הלחץ הציבורי השפיע: בנק לאומי השהה את הסדר החוב עם נוחי דנקנר

הבנק הוסיף בהודעתו: " לאור הודעת המפקח על הבנקים כי הוא בודק את הנושא, החליט הבנק להשהות את הטיפול במתווה להסדר החוב של החברה"
 |  (11)
בנק לאומי, צילום: Bizportal
הלחץ הציבורי על בנק לאומי בסוגיית מחיקת חוב בשווי 150 מיליון שקלים של גנדן, הנמצאת בבעלותו של איש העסקים נוחי דנקנר, הובילה לתוצאות. לפני זמן קצר הבנק הודיע כי ישהה הטיפול במתווה להסדר החוב.

לפי הודעת הבנק, הוא סבור כי המתווה להסדר החוב של חברת גנדן, אשר אושר על ידי הבנק לפני מספר חודשים, מהווה את הפתרון הטוב ביותר להשבת החוב לבנק, אל מול אלטרנטיבות הפעולה האחרות הקיימות. זאת, בראיית הבנק, בעלי המניות והאינטרס הציבורי.

"כידוע, הבנק אינו יכול להציג לציבור את כלל הנתונים והשיקולים אשר הינחו אותו בגיבוש המתווה להסדר, אשר טרם נחתם" הבנק הוסיף בהודעתו: "
כתוצאה מכך, למרות שהבנק קשוב לרחשי לב הציבור, אין הציבור חשוף לתמונה המלאה".

לסיום ציין כי לאור הודעת המפקח על הבנקים כי הוא בודק את הנושא, החליט הבנק להשהות את הטיפול במתווה להסדר החוב של החברה, וזאת עד להשלמת הבדיקה, ויפעל בכפוף לתוצאותיה.

ההסדר המדובר יצר כאמור זעם ציבורי רב כאשר איתן ארז, סגן ראש לשכת עורכי הדין בישראל, שיגר היום מכתב רשמי למנכ"ל לאומי, רקפת רוסק עמינח, ובו אולטימטום - "אם עד ליום 30.4.2013 בשעה 13:00 לא אקבל אישור כי המחיקה בוטלה, אפעל להוצאת כל הכספים שאני מחזיק בבנק לאומי לבנק אחר". לידיעה המלאה .

לאחר מכן מסר דובר חברת גנדן בתגובה כי החברה מנהלת מגעים עם הבנקים נותני האשראי שלה לגיבוש הסדר חוב אשר עקרונותיו זהים למאות הסדרים קודמים שנחתמו בסקטור העסקי בארץ והמקובלים בכל מדינות העולם המערבי. לתגובה
תגובות לכתבה(11):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    רקפת לאומי
    חייב לשעבר 19/04/2013 17:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא תקבלי מדנקנר אגורה תתצטרכי להשתמש באודם פחות איכותי ועדיין ישאר לבנק מספיק כסף לשחררו בערבות
    סגור
  • 10.
    אספסוף מתלהם ושבסוף ישלם חשבון כפול (ל"ת)
    דג 18/04/2013 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    זה לא יעזור לכם הבנק יוותר לו על חוב אחרת לא יראה גרוש
    אנונימי המקורי 18/04/2013 07:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ונחשו מי ירויח מכך?
    סגור
  • 8.
    איו שויון
    דוד 18/04/2013 06:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לנוחי הורידו 100 אחוז למילואימניקים רק שליש איו צדק מסכן נוחי
    סגור
  • 7.
    חיים בסרט - לבנק אין ברירה אלא ללכת לקראת דנקנר (ל"ת)
    גילי 17/04/2013 22:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    שיא החוצפה
    אהרון 17/04/2013 22:19
    הגב לתגובה זו
    2 3
    האתר שלכם הבליט את נכונות הבנק לעשות תספורת אולם את הנסיגה אתם מציינים באותיות קטנות . ונשאלת השאלה למה ? המבין יבין
    סגור
  • 5.
    למה לוקחים עמלות כל כך מנופחות !!
    עכשיו אני מבין 17/04/2013 22:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא יקרה כלום אבל כלום !! אם בנק אחד יפול , שר האוצר שלנו אמר שיהיה כואב אז לפחות עדיף לבנות עתיד טוב יותר עבור ילדינו , מספיק השיטה חולה , ולצערי אין כבר טייס אנחנו = יוון להרוס ולבנות עתיד לידינו !! שימכור את ביתו !! נדמה לי שראיתי פרסומת חייבים לך 10,000 אלף ש"ח ? בצורה זריזה הוצאה לפועל תחזיר לך וכו ... נדמה לי שיש טעות גסה בפירסום מדובר על 10000000000 במהירות ובהליך זריז ? הגיע הזמן לחזור ולהתלקד כן כן גם בלי מלחמות אפשר ... לא סוריה לא אירן וכו.....
    סגור
  • 4.
    מר דנקנר מתרברב....בצעתי מאות תספורות ליהודים
    קליפ 17/04/2013 22:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא פלא שרוסק אטומה ובזה לרחשי הציבור.לגנוב ולשדוד לאור יום,בחסות ח"כ והחוק הינו מעשה לגיטימי והוגן "בעניים של פושעים".....יגנבו פעם אחרת את כספי היהודים הפנסיונרים....
    סגור
  • 3.
    להמשיך
    לא לוותר 17/04/2013 21:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנו המעמד הבניים , אשר מחזיקים את המדינה !! דיייייייי לנו אין שום ויתורים !! אז למה לטייקון אשר ממשיך את שיגרת חייו באופן רגיל מותר הכל !! נמאס נמאס נמאס נמאס !! עוד מעט הכל יתפוצץ !! נחזור לממדים שלנו בתקווה !! אם לא יהיה שינוי, אז נצא שוב לרחובות לא פייסבוק !!
    סגור
  • 2.
    מעניין אם הבנק יחייב את משקי הבית שיש להם
    חי במינוס 17/04/2013 21:15
    הגב לתגובה זו
    5 1
    חשבון עו'ש בבנק לממן את המתנה שלהם לדנקנר. מהמר שימצאו משהו כזה.
    סגור
  • 1.
    בדרך לביטול.
    m-5. 17/04/2013 21:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    היום עברנו את השלב הראשון בדרך לביטול של הסדר החוב הזה שפשוט מרתיח את הדם אבל צריך לזכור זה רק השלב הראשון בדרך יהיו עוד שלבים לא פחות קשים אבל בעזרת האמונה בצדקת דרכו אנחנו ננצח בגדול.
    סגור