משבר: המחזור בשוק המעו"ף צלל לשפל של לפחות 5 שנים - 72,982 יח' בלבד

במניות הסתכם היום המחזור ב-874 מיליון שקלים בלבד, זאת לאחר שבחודש מארס עמד המחזור היומי על 1.2 מיליארד שקלים
 |  (32)
סוחר, צילום: Getty images Israel
מחזור המסחר הממוצע בבורסה בת"א אמנם טיפס בחודש ל-1.2 מיליארד שקלים, אבל ייתכן והדבר קשור לשעת החפיפה שהייתה עם המסחר בוול סטריט עד שגם בישראל עברנו לשעון קיץ. לפחות ביומיים הראשונים של אפריל, המחזורים שוב מתכווצים. אתמול נרשם מחזור של 704 מיליון שקלים והיום המחזור הסתכם ב-874 מיליון שקלים. אבל את תשומת לב הסוחרים תפס בעיקר השפל שנרשם במסחר באופציות המעו"ף.

72,982 יחידות בלבד, זה היה המחזור היום באופציות המעו"ף, שפל של לפחות 5 שנים ואולי אף יותר מכך. הדבר מפתיע במיוחד שכן אין מדובר ביום ראשון בו המחזור באופן מסורתי נמוך. נציין כי השפל הקודם נרשם לא מזמן, זה היה בתחילת מארס האחרון אז נרשם מחזור של 76,220 יחידות בלבד.

הנהלת הבורסה הודיעה לפני מס' שבועות על כוונתה להאריך את שעות המסחר ב'-ה' עד לשעה 17:30, זאת בכדי ליהנות משעת החפיפה עם המסחר בניו יורק. עם זאת, כעת העניין נמצא אצל רשות ני"ע שצריכה לאשר את ההחלטה לאחר שתדון בהתנגדויות.
תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    לגלעד....
    שגיא טובי 05/04/2013 00:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מבין אותך לחלוטין כי איגודי העובדים תמיד היו מושחתים וסוציאליסטיים,מבין את הקונוטציה השלילית לחלוטין.יפה אמרת,זו בדיוק התשובה.אין מה לעשות המודל הנוכחי לא מתפקד עם כפייה והמון ניגודי אינטרסים בלתי הגיוניים.במודל שלנו יהיה יועץ השקעות שבאמת יהיה לטובת המשקיע,ויהיה נציג בכל אסיפת בעלי מניות מהותית לכלל המשקיעים הקטנים על מנת לבדוק בזמן אמת! עוולות כלפי המשקיעים הקטנים כמו במקרה של הטייקונים,ולמנוע זאת בזמן אמת ולא בדיעבד.כבגע המצב הוא שכולנו תלויים אחד ליד השני.אם כולנו נהיה תלויים אחד בשני,ויהיה לנו ארגון גג שבאמת! ידאג לחוסך ולמשקיע הקטן זה יהיה יום חדש בשוק ההון הישראלי,ויום חדש לכל אזרחי ישראל החוסכים.יהיה לנו ייצוג אמיתי מול כל הגדולים וזה דבר שאין היום.ברור שהמוסדיים לא מילאו תפקידם כראוי על זה אין כל ויכוח.תחשוב על זה יותר כעל עסק חברתי שכל רווחיו הולכים לטובת מאבקים שונים בשוק ההון.אם זה הפחתת מס.הבדל ברור בין סוחר למשקיע ועוד....
    סגור
  • 17.
    מס.מס
    THMHE 04/04/2013 08:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני אומר צריך א לא להשקיע בבורסה לא להיתעסק במעוף .שכל בתי השקעות ישקיעו בבורסה ויעבירו את הכסף אחד לשני .ב תחשבו .יכל להיות שגברת כהן מחדרה תוכל להשקיע בבורסה
    סגור
  • 16.
    המחזורים ימשיכו לרדת גם ל 500 מליון ש"ח עד שיורידו את
    מני 04/04/2013 07:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המס ל 10%.
    סגור
  • 15.
    חבל לכם על הזמן!!!!!!!!
    משה ששון ישר 03/04/2013 21:20
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אני לא מרוויח????? שוק ההון המקומי ושוק ההון העולמי יחטפו!!!! היום קפריסין!!מחר ארצות הברית!!!! אני סוחר בשוק ההון ואני דורש להפסיק לבצע מנופולציות!!!!
    סגור
  • 14.
    איגוד משקיעים וסוחרים קטנים ישראלים.
    שגיא טובי 03/04/2013 20:17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אמסי"ק-איגוד המשקיעים והסוחרים הקטנים הישראלים יוקם בשבוע הבא בעז"ה.האיגוד יוקם כעסק חברתי שכל רווחים (אחרי משכורות טובות לעובדי האיגוד,שיהיו איכותיים) ינותבן למאבקים שונים בשוק ההון ובראשם המאבק להפחתת המס על ריווחי הון בבורסה.האיגוד יהיה במודל של כל איגוד מקצועי השומר על רווחה מקסימלית של חבריו,שוב,ללא מטרות רווח.פרטים נוספים אצלי במייל sagi2b29@yahoo.com
    סגור
  • אתה חי בסרט קשה מאד
    רועי לב 03/04/2013 23:16
    הגב לתגובה זו
    2 6
    צא ממנו ומהר.מי אתה שישלמו לו שכר??עגל
    סגור
  • שאלות של אימבציל. (ל"ת)
    גלעד 04/04/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • כן,זה אכן רעיון מפחיד
    שגיא טובי 04/04/2013 02:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני יודע.האיגוד יוקם כעסק חברתי,אפשר לגגל ולראות במה מדובר.
    סגור
  • לשגיא,
    גלעד 04/04/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הרעיון שלך לגיטימי, אך לא זה מה שיביא את הפחתת המס על רווחי הון(שלדעתי בכלל צריך לבטלו) וישיב את היקף המחזורים לסדרם. בהנהלת הבורסה לניירות ערך בתל אביב שוגים באשליות וחושבים שהארכת שעות המסחר תעשה חסד עם השוק, אז גם זו לא הדרך. האופציה היחידה שקיימת לפתרון הבעיה היא להפסיק לסחור או לעבור לאפיקים שלא כרוכים במסחר יומי עד שהגורמים האחראיים יבינו שההצגה נגמרה ויחזרו בהם מהחלטות מטופשות ומרושעות.
    סגור
  • בתגובה לשגיא,
    גלעד 04/04/2013 14:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למרות שיש לי בעיה אידאולוגית עם התארגנויות ואיגודים, שיהיה לכם בהצלחה. יכול להיות שזו השלמה של המשקיע עם מציאות שבה קבוצות לחץ מכריעות את גורל כיסו של האזרח ועל כן הוא מתיישר עמה. רק הזמן ישיב על כך.
    סגור
  • טען עוד
  • לגלעד...
    שגיא טובי 04/04/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תראה,במצב הנוכחי אני חושב שגם אם יורידו חזרה את המס ל-20% זה כבר לא יעזור,רוב ההון של המשקיעים כבר זרם לנדל"ן וזהו נזק שיהיה קשה מאד לתקן.באיגוד ניאבק עם אנשי מקצוע,בכסף,כמו שצריך למען הפחתת המס שכרגע נראית לא ריאלית בהתחשב בגרעון.בנושא המסחר אני מסכים איתך,זו איננה השקעה.באיגוד נפגיש בין מנפיקי סטארט אפ,ביומד,גז,תעשייה בכסף של חברי האיגוד כקבוצה.נוכל לפקח על כל צעד ושעל בזמן אמת,יהיו לנו נציגים בהנהלה.זה רעיון ענק ואני עובד עליו קשה אך צריך להתאחד ולשלם דמי חבר שנתיים,על פי מסלולים כנראה.אנחנו צריכים להבין שהכח הוא אצלנו ולא אצל המתווכים למיניהם.אם נתאחד כגוף,כל המשקיעים ביחד,ולא גוף למטרות רווח שמישהו ירוויח מהעמלות של האחר.גוף אמיתי שבאמת דואג לתנאי ההעסקה כביכול של החברים שלו.כמו כל איגוד מקצועי רגיל.
    סגור
  • 13.
    איך המדינה תצא מגרעונות שלא מאפשרים פה להרוויח??!?!?!
    משה ששון ישר 03/04/2013 18:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    20 מס על כל שקל שאני מרוויח אין שחור אין מתחת לשולחן הכל ישר!!!!
    סגור
  • 12.
    יש פה חוסר צדק מוחלט!!!!
    משה ששון ישר 03/04/2013 18:46
    הגב לתגובה זו
    6 5
    400K שלי בשוק ההון הישראלי והתשואה היא כמעט אפסית אני כבר שנתיים מנסה להתפרנס משוק ההון הישראלי ונאדה!!! יש פה חוסר צדק מוחלט!!! תתבישו לכם!!!! עזבתי הכל ואני מתרכז במסחר!!! אבל איפה?!!?!?!?!!?!?!?!?
    סגור
  • מה אתה מחפש בשוק שלנו?עבור לפעילות חו"ל שם יש באמת אפש
    gg 03/04/2013 23:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשרות לקנות הגנות אמיתיות על התיק ובקצת תחכום לקחת להם כמה אחוזים כל שבוע ושם אין משחקי ששוחקים אותך בכל מצב
    סגור
  • 11.
    לא מאפשרים לסוחרים להרוויח בשוק ההון וחבל.....
    זאוס 03/04/2013 18:35
    הגב לתגובה זו
    7 3
    הכלכלה בסופו של דבר מפסידה.....
    סגור
  • 10.
    השוק מת נשלט על ידי גוף אחד
    אמיר 03/04/2013 18:13
    הגב לתגובה זו
    18 2
    כל המיזוגים שהיו פה שהפכו שני שחקנים לשחקן אחד,מס,רגולציה מטורפת בה מנהל השקעות צריך ללא 700 דפים לפני שהוא קונה או מוכר,לשכנע בוועדות השקעות למה כמה ומי.השוק פה גמור,אין עניין,סטיות תקן בשפל,הקורלציה נעלמה עם חול רק בגלל בריחת זרים ואפס פעילות של המוסדיים.אסתר לבנון אחראית באופן ישיר לקבורת שוק ההון בישראל ומוטב כי תפנה את מקומה לפיגורה בעלת עניין שמבין בשוק ההון ויודע את הבעיות האקוטיות שנוצרו בו.המכונות היום מצילות את המחזורים והן היחידות שמרוויחות מאחר וסטיית התקן נמוכה והן מצטטות כל הזמן ומרוויחות.צריך לשים עליהן הגבלות דחוף אבל בלעדיהן המחזורים כאן 300 מיל בלחץ.חבל,חבל,איפה הימים של 2005-2010,שוק נדיר היה.מאז היציאה מהמדד המתפתח השוק פה מת.
    סגור
  • 9.
    הבורסה
    בידי 03/04/2013 18:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זקוקה לניתוח לב פתוח, לכן צריכה להתאשפז מיידית במשרד האוצר, שם נמצאים המנתחים הטובים ביותר
    סגור
  • 8.
    בכסף שנשאר לי החודש אני אשחק ואגדיל את המחזורים (ל"ת)
    ריקי כהן מחדרה 03/04/2013 17:54
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 7.
    גב' לבנון לא תקבל העלאה במשכרת (ל"ת)
    איזה יופי 03/04/2013 17:41
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • תקבל, כמו גדולה.. גם אם המחזור היה 100 מ' אש"ח (ל"ת)
    סוחר27 03/04/2013 17:59
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 6.
    האופציות הינן גניבה ברשיון. (ל"ת)
    אלכס 03/04/2013 17:40
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 5.
    על מניות מס של 25 אחוז, על השכרת נדלן 0... בחירה קשה (ל"ת)
    אביב 03/04/2013 17:39
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • כל המדינה הזאת קרטל
    קרטל 03/04/2013 17:56
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כל החכים מיליונרים עם נדלן לא נוגעים בבורסה -אז למה שישנו את הפרצות?הכל קרטל -הבורסה כיסוי תחת לגדולים
    סגור
  • 4.
    שמעות אומרת שמתכנננים להוריד מס (ל"ת)
    אלעד 03/04/2013 17:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • קודם כל יקברו את השוק עד הסוף ואחרי זה יהסו לתקן
    קרטל 03/04/2013 18:02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    את הנזק שעשו לשוק -לא להאמין שעלויות השכר של האנשים שלוקחים החלטות על הבורסה שוות מיליונים בלי ענישה על חידלון- ממציאים סיפורים שאין זרים וחסרה שעה -שוכחים שהמוסדי בארץ סוחר בחול ובנק ישראל משקיע בחול וככה מצפים לרומם את השוק בזמן שבעלי הכסף הגדול מאמינים במסחר בחוץ
    סגור
  • זה מה שיצא מהמחאה רק מס 25% אז אתם רוצים שהם יוותרו
    טרכטנברג 03/04/2013 18:44
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הם יודעים שהעם טיפש עובדה שבחר שוב ביבי. הם רוצים את המס נערי האוצר לחצו תמיד להגדיל שם את המס אז זה מה שיצא מהמחאה עובדה שכל מה שהצעירים קיבלו יקחו מהם וזה אומר קצבת ילדים והגדלת מעמ ומיסים. רק המדינה תרויח. מי שהרויח מהמחאה זה סתיו שפיר ושמולי 2 טרמפיסטים שבימי חייהם לא עשו כלום . ואנחנו אשמים. העם שתק ולא הבין שנתנו לו שקל מתנה ולקחו 100 בחזרה. העם שתק כי נתנו לכאורה רק לאלו שהם נתפשים כמחאת מעמד הביניים. חחח מה עם שאר העם? לוקחים מהעם ונותנים לדתיים. לוקחים מהעם ונותנים אלק למסכנים הבטחת הכנסה הם חיים יותר טוב מאלה שעובדים מה עם בני 50 שפוטרו מעבודתם? ויש להם כסף בבורסה? דפקו אותם
    סגור
  • 3.
    רק ביטול המס יתן הפריה אמיתית
    נת 03/04/2013 17:31
    הגב לתגובה זו
    20 1
    הסוחרים אמרו לראשי הבורסה שהפקירו אותה ביד מכונות וביד ראשויות המס שילכו לחפש את החברים שלהם.הרבה עברו לסחור בחול עם תוכנות ובלי לשלם מס.
    סגור
  • מה זה בלי לשלם מס? (ל"ת)
    ל 3 03/04/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    מפני שכולם הבינו שיש כמה מוסדיים גדולים שמנהלים את ההצג
    אביב המבין 03/04/2013 17:29
    הגב לתגובה זו
    16 0
    ההצגה בקצת כסף. וגורמת הפסדים גדולים לפרטיים. אז שיאכלו אחד את השני הגדולים!
    סגור
  • מרכז
    רונן 04/04/2013 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך זה שלקראת הפקיעה בכל חודש מאווטים את המדדים ,הציבור איבד את אמונו במסחר ועבר להשקיע בחו"ל , באשר למס שיקחו כמו לחברות הגדולות כ 1% מס
    סגור
  • 1.
    יש לי פתרון. תעלו את המס בבורסה ל 30% .כולם ישמחו