ששינסקי: "שמחתי לראות את הודעת לפיד, המדינה חייבת לטפל בעניין משאבי הטבע שלה - בדגש על תחום האשלג"

הפרופ' שעמד בראש הוועדה לבחינת תמלוגי הגז התראיין בגל"צ והביע תמיכה בהחלטת לפיד להקים ועדה. כיל צוללת עוד 3.9%
 |  (26)
איתן ששינסקי
שר האוצר יאיר לפיד הביע אתמול עמדה נחרצת בעניין כוונת עידן עופר למכור את כיל +1.41% כיל 1,948 +1.41% כיל בסיס:1,921 פתיחה:1,924 גבוה:1,975 נמוך:1,924 תמורה:73,096,421 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: והודעה לעיתונות אמר - "אתנגד בכל תוקף לעסקת כיל פוטאש", והוסיף כי כוונתו "לנהל מדיניות לוחמנית לשמירה על אוצרות הטבע במדינת". מעבר לכך, החליט לפיד להקים ועדה ציבורית אשר תבחן מחדש את כל זכויות המדינה במשאבי הטבע שלה המנוהלים על ידי חברות פרטיות ( לכתבה המלאה ).

פרופ' ששינסקי, שעמד בראש הוועדה לבחינת תמלוגי הגז, אמר היום לגל"צ כי "מאוד שמחתי לראות את הודעת לפיד בעניין משאבי הטבע, כבר מזמן חשבתי שהמדינה לא טיפלה בנושא הזה בצורה נכונה, ואני בעיקר במדבר על תחום האשלג." ששינסקי התייחס לכך שחלקה של המדינה בהכנסות הוא עלוב למדיי והוסיף כי "בכל הנודע לאפשרות של מכירת כיל לפוטאש, צריך יהיה להנכניס סעיף להסכם לפיו למדינה תהיה האפשרות לבצע שינויים במדיניות התמלוגים. ללא סעיף שכזה, אנו עלולים להיגרר לתקרית בינלאומית".

בהמשך התייחס ששינסקי לעניין נוסף: "שוק האשלג העולמי הוא שוק לא תחרותי, וצריך להבין מה הכוונות של פוטאש לגבי הפקת האשלג בכיל". ששינסקי רמז בכך על האפשרות הבעייתית לפיה פוטאש עלולה להקטין באופן משמעותי את הפקת האשלג בים המלח לצורך ויסות מחירים בשוק האשלג, דבר שייפגע משמעותית בהכנסות המדינה מתמלוגים.

מניית כיל שאיבדה אתמול 3.9%, פתחה היום בירידות של 1.2% תוך שהיא מרכזת את מחזור המסחר הגבוה בשוק.
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    ששינסקי גרמתה נזק ואתה שמח על הצהרה של חסר בגרות!!!
    אבי קול 11/04/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פרט לנזק שאתם גורמים לחברות אתם גורמים נזק למשקיעים שרובם ממעמד הביניים...עוד לא נמכר כלום...אתם יוצאים בהצהרות פוליטיות...בהקמת וועדות ששינסקי ירוויח עוד על חשבוננו.
    סגור
  • 18.
    לכל המשקיעים בגרוש שמתלהמים נגד ששינסקי
    עידו 11/04/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתם כל כך פטתים! בשביל עוד כמה גרושים רווח לכיסכם הפרטי, אתם מוכנים למכור את אוצרות המדינה בלי לחשוב על ההשלכות לעתיד?
    סגור
  • די כבר עם הפופוליזים ים המלח בידנו גם ירושלים וגם
    איזה קשקוש זה 11/04/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יהודה שומרון עזה ? גם דמשק ואירן די כבר עם זה.
    סגור
  • 17.
    אני גם אשמח שאדע שאלוהים ישים לך סרטן בגרון אמן!
    יוסי 11/04/2013 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כספי פיצויים הרסת לי ולמשפחתי חתיכת גנב מסריח.
    סגור
  • 16.
    מתחיל להצטייר - ממשלה חדשה רעננה. עם כוחות חדשים .
    יוחנן הסנדלר 11/04/2013 12:09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לפיד , בנט ושלח אינם חייבים דבר לא לתשובה, לא לעופר ולא ואף טייקון או בעל חזקה. גם לא לצבא של פרזיטים ומשתמטים ולנציגיהם החמדנים. שיתחילו לדאוג לאזרח הקטן. מקוה מאוד שנראה כאן תוצאות כפי שראינו עם ששינסקי ועם רפורמת הסלולרי של שר התקשורת הקודם. לפיד. אל תחת ואל תירא. נראה אותך פועל למען כולנו (ולא למען אינטרסנט כזה או אחר).
    סגור
  • לפיד לא מחוייב ? הוא מחוייב למיליונרים שתמכו בו
    הסנדלר היחף 11/04/2013 12:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולבנק הפועלים שנתנו לו הרבה כסף. הכסף שיגבה לא יעבור לאזרחים הוא פשוט ילך לשחד את הבוחרים של בנט ולפיד מהמס על הבורסה 25% הרווחת משהו? המחאה רק הזיקה לכל העם? כך יהיה עם כיל אתה לא תראה שקל רק המדינה לבזבוזים שלה. בינתיים כל כספי הפנסיה שלך ניזוקו אם חשבת שאתה לא מושקע בכיל אז טעית אין גוף מוסדי שלא מחזיק בכיל וח"ל. מזל שיש במדינה אנשים טיפשים כמה קל לעבוד עליהם.
    סגור
  • 15.
    משהו מתבשל פה בח"ל וכיל.
    הרגשה שלי 11/04/2013 11:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בסוף ימכרו את כיל וכל מי שמכר היום בזול יאכל את הכובע אני קניתי הרבה.
    סגור
  • 14.
    נצלו את הירידות לקנות כיל וח"ל.
    אנונימי המקורי 11/04/2013 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה לא יכולה פתאום להעלות את התמלוגים אם חתמה על חוזה עם כיל. זה לא יעמוד במבחן בית משפט. אם רוצים להקים ועדה לבדוק את התמלוגים זה כי יש ברקע מכירת כיל. פשוט רוצים לסדר את העניינים לטובת המדינה אם וכאשר כיל תימכר. בכל אופן מצליחים להבריח פה את כל הטייקונים. בוזזים את המשקיעים. מכל הכיוונים.
    סגור
  • לא יכולה אהה ?
    משקיע נפט 11/04/2013 11:44
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לך תספר את זה לעשרות אלפי בתי אב שמדינת ישראל הלאימה להם את נכסי הגז והנפט בעקבות שישנסקי. תפנימו - אנחנו חיים ברפובליקת בננות
    סגור
  • נכון עשתה מעשה מכוער. אבל שוב בחרו את ביבי.
    למשקיע הנפט 11/04/2013 12:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד פיזר סיסמאות אני לא בחרתי בו כי ידעתי שהוא תואם ביבי הם רק רצו להעיף את שס כדי להיות בשלטון הפעם הכסף ילך אליהם במקום לשס . לפיד מחזק את גב' ליבוביץ מרמת אביב שיהיה לך כסף למלתחה חדשה את הישנה היא תתרום לגבי ריקי כהן מחדרה שתעבוד אצלה בטיפול בילדים ובנקיון כשגב ליבוביץ תקבל עוד חצי נקודת זכות תוספת למשכרת והילדים של ריקי כהן ינקו להם מקצבת הילדים. וכו'... בגלל זה כל משקיעי הנפט צריכים להצביע ברגליים לא להשקיע במניות הנפט. אני עשיתי סיבוב פעמיים על מניית אבנר עשיתי 12% וברחתי לא אשקיע להם מכספי מה גם שעכשיו הולכים לדלל את מניות הגז למשקיעים
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    ממליץ למר עופר שיקרא את מרד הנפילים ויפעל כמו ד'אנקוניה
    קוסם 11/04/2013 11:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד שהמדינה לא תחטוף כמה מכות ברוח איין ראנד, נבחרי ציבור מסויימים לא יפסיקו להיות בוזזים.
    סגור
  • 12.
    שילמד דוגמא ממלך ירדן (ל"ת)
    לפיד איש קטן 11/04/2013 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 11.
    מי אמר ונצואלה ולא קיבל?
    הנה זה בא 11/04/2013 10:40
    הגב לתגובה זו
    1 2
    רצינו לפיד קיבלנו יחימוביץ
    סגור
  • 10.
    מאחלים לששנסקי שיסבול!
    משקיעים קטנים 11/04/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    3 5
    מאחלים לששנסקי שיסבול כמו שאנחנו משקיעי הגז והנפט סבלנו ונמחקנו בעקבות ההחלטה השערורייתית שלו!! מחקת את כל המשקיעים הקטנים, ועל זה לא נסלח לך! מאחלים לך שתסבול
    סגור
  • 9.
    עוד וועדה וששנקי מסודר
    יסר 11/04/2013 10:30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חגיגה למקורבים ולממנים ואנחנו נשלם צודק עופר שבורח מהקנאים
    סגור
  • 8.
    לא יעזור - עשקתם אותנו מפתחי הגז.אתה ושטייניץ למשפט! (ל"ת)
    עזרא 11/04/2013 10:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 7.
    מה עולה בראש לעופר כשהוא רואה את הפרצוף של ששינסקי??? (ל"ת)
    שימרית 11/04/2013 10:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    דוקא הייתי מקטינה את כריית האשלג (ל"ת)
    לו הייתי עופר 11/04/2013 10:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מה המדינה עושה עם כל הכסף? מה זה עוזר לנו?
    לשישינסקי 11/04/2013 10:22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חינוך חינם אין, קופח תרופות נסיעות הכל עולה מעלים פה מיסים תוך דאגה מדומה לציבור.
    סגור
  • 4.
    לווסת את כריית האשלג? (ל"ת)
    וכיל לא יכולה 11/04/2013 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אתם יורים לעצמכם ברגליים בקרוב כי תעבור לרווח קטן
    תבריחו את כולם מפה 11/04/2013 10:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אז בלאו הכי יפטרו אנשים לא תרויחו מהאשלג ולא מבעלי המניות מי שידפק פה זה בעלי המניות..העם לא ירויח כלום כי את כל הכסף תגנבו לעצמכם לשחד את הבוחרים שלכם עכשיו התור של מצביעי לפיד לקבל
    סגור
  • 2.
    לפיד, לחוקק בדחיפות, חוק תמלוגי מחצבים, ולשלש את התמלוג
    מס חברות כפול, על... 11/04/2013 10:16
    הגב לתגובה זו
    1 4
    מה מונע היום מהמשלה לחוקק חוק חדש, שיחייב את כל חברות המפיקות מחצבים במדינה בכפול או פי שלוש את התמלוגים למדינה, ו/או להגדיל גם את מס החברות לנושא מחצבים.
    סגור
  • 1.
    הבן אדם היה שופט=בן אדם שלא מבין בכלום חוץ מחוק
    2 11/04/2013 10:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    למה מראיינים אותו על דברים כאלו-הוא הדיוט מוחלט
    סגור
  • פופוליזים בגרוש דופקים את העם בשקט (ל"ת)
    זה עכשיו באופנה 11/04/2013 10:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא דופקים ולא נעליים
    עמית 11/04/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במקום לחשוב רק על ההחזקות שלך בכיל. תחשוב על הילדים שלנו. כיל צריכה לשלם מס כבד. מדובר בים המלך קבנימט זה לא של משפחת עופר זה שלנו. !
    סגור
  • ים המוות בידנו ! המס לא יגיע לשום ילד שלך
    חחח 11/04/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המס יתבזבז בממשלה הזאת לשחד את מצביעי בנט המתנחלים להרחיב להם ולילדים את הישובים שלהם (דור שני) ולגב' ליבוביץ המליונרית מרמת אביב זאת שלא צריכה שקל. רק משקיעי כיל ידפקו כי הכל יהיה על חשבונם יקבלו פחות דיבידנדים. כל קרנות הפנסיה מושקעות בכיל והיום הפסדת הון תועפות. מה לא הבנת? עובדים עליכם!!!!
    סגור