תפרון עברה לרווח תפעולי לראשונה מזה 5 שנים, למרות ירידה בהכנסות

יצרנית ההלבשה "ללא תפרים" צימצמה את הפסדיה בכ-4 מיליון דולר ואלו הסתכמו בפחות מחצי מיליון דולר. הרווח התפעולי עלה לכחצי מיליון דולר. ההכנסות ב-2012 קטנו בכ-4% ל-113.5 מ' ד'
 |  (3)
תחתונים, צילום: Getty images Israel
סוף סוף לאחר 5 שנים של הפסד תפעולי הצליחה חברת תפרון -1.43% תפרון 380.2 -1.43% תפרון בסיס:385.7 פתיחה:385.7 גבוה:381 נמוך:376.1 תמורה:32,936 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , יצרנית ההלבשה "ללא תפרים", שבעבר כבר היתה על סף פשיטת רגל, לדווח על מעבר לרווח תפעולי של כחצי מיליון מיליון דולר לעומת הפסד של 3.5 מיליון דולר ב-2011, מה שאיפשר לה גם להציג צמצום של כ-4 מיליון דולר בהפסד השנתי שהסתכם ב-458 אלף דולר לעומת 4.3 מיליון דולר בשנת 2011. החברה גם דיווחה על גידול של 112% ב- EBITDA השנתי שהסתכם ב 5.8 מיליון דולר.

אמנם בשורה העליונה מכירות החברה בשנת 2012 הסתכמו ב-113.5 מיליון דולר, קיטון של 4.2% בהשוואה למכירות בסך 118.4 מיליון דולר בשנת 2011. ברבעון הרביעי מכירות החברה קטנו ב-10.6% ל-28.2 מיליון דולר.

אולם צעדי ההתייעלות בהן נקטה החברה הובילו לצימצום בעלויות המכר כתוצאה מקיטון במצבת עובדי המטה של החברה וכן מהורדת עלויות רכישת מוצרים של החברה כתוצאה מהגברת התחרות בין ספקי החברה ומעבר לספקים חלופיים, בעיקר במדינות דרום מזרח אסיה.

תפרון שמתמקדת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של הלבשה תחתונה, הלבשת ספורט ובגדי ים וחוף, מייצרת את מוצריה בישראל, בירדן ובמזרח הרחוק ומוכרת את מוצריה בעיקר בארה"ב ובאירופה. בין לקוחותיה ניתן למצוא גם חברות בינלאומיות מובילות וידועות כגון וול מארט, ויקטוריה סיקרטס, וקאלווין קליין.

החברה דיווחה היום גם על שיפור של כ-10.9 מיליון דולר בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת שהסתכם ב-2.3 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי של 8.6 מפעילות שוטפת ב-2011.

עמית מרידור, מנכ"ל תפרון: "תפרון ממשיכה לשמר את מעמדה כחברה עולמית מובילה בתחום ה"ללא תפר". בזכות יכולותיה הטכנולוגיות והצגת מוצרים חדשניים, החברה הצליחה בשנת 2012 לתרגם את יתרונה התחרותי לשיפור הרווחיות, ליצירת שיתופי פעולה כלכליים והתקשרות בהסכם יצור והפצה של מותגים גלובליים.

"חתימת הסכם הפיתוח, ייצור והמכירה השנה עם חברת XTS בעלת מותג העל השוויצרי – xbionic, מאפשר לנו להחדיר לשוק האמריקני מוצרים ייחודים מבוססי טכנולוגיה שנותנים ערך מוסף אמיתי וחדשני לחובבי הספורט ולספורט מקצועני.

"בנוסף תפרון הגדילה בצורה משמעותית את מערך ה- Off Shore בסין (מערך הייצור באמצעות קבלני משנה). הגדלת המערך תרמה בצורה ניכרת ליכולות הגמישות התפעולית, יכולות הייצור והגדלת סל המוצרים הכולל. הרחבת פעילותה של תפרון במזרח אסיה מאפשרת לנו היום להתמודד עם מגוון רחב של מחירים תוך צמצום עלויות הרכש ומתן סל פתרונות מלא ללקוחותינו. לצד ביסוס מערך היצור בסין והחדירה לשווקי הספורט המקצועני, תפרון התקשרה בשיתוף פעולה מסחרי חשוב עם Cifra- יצרן עם טכנולוגיה מתקדמת וייחודית, שמאפשר לחברה לשווק מוצרי "אל תפר" מורכבים וחדשניים בתחום ההלבשה התחתונה."
תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נכנסתי בגלל התקריב של הכוס (ל"ת)
    ss 18/03/2013 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בהצלחה (ל"ת)
    יוגב 18/03/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חלוצה ישראלית- מאחל הצלחה רבות לעוד שנים רבות (ל"ת)
    יוגב 18/03/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור