כ לא צריך להיבהל כי רמות הסיכון של מדינת ישראל בשוקי ההון נישארה נמוכה יחסית. השווקים מעריכים כי התנהלות הממשלה בעתיד תהיה אחראית יותר מזו של הממשלה הקודמת. המצב היה ידוע והמהלך לא צריך להפתיע כל כך את מי שמכיר את המצב שבו הממשלה הנוכחית קיבלה גירעון של 4.5%".

תגובות לכתבה(49):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    להירגע , הוא עוד יכול לחזור בו שוב ,כרגיל .(כמו מופז) (ל"ת)
    כלכלן 02/05/2013 22:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    יאיר,אתה הולךבדרך של שלי,היא מבינה בזה יותר תן לה להובל (ל"ת)
    בנצי 02/05/2013 22:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 27.
    והמזגזג הזה רוצה להיות ראש הממשלה ולקבור אותו לגמרי
    רפי 02/05/2013 20:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתחרט שהצבעתי ופעלתי בישבילו בבחירות. בבחירות הבאות אפעל הפוך. הבחור הזה מתקפל סידרתי להזכירכם ההצרה הראשונה שלו כשר אוצר זה לבטל את התקציב דו שנתי , וממשיך באל על ,בגירעון, ועוד
    סגור
  • 26.
    דוד קליין - היה נגיד שהוריד ריבית
    משקיף צפוני 02/05/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וכמעט גרם לקטסטרופה?זה לא אותו נגיד שקנה לעצמו ג'יפ שטח בכדי לנסוע בדרכים "הקשות" של ירושלים בדרכו לבנק ישראל? האיש הוא כמו עוף הפניקס,מוציא ראשו מהחול בתקווה שאיש לא זוכר את מחדליו.
    סגור
  • 25.
    לפיד אולי תנסה להיתחלף בתפקיד עים השר כץ הוא מתאים לתפק (ל"ת)
    ציון 02/05/2013 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 24.
    מחמאות יגיע כאשר יזיז עגלה מבוץ\צורחים ,נובחים-עיקר סופ
    דוד-ים 02/05/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    .כאשר שמים מיסוי בכל פינה לכל דבר-זה יעיט דינמיקה ישתק עסקים והכל כולל צמיחה 2.תראו תורכים נתנו הוראות כל הבנקים ועושים פירסום רחב לילדיהם אחיהם בחול תביא כספ זהב,תקבלו הטבות-וגם רבית-וכן המוני תורכ עובדים בחול ועוד עידוד רב וזול ילכו לעבוד בחול 3,יוון קיבל הלואה בתנאי-יפטר-15אלפ עובדי ציבור-ומורים ילמדו יותר שעות וכאשר שאלו אישה בקפריסין מה דעתה-ענתה לא יודעת איזה כיון הולכים לא לסתם יש הפגנות\וכמוכן כאן פוחדים מיזה\\אבל ללא קיצוץ נמשיך לישקוע 4.עמיר שיטרית-עם אוצר לא יקח תחתית,בינוני,עלית, לא יצליח להלץ עגלה ---- 5.לא אהבתי הטבה ישראל קץ-כי אין כאן בארות נפט רבים\אוטו זה נקרא מוטורות\כי איננו כמו יפאן,גרמניה,סין,הודו,אפילו לא תורכים ---- יש חוב גדול מאוד=וכל מי גר כאן זה רובץ על גבו-הסום אם נירחם סופינו לבכות,מר וכמו יוון ספרד--אמרתי-לא רק לדרוש וגם לחייב שכולם ילכו לא לעבודה-אלא לעבוד בכל דבר-אם לחם חשוב לו\וכל מי בעוגה לחתוך מיד וללא שום רחמנות="קורים לזה פילטר בברזים" --------------------- ארדן למע חברות תקשורת רוצים רק ישרכרד=? למה כל אחד צריך לתת מפתח קופתו לחבורת שודדים אלה-נא
    סגור
  • 23.
    כל הכבוד - תקראו
    דויקו 02/05/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 2
    יפן,אמריקה ואירופה לא מפסיקים להדפיס כסף, רק להם מותר ? תראו מה קורה לשערי המטבעות מול השקל, אם לפיד רוצה צמיחה ולעודד ייצוא, הוא חייב להדפיס כסף והרבה כסף.
    סגור
  • 22.
    לפיד תטפל דחוף בשוק ההון תוריד מיסים ותראה רווחים נאים (ל"ת)
    גל 02/05/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 21.
    דירוג האשראי ירד והרבית על האג"ח הממשלתי תעלה טעות
    כלכלן 02/05/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חמורה של לפיד
    סגור
  • 20.
    לפיד לא עיקבי הוא פשוט התקפל
    אחת שמבינה א 02/05/2013 12:20
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לדעתי הוא היה צריך להעביר תקציב קשה כפי שהבטיח, כולנו היינו מוכנים נפשית לגזרות הקשות והיינו מ בינים אותו, שפשוט אין ברירה אחרת, אז לפיד בטיפשותו לא רצה להיות האיש הרע החליט לרכך את הגזירות. מאוד מאוכזבת ממנו. חבל התחיל טוב ..... אני מתחילה לדאוג!
    סגור
  • טען עוד
  • בשביל כל עם ישראל (ל"ת)
    תדאגי 02/05/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 19.
    אני לא מבין את האנשים כאן
    דניאל כהן 02/05/2013 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 4
    הריע ברור שהכי טוב היה לקנות מניות עם חלוקת דיבדנד. אבל מה לעשות שאצלנו הכל חאטא ברטא,הכל זבל ושקרים,ראו בזק נתנה דיבדנד ומאז רק יורדת,ראו דלק רכב נותנת פעם 3 דיבדנד ורק יורדת. הכל זבל...... למה לא לקנות נדל"ן מביא תשואה כל הזמן והנכסים עולים. תחשבו על זה....
    סגור
  • 18.
    לפיד.לא לשכוח .שר העל היה ביבי .וביבי.שטייניץ הם שניהם
    כ.שלמה 02/05/2013 11:52
    הגב לתגובה זו
    2 3
    יחד גרמו לגרעון המפלצתי .והם הסתירו את כל זה לפני הבחירות ולכן לא לבוא בטענות ללפיד.
    סגור
  • 17.
    המנתח הטכני של ספונסר ,הוא גרוע מאוד
    רון שובלי 02/05/2013 11:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טען לדוגמה שדסק"ש תפרוץ 1334-1350 אז תעלה ל 1500, טעה עם בבילון:"סימנים שוריים" ,טעה ביולין, טעה בדלק רכב ועוד.
    סגור
  • 16.
    אמרתי לכם.......
    שרון 02/05/2013 11:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הדגשתי לא לדלק רכב,לא בבילון,לא כלל תעשיות,לא דסק"ש לא בי קומנקשן,ולא בזק, כן לאומי,כן הפועלים,כן בינלואמי,כן יואל
    סגור
  • 15.
    אתם רואים רק לאומי ופועלים,אמרתי זאת כל השבוע,לא בבילון (ל"ת)
    מיכה 02/05/2013 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 14.
    התחיל טוב ועכשיו רק יילך וייתדרדר (-: (ל"ת)
    ביבי 02/05/2013 11:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    לפיד
    מומו 02/05/2013 11:00
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הוא יגרום להדרדרות מהירה של ישראל הורדת דרוג אשראי ומצב דומה לזה שביוון בקיצור עם ישראל לפני פשיטת רגל ותגידו תודה ללפיד
    סגור
  • 12.
