ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

החשש הגדול בשוק: האם פוטאש תמכור את מניות כיל ותפעיל לחץ על המניה?

בשיחת משקיעים חשף מנכ"ל פוטאש כי האחזקה בכיל עשויה להימכר, מדובר במניות בשווי 7.6 מיליארד ש'. מהי האלטרנטיבה כעת?
דשנים
ביום חמישי האחרון טלטלה חברת פוטאש את מניית כיל -1.17% כיל 1,352 -1.17% כיל בסיס:1,368 פתיחה:1,370 גבוה:1,379 נמוך:1,351 תמורה:18,643,549 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שנפלה ב-4.5%. בחברת הדשנים הקנדית הודיעו כי החליטו לסגת מהרכישה של כיל. בשיחת המשקיעים שנערכה מאוחר יותר אמרו בכירי פוטאש כי אם הם יגיעו למסקנה שאבדו כל הסיכויים להגדלת האחזקות בכיל - הם ימכרו את המניות שלהם.

חברת פוטאש היא בעלת מניות גדולה בחברת הדשנים הישראלית והיא מחזיקה ב-13.8% מהמניות של כיל אשר השווי שלהן מסתכם ב-7.6 מיליארד שקל. אם פוטאש תמכור את המניות בשוק, או גם אם תחפש רוכש אסטרטגי לחבילת המניות שבידה - הדבר עלול להפעיל לחץ על המניה.

בשיחת המשקיעים שערכה פוטאש התייחס מנכ"ל החברה ביל דויל להתנהלות של ממשלת ישראל והדגיש כי לא יייתכן שעוד לפני שמוגשת הצעה כלשהי ישנה התנגדות עוד בטרם היא נבחנה לעומק.

אם אכן תחליט בסופו של דבר פוטאש למכור את המניות של כיל שבהן היא מחזיקה, היא עשויה לרכוש את החברה הירדנית APC אשר פועלת בצד הירדני של ים המלח. עסקה שכזו עלולה להוביל לכרייה גדולה יותר של אשלג על ידי הצד הירדני.

תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    טוב , ימכרו את המניות שברשותם בהפסד
    co007 23/10/2013 11:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הבנתי נכון שהבנתי. עכשיו ימכרו את המניה בשער נמוך כדי לדפוק את הנהלת כיל. .... נו באמת תתחילו לחשוב על כותרת חדשה בנושא. כבר נשכחו הרוסים הפחתת המחיר ב-11%. בקיצר המניה נעה בין שער של 2950- 3100. מספיק כדי לעשות כמה גרושים בין השערים.
    סגור
  • 10.
    אותה מודעה חוזרת מספר פעמים
    ברוך 28/04/2013 11:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכדי לעקוץ אתכם מחדש שהאנליסטים ישמחו ואתם תידאגו
    סגור
  • 9.
    מגיע לעם הטיפשים! ידיעה משמחת שכולם פה יפסידו
    אנונימי 28/04/2013 09:54
    הגב לתגובה זו
    3 2
    גם ביבי יפסיד מס!
    סגור
  • 8.
    לפיד הגיבור - נראה מה הוא יעשה עכשיו עם פליטת הפה שלו
    מיליונים 28/04/2013 09:53
    הגב לתגובה זו
    2 4
    כיל הולכת להיות חברה קטנה ובלאו הכי יפוטרו עובדים אז תשארו עם ים המלח. נראה מה יצא לעם מזה ועכשיו גם הפנסיות של פרות הבשן יפגעו כיל מניה מרכזית בכל תיק מוסדי.
    סגור
  • 7.
    הם צודקים והם הבינו איזה מדינת מפגרים זאת ישראל (ל"ת)
    מיליונים 28/04/2013 09:50
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 6.
    בסוף יהיה טוב (ל"ת)
    ff 28/04/2013 09:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    איזה חשש, איזה נעליים ?
    co007 28/04/2013 09:31
    הגב לתגובה זו
    2 3
    טוב מאוד שהמניה תרד למעלה מ-15% כדי שאפשר יהיה להתחיל לאסוף סחורה לפני שתעלה מחדש. אז קדימה מפולת בכיל...... :-))
    סגור
  • 4.
    שימכרו !שהתחת של המנהלים והעובדים ישרוף להם גיבורים ! (ל"ת)
    עזרא 28/04/2013 09:18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 3.
    דברו ישירות פוטאש לא משקיע בכיל רק בגלל הסיכון בחברה
    כריש 28/04/2013 09:05
    הגב לתגובה זו
    6 2
    החברות בישראל הם מזמן לא מציאה , אם חברת פוטאש הגיע למסקנה של להשקיע בחברת כיל זה אומר דרשני . רמת הסיכון בחברה שתקלע לקשיים כספיים והיא יציבות בכלכלת ישראל הם שהפילו את ההשקעה בכיל . זו המציאות לא צריך לשבור את הראש במחשבה אחרת ! קזינו כבר אמרנו על הבורסה בישראל אז אמרנו , וזו גם התוצאות שבאים המשקעים מבחוץ ! לדעתי האישית יש לברוח מהמניות בבורסת ת"א רמאות של קזינו ולא בורסה להשקעות . כל החברות בארץ הם כושלות בזה אחר זה !
    סגור
  • למה פוטאש רודפת
    אתה פשוט לא מבין 28/04/2013 18:07
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אחרי רכישת כיל!! איזה אינטרס יש לה חוץ מלעשות כסף! כיל זה מכרה של זהב.... כולם עובדים עליכם ועושים על הלא מבינים סיבוב. עוד מס' ימים הכל יתברר, כל מי שמכר יצטער.
    סגור
  • האם הייתה חייל בשירות חובה - ובאם כן באיזו יחידה ותפקיד (ל"ת)
    מהאבות המייסדים 28/04/2013 09:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    נשמע ונעשה ולא הפוך
    יועץ אמת 28/04/2013 08:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מספיק עם פייסבוק ,יועצות ,כל היום חרדים ופופוליסטיקה. מקצוענות זה שם המשחק והכלל הראשון נשמע ונעשה ולא- נעשה ולא נשמע
    סגור
  • 1.
    כיל
    ברוך 28/04/2013 08:10
    הגב לתגובה זו
    9 3
    כיל בטוח תימצא דרך לצאת מהלחץ של פוטאש וללכת אני בדרך שמתאימה לה במיוחד כיל לא סתם עוד חברה רצינית בראש יושבים אנשים בעלי ראש גדול חוץ מזה תמיד ימצא לכיל קונה בקלות כי הוא מפעל מאד ריווחי למשקיע זאת הכנסה בטוחה
    סגור
  • אני פחות רגוע
    צפוני 28/04/2013 08:40
    הגב לתגובה זו
    2 6
    במידה ופוטאש תרכוש את החברה הירדנית היא תתחרה בכיל המגרש המשותף שהוא ים המלח וזה רע לכיל שנהנתה מיתרון של ידע וטכנולוגיה בים המלח וטוב לפוטאש שתקנה בזול מפעל שעלות העובדים בו וההוצאות נמוכים שמעותית מבכיל
    סגור
  • צפוני סע לדרום ותרגע
    אחד 28/04/2013 09:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פוטאש גם היום מתחרה בכיל אבל היא למעשה מונופול ולא יהיה לה שווה לשבור את השוק כדי להפיל את כיל. מה שהיה הוא שיהיה זו חברה עם מוצר טוב ויציב. במקרה הגרוע ביותר אפשר למכור לסינים במחיר פי 3 מזה שפוטאש הציעו והם יודעים את זה הייטב. אלא שעפ"י שיטת השקשוקה כדאי לזרוע קצת בהלה.
    סגור