איתן ורטהיימר ל-Bizportal: "אז יש עוד כמה מיליארדים בבנק - זה רק מספרים"

בשיחה מאומהה נבראסקה, מתייחס ורטהיימר לרגשות סביב העסקה שבה הוא נפרד מישקר. וגם - מה הוא מתכוון לעשות עם הכסף?
 |  (46)
איתן ורטהיימר (צלם: יותם פרום)
משפחת ורטהיימר סיימה היום סופית את דרכה בחברת ישקר אותה הקימה לפני 60 שנה. ברקשייר התווא'י של וורן באפט מימשה את האופציה ורכשה את עשרים האחוזים הנותרים. חשבון הבנק של משפחת ורטהיימר התעשר בעוד 2 מיליארד דולר, מאחר ותג המחיר בעסקה נסק ל-10.25 מיליארד דולר, זאת לעומת תג מחיר של 5 מיליארד דולר לפני 7 שנים כאשר רכש באפט את הנתח הראשון.

בשיחה עם Bizportal מאומהה נאברסקה , אמר היום איתן ורטהיימר כי "ההרגשה מעורבת, שמח בשביל העובדים הנהדים הנהדרים של ישקר שהם חלק ממשפחת ברקשייר הכל כל טובה, ושמח גם בשביל מדינת ישראל כי זו תעודת כבוד למשק הישראלי ומנהלי החברה שברקשייר רוצה להיות פה. אבל עצוב לי גם כי זו חברה שגדלתי איתה, אני ממש נולדתי עם החברה הזו. העיקר שאנחנו משאירים אותה בידיים טובות".

לגבי תוכניותיו וסכום הכסף שתקבל המשפחה, אמר ורטהיימר בניחוח באפט כי "אני עדיין אוכל בבוקר את הפרוסה שלי ואשתה את הקפה שלי, מה אני כבר אעשה אחרת? אז קיבלנו 2 מיליארד דולר, זה בעיקר מספר בבנק. אני עוסק כבר לא מעט זמן ב-80% מהזמן שלי בפילנטרופיה ואמשיך לעשות זאת, אולי הכסף הזה יעזור - אבל הקושי בפילנטרופיה הוא בעיקר ניהולי. יש המון מה לעשות, הרבה דברים טובים וצריך להשקיע בזה זמן ומאמץ ניהולי. מרבית הפעילות שלי היא מתחת למים אבל יש גם דברים מעל פתני המים, כמו תוכנית 'עתידים' למשל שפועלת לשילוב צעירים מהפריפרייה במסגרת העתודה האקדמית או במסלולים לתואר אקדמי וקריירה מקצועית".

כאשר אני שואל אותו האם התפיסה הפילנטרופית שלו מגיעה מהקשר עם באפט שידוע כתורם גדול, אומר ורטהיימר כי הוא מאוד הושפע מבאפט ומאנשים כמו ביל ולינדה גייטס, "ואני מתכוון להמשיך להיות מושפע מהם". על תג המחיר שהכפיל את עצמו מאז העסקה הקודמת, אומר ורטהיימר כי "החברה בהחלט הצליחה מאוד בשנים האחרונות, ואני אומר - זו עדיין רק ההתחלה, עם עבודה קשה וראש, יש לאן לצמוח"
תגובות לכתבה(46):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    האמנם? אז למה שלא תחלק אותו למי שבאמת צריך??? (ל"ת)
    צביעות 05/05/2013 09:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    נראה אותך מר ורטהיימר משלם מיסים כמו שאחרים משלמים.....
    מנחם 04/05/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקטנים משלמים גם בשבילך ..... לדבר לא עולה לכם כסף .... אתם מכירים את כל תרגילי ההתחמקות מתשלום מיסים למרות שיש לכם הכי הרבה (מדובר במליארדים)...
    סגור
  • 28.
    כל הכבוד, ועצה קטנה
    דוד מירושלים 04/05/2013 08:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל הכבוד למשפחת וורטהיימר. התחילו מכלום והגיעו לטופ העולמי.אני מציע למשל לתרום לילד שסובל ממחלת סרטן נדירה ונשלח חזרה מגרמניה באמצע הטיפול בגלל חוסר כסף. קח את טיפולו בתקווה שיצליח, עליך ותזכה למצוות
    סגור
  • 27.
    לתרום 50% מהתקבול לגרעון
    דוד 04/05/2013 07:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יוריד 0.5% מהגרעון השנתי
    סגור
  • 26.
    ערכים שנמכרים בכסף. יום עצוב. תום עידן של גאווה ישראלית
    ר. צפון 04/05/2013 07:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מהיום זו חברה אמריקאית לכל דבר ועניין בלי סנטימנטים ובלי ערכים ציוניים. 2,500 עובדים ישראלים שגורלם כבר לא בידיים מקומיות אלה בידי חברת אחזקות גלובלית שאין לה שום מחויבות למדינה ורואה בעיניה רק איך לעשות יותר רווחים. עצוב לראות איך משפחת ורטהיימר ויתרה על מיפעל חיים ועל כל מה שהיה חשוב למייסדה סטף ורטהיימר רק תמורת כסף שבמילא לא היה חסר שם...
    סגור
  • הדור הזדקן ואין יורשים (ל"ת)
    דלנה 04/05/2013 23:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    גאווה ישראלית יש מקום לתגמל את העובדים בחברה
    יניב 02/05/2013 11:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין דרך יפה יותר שמשפחת וורטיימר תגיד תודה והערכה לעובדים שעשו איתה קברת דרך ארוקה ותעניק לעובים אחוז מסויים מנתח המכירה זוהי סגירת מעגל הכי יפה והוכרת תודה גם לעובדים יש חלק בהצלחת העיסקה ועל כן ראיים לתגמול
    סגור
  • 24.
    מה לעשות בשני מיליארד דולר...?
    איפכא מסתברא 2 02/05/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בתוכנית הבקר ברדיו דובר על האפליה מצד הבנקים במתן אשראי למגזר הערבי, לפריפריה ועוד ברבית העצומה הנגבית מהם. כדאי למשפחה להקים בנק בהון של מיליארד דולר ולגרום למתן אשראי ברבית הוגנת - למגזר העיסקי/פרטי במשק - בתנאים שיאפשרו פיתוח מסיבי מחד ומאידך אפילו יאפשרו חסכון ברבית טובה יותר למשקי הבית.... סביר להניח שגם המנהלים שימונו - יקבלו משכורות הוגנות ולא חזיריות - ידאגו לרווחת הלקוחות ובה בעת הבנק יוכל גם להתפתח. למשפחה עצמה הרי לא חסר דבר. הסיפוק שיהיה לה באפשרות להשפיע על פיתוח המשק יהיה עצום. ובא לציון גואל...
    סגור
  • 23.
    איתן היקר אים זה רק מיספר בבנק אז תיתרום לטובת קשישים
    ציון 02/05/2013 09:39
    הגב לתגובה זו
    0 4
    חסרי אמצעים כלכליים שניזקקים לתרופות ולאכל חם ולחימום וקירור הבית ולשמיכות מזגנים קח יוזמה ותקים קרן שתעזור לקשישים בצורה מפוקחת וצודקת
    סגור
  • ואם חלק מהקשישים היו בטלנים בצעירותם?
    משה 02/05/2013 10:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היו במועדונים ושרצו בים
    סגור
  • טען עוד
  • אתה נישמע יותר כפרעו יותר מאשר משה ואתה גם מדבר כמותו (ל"ת)
    ציון 02/05/2013 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    איך להשקיע סכומים כאלה ? כאב ראש ? (ל"ת)
    איזה כאב ראש 02/05/2013 09:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 21.
    אני מקווה בשבילו שלא יהיה גרידי ,אלה יקים מרכז הכשרה
    בא 02/05/2013 09:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מיקצועי לנוער במקצועות דרושים ,לא יתכן שכולם יהיו עורכי דין .
    סגור
  • 20.
    להקים קרן עידוד לעסקים קטנים
    אורן 02/05/2013 08:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אכן משפחה נהדרת אבל אם יש כל כך הרבה כסף בבנק למה לא להקים קרן סיוע לעסקים קטנים בפריפריה?
    סגור
  • 19.
    כפית הכסף בפה נהיית כבדה?
    אנונימי 02/05/2013 05:53
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הצטרף לכל המסופרים ותהנה מפילנטרופיה
    סגור
  • 18.
    איזו משפחה ערכית!!הלוואי על עם ישראל עוד קצת מהזן
    שלומי אוהב עמו וארצו 02/05/2013 01:09
    הגב לתגובה זו
    7 0
    המשובח הזה!!
    סגור
  • 17.
    בהצלחה, ותמשיך לתרום לעתידה של מדינת ישראל (ל"ת)
    יעקב 01/05/2013 23:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 16.
    כל הכבוד לסטף ורטהיימר.
    אזרח איכפתי 01/05/2013 21:28
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עוד כמה כמוהו ואולי היינו מדינה הגונה ומוצלחת. מצטרף למגיב 3, אני שמעתי את סטף ורטהיימר בהרצאה כשהייתי בקורס קצינים לפני 33 שנים. איש צנוע ותורם מזמנו,ממרצו ומכספו. כל הכבוד לו.
    סגור
  • 15.
    כל הכבוד אתה ענק ...... (ל"ת)
    לוין גד 01/05/2013 20:29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 14.
    לכל הטמבלים שמשווים לכי"ל , כנסו ותבינו אחת ולתמיד
    אחד 01/05/2013 19:52
    הגב לתגובה זו
    11 1
    כי"ל משתמשת במשאבי טבע של המדינה, אתם מבינים ? זה נכנס לכם לראש? לכן המדינה יכולה וצריכה להחליט שהיא לא מאשרת למכור חברה שכזו. ישקר אינה משתמשת באוצרות טבע של המדינה ולכן אין בעיה. עכשיו זה ברור לכם?
    סגור
  • בתנאי שהאנשים מדינה אינה משאב
    יעקב 02/05/2013 00:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    החינוך שהם מקבלים פה מהיכן הגיע?
    סגור
  • משפחת עופר פיתחה את כיל פי 100 יא טמבל (ל"ת)
    יעקב 01/05/2013 23:14
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • טמבל
    אהרון 02/05/2013 09:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק טמבל כמוך יכול להשוות בין כיל לבין ישקר אחד מבוסס על משאב אנושי והשני על משאבי טבע של המדינה
    סגור
  • משאבי אנוש הם לא פחות ממשאבי טבע (ל"ת)
    דלנה 04/05/2013 23:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • קשקשן ברברן
    הצדיק מסדום 01/05/2013 20:46
    הגב לתגובה זו
    1 3
    תגיד לי אתה פוחד שהקנדים ישתו לך את ים המלח ? קשה להבין על מה אתה חושש , הקנדים התחייבו וזה כן אפשרי לחייב אותם שישמרו על האינטרסים של המדינה , ללא קשר סמנכ"ל הכספים של פוטאש יצא בהודעה שמעבר להתחיבויות ,שהמדינה , הקהילה והעובדים ייהנו מהטבות מפליגות . פופוליסטים תרדו מהגג !!!
    סגור
  • שלא מכרו את כיל לפוטאש. שמעתי שהם תכננו להעביר את
    איזה מזל 01/05/2013 20:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ים המלח לקנדה. את העובדים לפטר ולהביא סינים וערבים. ולהפוך את המקום לבריכת תנינים. או חווה לגידול מוח שמבוסס על מלח ים לטיפשים שמפחדים. פרימטיבים!
    סגור
  • הטמבל הוא אתה וכל הדומים לך. אבל לא יעזרו הסברים
    ל 14 01/05/2013 20:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מוח של אפרוח לא יכול לקלוט הרבה
    סגור
  • נמאס כבר מהפופוליזים הזה . תפסיק לדקלם שטויות
    לאחד הטמבל 01/05/2013 20:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פוטאש לא תעביר את ים המלח לקנדה ושאר הבולשיט שמאכילים אתכם. חכה עוד כמה שנים לנוכח המיזוגים בענף כיל תהיה חברה קטנה וזניחה שתפטר עובדים וגם הפנסיה שלך תיפגע כי כל הקרנות מושקעים בכיל. ואם אתה לא מבין את זה אז מגיע לך שלי יחימוביץ ולפיד.
    סגור
  • 13.
    כל הכבוד משפחה של תותחים. כן ירבו
    ליאור 01/05/2013 19:46
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לפני 20 שנה נפגשתי עם סטף ורטהיימר שהרצה לפני חיילים לקראת שחרור ועודד אותם ללמוד מקצועות אלקטרוניקה והנדסה וכדומה. אנשים טובים ויקרים.
    סגור
  • 12.
    מה עם העובדים הותיקים שישנו על הגדר
    חוני המעגל 01/05/2013 19:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה מגיע להם למביני עניין
    סגור
  • 11.
    זה עוד מספר??
    צפנת פענח 01/05/2013 19:22
    הגב לתגובה זו
    2 7
    שמעתי הרבה תשובות הזויות בחיי אבל אילן וורטהימר היום הוכיח שאין סוף לתחתית השכלית של בן אדם שנולד עם כפית זהב בפה.העןוד מספר הזה יכול לפתור את בעית הרעב של הילדים בבתי ספר.הבנת את זה אילן??
    סגור
  • תגובה ל11
    רונן 01/05/2013 22:57
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה שאתה מכנה נולד עם כפית זהב זה משהו שנבנה על ידי אביו בעשר אצבעות....חבל שאנשים כמוך יודעים לזרוע הרס ושנאה... מדובר במשפחה שעשתה המון למען החברה בישראל ועדיין עושה...חבל שלא חקרת טיפה כדי להבין מה אתה כותב.. חבל שצרות עין הורסת כל חלקה טובה... אגב...הדבר היחיד שהזוי כאן הוא אתה....אתה שייך למגדר מאד מיוחד...ואתה בטוח מבין למה הכוונה...
    סגור
  • 10.
    איפה שלי יחימוביץ? היא מרשה למכר לזרים?
    אנונימי ת 01/05/2013 19:22
    הגב לתגובה זו
    2 5
    מחר יעבירו הכל לירדן יביאו עובדים מהודו ופטרו ישראלים איפה הגאונה הזאת? איפה יהיר לפיד? רק לכיל הם לא מרשים? הרסו את כיל לגמרי בהבל פה עם כל הבולשיט והסתכסכו עם הקנדים הלואי שהם יפילו את מניית כיל רק ככה המדינה תלמד לקח פופליסטים!
    סגור
  • ישקר זו חברה פרטית (ל"ת)
    אבו טנטורי 01/05/2013 20:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • באמת? ישקר חב' פרטית אז מותר למכר לאמריקאים ולפטר
    אבו עלי 01/05/2013 22:18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עובדים. אבל את כיל אסור למכר כי זה של אבא שלך
    סגור
  • 9.
    אם זה רק מספר,אז תן לי מיליון
    שי 01/05/2013 19:18
    הגב לתגובה זו
    1 8
    פלצן
    סגור
  • 8.
    איתן אתה מזמין אותי לקוהיבה sublime?
    עידן עופר 01/05/2013 19:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    pls pls pls...גמרו לי את כיל,אין לי פרוטה!!!!!
    סגור
  • 7.
    יאיר לפיד - פופוליסט
    מאיר 01/05/2013 19:13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הפופוליסטים של תנועת עתיד מונעים מהמדינה קבלת של 14 מיליארד ש"ח על מיזוג כיל עם פוטאש . על מכירת של 20% מישקאר המדינה תקבל מיליארד שקל , מה רע לקבל עוד סכום של פי 14 ואני מציין על מיזוג של כיל ולא של מכירה לפוטאש . בכל מקרה התחייבה פוטאש שהיא תשמור על האינטרסים של המדינה וכן עהטבות לקהילה ולעובדים . יאיר לפיד ואחרים , אני מקווה שתקראו את התגובה ותבינו כמה אתם פופוליסטים.
    סגור
  • ראש הממשלה התגלה פה כתאב כסא ורודף שלטון
    למאיר 01/05/2013 20:18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הם פוחדים משלי יחימוביץ. רוב העם לא מבין כלום מהחיים שלו מגלים לאומנות כלכלית וטיפשות גם יחד. ראש הממשלה היה צריך להכריע אבל בחר שלא לעשות כלום זה מאפיין אותו לא לעשות כלום ראה מה קרה עם בועת הנדלן 5 שנים של אזלת יד וחוסר מעש הביאו את המדינה לפיצוץ ודאי . לפיד לא מבין בכלכלה . בתור עיתונאי חבר של שלי מושפע ממנה. כיל תהפך לחברה קטנה וזניחה . כולם יפסידו וגם יפטרו עובדים ראש הממשלה יודע ולפיד יודע אבל הם כנראה לא יהיו בשלטון הבא. אז לא אכפת להם בינתיים הרויחו זמן. מדינת ישראל התגלתה כארץ מטומטמת.
    סגור
  • 6.
    איתן אתה צודק, אנא אעבר 1 מיליארד לסל התרופות. (ל"ת)
    תורת המספרים 01/05/2013 19:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    האם הכסף מהמכירה יופקד בבנק ישראלי? (ל"ת)
    ? 01/05/2013 18:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    יופי איתן
    elico98 01/05/2013 18:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אז למה אתה לא בארץ, תבזבז פה. שיהיה בהצלחה
    סגור
  • 3.
    מס הוא לא משלם-שיעביר חלק לחבריו בחמ"ס (ל"ת)
    יהודה פילנטרופ 01/05/2013 18:43
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 2.
    מסתפק אפילו ב1% (ל"ת)
    גם רוצה מס׳ כזה בבנק 01/05/2013 18:04
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • אחוז ? אחוז זה 15 מיליון דולר..טוב שאתה מסתפק....