אכזבה: גוליבר מדווחת הערב לבורסה, הפקת האורניום בנגב - לא כלכלית

גוליבר זיהתה זה מכבר פוטנציאל למציאת אורניום בנגב, אולם היום מודיעה החברה כי פענוח ממצאי הבדיקה מראה שהפקת האורניום במקום אינה כלכלית
מאיר דגן, צילום: Bizportal
חברת גוליבר, שהודיעה לפני כפחות מחודש על התחלת פעילות לחיפוש אורניום ומתכת רדיואקטיבית בנגב, ואף קיבלה את כל האישורים לביצוע הפעילות, מודיעה היום כי סיימה את פעילות הקידוח עם תוצאות מאכזבות.

גוליבר זיהתה פוטנציאל למציאת אורניום בנגב במסגרת פעילות מקדימה לחיפוש נפט של חברת הבת, זרח יהש. מאחר וזרח לא הייתה יכולה לעסוק בפעילות של חיפוש אורניום, גוליבר היא זאת שביצעה את החיפושים והייתה אמורה לקבל תמלוגים במידה ויימצא מאגר.

לפני מספר שבועות פירסמה החברה דו"ח ובו הודיעה על סיום עבודות הכניסה לחור הקידוח הקיים בתחום ההיתר, אשר כללו בדיקת ספקטרל-לוג ומדידת רמת האורניום ביחס ליסודות רדיואקטיביים אחרים. היום מודיעה החברה על פענוח ממצאי הבדיקה.

על פי הנתונים שאספה החברה והפענוח שערכה, סבורים המפענחים כי הפקת האורניום במקום אינה כלכלית. הסיבה לכך היא ריכוזי האורניום שנמדדו, עובי השכבות המכילות את ריכוזי האורניום ועומקן, כל זאת תוך התחשבות במחירי האורניום בשוק העולמי בימים אלו. החברה הודיעה כי לאור הממצאים בכוונתה להפסיק את פעילותה בשטח ההיתר.
תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    מה כבר יש לנו בארץ הזאת?! ניתוח מעמיק.
    אבי - מתנגד למחאה 18/03/2013 09:02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פוליטיקאים, זונות, גנבים, ופעם גם הייתה קדחת. אין נפט, אין אורניום,, נשאר קצת מלח בים המלח וגם זה הולך להיגמר. אנחנו נישאר כאן עם הערבים והחרדים הבטלנים.
    סגור
  • 13.
    מכרתי שבוע שעבר הכל וקניתי כלל ביוטכנולוגיה במקום
    מזל גדול 18/03/2013 06:43
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אפשר לישון בשקט בלילה....
    סגור
  • 12.
    וואיי הלך הכסף יתרק מחר 20-30 אחוז
    מושקע ף 18/03/2013 00:49
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עבדו עלינו שוב עלק מאיר דגן למה מי הוא אלן דלון???
    סגור
  • 11.
    סליחה ש שוב צדקתי אין תחליף לעוגה הצהובה של קונגו
    הכי ותיק 38 17/03/2013 22:20
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אני בטוח שהיו חילוקי דעות קשים ב הנהלת גוליבר הריי רק אדם הזוי שלא מבין מה הם עלויות הפקה ו הכי חשוב עד כמה החומר מסרטן הגורם גם ל לידת מפלצות אז......... למה לשרוף כספי ציבור על חלום של אדם .........אתם תבחרו את הכינוי........
    סגור
  • 10.
    קניתי ביום חמישי בכל הכסף שהיה לי
    חבר של קובי 17/03/2013 21:59
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מה לעשות ?
    סגור
  • צא לעבוד ניגמר הכסף (ל"ת)
    Tova66 17/03/2013 23:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 9.
    הזהרנו אתכם. ולא שמעתם " לנו הוותיקים "
    זיפו 17/03/2013 21:50
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אמרנו לכם. גוליבר = זרח. זרח כבר השחילה משקיעים רבים בעבר. גם אז עשו רעשים שהנה התגלית מעבר לפינה , גם אז המניות עלו ללא הודעות , גם אז האופטימיות השקרית שלטה באוויר וגם אז ערב אחד הודיעו נאדה, כלום. לא כלכלי. גם אז בעלי העניין יצאו עם הרווחים והמשקיעים נשארו עם התחתונים . הזהרנו אתכם מגוליבר = זרח . מדהים איך דפוס ההתנהגות חזר כמו סרט ישן רק הפראיירים חדשים. אני מניח שאתם תזהירו ותספרו את קורות גוליבר למשקיעים הבאים כמו שאני סיפרתי והזהרתי אתכם בעת הזאת מגוליבר .
    סגור
  • 8.
    עוד בכתבה שהיית בערוץ 2 היה ניתן לומר שלא יהיה ממש ....
    דורון 17/03/2013 21:45
    הגב לתגובה זו
    6 1
    קל ( אם מהר ענק יוצא בסה"כ כמה מאות קילו אורניום) .... אז היה צריך להוריד את כל הנגב בכדאי שיהיה כלכלי........
    סגור
  • 7.
    דני משקיע שאפו לקרמין שיחק אותה פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    לדני משקיע 17/03/2013 21:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    לא נורא בקרוב הנפקה איחוד הון והלך הכסףףףףףףףףףףףףףףףףף (ל"ת)
    רז 17/03/2013 21:32
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 5.
    העיקר המשכורות ממשיכות לעלות. (ל"ת)
    משה 17/03/2013 21:28
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 4.
    זרח מחר תתרסק 35% גוליבר 49% מינימום (ל"ת)
    רן 17/03/2013 21:25
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 3.
    בבוקר כבר ידעו מהתוצאות וזרקו סחורה רשות ניירות
    רן 17/03/2013 21:23
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ערך נא לפתוח בחקירה
    סגור
  • חקירת הרשות
    אראל 18/03/2013 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכי זה מקרה ראשון ? מאות ואלפי מקרים אבל הרשות לא שווה מאומה . להפריע הם טובים ולעשות סדר לנו המשקיעים הקטנים הם לא סופרים אותנו . האמת שלא מעניין אותם בכלל .
    סגור
  • 2.
    חברה ללא מזומנים וללא עתיד. (ל"ת)
    מני 17/03/2013 21:23
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 1.
    מחר תתרסק 50-60% (ל"ת)
    bhr 17/03/2013 21:19
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור