לידיעת יאיר לפיד: השכר הממוצע במשק בחודש ינואר - 9,159 שקלים

מדובר בירידה של 1.5% ביחס לחודש דצמבר האחרון. עובדי הכרייה והחציבה תופסים את המקום הראשון בטבלאות השכר עם שכר ממוצע של 24,514 שקל
שטרות שקלים, צילום: Getty images Israel
בשעה ששר האוצר לפיד סבור ששכר בסך של 20 אלף שקל לחודש למשק בית מייצג את מעמד הביניים הישראלי, הרי שנראה כי פני הדברים בשטח שונים בתכלית. במסגרת נתוני השכר הממוצע במשק שפירסם הלמ"ס בחודש ינואר, עולה כי השכר הממוצע במשק עמד על 9,159 שקל, מדובר בירידה של 0.9% במונחים שנתיים. במקביל, מפרסמת הלמ"ס כי בינואר נרשמה עלייה של 0.6% במספר משרות השכיר, שעומד על 3.117 מיליון משרות.

מדובר בירידה של 1.5% בשכר הממוצע במשק ביחס לחודש דצמבר האחרון. אז הסתכם השכר הממוצע במשק ב-9,299 שקלים.

הנתונים שמפרסמת הלמ"ס מבוססת על עיבוד ראשוני של מדגם דיווחי המעסיקים למוסד לביטוח לאומי על משרות ושכר על גבי טופס 102. בחודש ינואר עלה מספר משרות השכיר ב-0.25% לרמה של 3.117 מיליון, זאת לעומת מספר משרות של 3.109 מיליון בדצמבר.

את טבלאות השכר מובילים עובדי הכרייה והחציבה שהשתכרו 24,514 שקל. אחריהם עובדי חברת החשמל ומקורות שהשתכרו בחודש ינואר 16,882 שקלים. במקום השלישי ניצבים עובדי מגזר המידע והתקשורת עם שכר ממוצע של 16,742 שקלים בחודש ינואר ובמקום הרביעי ניצבים עובדי הפיננסים שהשתכרו שכר ממוצע של 15,143 שקלים.

סוגרים את הרשימה עובדי שירותי האירוח והאוכל עם שכר ממוצע של 4,397שקלים ועובדי שירותי ניהול ותמיכה עם שכר של 4,708 שקלים בממוצע.
תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    כתבה עם נתונים לא מדוייקים ואמינים
    מבקרת נתונים 08/04/2013 09:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צר לי אבל בושה למי שמפרסם נתונים כל כך מפוברקים. השכר הממוצע בדצמבר 2012 באותם מונחים היה 9520 ולכן הירידה היא של 3.8% ולא של 1.5% איפה האמינות של המערכת שלכם?
    סגור
  • 10.
    לשפר את הממוצע
    מרדכי 08/04/2013 01:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר להוסיף לפרי עוד מאה מליון לשנה, ולריקי כהן עוד 20,000 אלף, והממוצע ישתפר פלאים,! ועל כך כבר נאמר שאם תכניס את הראש למקפיא ואת הרגליים לתנור, בממוצע תרגיש מצויין
    סגור
  • 9.
    ידי
    הידיים...... 07/04/2013 23:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד והקול קול הטייקון .......
    סגור
  • 8.
    הוא כנראה התבלבל עם חברי הכנסת והשרים המושחתים :):) (ל"ת)
    תום 07/04/2013 22:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    השכר הממוצע לא רלוונטי ומוטה כלפי מעלה
    emonk 07/04/2013 18:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין יותר לבדוק את השכר -החציוני-. אם אני לא טועה מדובר ב-5500 ש"ח בלבד.
    סגור
  • 6.
    שכר ממוצע
    הוק 07/04/2013 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאור (למעשה-לחושך....) פערי השכר הנוראים במשק הישראלי אולי הגיע כבר הזמן לעבור להתייחס לשכר החציוני ולא הממוצע כדי להציג את תמונת האמת של המצב!!
    סגור
  • 5.
    חור או בזבוז, למה תומכי לחימה יוצאים לפנסיה בגיל 50
    בא 07/04/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ובתעשיה עובדים יוצאים לפנסיה בגיל 67 ,מי לעזאזל עובד יותר קשה ונשחק לו הגב .
    סגור
  • 4.
    9200 * 2 = 19400 = כמעט 20,000.
    לפיד צדק 07/04/2013 15:16
    הגב לתגובה זו
    7 3
    חשבון פשוט.
    סגור
  • 1940? 18400„
    מוטי 08/04/2013 01:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה למדת מתמטיקה? באוניברסיטה של יאיר המשכיל שדואג ללימודי ליבה לאחרים?
    סגור
  • לא 18400? (ל"ת)
    קסיו 07/04/2013 16:52
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • צדק לגמרי
    גבריאל 07/04/2013 18:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לידיעת ביז פורטל 18,400 זה כמעט 20,000. מה זה הציניות המטופשת האת ביז פורטל ??? אתם רציניים ?? לכו ללמוד חשבון ותשנו כותרת דחוף :-)
    סגור
  • 3.
    זה לא עושה רושם על שר אוצרנו וחביריו
    חי במינוס 07/04/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זהו הסכום שהם מוציאים,לחודש על 'הפרלמנט' שלהם.
    סגור
  • 2.
    מדינת כל ענייה
    חזי 07/04/2013 14:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה בדיוק מה שרוצים בממשלה
    סגור
  • 1.
    מי זה מעמד הביניים
    יאיר לפיד צודק 07/04/2013 14:46
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מעמד הביניים זה יהודי חילוני/מסורתי ששרת בצבא הלך ללמוד ומשתכר יותר מ10 ברוטו והוא זה שמשלם מיסים. ותומך ב30% מהאוכלוסיה החלשה= החרדית/ערבית/בדואית מובטלים ו"מסכנים" למינהם. הישראלי הזה הצביע ליאיר לפיד והמדינה צריכה לשמור על הישראלי הזה שיישאר בארץ ולא יעבור לאוסטרליה/קנדה
    סגור
  • תומך בפנסיונרים תומכי לחימה מהצבא . (ל"ת)
    בא 07/04/2013 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אלה הם הציונים האמיתיים אוהבי ארצם. הם לא