    ככה זה ששמים מישהו שרצה להיות ראש ממשלה ונחמד לציבור
    איציק 02/05/2013 10:57
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בתפקיד שר אוצר. העשור הבא ישלם של ישראל על המינוי הזה. וזה בכלל לא משנה עכשו מי אחראי לגרעון. בקיצור- שר האוצר למעשה הודיע שהוא לא מתכוון לעשות כלום.... לאט לאט נתפכח מבועת לפיבנט או בועת בנפיד.
    סגור
  • 11.
    לפיד טעה שלקח את תיק האוצר
    יעל 02/05/2013 10:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא לוקחים תיק עם משק בגרעון מי שיצר אותו הוא זה שצריך לפתור אותו יש לי הרגשה שמכשילים אותו בכוונה אני מתחילה לחשוד שאין כזה גרעון גדול
    סגור
  • צודק , הבעיה שאת המחיר נשלם כולנו (ל"ת)
    מאיה 02/05/2013 11:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    קיצוץ חלקי
    ידידיה 02/05/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
    7 1
    דחית קיצוץ בגרעון הינו אקט מסוכן!!
    סגור
  • 9.
    הזיגזוגים של יאיר
    רמי 02/05/2013 10:40
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הזיגזוגים של יאיר נימשכים, האמת היא שהוא פוחד משביתות ומעיני מההסתדרות, הוא לא רוצה להתפס כשר השביתות במשק עם הנגיד הוא יכול להסתדר, כי זה נגיד קאקא.
    סגור
  • אולי אין לו ב***ם (ל"ת)
    טלי 02/05/2013 11:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    המסלול הבטוח לפשיטת רגל נוסח יוון!
    ברנדון! 02/05/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אין תחליף לקיצוץ אמיתי במנגנון המנופח ובזבוזיו!
    סגור
  • 7.
    העיקר שהמניות פה עולות . עם מפגר (ל"ת)
    אחרי המבול? 02/05/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    איזה ממי מתחשב בנו. ידפוק אותנו בהמשכים (ל"ת)
    ראש הממשלה הבא? 02/05/2013 10:34
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 5.
    הכותרת הבאה: דירוג האשראי של ישראל יורד
    דורון 02/05/2013 10:31
    הגב לתגובה זו
    8 1
    שר אוצר פופוליסט וילדותי שנואם כמו ילד פאתטי (והתקשורת מסתירה זאת כמובן). כשדירוג האשראי יתחיל לרדת תתחיל גם ההתדרדרות הכלכלית: הריבית במשק תעלה. שער הדולר יזנק. האינפלציה תרים ראש. 5% בשנה? עוד נתגעגע ל 12% בשנה!!!
    סגור
  • 4.
    העלאת גיל הפרישה בצהל 3 מיליארד מס קרנות הישתלמות 2מילי
    ציון 02/05/2013 10:30
    הגב לתגובה זו
    11 2
    מיליארד יאיר עדיף להיתעמת עכשיו עים הביטחון וההיסתדרות מאשר בעוד שנה או שנתיים להיתעמת עים אזרחים מיסכנים שגם כך מצבם היום קשה נימאס ליחות במדינה שמפלה בין אזרחים החזקים מיתחזקים והחלשים נישברים צריך מערכת צודקת אחרת נאבד הכל ביגלל חזירות וכוחניות של קבוצות אינטרסנטים
    סגור
  • חברים , לא לדאוג , לא יהיה מיסוי
    עופר עיני הגדול 02/05/2013 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    על קרנות ההשתלמות. הכל בסדר. ולמי שאין קרן השתלמות , אז אין . אולי אם הוא יהיה מועיל יותר ובעל ערך למעביד שלו , אז הוא יקבל קרן השתלמות. אל תדאגו אני מאחוריכם ותנו לכלבים לנבוח , העיקר שהשיירה ממשיכה בדרכה.
    סגור
  • רק גופים ממשלתיים ומעט מיפעלים מישתתפים בקרן הישתלמות
    ציון 02/05/2013 13:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ומי גופים ממשלתיים כמובן הקופה הציבורית דופקים את שאר האזרחים פעמיים פעם אחת שרק קבוצות מסוימות נהנות מקרן היתלמות ופעם שנייה שפותרים אותם מימס אז מה זה אים לא קיפוח וחזירות גם חשמל חינם ומשכורת 13 בקטגוריה ויש עוד הרבה ברשימה אין בכוונתי להיתנגיח עים איש אני רק דורש רגישות וצדק בתקופה קשה זו ולעת הזאת
    סגור
  • עיצה מועילה בשבילך :
    FOG 02/05/2013 10:59
    הגב לתגובה זו
    1 4
    1. לשרת בצה"ל. 2. אף אחד לא חייב לך כלום. 3. לפרק את האוהל בארלוזורוב תל אביב. 4. לצאת לעבוד. ולסיכום אף אחד לא חייב לך כלום , אוכלי חינם יש הרבה והרעיון הוא שאם לא ניתן לכם אוכל בסוף אתה גם תצא לעבוד.
    סגור
  • יש לי בן לוחם בשיריון בדרגת סגן בת לאחר שירות ובת חיילת
    ציון 02/05/2013 11:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ואנחנו אנשי עמל אני ואישתי אז למי אתה אומר אוכלי חינם כניראה שאתה אחד משודדי המדינה שההחזירות היא מנת חלקם ואים טעיתי סליחה
    סגור
  • אתה טועה בגדול
    FOG 02/05/2013 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 4
    גם אני איש עמל. וגם לי בת לאחר צבא , בת בצבא ועוד שתיים בבית. עדיין בסגנון הייתי בטוח שמדבר עוד בחור בן 21 שלא יודע מחייו, וכנראה שטעיתי , מתנצל. עדיין לעצם העניין להפוך כל מקבל קרן השתלמות , או רכב או כל דבר אחר לאיזה קוזאק מנצל , פשוט נמאס מכך. יש לי שכר יפה שבשבילו למדתי שנים רבות והיום אני עובד מבוקר עד ערב , ואין לי כל כוונה להתנצל על כך. כל קרה כלום אם המדינה גם נתנה הטבה כלשהי. והדבר השני הוא אנשי הקבע , כולם כמו תרנגולות במלחמות ובזמנים קשים מייללים ונושאים עיניים לצבא וברגע שאין מלחמה באופק הופכים את אנשי הקבע לשק איגרוף. יש בעלי תפקיקים (בקריה למשל) שאכן אין הבדל בינם לבין אזרחים. ואולי בשכרם יש לטפל , אבל עדיין לעבוד בשירותי הבטחון , ולסכן את חייך ולבסוף גם לקבל קיטונות בוץ , על מה ולמה.
    סגור
  • למי אתה חושב יש קרנות השתלמות?
    רוח 02/05/2013 10:42
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לטייקונים , כל אילו בעלי קרנות ההשתלמות ללא מס (מדובר עד שכר של 15000 ברוטו לחודש -מעל שכר זה אתה משלם מס על הקרן בכל מקרה) הם הם המעמד הבינוני. אילו הסכומים שמצליחים ליישר אותם כל שש שנים. צא לעבוד ואחר כך תדבר.
    סגור
  • ציבור גדול של עובדים לא זוכים להטבת קרן השתלמות
    ציון 02/05/2013 11:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ומקופחים בשכר נמוך וכיוון שכך המצב אז קרן השתלמות נחשבת כהטבה אקסטרא מאחר שהיא לא ניתנת לכלל העובדים במדינה ובענין מה שאמרת לך לעבוד אם כל חייך תעבד לא תגיע לכמות עבודה שעבדתי ומימי לא זכיתי להטבה הנ"ל ומן הצדק שעכ"פ הטבה זו תחויב במס
    סגור
  • אז לא זכית . אז מה
    רוח 02/05/2013 11:34
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אני בטוח שיש הטבות שאתה קיבלת , ועובד אחר לא קיבל, וגם אני לא קיבלתי. נו אז מה. אז בוא נדפוק ונקזז למי שקיבל את אותה הטבה. מה קרה ? כל עוד לא מדובר בחזירות , אין לי עם זה שום בעיה. תמיד יהיו כאלה שיקבלו יותר ממני ותמיד יהיו כאלה שיקבלו פחות ממני.
    סגור
  • כשחיבים לקצץ ולמסות צריך לחתוך איפה שיכאב פחות ולא ליהי
    ציון 02/05/2013 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ליהיות שבוי ביד שר ביטחון או ביד עיני ולהגיד הם חזקים איתם אני לא מיתעסק ככה זה ניראה ויש פה קבוצת אנשים חלשים ומקופחים ביגלל שאין מי שיגן עליהם מדינה שלא מיתנהלת בצדק סופה להיחרב חס וחלילה אבל זאת המציאות
    סגור
  • למה מס על קרנות השתלמות? אין מספיק מיסים?
    אלינור 02/05/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    4 3
    העלאת גיל פרישה בהחלט כן. אבל לקחת את החסכונות של בני האדם? למה? מהיכן הגיע אליך הרוע הזה!?
    סגור
  • למה מגיע לך חיסכון בלי לשלם מס? כולנו משלמים על כל שקל
    לאלינור 02/05/2013 11:17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    רווח. את חוצפנית . צריך למסות לך את קרן ההשתלמות שאת פודה אותה כדי לקנות לך רכב חדש. או נסיעה לחו"ל או שיפוץ לבית שלך למה שעל כל שקל רווח יקחו לי מס ולך לא? בושה וחרפה . במקום להוריד קצבאות ילדים לקו העוני ויש פה ילדים מסכנים את תחגגי ללא מס? וגם המעביד משלם לך על זה? לכי קיבינמט עם עופר עייני הנבלה
    סגור
  • תחליט . אתה מזגזג.
    עופר עיני 02/05/2013 11:53
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אם לי אין ילדים , למה שתקבל קצבת ילדים. זה הרבה יותר גבוה מחסכון המס על קרן ההשתלמות. למה אני צריך לממן אותך. ואתה עוד מעז לתקוף אותה על קרן השתלמות. לך לעבוד. נראה לי שאתה חי על קצבאות ילדים.
    סגור
  • מאחר והטבה זו לא ניתנת לכלל העובדים במשק אז ליגטימי
    ציון 02/05/2013 11:03
    הגב לתגובה זו
    3 2
    שתתחייב במס
    סגור
  • חלק פה רוצה הטבות חינם על חשבון מי זה ? זה על חשבוננו (ל"ת)
    לציון אתה צודק 02/05/2013 11:17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • לי יש קרן השתלמות ואני בעד העלת המס עליה צודק ציון בדבר
    כלכלן 02/05/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שווין בנטל החזקים יותר קל להם לקצץ אחוז מע"מ זה נוראי לענים
    סגור
  • 3.
    לא הצבעתי לו אבל אני נפעם מהנחישות והרגישות (ל"ת)
    מהלך מבריק 02/05/2013 10:17
    הגב לתגובה זו
    0 9
    סגור
  • 2.
    יפה מאוד,יש דברים שעושים בהדרגה
    ליכודניק 02/05/2013 10:06
    הגב לתגובה זו
    3 3
    במקרה זה לפיד צודק.כלכלנים מבינים רק צד אחד של המטבע מה גם שלרוב הם טועים
    סגור
  • 1.
    נו באמת מה ציפיתם מעיתונאי ללא נסיון לך הביתה לפיד (ל"ת)
    שועלי 02/05/2013 10:05
    הגב לתגובה זו
    25 4
    סגור
  • ולקודם היה נסיון? מה ההבדל בין פילוסוף ועיתונאי? (ל"ת)
    2בי 02/05/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • ותיראה לאן זה הביא אותנו - אולי יביאו מישהו עם נסיו ... (ל"ת)
    ביבי 02/05/2013 11:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור