לפיד: "צריך לחזור להתנהגות אחראית כדי שלא נהפוך להיות יוון או ספרד"

שר האוצר פונה שוב לפייסבוק ובמסגרתו משיב למבקרי הגזירות התקציביות : "מה שאנחנו מבצעים עכשיו הוא תיקון כואב והכרחי"
יאיר לפיד, צילום: Getty images Israel
שר האוצר יאיר לפיד ממשיך לעשות שימוש ברשת הפייסבוק כדי להעביר את מסריו לציבור. הפעם, בחר לפיד להשיב לביקורת הנוקבת שמתחה עליו ועל תוכנית הקיצוצים המסתמנת יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' במסגרת התוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 ששודרה אתמול (ש'), שם ציינה בין היתר כי "שר האוצר הופך את חייה של ריקי כהן לקשים מאוד". לפיד, מצידו, לא נותר חייב וציין כי "אנחנו מבצעים עכשיו תיקון כואב והכרחי, שלא יימשך יותר מדי זמן".

כאמור, יו"ר האופוזיציה פתחה חזית אל מול שר האוצר ותקפה את תוכנית הקיצוצים שצפויה להכביד באופן ניכר גם על מעמד הביניים, ציבור בוחריו של לפיד: "שר האוצר שאל איפה הכסף, אמר שמעמד הביניים לא יהיה יותר כספומט של הציבור ואף הבטיח פוליטיקה חדשה. שתי דקות לאחר שהוא מונה לתפקיד הוא מביא בדיוק את התוכנית של נתניהו וגוזר גזירות קשות מנשוא. לפיד הופך את חייה של אותה ריקי כהן דמיונית לקשים מאוד, במקום לקחת מכיסם של אלה שיש להם יותר".

יו"ר מפלגת העבודה התייחסה גם לכוונת לפיד להקים ועדה ציבורית לבחינת תקבולי המדינה על אוצרות הטבע, והראשונה, שלא במפתיע, צידדה במהלכו זה של שר האוצר: "צריך להעלות את התמלוגים שמשלמת כיל ל-15%".

לפיד השיב ליחימוביץ' במסגרת פוסט שפירסם אתמול בפייסבוק, במסגרתו הגן על אותה מדיניות כלכלית מרוסנת שעומדת בפני ביקורת ציבורית נוקבת: "כלכלה לא משנים ביום אחד, וגם לא בשלושה שבועות. קודם כל צריך לחזור להתנהגות אחראית כדי שלא נהפוך להיות יוון או ספרד. אני יודע שזה לא קל, אני יודע שהגזירות מפחידות ואנשים לא גומרים את החודש, אבל מה שאנחנו מבצעים עכשיו הוא תיקון כואב והכרחי, והוא לא יימשך יותר מדי זמן".

שר האוצר התייחס גם לצעדי הממשלה בתחום הדיור ובנושא יוקר המחייה: "כל מה שאנחנו עושים היום הוא חלק מתוכנית ארוכת-טווח שתביא לשינוי עומק בחינוך, בדיור, בהורדת יוקר המחיה, בשיוויון בנטל, בכל מה שחשוב לאדם העובד בישראל. בשביל זה אנחנו מקימים את קבינט הדיור, בשביל זה מוקמת ועדת השרים לשיוויון בנטל, בשביל זה יוקם קבינט מיוחד לטיפול ביוקר המחיה, בשביל זה אנחנו מקדמים את "עשור החינוך."

עוד הוסיף לפיד כי "נהוג לומר שלישראלים אכפת רק מהכסף שלהם. אני לא מאמין בזה לרגע. הישראלים לא כועסים כי קשה להם – יום הזכרון המתקרב הוא תזכורת עצובה לכך שכבר עמדנו יחד בקשיים גדולים הרבה יותר – מה שמכעיס אותם היא התחושה שהכסף הולך למקומות הלא נכונים, ושהממשלה לא זוכרת שהיא צריכה להתייחס בחרדת קודש לכל אגורה מכספי המיסים שלהם".

לסיום, התייחס לפיד לנושא תקציב המדינה ולגזירות הצפויות: "אנחנו מאזנים את התקציב בידיעה ברורה שזה כרוך במחיר כואב. אנחנו משנים סדרי עדיפויות למרות שאנחנו יודעים שהרגלים קשה מאוד לשנות. אנחנו מחזירים לשולחן את האחריות ההדדית ואת הצורך להיות הוגנים. זה ייקח זמן, אבל זה יצליח. זה יצליח מפני שנהיה נחושים וסבלניים ולא נכנע לשיח פופוליסטי וקצר-רוח, זה יצליח מפני שבמקום לחלק כספים לכל מי שקרוב לצלחת, נהיה מרוכזים באדם העובד ובצורך לשפר את חייו. זה יצליח מפני שהבחירות האחרונות לימדו אותנו שבעיתות משבר אפשר וכדאי לפנות לציבור הישראלי ובמקום להבטיח לו הבטחות ריקות מתוכן לומר לו את האמת".
תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    ממש מדבר בקולו של ביבי
    אנונימי 14/04/2013 14:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נהיה דומה מיום ליום
    סגור
  • 14.
    יאיר היקר!! קח אחריות ותחזיר ת''אוצר'' לשטייניץ !!!
    משקיע מודאג 14/04/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אל תיתן למדינה לקרוס!!!!!!!! זה אל חזור!!!!!!!!
    סגור
  • 13.
    מחולצת טריקו שחורה וסמל של" שפוני"
    דן אריאל 14/04/2013 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאישיות שקבע את גורלנו ולתפארת מדינת ישראל
    סגור
  • 12.
    לפיד יקבור אותנו, אפילו וועד בית הוא לא ניהל
    כלכלן 14/04/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה הוא עושה כל היום? רק כותרות, רק פייסבוק, ורק מצהיר כל היום שאין לו זמן . די זה כבר מגעיל
    סגור
  • קרא לעיל את תגובת גולברי ותחכים! (ל"ת)
    קוטרים 14/04/2013 12:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • בסדר אבל הוא לפחות לא מדקלם שטויות ומתכתב בפסייבוק
    כלכלן 14/04/2013 13:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ועוד טוען שהוא נורא נורא עסוק ואין לו זמן לרגע הפוך נראה אותו גבר וידבר לתקשורת . ממה הוא מפחד? מה הוא מסתיר??
    סגור
  • 11.
    כשלונו של לפיד
    ממש לא חשוב 14/04/2013 10:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפני העיסוק האינטנסיבי בהטלת גזרות על המשק, מתפקידו של שר האוצר הוא להגדיר בדיוק מה הבעיה, ומה הדרכים פתרון כולל הצבת יעדים וכו וכל זאת בשקיפות מלאה. מדינת ישראל אשר מקבלת עצמאות כלכלית מבחינת מקורות אנרגיה מציבה למעשה תמונה הפוכה לחלוטין - הציבור ישלם שוב אך הפעם על מה בדיוק? ממליץ לכולם לצאת לרחובות ועכשיו ולא להמתין לגזרות!!!!
    סגור
  • 10.
    הוא חוזר על דברים שאמרו נתניהו ושטייניץ
    אלי 14/04/2013 09:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אז מה חדש? גם הוא שבוי בידי "מהפכנים" בנוסח צדק חברתי וגם הוא ינקוט צעדים שיפגעו ברוב העם ויטיבו עם אותם "מהפכנים".
    סגור
  • 9.
    אבל השקל מתחזק וביבי אומר שאנחנו הכלכלה הכי טובה בעולם (ל"ת)
    תמים 14/04/2013 09:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    לא השתנה ולא ישתנה פה כלום פרט ללאומנות כלכלית
    אנונימי המקוריו 14/04/2013 09:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שתמיט אסון על ישראל .דרוש פה מנהיג ולא מינויים. מסתבר שפרס הזקן יותר בעל חזון והגיון מאשר ביבי ולפיד .
    סגור
  • 7.
    ועדות- רוצים לדעת איך נוצר הגירעון הזה לאן הלך הכסף?
    לפיד וביבי אוהבים ו 14/04/2013 09:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועדת טרכטנברג מוכיחה שתואר פרופסור לא מבטיח חכמה הרס סופית את הבורסה עם 25% מס חברות החלו לברוח מפה.
    סגור
  • 6.
    אין חדש תחת השמש- הפה של לפיד המילים של ביבי
    אנונימי המקורי 14/04/2013 09:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צדק מצנע זה ביזיון למנות את לפיד לשר אוצר. המטרה להפוך אותו לבובת מריונטה.בידי ביבי
    סגור
  • 5.
    לפיד ככל שרי האוצר שלפניו מקום מדינה מתקן טעויות קודמיו
    שחרזדה 14/04/2013 09:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כלל ידוע הוא שכול שר אוצר חדש שנכנס לתפקידו הדבר הראשון שהוא חייב לעשות זה להצילנו מירושת השר הקודם..תהליך ההצלה הזה הולך לקחת בערך עד סיום תפקידו של השר המכהן הנוכחי ואיך שהמטרה תהיה באופק ממש עוד רגע ואנו משיגים אותה השר מתחלף וראו זה פלא מייד מתברר לנו מהשר החדש שהדבר הראשון שהוא רוצה לעשות זה להצילנו מהמדיניות ההרסנית של השר הקודם..סה"כ אני מקווה שכולם מבינים שני דברים ..ראשית מאמצע שנות השמונים משרד האוצר עושה עבודה מעולה בכול הממשלות פתיחת השוק הישראלי אל העולם כמעט ואינה מאפשרת לעשות טעויות בלי תשלום מיידי בשווקים אנחנו מדינה קטנה עם מטבע קטן והעונש על התנהגות פורעת יהיה מיידי הדבר השני שחייבים להבין זה ששרי האוצר אנשים לא מקצועיים באים והולכים לבקרים אבל מה שנקרא פקידי האוצר שהם אנשים מוכשרים ואחראיים נשארים שם כדי להגן על הקופה משרים לא מקצועיים אז אפשר להרגע מלבד שינויים סמנטיים לא עומד לקרות כלום . וגם התקשורת מגזימה ..גזירות גזירות גזירות
    סגור
  • אתה בעצם אומר שעבדו עלינו
    אז למה היו בחירות? 14/04/2013 10:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד בעצם אותו דבר . רק שהכסף ילך עכשיו למתנחלים במקום שס
    סגור
  • 4.
    יוון וספרד- האם לשתי המדינות האלה מכוונים 200,000 טילים
    המצב שלנו יותר גרוע 14/04/2013 08:22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    משווים אותנו ליוון ולספרד? הלוואי ומצבנו הביטחוני היה כמו של יוון וספרד. מישהו כאן שכח שאנחנו חיים במזה"ת המטורף ושאנחנו יושבים על חבית של חומר נפץ. ועכשיו, תארו לכם שפורצת מלחמה איזורית שבה נוטלים חלק איראן, חיזבאללה והחמאס, ואלפי טילים מתחילים ליפול עלינו. מה קורה אז לכלכלה שלנו? ולמי ששכח ברצוני להזכיר, שרק מבצע "עמוד ענן" המצ`וקמק, הגדיל את הגרעון בעוד 3.5 מיליארד ש"ח!
    סגור
  • 3.
    בסך הכל ביקשנו תיקון עיוותים .
    מנהיג המהפכה 14/04/2013 08:14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תמיד כואב שכצריך לכסף למדינה . השאלה למי מכאיבים . נראה שלפיד בחר להכאיב למי שכואב . ציפינו לשינוי כיוון , התיעלות המגזר הציבורי . שיוויון בנטל , עידוד העבודה , עידוד היוזמה . שינויים ורפורמות במדינה נחשבים למהפחה לחציית קוים אדומים , לפתיחת מלחמת אחים , ומלחמת עולם . בסך הכל ביקשנו תיקון עיוותים .
    סגור
  • 2.
    התנהגות אחראית?
    אורי 14/04/2013 07:45
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מר לפיד. כיצד מתישבת "התנהגות אחראית" עם התגפפות עם ראש ממשלה שהביא למצב הנוכחי והסכמה לשבת בממשלה תחת ראשותו?
    סגור
  • 1.
    בקשה קטנה
    אבי 14/04/2013 07:44
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אני לא מצליח לגמור את החודש , השמח לראות כמו בצרפת , מדינה ללא צמיחה בכלל , והנשיא הוציא חוק , לתת להעם לראות את הצהרת הון של חברי הממשלה , נדמה לי שגם לנו מגיע ?? השרים הם נבחרי העם !!!!!!!!
    סגור
  • לגור בוילה ברמת אביב או לעשות אקזיט או עם בית בקיסריה
    מה זה יעזר לך? 14/04/2013 09:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ורחביה זה מליונרים.
    סגור